Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2019.36.2.1 - Scheduled departure

Startet av tibber73, mandag 11. november 2019, klokken 09:05

« forrige - neste »

Electric Avenue

Da har jeg fått lagt inn 2019.36.2.2.. Schedualed departure funker fremdeles ikke. Schedualed charging funker av og til nå.. Men ikke alltid. Rødt lys på ladeport ca 50% av tiden. Irriterende! Dette funket knirkefritt før disse siste oppdateringene.

Eneste pluss er at regenereringen ser ut til å funke som den skal igjen etter at jeg la inn 2019.36.2.2 (sluttet å funke optimalt i 2019.36.2.1)
Tesla Model S

Motorwatt

En liten test du kan gjøre for å se om du får rødt lys:

Velg lading i Planlagt avreise, og sett inn et klokkeslett 2 timer fremover. Forlat bildet med "Lading" fremdeles valgt (altså ikke "Av" eller "Avreise"). Sett i ladeplugg. Får du da blått lys?

Så sett inn klokkeslett til 12 timer fremover, og forlat igjen bilde med "Lading" valgt. Sett i ladeplugg. Hva skjer? Starter den lading med grønt lys??
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rosstopher

Scheduled departure fungerer sånn nogen lunde her i gården. Setter avreise til kl 07:00. Sjekker planlagt lading i appen og ser at den konsekvent planlegger lading slik at den skal være ferdig til kl 05:00 (og ikke 06:00). Jeg ser i appen at ladingen starter når den skal, men likevel er den aldri fulladet når jeg står opp om morgenen. Den tar seg tydeligvis en pause midt på natta. Jeg har satt ladegrense til 70 %, men har om morgenen 60-65 %. Forvarming starter 15 eller 20 minutter før avreise, og den varmer tilsynelatende også batteriet.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Wibla

Teste dette med Avis lånebil med 36.2.1 installert, spent på hvordan det går...
2018 Tesla Model S 75D

tibber73

Jeg har satt lading til å trekke 28A. Men nå spretter den alltid opp til 32A når jeg starter lading. (Ja, bilen står på samme sted)
Dette blir bare bedre og bedre  ::)
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Electric Avenue

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 27. november 2019, klokken 17:31
En liten test du kan gjøre for å se om du får rødt lys:

Velg lading i Planlagt avreise, og sett inn et klokkeslett 2 timer fremover. Forlat bildet med "Lading" fremdeles valgt (altså ikke "Av" eller "Avreise"). Sett i ladeplugg. Får du da blått lys?

Så sett inn klokkeslett til 12 timer fremover, og forlat igjen bilde med "Lading" valgt. Sett i ladeplugg. Hva skjer? Starter den lading med grønt lys??

Det er det jeg har gjort. Får da blått lys når laderen settes i, frem til den når tiden der den skal sette i gang å lade. Da står det "charging will start momentarily" en god stund før det blir rød kontakt, også står det "charging stopped".

Noen ganger, slik som akkurat nå så starter den å lade ifølge appen. Det står "charging" men det står 0 km/h, +24 hr remaining og 224 volt. Det lyser ikke noe på kontakten på selve bilen akkurat nå, men det grønne lyset på selve laderen beveger seg, noe som indikerer at den lader. Men bilen tar ikke til seg noe strøm. Det står 0 km/h uendelig. Det er enten det eller rød kontakt og "charging stopped" 50% av gangene. Dersom jeg skal få den til å lade så må jeg fysisk ta ut laderne og sette den inn igjen, da starter den å lade med en gang. Den klarer altså ikke å iverksette lading når timeren er brukt.

Dette startet som sagt etter 36.2.1 oppdateringen. Får vente å se om det kommer noen oppdatering som fikser dette snart. Hvis ikke må jeg ta kontakt med verkstedet.
Tesla Model S

Motorwatt

Vet ikke om det gjør noen forskjell, men prøvd å sette inn ladepepluggen før du stiller inn appen? Eventuelt omvendt?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Har hatt god erfaring med power off før, men da har jeg tatt poweroff med åpen dør og så gått ut og latt bilen stå i noen timer.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Electric Avenue

Som foreslått så forsøkte jeg å sette inn kabelen først i dag tidlig, og deretter stille inn på lading kl 16:45 nå for å se hva som skjer.
Kl 17:00 var det fremdeles ikke noe lade-lys på ladeporten, og heller ikke på selve laderen. Sjekket appen og der står det "starting to charge" (Men ikke noe forvarming aktivert). Slik stod det vel i ca 20 min, deretter står det "charging stopped", og rødt lys på ladeport.
Tok ut kabelen og satt den inn igjen, da starter prosessen med en gang, med batteriforvarming først. Kan det være at det er noe bug med å få batterivarmeren til å slå inn først når det er kaldt? De gangene den har klart å lade inbiller jeg meg at det har vært litt varmere.. ?

Tviler veldig på at dette er neo hardware problem siden dette startet øyeblikkelig når jeg la inn 36.2.1. Da forsvant også regen. Den kom riktig nok tilbake i 36.2.2, men ladeplanlegging er fremdeles kaputt. :(
Tesla Model S

Toalmar

Bruker mest Scheduled departure på min TM3. Bilen ble ikke brukt eller ladet ila helgen og jeg reiste på jobb i går med grei SOC. Kom hjem i går ettermiddag med 45% SOC og plugget i TWC i garasjen. (har kun 230V og 25A) Scheduled departure satt til kl 06:15 og SOC til 80%.
Ser via TeslaFi ut på kvelden at bilen skal starte lading kl 00:20 Når jeg setter meg i bilen i dag tidlig kl 06:14 så er den oppvarmet, men SOC på kun 69%. Grunnen til at den ikke har ladet helt til 80% er at den kun har ladet med 16A i istedenfor 25A. Dette er ikke første gangen skjer og jeg lurer på hva som er årsaken til at bilen tydligvis endrer ladestyrken selv.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA