Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du bestilt cybertruck?

Startet av Elbil fundamentalist, fredag 22. november 2019, klokken 06:59

« forrige - neste »

geear

#45
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 25. november 2019, klokken 12:16
Husker ikke helt hvor jeg har lest det, men når jeg googler det nå så er den oppgitt under 80 tommer både i Wikipedia (79,8in = 202,7cm)  og på Extremetech (78,8inch = 200,2cm), men ser at det er svært lite info om bredde på andre sider.
Stemmer det, jeg som har blingsa til 227 da jeg konverterte til mm, som er 2027. Men såvidt bredere enn Model X. Det verserer mange forskjellige mål på X også, og her er nok årsaken til det:

Total bredde (inkludert speil) 2271 mm
Total bredde (inkludert innfelledespeil) 2072 mm
Total bredde (ekskludert speil) 1999 mm

I manualen er den altså oppgitt både med og uten innfelte sidespeil. Jeg trodde den var 227 med speil og 207 uten. Ser min er er registrert med 199,9 cm i vognkortet.

Sitat fra: knut.aulie på mandag 25. november 2019, klokken 13:55
Noen som vet mer om hjulene?

Ser ut som minimum 32 tommer og med heldekkende kapsler. Men blir vel noe mer normalt til lansering.
35" ble sagt eller vist på skjermen i unveilingen...

ToWalkOrDrive

35" dekk. Syntes og jeg hørte det... Det er svært.... 89cm....det er jo kjøkkenbenk-høyde...spørs om ikke en må levere inn for å skifte dekk da, hvis de ikke har noen smarte innstillinger på jekke-modus? Blir vel ikke gratis med vinterdekk-sett heller...men når resten av bilen er gratis....
Tesla Model Y                         2021-

thbo

Kjører man ikke helårs dersom standarddekkene forblir så «offroad»...?

Noen som vet om disse kevlar-dekkene på demobilen er testet på vinter?
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

ToWalkOrDrive


[/quote]
Stemmer det, jeg som har blingsa til 227 da jeg konverterte til mm, som er 2027. Men såvidt bredere enn Model X.
[/quote]

Så da er karosseriet ca en tomme bredere på Cybertruck enn en Model X, men at en kanskje slipper speil, hvis de beholder det speilløst, som på en Audi e-tron.
Hvor bredt føles det med Model X? Tenker på typiske hytteveier osv. Har hatt Model S noen år, som er litt smalere. Vet du om X føles mye bredere i praksis? Vil det at det kanskje blir speilløst gjøre det mye bedre?
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

#49
Sitat fra: thbo på mandag 25. november 2019, klokken 14:42
Kjører man ikke helårs dersom standarddekkene forblir så «offroad»...?

Noen som vet om disse kevlar-dekkene på demobilen er testet på vinter?

Ser ut til at flere av dekkene takler is og snø, ja. Aner ikke hvor bra de er i forhold til vanlige piggfrie vinterdekk med skikkelige lameller. Hmmmm....men sikkert greit å IKKE skifte dekk så ofte når jeg ser at de veier mellom 17kg for ett dekk (det billigste) opp til 33 kg for ett dekk (det groveste) her:

https://autonerdsreview.com/best-35-inch-tires-reviews/
Tesla Model Y                         2021-

Magnus Hansen

Sitat fra: thbo på mandag 25. november 2019, klokken 14:14
Bestilte fredag morgen, men ble skremt av denne sammenligningen med Model 3-en vår ...... .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Å-herre-gud! Bare å grue seg til disse dukker opp på kjøpesentre rattet av små trofékoner

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 25. november 2019, klokken 15:03
Sitat fra: thbo på mandag 25. november 2019, klokken 14:14
Bestilte fredag morgen, men ble skremt av denne sammenligningen med Model 3-en vår ...... .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Å-herre-gud! Bare å grue seg til disse dukker opp på kjøpesentre rattet av små trofékoner

Kanskje den er akkurat stor nok til at trofèkonen ikke vil kjøre den til kjøpesenteret...eller noen andre steder...at en her har utviklet den perfekte størrelsen!
Tesla Model Y                         2021-

patoduck

Yep, Tror er mellom nr 34000 - 85000. Det blir spennende å se hvor lang tid tar å produsere 300.000 pre-orders... tror blir det samme helvete som Model 3.
Kia Soul EV - Titanium Levert 01/09/2015.
Cybertruck Bestilling bekreftet
Tri Motor, FSD
Tesla Model Y Performance 25/10/2023

geear

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 25. november 2019, klokken 14:49
Hvor bredt føles det med Model X? Tenker på typiske hytteveier osv. Har hatt Model S noen år, som er litt smalere. Vet du om X føles mye bredere i praksis? Vil det at det kanskje blir speilløst gjøre det mye bedre?
Kan ikke skryte på meg veldig mange mil i S, men X og S blir nok mye det samme, det er bare noen centimeter i forskjell over speilene. X føles uansett bred på smale veier ja, og en del p-plasser føles det som man står fra stripe til stripe. Merker spesielt godt bredden når jeg kjører Brokke - Suleskar på høsten, etter de har satt opp brøytestikkene. Da kan en ikke snike seg ut på vegskulderen mens en møter biler, og det blir en del harde oppbremsinger fordi en ikke rekker å time det mellom stikkene..  :o

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 25. november 2019, klokken 15:02
Ser ut til at flere av dekkene takler is og snø, ja. Aner ikke hvor bra de er i forhold til vanlige piggfrie vinterdekk med skikkelige lameller. Hmmmm....men sikkert greit å IKKE skifte dekk så ofte når jeg ser at de veier mellom 17kg for ett dekk (det billigste) opp til 33 kg for ett dekk (det groveste) her:

https://autonerdsreview.com/best-35-inch-tires-reviews/

Ikke stol på amerikanere og vurdering av vinterdekk. Selv langt nord, i New York og oppover the Hamptons, til og med over i Canada, så er det ganske variabel holdning til vinterdekk. Seiping eller pigging er et alternativ. ;)

Tipper det vil komme mer moderate dekk man kan velge til denne bilen, når det går opp for de at det ikke bare er håndtverkere som skal bygge laftehytter på fjellet som kjøper bilen. Slike dekk gir masse støy og høyt forbruk.

hELgenen

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 25. november 2019, klokken 15:03
Sitat fra: thbo på mandag 25. november 2019, klokken 14:14
Bestilte fredag morgen, men ble skremt av denne sammenligningen med Model 3-en vår ...... .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Å-herre-gud! Bare å grue seg til disse dukker opp på kjøpesentre rattet av små trofékoner

Tipper den kommer over 3.5 tonn,og da krever det litt mer på førerkortet,så de som betjener denne ,trofekoner eller whatever,kan nok ratte denne. Men det legges jo opp til en del spennende konflikter på kjøpesentrene. Denne vil nok bre seg over to felt både i bredde og lengde...

Randeboy

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 25. november 2019, klokken 15:02
Sitat fra: thbo på mandag 25. november 2019, klokken 14:42
Kjører man ikke helårs dersom standarddekkene forblir så «offroad»...?

Noen som vet om disse kevlar-dekkene på demobilen er testet på vinter?

Ser ut til at flere av dekkene takler is og snø, ja. Aner ikke hvor bra de er i forhold til vanlige piggfrie vinterdekk med skikkelige lameller. Hmmmm....men sikkert greit å IKKE skifte dekk så ofte når jeg ser at de veier mellom 17kg for ett dekk (det billigste) opp til 33 kg for ett dekk (det groveste) her:

https://autonerdsreview.com/best-35-inch-tires-reviews/

Slike offroad-dekk som er M+S(Mud and Snow) merket er livsfarlige på vinterføre. Det har jeg selv erfart..

Counterpointer

Det er tydeligvis endel som kommer til å få et par tre overraskelser i forhold til biler av denne størrelsen. Vi snakker om en liten lastebil. Dimensjoner på alt blir større og gjerne tilsvarende dyrere. Jekken blir for liten og dekk er tunge som bly.

Husker når min svoger (som på det tidspunktet kjørte lastebiltransport) kjøpte seg en Ford Excursion. Den bilen var et svelg av utgifter og diger som bare det. Det var bare han selv og jeg av alle i hans omgangskrets som kunne kjøre den bilen siden den var lastebilregistrert. Nå blir det muligens en opsjon å nedregistrere Cybertruck, men det er jo litt selvmotsigende. Da kan en heller kjøpe en mindre bil.

Counterpointer

Sitat fra: Randeboy på mandag 25. november 2019, klokken 18:02
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 25. november 2019, klokken 15:02
Sitat fra: thbo på mandag 25. november 2019, klokken 14:42
Kjører man ikke helårs dersom standarddekkene forblir så «offroad»...?

Noen som vet om disse kevlar-dekkene på demobilen er testet på vinter?

Ser ut til at flere av dekkene takler is og snø, ja. Aner ikke hvor bra de er i forhold til vanlige piggfrie vinterdekk med skikkelige lameller. Hmmmm....men sikkert greit å IKKE skifte dekk så ofte når jeg ser at de veier mellom 17kg for ett dekk (det billigste) opp til 33 kg for ett dekk (det groveste) her:

https://autonerdsreview.com/best-35-inch-tires-reviews/

Slike offroad-dekk som er M+S(Mud and Snow) merket er livsfarlige på vinterføre. Det har jeg selv erfart..
Helt enig. Da må en i så fall ha kjettinger og kompetanse til å legge på disse når det trengs.

Tom E.

Jeg fikk også bestilt meg en cybertruck på morgenen etter lanseringen. Skal bytte ut min Ampera E.

Men jeg ser nå på størrelsen på Cybertrucken LxBxH = 588x202x190 cm at den muligens er litt større enn min eksisterende Ampera E. Har noen av dere fått oppgitt egenvekt og totalvekt? Både jeg og kona har C1E og D1E så det går greit for oss, men jeg lurer på om barna mine kan kjøre den?

Larsebass

La inn bestilling. X-en er jo noen år gammel når denne blir lansert. Spennende bil! Valgte to-motors utgaven.
Tesla X75D.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA