Elbilforum.no

Bilmerker => Tesla => Tesla SW og AP => Emne startet av: geear på tirsdag 10. desember 2019, klokken 18:51

Tittel: 2019.40.2.1
Skrevet av: geeartirsdag 10. desember 2019, klokken 18:51
Nå installeres 40.2.1 på min bil. Noen som allerede har det, og har noe info?
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: mikaelftirsdag 10. desember 2019, klokken 20:01
Spennende 👍Hvilken model og SW fra før har du?
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Toalmartirsdag 10. desember 2019, klokken 20:08
Vi venter på en oppdatering etter installering
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Toalmartirsdag 10. desember 2019, klokken 21:06
Da kom den inn her og nå. Skal bli spennende å se hva som kommer nå
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Counterpointertirsdag 10. desember 2019, klokken 21:10
Dette er «deep rain» oppdateringen.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: OhmPaPatirsdag 10. desember 2019, klokken 22:05
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 10. desember 2019, klokken 21:10
Dette er «deep rain» oppdateringen.

Deep Rain kom også i 40.2 - så kanskje 40.2.1 har lært av all den manuelle viskingen fra 40.2?
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Counterpointertirsdag 10. desember 2019, klokken 22:19
Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 10. desember 2019, klokken 22:05
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 10. desember 2019, klokken 21:10
Dette er «deep rain» oppdateringen.

Deep Rain kom også i 40.2 - så kanskje 40.2.1 har lært av all den manuelle viskingen fra 40.2?
Forskjellen på de to versjonene er vel ett komma
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Veseltirsdag 10. desember 2019, klokken 22:27
Kom her også nå. Dette er den høyest forventa oppdateringen for meg så langt, pga automatiske vindusviskere. Skal bli gøy å teste.  :D
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: S4etirsdag 10. desember 2019, klokken 22:28
Sitat fra: Vesel på tirsdag 10. desember 2019, klokken 22:27
Kom her også nå. Dette er den høyest forventa oppdateringen for meg så langt, pga automatiske vindusviskere. Skal bli gøy å teste.  :D
Jeg fikk den også nå
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Veseltirsdag 10. desember 2019, klokken 23:13
Tok meg en 10 min kjøretur i forholdsvis kraftig regnvær i mørket her. Jeg er godt fornøyd med autoviskerne nå, de ble omtrent som forventa. Slår seg på mye tidligere. For tidlig faktisk, slo seg på allerede før jeg hadde kjørt ut av carporten. Var ihvertfall før jeg tente lysene. Ved kraftig regn går viskerne fremdeles litt for tregt i blant etter min smak, så overstyrte med ett visk rett som det var.

Om jeg skulle sammenlignet autoviskerne i bilen nå med en bil jeg har prøvekjørt, så ville det vært e-Golfen fra 2015, slik jeg husker den. Har en Peugeot 208 fra 2013 hvor viskerne fungerer nesten perfekt, men så bra er den ikke på  Model 3-en ennå. Uansett, dersom dette såkalte neurale nettverket virkelig lærer når viskerne blir overstyrt av oss sjåfører, så tipper jeg vi snart har bilverdenens beste autoviskere.  :)

Ellers la jeg merke til at bilen nå foretar automatisk filskifte selv i kraftig regnvær. Før så kobla filskifteren fullstendig ut selv ved lett regnvær. Blir spennende å teste når det er lyst og opphold.  :)
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwatttirsdag 10. desember 2019, klokken 23:16
Autowipers er nå veldig bra. Faktisk det beste jeg har hatt på noen bil. Duskregn fungerte topp, men bedre i hastigheter under 80 km/t. Filskifte er rask og bestemt, og en helt ny opplevelse. Dessverre er den ikke like flink til å holde seg sentrert i en fil, men jager noe fra side til side. Men 2 store pluss, og en minus er ikke dårlig...
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Handymantirsdag 10. desember 2019, klokken 23:18
Automatiske viskere er helt klart bedre på denne versjonen! Kort tur men merket tydelig forbedring :)
Den skal også skifte felt raskere, og varsle om stoppskilt og rødt lys (bremser ikke).
Den skal også visualisere når det er stor forskjell i farten i nabofeltet, og tilpasse seg farten i nabofeltet.

Link til release notes på engelsk:
https://tesletter.com/2019-40-2-update-tesla/
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Veseltirsdag 10. desember 2019, klokken 23:23
Sitat fra: Handyman på tirsdag 10. desember 2019, klokken 23:18
Automatiske viskere er helt klart bedre på denne versjonen! Kort tur men merket tydelig forbedring :)
Den skal også skifte felt raskere, og varsle om stoppskilt og rødt lys (bremser ikke).
Den skal også visualisere når det er stor forskjell i farten i nabofeltet, og tilpasse seg farten i nabofeltet.

Link til release notes på engelsk:
https://tesletter.com/2019-40-2-update-tesla/
Tror ikke vi har fått dette med stoppskilt og rødt lys i Europa ennå. Stod ihvertfall ikke noe om dette i release notes i bilen min. De eneste nye punktene var "Automatic Wiper Improvements" og "Automatic Lane Change Improvements".
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwatttirsdag 10. desember 2019, klokken 23:24
ps. Det blåste mellom 8-10 m/s på E18, og med våt veibane i 115 km/t så kan det kanskje være grunn til ustabiliteten i filen.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: geeartirsdag 10. desember 2019, klokken 23:25
Release notes er blankt hos meg, kom fra 36.2.1.

Foreløpig står bilen inne og nyter stormen, så får først testa på en kort tur i morgen tidlig. Håper det er bedringer på både det ene og andre, først og fremst batterivarming.

Til og med xmas show var fucked på 36.2.1, lyden gikk av og på underveis..
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: mthoringtirsdag 10. desember 2019, klokken 23:31
Er batterivarmeren på S/X tilbake ved forvarming på 2019.40?
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwatttirsdag 10. desember 2019, klokken 23:31
.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: kzhonsdag 11. desember 2019, klokken 07:45
Sitat fra: mthoring på tirsdag 10. desember 2019, klokken 23:31
Er batterivarmeren på S/X tilbake ved forvarming på 2019.40?
Ser ikke sånn ut, hverken ved forvarming eller under kjøring var den aktiv hos meg i dag.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: sjokomelkonsdag 11. desember 2019, klokken 08:12
Jeg vet ikke om det er placebo, men for meg virker det som om bilen holder seg mot midtstripen når det kommer et flettefelt inn på veien fra høyre. Jeg har et par stykker på vei til jobb, og i dag syns jeg at den holdt seg sånn som jeg ville kjørt selv. Tidligere har den begynt å sige ut mot høyre i det merkingen til flettefeltet opphører for å legge seg midt i "den nye, dobbelt så brede veien" før den penser seg inn mot midten igjen i det de to feltene blir ett.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: gantononsdag 11. desember 2019, klokken 08:23
Opplever denne releasen som skuffende mht autopilot (som jo er det viktigste😉) på landevei (vanlig norsk svingete... ) . Legger seg enda nærmere midtstreken i høyresvinger (og motsatt), pendler mer etter svinger (som en full sjømann) og nå er fantombremsing tilbake (en stund siden sist jg opplevde det). Auto-viper er sikkert fantastisk, håper på regn utove dagen😁
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Handymanonsdag 11. desember 2019, klokken 08:53
Sitat fra: Vesel på tirsdag 10. desember 2019, klokken 23:23
Sitat fra: Handyman på tirsdag 10. desember 2019, klokken 23:18
Automatiske viskere er helt klart bedre på denne versjonen! Kort tur men merket tydelig forbedring :)
Den skal også skifte felt raskere, og varsle om stoppskilt og rødt lys (bremser ikke).
Den skal også visualisere når det er stor forskjell i farten i nabofeltet, og tilpasse seg farten i nabofeltet.

Link til release notes på engelsk:
https://tesletter.com/2019-40-2-update-tesla/
Tror ikke vi har fått dette med stoppskilt og rødt lys i Europa ennå. Stod ihvertfall ikke noe om dette i release notes i bilen min. De eneste nye punktene var "Automatic Wiper Improvements" og "Automatic Lane Change Improvements".
Du har rett, det står ingenting om det. Må ha blandet sammen det jeg leste på nettet.  ::)
Ellers så bekrefter turen til jobb at autoviskerne er merkbart bedre.
Syns også bilen er litt vinglete innimellom, men feltskifte er mer bestemt og raskere.
Litt mindre bremsing et sted den har bremset markant hver eneste gang.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Klykkenonsdag 11. desember 2019, klokken 09:12
Sitat fra: kzh på onsdag 11. desember 2019, klokken 07:45
Sitat fra: mthoring på tirsdag 10. desember 2019, klokken 23:31
Er batterivarmeren på S/X tilbake ved forvarming på 2019.40?
Ser ikke sånn ut, hverken ved forvarming eller under kjøring var den aktiv hos meg i dag.
Takk for at du tester dette. Jeg gidder ikke oppdatere vår S i og med at dette fungerer fint per nå på 32.12.7
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: 1000kwhonsdag 11. desember 2019, klokken 09:44
Vingling kommer vel at bilen legger seg ut når den passerer større kjøretøy? Opplever ikke noe særlig vingling uten andre biler til stedet.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwattonsdag 11. desember 2019, klokken 09:46
Kjørt 10 mil idag på E18. Min vingler betydelig mer enn tidligere, og idag er det lite vind.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Handymanonsdag 11. desember 2019, klokken 10:05
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 11. desember 2019, klokken 09:44
Vingling kommer vel at bilen legger seg ut når den passerer større kjøretøy? Opplever ikke noe særlig vingling uten andre biler til stedet.
Nei, det er ikke det jeg sikter til. Det oppleves ikke som vingling, men som helt kontrollert plassering.
Det jeg opplevde litt av er som sporing med en bil som har litt slakk i styringen.
Merker at rattet gjør små korreksjoner fra side til side (vingling), men det er ikke hele tiden.
Nå skal det bemerkes at den fremdeles er mer behagelig enn enkelte erfarne sjåfører jeg sitter på med innimellom.  ;)
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: spirrevipponsdag 11. desember 2019, klokken 19:01
Woohoo! Denne oppdateringen er helt fantastisk! Den fjernet den irriterende plingingen ved parkering som ble introdusert i forrige versjon!  :D

...så gjenstår det å se om de har klønet til noe annet da...  :-X
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Rådeonsdag 11. desember 2019, klokken 20:09
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 11. desember 2019, klokken 09:46
Kjørt 10 mil idag på E18. Min vingler betydelig mer enn tidligere, og idag er det lite vind.
Enig. Kjører 250km daglig om dagen. Motorvei alt sammen. 2019.36.2.2 i forgårs, 2019.36.2.4 i går og 2019.40.2.1 i dag. Kan skrive under på vingling. Det fikses sikkert kjapt. EAP har blitt ganske bra jevnfør marerittet for et års tid siden. Spennende med viskere, da. Nesten så jeg ønsker meg regn igjen (snakk om oppdatering som kom 2 mnd for sent)
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Saberhagenonsdag 11. desember 2019, klokken 21:30
Sitat fra: spirrevipp på onsdag 11. desember 2019, klokken 19:01
Woohoo! Denne oppdateringen er helt fantastisk! Den fjernet den irriterende plingingen ved parkering som ble introdusert i forrige versjon!  :D

...så gjenstår det å se om de har klønet til noe annet da...  :-X

Som nevnt ovenfor her så fungerer dessverre ikke batterivarmeren....
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Baldriantorsdag 12. desember 2019, klokken 01:09
Sitat fra: Råde på onsdag 11. desember 2019, klokken 20:09
Spennende med viskere, da. Nesten så jeg ønsker meg regn igjen (snakk om oppdatering som kom 2 mnd for sent)

To måneder for sent? Heller 6 år.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwatttorsdag 12. desember 2019, klokken 08:42
Ser ikke at dette er nevnt tidligere, men TACC kan nå aktiveres fra 10 km/t (tidligere 30 km/t), og dette uten at det står en bil foran. I USA virker den visstnok nå fra 0 km/t, men sikkert noen europeiske regler som slår inn her. Tekker man spaken til seg (S/X) får man en smooth akselerasjon opp til registrert fartsgrense (i de tilfeller denne er riktig...).
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Klykkentorsdag 12. desember 2019, klokken 08:51
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 12. desember 2019, klokken 08:42
Tekker man spaken til seg (S/X) får man en smooth akselerasjon opp til registrert fartsgrense (i de tilfeller denne er riktig...).
Slik funksjon har det vel "alltid" vært.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwatttorsdag 12. desember 2019, klokken 09:02
Nei.

Her er fra brukerhåndboken:

Bruk av Aktiv Cruise Control
Når du skal bruke Aktiv Cruise Control, må du kjøre i minst 30 km/t, med mindre et kjøretøy oppdages foran deg. Hvis det oppdages et kjøretøy foran deg, kan du bruke Aktiv Cruise Control ved en hvilken som helst hastighet, selv når du står stille, gitt at Model S er minst 150 cm bak det oppdagede kjøretøyet.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Klykkentorsdag 12. desember 2019, klokken 09:46
Dette med å holde spaken til seg for å få låst ACC til riktig hastighet, var det jeg siktet til.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwatttorsdag 12. desember 2019, klokken 09:50
Ok. Muligens noe uklart formulert, men nå er det altså mulighet for å akselerere fra 10 km/t til fartsgrense, og ikke som før først fra 30 km/t.  :D
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: tibber73torsdag 12. desember 2019, klokken 10:34
Mye bra i denne versjonen, men batterivarmeren må være helt avslått.
Lading på 32A bruker å gi meg 10% per time (også på vinteren). Nå går det mye tregere.

I tillegg fungerer ikke de nye scheduled-greiene.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Øggentorsdag 12. desember 2019, klokken 10:39
Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:34

I tillegg fungerer ikke de nye scheduled-greiene.

Ang Scheduled charge, har du prøvd å stille inn tid i menyen, så trykke bort vindu, for så å plugge i bilen? Blir feil her mæ om bilen e plugga i mens ej stille inn tida.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: o.b.lixtorsdag 12. desember 2019, klokken 10:57
Jeg merker liten forskjell på 40.2.1 og 36.2.1, kjører like fint og godt begge to. Ingen liker å bytte felt i tunnel, og begge fantombremser av og til, men holder seg perfekt i filene.

Jeg har RainX og vindusvisker er like god som før.

Når jeg får kjørt den en uke eller to, oppdager jeg kanskje større forskjeller.


Bug/feature med at den ikke kan slå på langlys før du passerer 40 km/t, er der fortsatt.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: tibber73torsdag 12. desember 2019, klokken 12:47
Sitat fra: Øggen på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:39
Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:34

I tillegg fungerer ikke de nye scheduled-greiene.

Ang Scheduled charge, har du prøvd å stille inn tid i menyen, så trykke bort vindu, for så å plugge i bilen? Blir feil her mæ om bilen e plugga i mens ej stille inn tida.

Den feiler etter en sleep. Jeg sover alltid dårlig når jeg prøver dette og det orker jeg rett og slett ikke å teste  ;)
Får se om jeg husker det i morgen kveld..
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Morpheus-torsdag 12. desember 2019, klokken 14:28
Batterivarmer fortsatt defekt i denne softwaren som andre kanskje har nevnt :(
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: JFatorsdag 12. desember 2019, klokken 15:10
Batterivarmer starter i det minste når jeg slår på bilen, det gjorde den ikke i forrige versjon. Får regen ganske kjapt.
Ved forvarming uten tilkoblet ladekabel er det ingen batterivarming
Ved forvarming med ladekabel får jeg batterivarming.
fikk 40.2.1 i natt
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: geeartorsdag 12. desember 2019, klokken 15:52
Starta forvarming av bilen etter 1,5 døgn i fem grader på flyplassen. Ingen batterivarming, men den kom iallfall på så fort jeg satt meg i bilen, ca. 20 min etterpå. Bare to regenstreker borte.

Og, på vei bort så testa jeg såvidt litt ap, og den kjørte plutselig et par svinger hakkete igjen, sånn den ikke har gjort på lenge, minner om slik andre selvstyringssystemer (og AP1) er. :(

Denne kan umulig vare lenge.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Rævediltertorsdag 12. desember 2019, klokken 16:49
Eg fekk 2019.40.2.1 i går og nå er ny på vei i dag.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwatttorsdag 12. desember 2019, klokken 17:49
20 mil på motorvei i dag, og måtte slå av AP (Autosteer) da bilen vingler noe infernalsk. Ser det er hyppig kommentert på andre fora også.

I tillegg har jeg fått en merkelig melding: "Kamera venstre frontstøtfanger tildekket". Hva i huleste er en "frontstøtfanger" som har kamera? Automatisk filskifte virker selvsagt ikke til venstre. Undertekst til meldingen er "Rengjør kamera eller vent det fungerer". (mangler vel en "til" her). Selvsagt har jeg rengjort kamera (3 ganger).
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: o.b.lixtorsdag 12. desember 2019, klokken 18:17
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 12. desember 2019, klokken 17:49
"Kamera venstre frontstøtfanger tildekket".

Det kan ikke være ultralydsensor i støtfanger de mener?
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Handymantorsdag 12. desember 2019, klokken 18:21
Sitat fra: o.b.lix på torsdag 12. desember 2019, klokken 18:17
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 12. desember 2019, klokken 17:49
"Kamera venstre frontstøtfanger tildekket".

Det kan ikke være ultralydsensor i støtfanger de mener?
Tipper de mener kamera i venstre blinklys i venstre forskjerm (left front fender).
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Handymantorsdag 12. desember 2019, klokken 18:24
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 12. desember 2019, klokken 17:49
20 mil på motorvei i dag, og måtte slå av AP (Autosteer) da bilen vingler noe infernalsk. Ser det er hyppig kommentert på andre fora også.

I tillegg har jeg fått en merkelig melding: "Kamera venstre frontstøtfanger tildekket". Hva i huleste er en "frontstøtfanger" som har kamera? Automatisk filskifte virker selvsagt ikke til venstre. Undertekst til meldingen er "Rengjør kamera eller vent det fungerer". (mangler vel en "til" her). Selvsagt har jeg rengjort kamera (3 ganger).
Jeg opplevde svært lite vingling på vei hjem. Synes nå at forslag om feltskifte når man tar igjen en bil kommer tidligere slik at man har litt bedre tid på å sette på blinkeren før bilen begynner å bremse.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: 1000kwhtorsdag 12. desember 2019, klokken 18:35
Må være stress å jobbe med software i Tesla når en versjon skaper nye problemer. Det er jo litt merkelig hvis feks styrefunksjonen skal bli noe dårligere, men det kan jo hende det er mye som henger sammen og skaper trøbbel..
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Rævediltertorsdag 12. desember 2019, klokken 19:33
Endelig fungerer autovisking iallefall 95%.
Ellers merker eg ingen forskjell på AP eller andre ting, mulig spotify er litt dårligere (henger seg).
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwatttorsdag 12. desember 2019, klokken 20:02
Sitat fra: Handyman på torsdag 12. desember 2019, klokken 18:24
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 12. desember 2019, klokken 17:49
20 mil på motorvei i dag, og måtte slå av AP (Autosteer) da bilen vingler noe infernalsk. Ser det er hyppig kommentert på andre fora også.

I tillegg har jeg fått en merkelig melding: "Kamera venstre frontstøtfanger tildekket". Hva i huleste er en "frontstøtfanger" som har kamera? Automatisk filskifte virker selvsagt ikke til venstre. Undertekst til meldingen er "Rengjør kamera eller vent det fungerer". (mangler vel en "til" her). Selvsagt har jeg rengjort kamera (3 ganger).
Jeg opplevde svært lite vingling på vei hjem. Synes nå at forslag om feltskifte når man tar igjen en bil kommer tidligere slik at man har litt bedre tid på å sette på blinkeren før bilen begynner å bremse.
Teori: Mulig det kan være at et defekt sidekamera kan medføre vingling hvis dette kameraet er i bruk for å sjekke veimarkeringer? Men på den annen side, så må det være mange med en slik defekt.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: k1torsdag 12. desember 2019, klokken 20:14
Får nå akkurat samme feilmelding (akkurat samme kamera), så ganske (99,9%) sikker på at dette er sw bug som følger denne sw versjonen.
Alltid x-antall skritt frem og y-antall skritt tilbake med ny sw fra Tesla... Ting er som du skal være  ::)
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Morpheus-torsdag 12. desember 2019, klokken 20:23
Sitat fra: JFa på torsdag 12. desember 2019, klokken 15:10
Batterivarmer starter i det minste når jeg slår på bilen, det gjorde den ikke i forrige versjon. Får regen ganske kjapt.
Ved forvarming uten tilkoblet ladekabel er det ingen batterivarming
Ved forvarming med ladekabel får jeg batterivarming.
fikk 40.2.1 i natt

Batterivarmeren starter om du prøver og lade uansett forvarming eller ikke.

Sikker på at bilen ikke ladet eller sto innstilt på tidsbestemt lading når du testet? For i så tilfelle fungerer ikke batterivarmer med ladekabel i, da det er ladingen som trigger varmeren og ikke preheat.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: jokketorsdag 12. desember 2019, klokken 20:48
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 12. desember 2019, klokken 20:02
Sitat fra: Handyman på torsdag 12. desember 2019, klokken 18:24
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 12. desember 2019, klokken 17:49
20 mil på motorvei i dag, og måtte slå av AP (Autosteer) da bilen vingler noe infernalsk. Ser det er hyppig kommentert på andre fora også.

I tillegg har jeg fått en merkelig melding: "Kamera venstre frontstøtfanger tildekket". Hva i huleste er en "frontstøtfanger" som har kamera? Automatisk filskifte virker selvsagt ikke til venstre. Undertekst til meldingen er "Rengjør kamera eller vent det fungerer". (mangler vel en "til" her). Selvsagt har jeg rengjort kamera (3 ganger).
Jeg opplevde svært lite vingling på vei hjem. Synes nå at forslag om feltskifte når man tar igjen en bil kommer tidligere slik at man har litt bedre tid på å sette på blinkeren før bilen begynner å bremse.
Teori: Mulig det kan være at et defekt sidekamera kan medføre vingling hvis dette kameraet er i bruk for å sjekke veimarkeringer? Men på den annen side, så må det være mange med en slik defekt.

Fikk samme varsler på begge kameraer etter 2019.40.2.1
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwatttorsdag 12. desember 2019, klokken 20:55
Egentlig litt bra at vi er flere. Da kommer det nok raskt en oppdatering, og jeg kansellerer bestilt service.

Denne stemmer også bra. da Autowipers ikke virket når feilmeldingen var oppe:

Got the 2019.40.2.1 update last night. This morning for the first time I got "Left side fender camera blocked or failing".
Maybe a coincidence but never got it before. It was misting this morning but checked the camera when I arrived at work. It did not seem dirty. Also had the wipes on auto and was almost completely blind when I had to press the wiper button to see. This happened several times and I had to switch to manual. The wipers worked OK on 2019.36.2.4 yesterday afternoon. Don't know if the two problems could be related.I am also on hardware 2.5.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: spirrevipptorsdag 12. desember 2019, klokken 21:35
Fikk også både "Left fender camera dirty or blocked" og "Multiple cameras dirty or blocked" i dag. Har ikke sjekket hvor skitne de faktisk er. Bra med mer presis feilmelding, tidligere var det vel bare reduced visibility eller noe slikt.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: tibber73torsdag 12. desember 2019, klokken 21:48
Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 12:47
Sitat fra: Øggen på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:39
Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:34

I tillegg fungerer ikke de nye scheduled-greiene.

Ang Scheduled charge, har du prøvd å stille inn tid i menyen, så trykke bort vindu, for så å plugge i bilen? Blir feil her mæ om bilen e plugga i mens ej stille inn tida.

Den feiler etter en sleep. Jeg sover alltid dårlig når jeg prøver dette og det orker jeg rett og slett ikke å teste  ;)
Får se om jeg husker det i morgen kveld..

Da blir det ny test i natt. Kun småkjøring i morgen og jeg har ok rekkevidde.
Spent, men har ikke trua..
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: JFatorsdag 12. desember 2019, klokken 22:06
Sitat fra: Morpheus- på torsdag 12. desember 2019, klokken 20:23
Sitat fra: JFa på torsdag 12. desember 2019, klokken 15:10
Batterivarmer starter i det minste når jeg slår på bilen, det gjorde den ikke i forrige versjon. Får regen ganske kjapt.
Ved forvarming uten tilkoblet ladekabel er det ingen batterivarming
Ved forvarming med ladekabel får jeg batterivarming.
fikk 40.2.1 i natt

Batterivarmeren starter om du prøver og lade uansett forvarming eller ikke.

Sikker på at bilen ikke ladet eller sto innstilt på tidsbestemt lading når du testet? For i så tilfelle fungerer ikke batterivarmer med ladekabel i, da det er ladingen som trigger varmeren og ikke preheat.
Du har rett, sto innstilt på Tibber/Easee «lad når det er billigst» så ladingen slo inn for å kalkulere ladetid når jeg testet forvarming med tilkoblet kabel.
Har prøvd på nytt, batterivarmingen blir trigget av ladingen, ikke forvarmingen.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Toalmarfredag 13. desember 2019, klokken 08:21
Ser at jeg nå med denne software versjonen ikke får full ladehastighet når jeg lader hjemme.
Dette gjelder når jeg har aktivert enten planlagt avreise eller start lading til et tidspunkt.
Vanligvis så skal jeg få 25A, men nå lader den kun med 16A.
Hvis jeg har valgt start lading med klokkeslett 01:00 og går inn i app og starter ladingen manuelt så lader den med 25A

Bilen er en TM3, lader er TWC og jeg har vanlig 230V med 25A kurs.

Tipper det er en bug
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: tibber73fredag 13. desember 2019, klokken 08:38
Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 21:48
Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 12:47
Sitat fra: Øggen på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:39
Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:34

Ang Scheduled charge, har du prøvd å stille inn tid i menyen, så trykke bort vindu, for så å plugge i bilen? Blir feil her mæ om bilen e plugga i mens ej stille inn tida.

Ja, nå har jeg testet Scheduled charging for siste gang.
Parkerte bilen med 48% i går kveld. Lading satt til 73%. Lader på 32A 1-fas via UMC. Alt så bra ut.

06:30 - står opp, sjekker bil (som sover). Batteri: 48%.
06:56 - Bilen melder fortsatt at den er "ready to depart at 07:30". Batteri er på samme, 48%
07:04 - ditto
07:16 - Slår på varme via app (skal jo kjøre snart). Ser rødt lys i ladeporten.
07:17 - Kobler fra og til igjen. Bilen starter å lade. Den teller opp tidsestimat og avslutter med å ikke gi noe estimat på når den blir ferdig med å lade. All strøm går til varme og batterivarmer.
07:25 - Kona tar bilen og drar. Bilen er varm. Batterivarmeren har vært i drift i 10min. Batteri 49%

Konklusjon: Setter "scheduled" til "off"

Jeg kan selvsagt slå på "always connected", men jeg liker å finne bugs..
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: k1fredag 13. desember 2019, klokken 09:25
Opplever flere irriterende bugs med denne:
Scheduled charging fungerer ikke
Feilmelding om left front camera
Lyd på stereo forsvinner helt etter tlf samtale. Må klikke seg gjennom radio, tunes og spotify flere ganger for å få frem lyden selv om f.eks. spilleren går
Ryggekamera utilgjengelig nå og da.
Autowipers ikke spes bra igjen
:-1:
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: geearfredag 13. desember 2019, klokken 09:31
Prøvd en restart?

Jeg tok en dyp restart allerede før første kjøreturen etter installasjon av denne, og har ikke feilmelding på kamera eller trøbbel med ryggekamera.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: 1000kwhfredag 13. desember 2019, klokken 09:31
Feilmelding om skittent kamera forsvant etter 10-15 min hos meg.

Men en merkbar pendling i kurver. Så dette var mye rart.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Saberhagenfredag 13. desember 2019, klokken 11:36
Installerte denne i går tidlig, fikk beskjed på appen om at "software installation failed" eller lignende. MCU ble helt svart, men musikken osv var på. Etter flere resets, så var MCU'en fremdeles svart. Kjørte til Tesla Grorud og bilen restartet av seg selv flere ganger underveis (merket ved at vifta skrudde seg av). Etter at Tesla sjekket dette i går, så sa de at MCU mest sannsynlig må byttes, men at de skulle feilsøke mer i dag.

Spent på å se hva slags MCU jeg evnt får. Har en Ap2 bil fra juni 2017.

Sååå, ikke en helt feilfri installering for undertegnede.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Lynetfredag 13. desember 2019, klokken 11:51
Første tur til Stjørdal i går kveld, flere tilfeller av napping i bremsepedal ved møtende biler i tunnelene, den har da registrert dobbel midtlinjene og på skjermen er bilene i møtende felt. Ikke bra.
Skal prøve en dyp resett før neste tur.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwattfredag 13. desember 2019, klokken 11:54
Sitat fra: Saberhagen på fredag 13. desember 2019, klokken 11:36
Spent på å se hva slags MCU jeg evnt får. Har en Ap2 bil fra juni 2017.
Finnes ikke noe nyere enn MCU2 som du også hadde fra før. Må ikke blande med HW3.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: k1fredag 13. desember 2019, klokken 12:09
Sitat fra: Motorwatt på fredag 13. desember 2019, klokken 11:54
Sitat fra: Saberhagen på fredag 13. desember 2019, klokken 11:36
Spent på å se hva slags MCU jeg evnt får. Har en Ap2 bil fra juni 2017.
Finnes ikke noe nyere enn MCU2 som du også hadde fra før. Må ikke blande med HW3.
Da har han vel MCU1...?
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwattfredag 13. desember 2019, klokken 12:11
Korrekt....
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: k1fredag 13. desember 2019, klokken 12:13
Sitat fra: gr på fredag 13. desember 2019, klokken 09:31
Prøvd en restart?

Jeg tok en dyp restart allerede før første kjøreturen etter installasjon av denne, og har ikke feilmelding på kamera eller trøbbel med ryggekamera.

Oh yes. Flere ganger.
Men ingen factory reset denne gangen  ;)
Nå skal det sies at alle disse feilene kommer og går. Ryggekamera fungerer for det meste, men fått flere ganger blackouts etter oppdatering. Osv.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: k1fredag 13. desember 2019, klokken 12:15
Sitat fra: Motorwatt på fredag 13. desember 2019, klokken 12:11
Korrekt....
Så spm hans dreier seg vel om han får MCU1 igjen eller kan være heldig å få MCU2.
@Saberhagen: kan du spørre om evt å betale mellomlegg for å få MCU2 og hva det mellomlegget ville koste deg, dersom det blir bytte?
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: k1fredag 13. desember 2019, klokken 12:21
OG sentry mode fungerer ikke med rødt varsel på hovedskjermen når noen er nær bilen som tidligere...
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: ladovfredag 13. desember 2019, klokken 20:58
Første kveld med 'ny' regnsensor og det virker som det er vesentlig bedring i lett regnvær. Tidligere har viskeren ventet til ruta var umulig å se gjennom men nå visket den omtrent akkurat idet jeg rykket i hånda for å viske manuelt. :)

Har ikke prøvd om den endrer oppførsel hvis jeg overstyrer den.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Øggenfredag 13. desember 2019, klokken 21:23
Men, alle hylla regnsensoren no på nyaste software. Spørsmålet mitt e om den e brukbar når det e mørkt?
Uten tilført direkte lys he den tidligare vør ubrukelig. E det bedre no? Tross alt mørkt store dela av døgnet her i landet.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: OhmPaPafredag 13. desember 2019, klokken 21:49
Sitat fra: Øggen på fredag 13. desember 2019, klokken 21:23
Men, alle hylla regnsensoren no på nyaste software. Spørsmålet mitt e om den e brukbar når det e mørkt?
Uten tilført direkte lys he den tidligare vør ubrukelig. E det bedre no? Tross alt mørkt store dela av døgnet her i landet.

Har nesten bare kjørt i mørket. Så ja.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: ladovfredag 13. desember 2019, klokken 21:51
Tja, det var greit mørkt på de to turene mine i kveld.. Gatelys da, og lys fra bilen. :)
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Rådefredag 13. desember 2019, klokken 22:15
Sitat fra: Øggen på fredag 13. desember 2019, klokken 21:23
Men, alle hylla regnsensoren no på nyaste software. Spørsmålet mitt e om den e brukbar når det e mørkt?
Uten tilført direkte lys he den tidligare vør ubrukelig. E det bedre no? Tross alt mørkt store dela av døgnet her i landet.
Jeg hyller den IKKE. Den er fremdeles crap.

Erfaring fra daglig kjøring på motorvei. 250km daglig. X75, AP2.5. I hastighet over 80 kan du bare glemme autowipe. Særlig når vannet kommer fra andre biler, men også som regn (litt bedre når det regner). Det har med luftstrømmen over ruta å gjøre tror jeg. Her et bilde ut av frontruta. Bilder ljuger, for det er enda mer håpløst å se ut enn det ser ut som.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Øggenfredag 13. desember 2019, klokken 22:32
Sitat fra: Råde på fredag 13. desember 2019, klokken 22:15
Sitat fra: Øggen på fredag 13. desember 2019, klokken 21:23
Men, alle hylla regnsensoren no på nyaste software. Spørsmålet mitt e om den e brukbar når det e mørkt?
Uten tilført direkte lys he den tidligare vør ubrukelig. E det bedre no? Tross alt mørkt store dela av døgnet her i landet.
Jeg hyller den IKKE. Den er fremdeles crap.

Erfaring fra daglig kjøring på motorvei. 250km daglig. X75, AP2.5. I hastighet over 80 kan du bare glemme autowipe. Særlig når vannet kommer fra andre biler, men også som regn (litt bedre når det regner). Det har med luftstrømmen over ruta å gjøre tror jeg. Her et bilde ut av frontruta. Bilder ljuger, for det er enda mer håpløst å se ut enn det ser ut som.

Spot on 👍🏻
He heile tia sagt at ej ser på dette som en konstruksjonsfeil, nesten som en tabbe. Feltet der "kamera sensoren" sitte blir, "blåst rein" av vinden så lenge det ikkje regna ganske heavy.
Kjøre forøvrig same bil som du Råde.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: geearfredag 13. desember 2019, klokken 22:43
Madammen har omtrent panikk når jeg først syns det er på tide å viske, så det er ekstremt individuelt hva man foretrekker. Fokuserer en der en skal se, og ikke på vannet på ruta, og så ser man delvis forbi. Uansett er det vel først nå den skal lære av brukeren, ikke bare av Tesla, så det bør være håp.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Handymanfredag 13. desember 2019, klokken 23:49
Var veldig positivt overrasket da jeg brukte den til og fra jobb de to siste dagene, men på vei til hytta i kveld måtte jeg over på manuell. Det har jeg ikke opplevd før.
Ingen veibelysning til hytta, mens full veibelysning til jobb (sammenheng?).
En grunn til at det er vanskelig for et kamera å oppdage regn, er nok fordi det sitter så nær ruta.
Våre øyne er langt i fra og ser derfor mye lettere vannet. De som bruker briller forstår ;)
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Electric Avenuelørdag 14. desember 2019, klokken 12:15
Sitat fra: tesla73 på fredag 13. desember 2019, klokken 08:38
Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 21:48
Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 12:47
Sitat fra: Øggen på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:39
Sitat fra: tesla73 på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:34

Ang Scheduled charge, har du prøvd å stille inn tid i menyen, så trykke bort vindu, for så å plugge i bilen? Blir feil her mæ om bilen e plugga i mens ej stille inn tida.

Ja, nå har jeg testet Scheduled charging for siste gang.
Parkerte bilen med 48% i går kveld. Lading satt til 73%. Lader på 32A 1-fas via UMC. Alt så bra ut.

06:30 - står opp, sjekker bil (som sover). Batteri: 48%.
06:56 - Bilen melder fortsatt at den er "ready to depart at 07:30". Batteri er på samme, 48%
07:04 - ditto
07:16 - Slår på varme via app (skal jo kjøre snart). Ser rødt lys i ladeporten.
07:17 - Kobler fra og til igjen. Bilen starter å lade. Den teller opp tidsestimat og avslutter med å ikke gi noe estimat på når den blir ferdig med å lade. All strøm går til varme og batterivarmer.
07:25 - Kona tar bilen og drar. Bilen er varm. Batterivarmeren har vært i drift i 10min. Batteri 49%

Konklusjon: Setter "scheduled" til "off"

Jeg kan selvsagt slå på "always connected", men jeg liker å finne bugs..

Jeg har også problem med planlagt lading. Det startet etter at jeg oppdaterte til 2019.36.2.1, oppdateringen med precondition. Etter det har ikke schedualed charging fungert. Ikke precondition heller.

Det virker som om problemet kommer hver gang bilen går i sleep mode. Da vil den ikke begynne å lade til den tiden den er satt til å lade. Dersom jeg fysisk vekker den via appen mange timer etter at den skulle started å lade så ser jeg at det står 1v som spenning, også står det "charging will begin momentarily" en stund før den stopper, og jeg får rødt lys på ladeporten. Da må jeg fysisk ta ut kabelen og sette den inn igjen, så begynner den å lade med en gang.

Dersom jeg trykker på "avbryt" i appen, og så "charge" på nytt før ladeporten blir rød så får jeg 220v som indikert spenning, og ladingen begynner som den skal.

Hadde håpet dette skulle bli fikset ganske fort, men nå har jeg installert 2019.36.2, 2019.36.4 og nå 2019.40.1 og problemet er der fremdeles.   ::)
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Ole Petterlørdag 14. desember 2019, klokken 12:20
Autopilot er hvertfsll noe steg tilbake, den minner mer om hvordan den var i sommer, den kommer med for høg fart inn i svingene i forhold til hva er tillat av EU, dette i kombinasjon med det jeg føler som økt vingling fører til autopilot begrenset hvor den begynner å sakke kraftig farten samtidig som den sliter med å holde seg på veien, og i noen tilfeller hadde kræsjet inn i rekkverk om en ikke tok over manuelt.

Dette var fikset i sen sommer, hvor bilen begynte å sakke betydelig meir ned før en sving. Men er altså no et problem igjen. (Det gikk for sakte gjennom svinger før, men det er EU sin feil og ikke Tesla)
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: 1000kwhlørdag 14. desember 2019, klokken 12:32
Viskere og AP ble betydelig værre med denne versjonen enn hva det har vært i hele 2019. Så nå ble selv jeg litt sur/lei.

AP vingler, der har den ALDRI gjort hos meg. Den mest solide funksjonen til hele APsystemet er tuklet med.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Toalmarlørdag 14. desember 2019, klokken 16:19
Sitat fra: 1000kwh på lørdag 14. desember 2019, klokken 12:32
Viskere og AP ble betydelig værre med denne versjonen enn hva det har vært i hele 2019. Så nå ble selv jeg litt sur/lei.

AP vingler, der har den ALDRI gjort hos meg. Den mest solide funksjonen til hele APsystemet er tuklet med.
Viskere er noe bedre hos meg, men bilen vingler nå. Det gjorde den aldri før hos meg heller.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Kim-lørdag 14. desember 2019, klokken 17:13
Voldsom vingling her og. Måtte ta over 2 ganger i dag pga den vinglet og gikk utrolig nærmet gullstrupen med møtende trafikk. Huff skikkelig nedtur når forrige versjon 36.2.2 var så bra
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Bogelørdag 14. desember 2019, klokken 17:27
Opplever denne versjon positiv. Viskere visker når jeg ønsker, og bilen vingler ikke ved Autopilot. Holder seg passe nært gulstripa.  :+1:
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Elmolørdag 14. desember 2019, klokken 19:06
Jeg tror det er forskjell hvordan ulike biltyper (S/3/X) oppfører seg på samme SW-ver, så fint om folk som ikke har info om biltype i signaturen kan skrive det i teksten.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Handymanlørdag 14. desember 2019, klokken 20:53
Sitat fra: Elmo på lørdag 14. desember 2019, klokken 19:06
Jeg tror det er forskjell hvordan ulike biltyper (S/3/X) oppfører seg på samme SW-ver, så fint om folk som ikke har info om biltype i signaturen kan skrive det i teksten.
Det viser seg hver gang! Enig i at man bør skrive hvilken model man har dersom det ikke står i signaturen.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Lynkjapplørdag 14. desember 2019, klokken 21:32
Model 3 her og jeg hadde første tur med 2019.40.2.1 i dag etter å ha installert den i går kveld. Fire fantombremsinger av det ubehagelig slaget, etter at de har vært nesten helt fraværende i mange måneder. Så selv om jeg pleier å være skeptisk når folk sier at AP/ACC blir bedre eller dårligere etter oppdatering så er jeg ikke i tvil denne gangen.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwattlørdag 14. desember 2019, klokken 23:45
Sitat fra: Råde på fredag 13. desember 2019, klokken 22:15
Jeg hyller den IKKE. Den er fremdeles crap.

Erfaring fra daglig kjøring på motorvei. 250km daglig. X75, AP2.5. I hastighet over 80 kan du bare glemme autowipe. Særlig når vannet kommer fra andre biler, men også som regn (litt bedre når det regner). Det har med luftstrømmen over ruta å gjøre tror jeg. Her et bilde ut av frontruta. Bilder ljuger, for det er enda mer håpløst å se ut enn det ser ut som.
Neste gang prøv med gjentatte trykk på "moment-knappen" (vet ikke hva den kalles) for viskerne. Fikk bare prøvd det én gang, men etter noen trykk begynte den straks å oppføre seg mye bedre. Muligens bare en tilfeldighet, men verdt å prøve.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Handymansøndag 15. desember 2019, klokken 00:13
Tror ikke det funker. På vei til hytta på fredag var viskerne helt håpløse, trykket masse men det hjalp ingenting!
På vei til jobb med gatelys funket viskerne bra.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwattsøndag 15. desember 2019, klokken 00:24
OK. Men jeg trykket 8-10 ganger med bare et par sekunder mellom hvert trykk.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: turfsurfsøndag 15. desember 2019, klokken 07:52
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 14. desember 2019, klokken 23:45
Neste gang prøv med gjentatte trykk på "moment-knappen" (vet ikke hva den kalles) for viskerne. Fikk bare prøvd det én gang, men etter noen trykk begynte den straks å oppføre seg mye bedre. Muligens bare en tilfeldighet, men verdt å prøve.
Opplever akkurat det samme. Etter ett par trykk på knappen så øker autowiper farten.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: turfsurfsøndag 15. desember 2019, klokken 07:54
Sitat fra: Kim- på lørdag 14. desember 2019, klokken 17:13
Voldsom vingling her og. Måtte ta over 2 ganger i dag pga den vinglet og gikk utrolig nærmet gullstrupen med møtende trafikk. Huff skikkelig nedtur når forrige versjon 36.2.2 var så bra
Hvordan var veimerkingen? Jeg opplever at ap vingler nå så fort veimerkingen blir litt dårlig, evt det er delvis tildekket av snø/slaps. På veier med fin merking virker den strøkent.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Chris Neumann Ruudsøndag 15. desember 2019, klokken 08:35
På AP1- bilen min får jeg nå lov til å sette cruisekontroll- hastighet ned under 30- ja helt ned til null... Kanskje gøy med "manuell" AP i lyskryss?

[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Hodetelefonersøndag 15. desember 2019, klokken 08:48
Alle kan det. Må bare aktivere den over 30kmt. Eller aktivere når det er bil foran. (I kø etc)
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Hodetelefonersøndag 15. desember 2019, klokken 08:50
40.2 vingler og bremser når den selv vil.
Litt som de tidligere versjonene.
Tilbake til start :p
Få filskift og vindusvisker AI på 36. Så hadde dette vært krem :)
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwattsøndag 15. desember 2019, klokken 09:38
Sitat fra: turfsurf på søndag 15. desember 2019, klokken 07:52
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 14. desember 2019, klokken 23:45
Neste gang prøv med gjentatte trykk på "moment-knappen" (vet ikke hva den kalles) for viskerne. Fikk bare prøvd det én gang, men etter noen trykk begynte den straks å oppføre seg mye bedre. Muligens bare en tilfeldighet, men verdt å prøve.
Opplever akkurat det samme. Etter ett par trykk på knappen så øker autowiper farten.
Fikk prøvd det igjen idag, og ikke tvil om at det fungerer!
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwattsøndag 15. desember 2019, klokken 09:40
Sitat fra: Hodetelefoner på søndag 15. desember 2019, klokken 08:48
Alle kan det. Må bare aktivere den over 30kmt. Eller aktivere når det er bil foran. (I kø etc)
Forskjellen er at den nå kan aktiveres under 30 km/t (10 km/t i min bil) uten at det står en bil foran.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: tibber73søndag 15. desember 2019, klokken 12:40
Sitat fra: Hodetelefoner på søndag 15. desember 2019, klokken 08:50
40.2 vingler og bremser når den selv vil.
Litt som de tidligere versjonene.
Tilbake til start :p
Få filskift og vindusvisker AI på 36. Så hadde dette vært krem :)

Samme her. Føles som jeg sitter på med en fyllekjører. Ganske lik versjonen som kom før påskeferien i år og gjorde turen til svigers ekstra ille.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: RuneWsøndag 15. desember 2019, klokken 13:06
Jeg opplever litt mer "veling" også, men ikke dramatisk.

Er det samme problem "over dammen"? Kan ikke huske å ha sett noe ramaskrik om dette på de stedene jeg frekventerer.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwattsøndag 15. desember 2019, klokken 13:20
"Massevis" i utenlandske fora, MEN: Idag var bilen dønn stabil på samme strekninger hvor den forrige dagen vinglet uhemmet. Noe skjer. Været og tidspunktet var det samme også. Fant denne som opplever noe av det samme:

It has seemed to me with past updates that the swaying always seems a little worse at first and then gets better. I wonder if there are some kind of dynamic control loop tuning that has to get figured out each time.

ps. Kjørte også nesten 40 km. på en to-felts-vei uten midtmarkering, men med en svakt synbar asfaltskjøt, og Autosteer fungerte uproblematisk i regnet.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Ole Pettersøndag 15. desember 2019, klokken 22:56
Fikk bilen min i Rundt Juli i sommer som var.

Da var autopilot slik at den hadde for "høg" fart inn i svingene, som førte til at den slet med å klare svingen fordi EU regler, aka "autopilot limited" vær forberedt på å ta over.

Så kom det en oppdatering i sen sommer, som gjorde at den sakket godt ned før svingen, for mye for min personlig smak men den klarte hvertfall svingen uten å true med å kjøre av veien.

Så kom denne oppdateringen, den sakker ikke ned like mye i forkant, som resultere i at den sliter med å klare svingen. Dette fører til at den hakker  i nedbremsning og svinger hakkete.

Denne oppdateringen opplever jeg også mer vinglete, dette hjelper selvfølgelig ikke i svinger hvor EU regler begrenser den, når den må svinge ekstra pga vingling.

Det jeg synest er rart er at dem f.eks ikke har 5stk i Norge, og tilsvarende i andre land som er "beta" testere.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Baldrianmandag 16. desember 2019, klokken 01:37
Sitat fra: Ole Petter på søndag 15. desember 2019, klokken 22:56
Det jeg synest er rart er at dem f.eks ikke har 5stk i Norge, og tilsvarende i andre land som er "beta" testere.
Vi alle har jo vært med på å beta-teste regnsensoren siden bilen var ny, så Tesla synes det vel er best at hvis man skal teste noe nytt, så skal alle være med, og gjerne over flere år.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: jlanmandag 16. desember 2019, klokken 08:23
Sitat fra: Motorwatt på søndag 15. desember 2019, klokken 09:38
Sitat fra: turfsurf på søndag 15. desember 2019, klokken 07:52
Opplever akkurat det samme. Etter ett par trykk på knappen så øker autowiper farten.
Fikk prøvd det igjen idag, og ikke tvil om at det fungerer!
Mulig det hjalp litt, men jeg synes ikke den var utpreget lettlært. Er det mulig å gi godbiter til nevrale nettverk, når de er flinke?
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Kim-mandag 16. desember 2019, klokken 08:59
Sitat fra: jlan på mandag 16. desember 2019, klokken 08:23
Sitat fra: Motorwatt på søndag 15. desember 2019, klokken 09:38
Sitat fra: turfsurf på søndag 15. desember 2019, klokken 07:52
Opplever akkurat det samme. Etter ett par trykk på knappen så øker autowiper farten.
Fikk prøvd det igjen idag, og ikke tvil om at det fungerer!
Mulig det hjalp litt, men jeg synes ikke den var utpreget lettlært. Er det mulig å gi godbiter til nevrale nettverk, når de er flinke?
Det funker i en periode, for å så gå over til å viske for lite hos meg. Autowipers gikk av igjen etter 15 minutter, da jeg var lei av å ha trykket på knappen for 100'ende gang. Dette var i mørke med opplyste veier og ganske mye regn. I går fungerte den veldig bra, med lett+ regn.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: fonbergmandag 16. desember 2019, klokken 11:12
Scheduled departure: Jeg har min S satt til scheduled departure om morgenen på hverdager, og ser at den oppfører seg på følgende vis:
-bilen starter lading med en gang jeg plugger i, selv om den når ladegrensa flere timer før avreise.
-restarter lading ca. 1,5 time før avreise, og lader da forbi ladegrensa jeg har definert (forøvrig satt til 80% nå på vinteren til hverdags).

Flere som har lignende oppførsel?
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: boppusmandag 16. desember 2019, klokken 12:19
Sitat fra: fonberg på mandag 16. desember 2019, klokken 11:12
Scheduled departure: Jeg har min S satt til scheduled departure om morgenen på hverdager, og ser at den oppfører seg på følgende vis:
-bilen starter lading med en gang jeg plugger i, selv om den når ladegrensa flere timer før avreise.
-restarter lading ca. 1,5 time før avreise, og lader da forbi ladegrensa jeg har definert (forøvrig satt til 80% nå på vinteren til hverdags).

Flere som har lignende oppførsel?

Min erfaring med Scheduled Departure er at det ikke virker. Selv om den sier den skal være ferdig ladet (og klimatisert) til kl 07.30 er det ikke ladet overhodet i løpet av natten. Først når jeg åpner appen (f.eks. kl 07.00) føler bilen at den blir overvåket og starter lading. Algoritmen som skal starte lading til rett tid er ikke aktiv når bilen "sover".
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: sjokomelkmandag 16. desember 2019, klokken 12:30
Jeg ser folk tror bilen lærer av hvordan du bruker knappen for manuell visking. Det gjør den ikke direkte. Det du gjør er at du genererer data som Tesla senere samler inn og bruker til videre opplæring av det nevrale nettverket på sin serverpark i Palo Alto. Og så puttes den oppdaterte programvaren for vindusviskere inn i en fremtidig softwareoppdatering til bilene.
Bilen i seg selv vil aldri bli smartere eller flinkere ved bruk av knappen.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Saberhagenmandag 16. desember 2019, klokken 12:58
Sitat fra: Motorwatt på fredag 13. desember 2019, klokken 11:54
Sitat fra: Saberhagen på fredag 13. desember 2019, klokken 11:36
Spent på å se hva slags MCU jeg evnt får. Har en Ap2 bil fra juni 2017.
Finnes ikke noe nyere enn MCU2 som du også hadde fra før. Må ikke blande med HW3.

Det vet jeg. Jeg har jo MCU1 nå, spenningen gjelder om jeg får en refurbished MCU1 eller om jeg får MCU2 :)
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: turfsurfmandag 16. desember 2019, klokken 14:58
Sitat fra: Saberhagen på mandag 16. desember 2019, klokken 12:58
Det vet jeg. Jeg har jo MCU1 nå, spenningen gjelder om jeg får en refurbished MCU1 eller om jeg får MCU2 :)
TOCN skriver dette:

"Oppgradere fra MCU1 til MCU2?
Man kan IKKE oppgradere MCU-en i bilen, altså fra versjon 1 til versjon 2. Dette skyldes at kommunikasjonen mellom den store og den lille skjermen ikke er den samme på MCU2. Tesla jobber med å løse dette."

Er det noen endringer her som gir deg håp om det?
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: 1000kwhmandag 16. desember 2019, klokken 17:18
Jeg mener pendlingen i AP var tilnærmet borte i dag. Mulig det er noe i at enkelte oppdateringen krever en opplæring av AP igjen. Kjører samme strekning på e18 hver dag.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: spirrevippmandag 16. desember 2019, klokken 17:36
Merket ikke noe spesielt på fredag tur/retur jobb, men i dag var det mye vingling. Blæh. Begynner å bli litt lei av ett skritt fram og to tilbake.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: tibber73mandag 16. desember 2019, klokken 22:03
Dette er bra med 2019.40.2.1 og ACC:
Den stopper mye nærmere kjøretøyet foran ved rødt lys. Det er en stor forbedring i forhold til tidligere. Men kjøring i kø er dessverre noe rykkete og desperat.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwattmandag 16. desember 2019, klokken 23:43
Sitat fra: 1000kwh på mandag 16. desember 2019, klokken 17:18
Jeg mener pendlingen i AP var tilnærmet borte i dag. Mulig det er noe i at enkelte oppdateringen krever en opplæring av AP igjen. Kjører samme strekning på e18 hver dag.
Samme som jeg opplevde på samme vei (som nevnt over), men nå har jeg mange kamerafeil. Høyre kamera tildekket, venstre kamera tildekket, alle kameraer tildekket, autopilot fungerer ikke. Kamera-meldingene har jeg aldri sett før i tidligere versjoner.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Wiblatirsdag 17. desember 2019, klokken 00:28
Sitat fra: Motorwatt på mandag 16. desember 2019, klokken 23:43
Sitat fra: 1000kwh på mandag 16. desember 2019, klokken 17:18
Jeg mener pendlingen i AP var tilnærmet borte i dag. Mulig det er noe i at enkelte oppdateringen krever en opplæring av AP igjen. Kjører samme strekning på e18 hver dag.
Samme som jeg opplevde på samme vei (som nevnt over), men nå har jeg mange kamerafeil. Høyre kamera tildekket, venstre kamera tildekket, alle kameraer tildekket, autopilot fungerer ikke. Kamera-meldingene har jeg aldri sett før i tidligere versjoner.

Lenge siden du vaska bilen?
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwatttirsdag 17. desember 2019, klokken 00:32
Ja, men kameraene har jeg rengjort flere ganger de to siste dagene. Er forresten kameraglassene oppvarmet (skjermer og B-stolpe)?. Mener bestemt at jeg så dette sist vinter, men ikke i år.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Kim-tirsdag 17. desember 2019, klokken 05:15
Sitat fra: sjokomelk på mandag 16. desember 2019, klokken 12:30
Jeg ser folk tror bilen lærer av hvordan du bruker knappen for manuell visking. Det gjør den ikke direkte. Det du gjør er at du genererer data som Tesla senere samler inn og bruker til videre opplæring av det nevrale nettverket på sin serverpark i Palo Alto. Og så puttes den oppdaterte programvaren for vindusviskere inn i en fremtidig softwareoppdatering til bilene.
Bilen i seg selv vil aldri bli smartere eller flinkere ved bruk av knappen.
De kan ha laget at ved bruk av manuell visker skal viskerene viske mer i en periode, men dette går jo vekk til neste gang
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Torkortirsdag 17. desember 2019, klokken 07:45
Samme her. Kamerafeil grunnet dugg og is særlig foran frontkameraet. Hverken defroster foran eller bak aktiverer nå varmetrådene i kamerahuset.
Sitat fra: 1000kwh på mandag 16. desember 2019, klokken 17:18
Jeg mener pendlingen i AP var tilnærmet borte i dag. Mulig det er noe i at enkelte oppdateringen krever en opplæring av AP igjen. Kjører samme strekning på e18 hver dag.
Samme som jeg opplevde på samme vei (som nevnt over), men nå har jeg mange kamerafeil. Høyre kamera tildekket, venstre kamera tildekket, alle kameraer tildekket, autopilot fungerer ikke. Kamera-meldingene har jeg aldri sett før i tidligere versjoner.
[/quote]
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Klykkentirsdag 17. desember 2019, klokken 08:12
Snø og is, dugg etc er en gjenganger på vinteren. Dette vil selvsagt alltid ødelegge for AP.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwatttirsdag 17. desember 2019, klokken 08:22
Varme på kameraene i B-stolpen virker. Da er det vel kameraene i forskjermene som er problemet.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwatttirsdag 17. desember 2019, klokken 08:27
Det skal være varme i disse også:

(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTHD__6DoK_lGdHHfXDUSylWV4SD1VT5U0HPpIPK3w2Jb1NQDQV&s)
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: 1000kwhtirsdag 17. desember 2019, klokken 08:27
Sitat fra: Torkor på tirsdag 17. desember 2019, klokken 07:45
Samme her. Kamerafeil grunnet dugg og is særlig foran frontkameraet. Hverken defroster foran eller bak aktiverer nå varmetrådene i kamerahuset.
Sitat fra: 1000kwh på mandag 16. desember 2019, klokken 17:18
Jeg mener pendlingen i AP var tilnærmet borte i dag. Mulig det er noe i at enkelte oppdateringen krever en opplæring av AP igjen. Kjører samme strekning på e18 hver dag.
Samme som jeg opplevde på samme vei (som nevnt over), men nå har jeg mange kamerafeil. Høyre kamera tildekket, venstre kamera tildekket, alle kameraer tildekket, autopilot fungerer ikke. Kamera-meldingene har jeg aldri sett før i tidligere versjoner.
[/quote]
Fikk en følelse av at disse meldingene er nye ja. Altså en advarsel om at det er dårlig sikt ut av kameraet. Jeg kjørte helt greit med AP da det var en slik melding.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwatttirsdag 17. desember 2019, klokken 08:38
Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 17. desember 2019, klokken 08:27
Fikk en følelse av at disse meldingene er nye ja. Altså en advarsel om at det er dårlig sikt ut av kameraet. Jeg kjørte helt greit med AP da det var en slik melding.
AP fungerte også hos meg inntil advarslen om at alle kameraer var tildekket. Da kom også advarsler om at autopilot ikke lengervirket.  Assistert filskifte virket ikke med noen av kamerafeilene.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: fonbergtirsdag 17. desember 2019, klokken 09:55
Sitat fra: boppus på mandag 16. desember 2019, klokken 12:19
Sitat fra: fonberg på mandag 16. desember 2019, klokken 11:12
Scheduled departure: Jeg har min S satt til scheduled departure om morgenen på hverdager, og ser at den oppfører seg på følgende vis:
-bilen starter lading med en gang jeg plugger i, selv om den når ladegrensa flere timer før avreise.
-restarter lading ca. 1,5 time før avreise, og lader da forbi ladegrensa jeg har definert (forøvrig satt til 80% nå på vinteren til hverdags).

Flere som har lignende oppførsel?

Min erfaring med Scheduled Departure er at det ikke virker. Selv om den sier den skal være ferdig ladet (og klimatisert) til kl 07.30 er det ikke ladet overhodet i løpet av natten. Først når jeg åpner appen (f.eks. kl 07.00) føler bilen at den blir overvåket og starter lading. Algoritmen som skal starte lading til rett tid er ikke aktiv når bilen "sover".

I natt virket det ganske bra: Bilen startet lading utpå natta, men var ferdigladet ca to timer før scheduled departure. Bilen var oppvarmet innvendig ved avreise.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Motorwatttirsdag 17. desember 2019, klokken 09:59
SitatI natt virket det ganske bra: Bilen startet lading utpå natta, men var ferdigladet ca to timer før scheduled departure. Bilen var oppvarmet innvendig ved avreise.

Ladestopp er vel hardkodet til kl. 0600 (noen mener 0500 eller 0700). Hvordan stemmer det med din?
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: tibber73tirsdag 17. desember 2019, klokken 10:47
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 17. desember 2019, klokken 09:59
SitatI natt virket det ganske bra: Bilen startet lading utpå natta, men var ferdigladet ca to timer før scheduled departure. Bilen var oppvarmet innvendig ved avreise.

Ladestopp er vel hardkodet til kl. 0600 (noen mener 0500 eller 0700). Hvordan stemmer det med din?

Husk at dette er laget av en enkel fjott i USA. Det er sikkert litt usynk pga zulutid og vintertid. I tillegg bytter vi til vintertid en uke før de i USA.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: mikaelftirsdag 17. desember 2019, klokken 11:26
Jo flere av oss som sender en melding til Tesla og ber dem å fjerne denne begrensningen at planlagt oppvarming avsluttes uansett kl. 0600, får vi større sjanse at det ble gjort noe med i en tidligere oppdatering.

De bør jo få lov til å skjønne at en slik "feature" er ikke nødvendigvis ønsket i alle land.   ;)
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Bogetirsdag 17. desember 2019, klokken 12:00
Jeg prøvde denne funksjonen for første gang, Hadde satt avgang til 07:00, bilen var ladet ferdig 05:51(jeg hadde satt den til 70%). Oppvarming av bil startet kl. 06:40. Bilen var behagelig varm kl. 07:00. Nå var det ikke spesielt kaldt i dag, men bilen ga ingen melding om begrenset regenerering.

 

Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: tibber73tirsdag 17. desember 2019, klokken 12:05
Sitat fra: Boge på tirsdag 17. desember 2019, klokken 12:00
Jeg prøvde denne funksjonen for første gang, Hadde satt avgang til 07:00, bilen var ladet ferdig 05:51(jeg hadde satt den til 70%). Oppvarming av bil startet kl. 06:40. Bilen var behagelig varm kl. 07:00. Nå var det ikke spesielt kaldt i dag, men bilen ga ingen melding om begrenset regenerering.


Ser du har TM3. Det funker nok bra på den. Jeg har TMS med MCU1 og her fungerer ikke noe.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: fonbergtirsdag 17. desember 2019, klokken 14:18
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 17. desember 2019, klokken 09:59
SitatI natt virket det ganske bra: Bilen startet lading utpå natta, men var ferdigladet ca to timer før scheduled departure. Bilen var oppvarmet innvendig ved avreise.

Ladestopp er vel hardkodet til kl. 0600 (noen mener 0500 eller 0700). Hvordan stemmer det med din?

Stemmer ganske bra, den var ferdiglada 05:36 (norsk vintertid).
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: fonbergfredag 20. desember 2019, klokken 07:16
Sitat fra: fonberg på tirsdag 17. desember 2019, klokken 14:18
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 17. desember 2019, klokken 09:59
SitatI natt virket det ganske bra: Bilen startet lading utpå natta, men var ferdigladet ca to timer før scheduled departure. Bilen var oppvarmet innvendig ved avreise.

Ladestopp er vel hardkodet til kl. 0600 (noen mener 0500 eller 0700). Hvordan stemmer det med din?

Stemmer ganske bra, den var ferdiglada 05:36 (norsk vintertid).

I natt starta bilen aldri lading (scheduled departure), så den har nå 80 km mindre enn planlagt ved avreise til jobb. Lading starta først når jeg vekte bilen med appen.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: SKTeslafredag 20. desember 2019, klokken 10:10
Har smart preconditioning forsvunnet med denne oppdateringen eller er det bare noe feil hos meg? Ikke at det gjør noe, alltid hatt det avslått uansett, men bare nyskjerrig.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Kim-fredag 20. desember 2019, klokken 16:37
Sitat fra: SKTesla på fredag 20. desember 2019, klokken 10:10
Har smart preconditioning forsvunnet med denne oppdateringen eller er det bare noe feil hos meg? Ikke at det gjør noe, alltid hatt det avslått uansett, men bare nyskjerrig.
Tror den ble byttet ut med planlagt avreise
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: turfsurffredag 20. desember 2019, klokken 20:47
Sitat fra: tesla73 på tirsdag 17. desember 2019, klokken 12:05

Ser du har TM3. Det funker nok bra på den. Jeg har TMS med MCU1 og her fungerer ikke noe.
Har TMX med mcu1 her, og det har fungert smertefritt siden det kom. Blir ferdig å lade rett før seks og bilen er varm kl 7.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: tibber73mandag 30. desember 2019, klokken 11:53
Jeg kan informere om at alt virker som det skal på versjon 2019.40.2.5
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: 1000kwhonsdag 08. januar 2020, klokken 08:56
Hvem andre er stuck på denne versjonen? Får alltid oppdateringer tidlig siden bilen står i garasjen med wifi og strøm 95% av tiden.

TMS 75D 2017
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Toalmarlørdag 11. januar 2020, klokken 13:47
Fant denne på ett annet forum. Kan være noen som derfor ikke har fått 2019.50.x

Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: turfsurflørdag 11. januar 2020, klokken 13:57
Stemmer nok det
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: geearlørdag 11. januar 2020, klokken 16:19
50.x hadde allerede kommet før de siste utgavene av 40.2.x kom, så de har nok spawnet videre på to separate versjoner for 1 og 2.
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: Tiger123lørdag 11. januar 2020, klokken 19:46

Må si Autoviskeren var suveren i duskregnet i dag :+1:
Tittel: Sv: 2019.40.2.1
Skrevet av: 1000kwhlørdag 11. januar 2020, klokken 19:56
I dag fanget bilen 40-grenser på E18 og et skikkelig napp i regen på E134.

Skjønner ikke, for det har gått perfekt lenge. Irriterende!

Brukte navigasjon, mulig grunn til at bilen finner fartsgrenser som er feil.