Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du bestilt cybertruck?

Startet av Elbil fundamentalist, fredag 22. november 2019, klokken 06:59

« forrige - neste »

Øggen

Sitat fra: Tom E. på mandag 25. november 2019, klokken 19:08
Jeg fikk også bestilt meg en cybertruck på morgenen etter lanseringen. Skal bytte ut min Ampera E.

Men jeg ser nå på størrelsen på Cybertrucken LxBxH = 588x202x190 cm at den muligens er litt større enn min eksisterende Ampera E. Har noen av dere fått oppgitt egenvekt og totalvekt? Både jeg og kona har C1E og D1E så det går greit for oss, men jeg lurer på om barna mine kan kjøre den?

Må berre spør, kom det som et sjokk at Cybertruck va større enn Ampera e ??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

HalvorV

Kan være jeg tolket feil, men jeg tror det er humor...
Finner det selv underholdende å se de rare innleggene her, enten for firkantet, for stor, for stor svingradius, for tung, for store hjul, for tøff, kan den ditt kan den datt.
Cybertruck er for de som vil ha en svær, sær og barsk truck.
Alle andre kan jo fint kjøpe hva som helst annet som trigger deres østrogendomante handlingsmønster  ;)
Tesla Model Y Perfomance

hemi


ToWalkOrDrive

Sitat fra: Tom E. på mandag 25. november 2019, klokken 19:08
Jeg fikk også bestilt meg en cybertruck på morgenen etter lanseringen. Skal bytte ut min Ampera E.

Men jeg ser nå på størrelsen på Cybertrucken LxBxH = 588x202x190 cm at den muligens er litt større enn min eksisterende Ampera E. Har noen av dere fått oppgitt egenvekt og totalvekt? Både jeg og kona har C1E og D1E så det går greit for oss, men jeg lurer på om barna mine kan kjøre den?

Ser at Knut Aulie skriver at en kan nedregistrere bilen, hvis du ikke vil gi ungene lastebilsertifikat :-) Er visst kommet snillere regler fra FRP på dette og:

https://www.google.com/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/motor/bil/2019/01/24/195495213/lovendring-er-gull-verdt-for-disse-bilene
Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på mandag 25. november 2019, klokken 18:12
Nå blir det muligens en opsjon å nedregistrere Cybertruck, men det er jo litt selvmotsigende. Da kan en heller kjøpe en mindre bil.
Nå trenger jeg ikke å ha med mange hundre kilo nyttelast. Fordelen med pickup er at man har ett stort plan man kan slenge ting på, uten å dille med sykkelstativ, skistativ, takboks og whatnot. Og når man virkelig trenger å frakte større og tyngre ting så kan den dra henger på 3 tonn+.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

batterimannen

Sitat fra: hELgenen på mandag 25. november 2019, klokken 17:19
Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 25. november 2019, klokken 15:03
Sitat fra: thbo på mandag 25. november 2019, klokken 14:14
Bestilte fredag morgen, men ble skremt av denne sammenligningen med Model 3-en vår ...... .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Å-herre-gud! Bare å grue seg til disse dukker opp på kjøpesentre rattet av små trofékoner

Tipper den kommer over 3.5 tonn,og da krever det litt mer på førerkortet,så de som betjener denne ,trofekoner eller whatever,kan nok ratte denne. Men det legges jo opp til en del spennende konflikter på kjøpesentrene. Denne vil nok bre seg over to felt både i bredde og lengde...

Fordelen med å bulke borti andre med CyberTruck er at du alltid kan si 'det var ikke meg, hvor er beviset/bulken på min bil'.  :D
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Counterpointer

Sitat fra: batterimannen på mandag 25. november 2019, klokken 22:06
Fordelen med å bulke borti andre med CyberTruck er at du alltid kan si 'det var ikke meg, hvor er beviset/bulken på min bil'.  :D
Enkelt, rutene på Cybertruck knuser jo bare du ser på dem, så det blir enkelt bevis

geear

Sitat fra: batterimannen på mandag 25. november 2019, klokken 22:06
Sitat fra: hELgenen på mandag 25. november 2019, klokken 17:19
Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 25. november 2019, klokken 15:03
Sitat fra: thbo på mandag 25. november 2019, klokken 14:14
Bestilte fredag morgen, men ble skremt av denne sammenligningen med Model 3-en vår ...... .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Å-herre-gud! Bare å grue seg til disse dukker opp på kjøpesentre rattet av små trofékoner

Tipper den kommer over 3.5 tonn,og da krever det litt mer på førerkortet,så de som betjener denne ,trofekoner eller whatever,kan nok ratte denne. Men det legges jo opp til en del spennende konflikter på kjøpesentrene. Denne vil nok bre seg over to felt både i bredde og lengde...

Fordelen med å bulke borti andre med CyberTruck er at du alltid kan si 'det var ikke meg, hvor er beviset/bulken på min bil'.  :D
Er vel en fare for at Cybertruck også for sentry mode, som sine mindre søsken.. ;)

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Sjøhyene

#69
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 25. november 2019, klokken 14:49

Så da er karosseriet ca en tomme bredere på Cybertruck enn en Model X, men at en kanskje slipper speil, hvis de beholder det speilløst, som på en Audi e-tron.
Hvor bredt føles det med Model X? Tenker på typiske hytteveier osv. Har hatt Model S noen år, som er litt smalere. Vet du om X føles mye bredere i praksis? Vil det at det kanskje blir speilløst gjøre det mye bedre?

Har hatt MS i 5 og MX i snart 1 år, og jeg synes ikke forskjellen i bredde er spesielt åpenbar. Føles marginalt. Begge vil jeg sagt var brede men håndterbare mtp størrelse.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

ToWalkOrDrive

Angående vinduene som kan bli enda sterkere pga showet...hvis en krasjer og dunker skallen, sånn at du besvimer, og bilen ruller ut i et vann, men ikke synker med en gang....hvordan skal folk fra utsiden klare å redde en når de ikke klarer å knuse vinduene, og dørene sikkert er låst på utsiden?...eller ved en eventuell brann....

Er selvsagt den feminine halvdel som kommer med sånne absurde problemstillinger...selv om det kan jo skje...selv om faren er vel større for å bli skutt.
Tesla Model Y                         2021-

Øggen

Problemstillinga som nevnt over e nok reell den, men uten å dra det på et banalt nivå, så trur ej aldri et sånnt "knust rute look alike klistermerke" he vør meir passande på en bil. Ej skal iallefall ha det😂😂
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Teslaguten

#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

thbo

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 26. november 2019, klokken 11:45
Angående vinduene som kan bli enda sterkere pga showet...hvis en krasjer og dunker skallen, sånn at du besvimer, og bilen ruller ut i et vann, men ikke synker med en gang....hvordan skal folk fra utsiden klare å redde en når de ikke klarer å knuse vinduene, og dørene sikkert er låst på utsiden?...eller ved en eventuell brann....

Er selvsagt den feminine halvdel som kommer med sånne absurde problemstillinger...selv om det kan jo skje...selv om faren er vel større for å bli skutt.

Bare å huske å huke av for den «pressurized» versjonen og med den innebygde luftkompressoren så er det bare å ta med niste og vente på krana


Sent from my iPhone using Tapatalk
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

lars667

Med det latterlig lave depositumet klarte jeg ikke å la være. Men blir nok stort frafall før bestilling på denne modellen. Synes konseptet er helt konge. En picku som ikke ser ut som et såpestykke, og hvor funksjon går over estetikk, samtidig som den kan funke som familie- og feriebil. Tror denne treffer ganske bra, ikke minst pga tankegangen til de gubbene i evtv-klippet nevnt tidligere.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA