Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SEAT Mii Electric Frii

Startet av edyrli, tirsdag 29. oktober 2019, klokken 08:14

« forrige - neste »

Tors ham

Takk for svaret. Da tipper jeg vi får bilen midten/slutten av mars :+1: :)

Daruu

Har noen av dere som har fått bilen sett noe om de har samme "feilen" som egolf har mtp utnyttelse av 3 fas 230v nett?
2020 VW Eup range

Sandvika

Sitat fra: Daruu på fredag 21. februar 2020, klokken 15:11
Har noen av dere som har fått bilen sett noe om de har samme "feilen" som egolf har mtp utnyttelse av 3 fas 230v nett?
Klarte ikke lade på Tesla laderen min som er 3 fast 230v. Riktignok ikke satt den opp som generisk, men BMW lader som bare det på samme lader.

hemi

midlertidig hack er vel å ha enfase type2 kabel, men klart det suger, iaf på tesla lader med fast kabel.

Burde jo forvente 3 fas IT funker på 2020 leverte biler.

Daruu

Det er no dritt omsær...
Men takk for svarene ihvertfall!

Har noen av dere skvettlapper på bilene? Evt gjort opp noen mening om det er nødvendig?
2020 VW Eup range

Stigern

Sitat fra: Daruu på torsdag 27. februar 2020, klokken 11:20
Det er no dritt omsær...
Men takk for svarene ihvertfall!

Har noen av dere skvettlapper på bilene? Evt gjort opp noen mening om det er nødvendig?

Blir mye skit på bakruta hvertfall, hjelper noe med skvettlapp på det

edyrli

Nå har jeg fått bekreftet levering i uke 12 på Basic Edition. Det gikk kjappere enn fryktet  :)
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Stikkkontakt

Sitat fra: edyrli på torsdag 27. februar 2020, klokken 19:04
Nå har jeg fått bekreftet levering i uke 12 på Basic Edition. Det gikk kjappere enn fryktet  :)

Ser de oppgir levering 2021 ved bestilling nå.

edyrli

Sitat fra: edyrli på torsdag 27. februar 2020, klokken 19:04
Nå har jeg fått bekreftet levering i uke 12 på Basic Edition. Det gikk kjappere enn fryktet  :)

Nå har jeg fått min svarte Mii basic edition. Foreløpig synes jeg ikke det var noe stort tap at jeg ikke gikk for launch edition. Bilen føles sprek og er ellers god å kjøre. Fikk med grå aluminiumsfelger på vinterdekkene selv om de sa det var stålfelger på basic.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Electric cars in Norway

#69
Les denne utrolig gode testen på bil24.no den 15. mars. :+1:

https://bil24.no/test-av-seat-mii-electric/

Dette er bare en helt super bil til sitt bruk :+1: Veldig kjekt med slike små biler i tettsteder og ved parkering. Og med den Frii ordningen så er det også lett å planlegge for hva bilen koster å eie. :+1: Men jeg tror ikke denne vil tape seg noe mer enn de andre elbilene om 2 til 3 år. Kansje litt mindre verditap, mener nå jeg da.

Kopi:

Vi var skeptiske til den lille Seat Mii Electric, men det var det ingen grunn til å være. (Fotos: Nybiltester)

Av
Hans Vidar Levinsen, nybiltester.no

15/03/2020

Seat Mii Electric er den rimeligste av 3 søsken fra VAG-konsernet, en artig liten elbil som trives aller best når den er i trange bygater, men som også kan kjøres over 200 kilometer!

Jeg mener Seat Mii Electric er en helt genial liten bil til hverdagskjøring, og ettersom rekkevidden ifølge WLTP-målenormen ligger på inntil 259 kilometer og om lag 200 kilometer i praktisk bruk når det ikke er så varmt ute, så trenger du ikke lade den så alt for ofte heller.

I trange og smale bygater er den så smidig at den blir direkte morsom å kjøre!

83 elektriske hestekrefter kan høres lite ut, men på en liten og lett bil så kjennes det kvikt med 212 Nm trekkraft, men det tar litt tid å få bilen opp i 100 km/t altså, selv om den er kvikk i byen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA