Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SEAT Mii Electric Frii

Startet av edyrli, tirsdag 29. oktober 2019, klokken 08:14

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Ellers er det vel bare å melde seg på, for evt. å droppe å signere kontrakt når den tid kommer.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Kanutten

Jeg er påmeldt, men har ikke fått noen email. Antar dermed at det allerede er utsolgt/fullt.

goggo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 26. november 2019, klokken 19:42
Ellers er det vel bare å melde seg på, for evt. å droppe å signere kontrakt når den tid kommer.

Jeg snakket med de på tlf i dag og forsto det som at det ikke er mulig å trekke seg etter at man signerer med bankid i morgen.  Forøvrig så er visst levering av disse nye 350 bilene først til sommeren 2020, så da tror jeg at jeg står over.
Jeg får se hva det står i mailen i morgen, og tar det derfra :)

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

arthur

Sitat fra: Kanutten på tirsdag 26. november 2019, klokken 20:08
Jeg er påmeldt, men har ikke fått noen email. Antar dermed at det allerede er utsolgt/fullt.

Meldte du din interesse igjen, på nytt, da du fikk beskjed om at de var utsolgt etter første runde?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Kanutten

Sitat fra: arthur på onsdag 27. november 2019, klokken 07:05
Meldte du din interesse igjen, på nytt, da du fikk beskjed om at de var utsolgt etter første runde?

Ja

AmocoCadiz

Sitat fra: goggo på tirsdag 26. november 2019, klokken 20:47
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 26. november 2019, klokken 19:42
Ellers er det vel bare å melde seg på, for evt. å droppe å signere kontrakt når den tid kommer.

Jeg snakket med de på tlf i dag og forsto det som at det ikke er mulig å trekke seg etter at man signerer med bankid i morgen.  Forøvrig så er visst levering av disse nye 350 bilene først til sommeren 2020, så da tror jeg at jeg står over.
Jeg får se hva det står i mailen i morgen, og tar det derfra :)

Mvh
Hugo
Kommer ikke dette inunder fjernkjøp og 14 dgr angrerett, eller er det unntak her?

goggo

#36
Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 27. november 2019, klokken 11:47
Sitat fra: goggo på tirsdag 26. november 2019, klokken 20:47
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 26. november 2019, klokken 19:42
Ellers er det vel bare å melde seg på, for evt. å droppe å signere kontrakt når den tid kommer.

Jeg snakket med de på tlf i dag og forsto det som at det ikke er mulig å trekke seg etter at man signerer med bankid i morgen.  Forøvrig så er visst levering av disse nye 350 bilene først til sommeren 2020, så da tror jeg at jeg står over.
Jeg får se hva det står i mailen i morgen, og tar det derfra :)

Mvh
Hugo
Kommer ikke dette inunder fjernkjøp og 14 dgr angrerett, eller er det unntak her?

Jo, det med angrerett har du sikkert rett i.
Jeg tenkte mer på at det ikke er mulig å trekke seg i perioden fram til levering, det er altså ikke noen "refundable deposit" e.l.
Jeg synes det blir vanskelig å signere en bindende kontrakt hvis Seat ikke kan garantere noen fast leveringstid annet enn at det blir sommeren 2020.

Edit: forøvrig skulle det komme ytterligere informasjon ved arbeidstidens start i dag sa hun, men det har ikke kommet noe enda nå ved 12 tida...

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy


arthur

Nå var det åpnet og jeg har bestilling inne, bekreftet. Jeg kan når som helst gå fra hele avtalen ved å IKKE signere leasingavtalen innen 24 februar! Med andre ord sitter jeg på en opsjon på denne bilen i tre månender, ganske greit. Gikk gjennom denne forsåtelsen med selger på telefon.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

mthoring

#39
Fikk ikke til å bestille, stopper opp ved steg 4, signering av kontrakten. Har nå generert 3 stykk, på 3 forskjellige nettlesere.  :P

Edit: Kom gjennom prosessen nå.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

kneip

Er det noen som har lenke til selve bestillingsprosessen? Kræsjet helt her.

arthur

Den kommer jeg ikke inn på lenger (etter å ha bestilt).
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

kneip

Men har du selve lenken? Kanskje jeg får fortsette siden min kræsjet. Send gjerne i PM :)

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

hemi

#44
damnit, står på venteliste for info, trodde jeg, men sjekket siden jevnlig, sjekket var 12 tiden og ikke 14.

ikke fått noen mail, ikke noen tlf, og nå er siden nede, prøvde registrere meg første gang det var ute, men det var ikke mulig så signa meg på interesse listen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA