Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du bestilt cybertruck?

Startet av Elbil fundamentalist, fredag 22. november 2019, klokken 06:59

« forrige - neste »

DeepFu

Jeg kjenner på at den bilen er SVÆR. I norsk sammenheng er det ikke en pick-up, men en lett lastebil. I utgangspunktet var jeg ganske klar for den etter å ha sett den, men begynner å tenke at den kanskje er too much.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Randeboy

Sitat fra: DeepFu på mandag 25. november 2019, klokken 08:25
Jeg kjenner på at den bilen er SVÆR. I norsk sammenheng er det ikke en pick-up, men en lett lastebil. I utgangspunktet var jeg ganske klar for den etter å ha sett den, men begynner å tenke at den kanskje er too much.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Bilen er jo gigantisk. Lang akselavstand også. Om noen har kjørt noe så stort tidligere, veit de at svingradiusen er som danskebåten. Helt håpløs til vanlig bruk.

HalvorV

Tesla Model Y Perfomance

gsm2k

Sitat fra: Randeboy på mandag 25. november 2019, klokken 09:54
Bilen er jo gigantisk. Lang akselavstand også. Om noen har kjørt noe så stort tidligere, veit de at svingradiusen er som danskebåten. Helt håpløs til vanlig bruk.

Den har omtrent akkurat samme dimensjoner som Ford F150, så den er stor etter europeisk målestokk men ikke enorm.. Har kjørt biler like stor som Cybertruck uten å oppleve de som problematisk utover å parkere i enkelte parkeringshus, og den eneste bilen jeg noensinne har kjørt som skiller seg ut med elendig svingradius er Audi A3 Quattro..
2019 TM3 LR
2022 TM3 LR
2023 TMY P

hemi

Kjørte Dodge ram 2500 HD på 37" som daily i oslo fra hmm 2005 til 2008? det går, fordelen er at felgene ikke dauer om du kjører borti noe (eller over)


Jeg håper ikke nødvendigvis den blir som vist, men jeg håper virkelig noen snart lager en elbil som er praktisk, og ikke bare fordi vi må ha det for å surre rundt i oslo.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: gsm2k på mandag 25. november 2019, klokken 10:42
Sitat fra: Randeboy på mandag 25. november 2019, klokken 09:54
Bilen er jo gigantisk. Lang akselavstand også. Om noen har kjørt noe så stort tidligere, veit de at svingradiusen er som danskebåten. Helt håpløs til vanlig bruk.

Den har omtrent akkurat samme dimensjoner som Ford F150, så den er stor etter europeisk målestokk men ikke enorm.. Har kjørt biler like stor som Cybertruck uten å oppleve de som problematisk utover å parkere i enkelte parkeringshus, og den eneste bilen jeg noensinne har kjørt som skiller seg ut med elendig svingradius er Audi A3 Quattro..

Den er i hvert fall 4cm smalere enn en Model X (litt bredere enn Model S, og mye bredere enn Model 3). Kan godt være at du kan vri rattet veldig mye. Så på prøvekjøringen av Cybertruck at de klarte å ta en 180 graders sving på gaten uten å rygge, men de var oppå fortauskanten (som de for øvrig ikke merket at de kjørte over pga god demping). Men det er klart den er jo dritlang. 5,6 meter eller noe sånt...så det er nok ikke favoritt å parkere. På den annen side så har de allerede Sentry-mode, sånn at hvis bilen står trangt så kan du gå ut av bilen og kjøre den med mobiltelefonen. Det har jeg prøvd med Model 3, med litt vekslende hell (får av og til problemer med Connection, selv om jeg står nært). Vil anta at en parkerer litt lenger fra når en skal på kjøpesenter...det verste blir jo på veldig smale vinterveier.
Tesla Model Y                         2021-

geear

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 25. november 2019, klokken 10:57
Den er i hvert fall 4cm smalere enn en Model X (litt bredere enn Model S, og mye bredere enn Model 3).
Hvor har du fått det fra?
Basert på målene de oppga i avdukningen er den 20 cm bredere enn Model X. 227 cm uten speil. Model X er 227 MED speil, 207 uten.

Sitat fra: Øggen på mandag 25. november 2019, klokken 02:04
Full Self Drive = Tidligare kalla Autopilot.
Hmm? AP er da fortsatt AP, og er standardutstyr? FSD er full self driving, og har vel alltid vært det?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: gr på mandag 25. november 2019, klokken 11:24
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 25. november 2019, klokken 10:57
Den er i hvert fall 4cm smalere enn en Model X (litt bredere enn Model S, og mye bredere enn Model 3).
Hvor har du fått det fra?
Basert på målene de oppga i avdukningen er den 20 cm bredere enn Model X. 227 cm uten speil. Model X er 227 MED speil, 207 uten.

Sitat fra: Øggen på mandag 25. november 2019, klokken 02:04
Full Self Drive = Tidligare kalla Autopilot.
Hmm? AP er da fortsatt AP, og er standardutstyr? FSD er full self driving, og har vel alltid vært det?

Husker ikke helt hvor jeg har lest det, men når jeg googler det nå så er den oppgitt under 80 tommer både i Wikipedia (79,8in = 202,7cm)  og på Extremetech (78,8inch = 200,2cm), men ser at det er svært lite info om bredde på andre sider.

Det er vel og noe med at dersom bredden blir over 80 tommer så må de i USA ha 5 oransje lys på sidene.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Cybertruck

https://www.extremetech.com/extreme/302489-tesla-unveils-cybertruck-f-150
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

#38
...og her er en side til som sier at den er smalere enn en Model X:

Her står det og 79,8. En kunne nesten tolke det til å være at det er bilen det sammenlignes mot (Ford F-150) som er 79,8inch wide, men Ford F-150 er 79,9 wide (sikkert for å slippe 5 oransje lys på sidene, og eventuelt andre USA-krav). I tillegg er ikke F-150 så lang som det står i artikkelen, så målene må gjelde Cybertruck. Så kan en jo stille spørsmål om det egentlig er helt bestemt hvor bred bilen skal være, og hvor alle disse nettavisene har fått tak i de målene. Men ville ikke avskrevet bredden ennå. Det kan jo være at bilen de viste frem er bredere eller smalere enn det de planlegger for produksjonsmodellen.

https://www.cars.com/articles/tesla-cybertruck-impressive-specs-killer-price-polarizing-looks-413819/
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

Øggen

Forsøk på å vise lengde sammenligning.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

hemi

vis den mot F150/250 ram 1500/2500? Mer intressant.

Ser det som usansynlig at veldig mange som aldri har hatt behov for så stor bil, plutselig kjøper det.

OhmPaPa

Kopiert fra TMC-forumet:

According to wikipedia, Model X...

Wheelbase 116.7 in (2,965 mm)
Length 198.3 in (5,036 mm)
Width 78.7 in (1,999 mm)
Height 66.3 in (1,684 mm)

CyberTruck...

Length 231.7 in (5,885 mm)
Width 79.8 in (2,027 mm)
Height 75 in (1,905 mm)

Counterpointer

Noen som vet mer om hjulene?

Ser ut som minimum 32 tommer og med heldekkende kapsler. Men blir vel noe mer normalt til lansering.

thbo

Bestilte fredag morgen, men ble skremt av denne sammenligningen med Model 3-en vår ...... .


Sent from my iPhone using Tapatalk
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA