Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du bestilt cybertruck?

Startet av Elbil fundamentalist, fredag 22. november 2019, klokken 06:59

« forrige - neste »

geear

Med 35" knastedekk er jeg skeptisk til "feriebil" for vår del, da det ofte innebærer lenger strekk i 120-140 km/t på motorveier i norden. Tror det kan bli i overkant heftig støy og vibrasjonsmessig fra en billigbil. Det er grenser for hvor mye isolasjon de kan trøkke inn...

Øggen

Njaaa, det e nok heller viljen det står på, plass e der plenty ser det ut som.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Alf Ivar

Etter noen dagers bearbeiding har bilen for meg gått fra å være urstygg til å bli vanvittig kul. Jeg har egentlig ikke bruk for pickup, men hvem bryr seg om det? Nå skal bilen bare opp til godkjenning hos Finans- og estetikkavdelingen. Lurer på om det må til litt god bearbeiding for at den skal gå igjennom kontrollen der.  :police:
Alf Ivar
Juni 2019: Tesla Model S85P Signature 2013

TeslaK

Sitat fra: Alf Ivar på tirsdag 26. november 2019, klokken 21:41
Etter noen dagers bearbeiding har bilen for meg gått fra å være urstygg til å bli vanvittig kul. Jeg har egentlig ikke bruk for pickup, men hvem bryr seg om det? Nå skal bilen bare opp til godkjenning hos Finans- og estetikkavdelingen. Lurer på om det må til litt god bearbeiding for at den skal gå igjennom kontrollen der.  :police:

Samme her😊 Husker når jeg bestilte Model S første gang og bekymret meg for at DEN var for stor.. det var jo null stress. Men fortsatt usikker på hvor enkelt det blir med Cybertruck evt. Har aldri tenkt på å kjøpe truck før, men Cybertruck er noe annet😀
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Alf Ivar

Ja. Den kan bli en utfordring å lukeparkere utenfor Rema  :o
Alf Ivar
Juni 2019: Tesla Model S85P Signature 2013

Counterpointer

Var nede under Oslo Plaza i parkeringskjelleren der i dag med Model 3. Var akkurat så speilene ikke skrapte (noe maaaange før meg hadde gjort ut fra stripene på stolper og vegg).

Lykke til med Cybertruck i P-hus i Oslo

hemi

Kjørt dodge durango, mercedes GL, audi Q7 der ;)  model 3 har ganske ræv svingradius må sies.

Vil dere ha funfact? Ibsen Phus har større radius på VEST enn ØST

så flere biler vil komme seg lett ut retning vest, men du må rygge og jukke, for å komme ut øst..... sååå har folk i øst mindre biler, evnt bedre svingradius?

slem

#82
Har bestilt Cybertruck med tri-motor, kommer til å bli min første el-bil. Faktisk første nybil også. Kinder-egget bestående av trekkvogn, varebil, sportsbil, bakseter for voksne og økonomisk pendlerbil gjorde at jeg for første gang vurderte nettopp dette.

Forstår ikke kritikken mot utseende. Dette er vel bare svake menneskers ryggmargsrefleks mot endring og annerledeshet? Cybertrucken får jo Forden til å se ut som noe plastskrammel av en jente-lekebil.


Ikke hva jeg hadde forventet fra Tesla, med sin track record full av bestefarbiler. Like fullt klarte Elon Musk med sine tweets å vekke noen forhåpninger, som jeg vel får si ble innfridd i stor grad.

hemi

Er det mulig å bestille nå? ikke bare reservere plass i køen?

geear

De har kalt det bestilling (order) fra første stund denne gangen.

Randeboy

Sitat fra: slem på tirsdag 26. november 2019, klokken 23:33
Har bestilt Cybertruck med tri-motor, kommer til å bli min første el-bil. Faktisk første nybil også. Kinder-egget bestående av trekkvogn, varebil, sportsbil, bakseter for voksne og økonomisk pendlerbil gjorde at jeg for første gang vurderte nettopp dette.

Forstår ikke kritikken mot utseende. Dette er vel bare svake menneskers ryggmargsrefleks mot endring og annerledeshet? Cybertrucken får jo Forden til å se ut som noe plastskrammel av en jente-lekebil.


Ikke hva jeg hadde forventet fra Tesla, med sin track record full av bestefarbiler. Like fullt klarte Elon Musk med sine tweets å vekke noen forhåpninger, som jeg vel får si ble innfridd i stor grad.

Sportsbil?  ??? Dette er langt fra en sportsbil.
Som sagt tidligere, noen liker Fiat Multipla også. Det gjør den ikke finere..
Bilen ser rett og slett jævlig ut.


hELgenen

Sitat fra: slem på tirsdag 26. november 2019, klokken 23:33
Har bestilt Cybertruck med tri-motor, kommer til å bli min første el-bil. Faktisk første nybil også. Kinder-egget bestående av trekkvogn, varebil, sportsbil, bakseter for voksne og økonomisk pendlerbil gjorde at jeg for første gang vurderte nettopp dette.

Forstår ikke kritikken mot utseende. Dette er vel bare svake menneskers ryggmargsrefleks mot endring og annerledeshet? Cybertrucken får jo Forden til å se ut som noe plastskrammel av en jente-lekebil.


Ikke hva jeg hadde forventet fra Tesla, med sin track record full av bestefarbiler. Like fullt klarte Elon Musk med sine tweets å vekke noen forhåpninger, som jeg vel får si ble innfridd i stor grad.

Utseende er en ting - men miljøaspektet forsvinner helt med denne bilen dersom folk skulle begynne å rulle rundt med denne som pendlerbil. Dette er en gigantisk stor bil i norsk målestokk. En bil jeg ikke håper det blir mange av på norske veier nettopp fordi den undergraver mange miljøaspekter.

1000kwh

Den går da på fornybar strøm? Tenker du på materialene som går med i produksjon, for slitasje på veg er neglisjerbar.

thbo

#88
Sitat fra: hELgenen på onsdag 27. november 2019, klokken 08:06
Sitat fra: slem på tirsdag 26. november 2019, klokken 23:33
Har bestilt Cybertruck med tri-motor, kommer til å bli min første el-bil. Faktisk første nybil også. Kinder-egget bestående av trekkvogn, varebil, sportsbil, bakseter for voksne og økonomisk pendlerbil gjorde at jeg for første gang vurderte nettopp dette.

Forstår ikke kritikken mot utseende. Dette er vel bare svake menneskers ryggmargsrefleks mot endring og annerledeshet? Cybertrucken får jo Forden til å se ut som noe plastskrammel av en jente-lekebil.


Ikke hva jeg hadde forventet fra Tesla, med sin track record full av bestefarbiler. Like fullt klarte Elon Musk med sine tweets å vekke noen forhåpninger, som jeg vel får si ble innfridd i stor grad.

Utseende er en ting - men miljøaspektet forsvinner helt med denne bilen dersom folk skulle begynne å rulle rundt med denne som pendlerbil. Dette er en gigantisk stor bil i norsk målestokk. En bil jeg ikke håper det blir mange av på norske veier nettopp fordi den undergraver mange miljøaspekter.

Det er klart den bruker unødvendig mye strøm om alltid kun en person uten lastebehov kjører rundt i den tunge bilen, men f.eks består bilens høye andel av rustfritt stål (ihvertfall grad 306/316) i stor grad av resirkulert stål. Ikke lakk heller. Og enda bedre hvis det stemmer slik ihvertfall noen påstår at den erstatter 2-3 typer eksisterende biler for dem (eks. Leaf og Ford Excursion/Caravelle/Q7/etc (og evt liten eldre campingbil for å strekke langt)).

Og mer miljø: Hvis du tenker at et slikt gigantisk batteri tilsvarer opptil 15 Tesla Powerwalls, og den allerede har 220V uttak på minst 40A på planet (men dette kan ordnes via ordinært ladeplugg også), hadde den i stor grad kunnet brukes til å jevne ut husforbruket når landsforbruket og prisen er høy(mindre utbygging og mindre import av skitten strøm), og som nødstrøm istedetfor evt dieselaggregat og ved.

Men enig i at det kommer til å bety slutten på elbilinsentivene dersom den i høy grad blir sett med ensomme dresskledde førere i kollektivfeltet (eller på handikapplasser eller fortau!). Den har likevel potensiale for miljøet for en andel av hvermannsen uansett hva folk måtte «synes».
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

hELgenen

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 27. november 2019, klokken 08:11
Den går da på fornybar strøm? Tenker du på materialene som går med i produksjon, for slitasje på veg er neglisjerbar.
Tenker på alle sidene - strømforbruk, materialbehov, plassbehovet osv. Denne bilen vil trolig aldri bli en grønn pendlerbil. Minner meg mye om en børstraktor fra 80 tallet. Når disse dukker opp i "fast track" filene så går det ikke mange dagene før folk flest reagerer og vil ha restriksjoner på bruk både i kollektivfelt og andre steder. Tro meg, dagens Tesla hatere vil fråtse og antall nye vil storme til - dette er trolig ikke bilen man forbinder med miljø.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA