Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SEAT Mii Electric Frii

Startet av edyrli, tirsdag 29. oktober 2019, klokken 08:14

« forrige - neste »

edyrli

Jeg har bestilt SEAT Mii Electric på Frii avtalen. 10.000km er muligens litt på grensen på kjørelengden men ellers virker det som en veldig bra deal. For meg så virker det som det blir vanskelig å komme rimeligere unna med andre leasingavvtaler eller privatkjøp. Eneste må vel være dersom man har 200.000 i kontant tilgjengelig.
Hva tror dere? Noen andre som skal gå for denne avtalen?

https://www.seat.no/bilabonnement/frii
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

torlie

Ser ut som en veldig god deal, men jeg personlig hadde nok trukket ut forsikring, da egenandel kr 10.000,- er veldig høyt.

Hadde lagt på litt ekstra i månedlig forsikring og fått lavere egenandel.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

jman76

#2
Fristende tilbud :) Ligger nok i kortene at det blir et litt tidsbegrenset tilbud, men Seat må nok forbli offensive hvis de skal lokke kjøperne fra VW og Skoda.

arthur

Teksten i "annonsen" og i avtalevilkårene er motstridende mht "I tillegg til leien skal Leietaker betale for alle driftsomkostninger ved bilen, herunder forsikring, service, vedlikehold etc."

Stusser også på at de sier; "Myndighetene har varslet at mva.-fritak for el-biler trolig vil bli avviklet 01.01.2020."

Eller er det jeg som har misforstått eller er feilinformert?

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Daruu

Det er vel 01.01.2021 de mener?

Veldig bra tilbud for de som kjører under 10k i året og/eller planlegger å bytte bil igjen om noen år.

Vi har bestilt eup. Den havnet på 184k med mer utstyr, serviceavtale og vinterdekk - Dvs marginalt mer i måneden, fri kjørelengde og uten "leasing ulempene" (men da også fordelene såklart).
2020 VW Eup range

arthur

#5
Hadde en prat med forhandler som var helt enig med meg i de uklarhetene/selvmotsigelsene/feilinformasjon som jeg påpekte, og han skulle bringe det videre "oppover". Forøvrig virker dette som en svært grei avtale med stor grad av fleksibilitet som jo er nokså greit i disse tider med stadige endringer og usikkerheter mht hva som vil gjelde for elbiler noe frem i tid! 'En ulempe er at man må gjøre avtale før man får sett bilen i den grad det er noe "problem".

Når det gjelder den høye egenandelen så oppgir de at man kan redusere denne mot et pristillegg uten at jeg fikk noe konkret beløp nevnt.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

monstersound

Har noen prøvde å ta kontakt med Seat for å sjekke hvor mye koster eventuelt en avtale med 15.000km eller 20.000km årlig? Eller hver km etter 10.000km. Jeg sendte de en melding på chat, men de svarte meg at det må ringes, dvs. at de ikke har noen info om andre prisene på kundeservice.  :)

Daruu

Prisene øker i overkant av 200kr i mnd for 15k km i året, og i overkant av 400kr for 20k km - fikk jeg akkurat svar på fra forhandler på mail
2020 VW Eup range

monstersound

Sitat fra: Daruu på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 10:39
Prisene øker i overkant av 200kr i mnd for 15k km i året, og i overkant av 400kr for 20k km - fikk jeg akkurat svar på fra forhandler på mail

Takk for info, ikke så ille. :D
Finner bare 2 ulemper på denne basis modellen..dvs. det som mangler men bør være fint å ha: delt baksete og cruise control. Resten er unødvendig, i hvert fall for meg.  :D

Amatøren

Sendte spørsmål til Seat om diverse.

Litt om utstyr:
Sitat fra: epost fra SeatHvis du ønsker et annet utstyrsnivå så har vi en Frii Launch modell, denne har alt tilgjengelig utstyr; Cruise Control, Ryggesensor og lettmetallfelg, for å nevne noe.

Denne bilen forventes levert i løpet av Februar og koster 2.390kr i måneden, med samme vilkår som den rimelige.

I tillegg så er feil i avtalevilkår på bindingstid skal bli rettet da jeg kommenterte at det var skrevet både en to seks måneder før oppsigelse kunne foretas. Ikke foretatt enda til tross for at det ble skrevet at det blir gjort mens eposten ble skrevet.
Sitat fra: epost fra SeatDet er en feil i vilkårene der, det skal være som du sier minimumstid på 2 måneder, dette blir fikset as we speak.

Det er ingen form for innskudd på dette tilbudet, prisen i måneden er 1.990kr.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

monstersound

#10
 :-1:

https://www.seat.no/bilabonnement/frii


"På grunn av overveldende respons er SEAT Frii inntil videre utilgjengelig for bestilling. Vi har allokert et solid antall biler til vår løsning for bilabonnement, men på grunn av den store pågangen er vi nå nødt til å avvente flere bestillinger. Vi beklager dette.

Vi undersøker nå muligheten for å kunne gjøre tilbudet tilgjengelig for enda flere."

edyrli

Oi, jeg fikk bekreftelse på bestillingen kl 19 i går. Så håper jeg får en av Frii bilene.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

monstersound

Sitat fra: edyrli på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 15:11
Oi, jeg fikk bekreftelse på bestillingen kl 19 i går. Så håper jeg får en av Frii bilene.

Du får den da, helt sikkert.  :D Håper at flere Mii Electric og andre elbiler blir tilgjengelig gjennom en lignende kampanje i fremtiden. Dette er noe nytt, men det ser ut som det kan bli en stor suksess.  :+1:

Daniel_0007

Høres ut som et lokketilbud hvor de sier de ikke har mere på fri men kan heller tilby en tilsvarende leasing som er vesentlig dyrere :D
Model 3 2019 LR Rwd

moby666

Mva kommer 2020 på leasing på elbil, så prisen blir 2500 ihvertfall

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA