Smart Summon

Startet av JorEl, man 02. sep 2019, kl. 14:07

« forrige - neste »

JorEl

Enhanced, advanced, smart, kjært barn har mange navn :)

https://youtu.be/BJxO-MSOUdc?t=1
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

RuneW

Tar stadige (små) skritt framover. Morsomt å følge med på!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

JorEl

Vi er jo litt bortskjemte med Tesla. Hvor mange andre biler holder på med dette?!
Jeg tror tom at folk med Tesla ikke er klar over at de har noe som heter Summon.
Vi er jo flinke her på forumet 8)

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Klykken

Isåfall bruker de ikke appen. :) Der står det jo Summon ganske så tydelig, og hvis de trykker på det så skjønner de vel litt hva det innebærer.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

TeslaModelX

Er det bare meg eller fungerer summon i appen dårlig nå? Når jeg tester det failer det hver gang  :o

geear

Har funnet ut en løsning som funker på dritten, la nøkkelen ligge i midtkonsollen i bilen.  :laugh:

Fungerer helt elendig med nøkkelen utenfor. Kanskje på tide med batteribytte etter nesten to år...  :o

Kim-

Summon har blitt dårligere etter 2019.16 versjonen da de begynte å implementere at man måtte være tilkoblet Bluetooth for å bruke summon
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Counterpointer

Sitat fra: gr på man 02. sep 2019, kl. 20:53
Har funnet ut en løsning som funker på dritten, la nøkkelen ligge i midtkonsollen i bilen.  :laugh:

Fungerer helt elendig med nøkkelen utenfor. Kanskje på tide med batteribytte etter nesten to år...  :o
Nøkkel ?? Du mener kortet ◾️

geear

Har heldigvis bil med nøkkel!  ;D

Mobilen er fin - som et supplement.

Counterpointer

Mobilen er helt genialt, det er en av de beste tingene å slippe å drasse på en nøkkel. Den har «bank i bordet» fungert 100% nå på 14 000 km på et halvt år.

Summon er derimot et mer tilfeldig tiltak, noen ganger virker det, mange ganger avbrytes det og noen ganger virker det ikke.

Har ikke testet nå på 19.28.3.1 versjonen

kodax

Sitat fra: knut.aulie på tir 03. sep 2019, kl. 00:30
Mobilen er helt genialt, det er en av de beste tingene å slippe å drasse på en nøkkel. Den har «bank i bordet» fungert 100% nå på 14 000 km på et halvt år.
..
For å kjøre uten nøkkel, så må man ta opp mobilen og åpne telefonen og appen (evt dra til siden på min iPhone) og trykke på "lås opp" og "keyless driving"-symbolene. Med nøkkel skjer alt automatisk, pluss at døren åpner seg.
Det er jo praktisk å ha muligheten til å bruke bilen uten nøkkel, men jeg skjønner ikke at det skal være genialt.
Elelr er det noe jeg ikke har skjønt/satt opp riktig ift "keyless driving"?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

JorEl

Om man er på reisefot og noen vil låne bilen, og de ikke har nøkkel/fob, så er det genialt å kunne lukke opp bil og gi de tilgang til en kjøretur, fra kanskje andre siden av jorden?

geear

Sitat fra: kodax på tir 03. sep 2019, kl. 12:00
Sitat fra: knut.aulie på tir 03. sep 2019, kl. 00:30
..
For å kjøre uten nøkkel, så må man ta opp mobilen og åpne telefonen og appen (evt dra til siden på min iPhone) og trykke på "lås opp" og "keyless driving"-symbolene. Med nøkkel skjer alt automatisk, pluss at døren åpner seg.
Det er jo praktisk å ha muligheten til å bruke bilen uten nøkkel, men jeg skjønner ikke at det skal være genialt.
Elelr er det noe jeg ikke har skjønt/satt opp riktig ift "keyless driving"?
Det er ikke sånn på Model 3, som knut.aulie har. Der er mobilen sin BT-oppkobling nøkkelen. Det følger ikke nøkkel med til Model 3, selv om det går an å kjøpe lik nøkkel som vi har til X/S som ekstra - iallfall i USA. Backupløsningen er en kredittkortnøkkel som du må holde helt tett på B-stolpen for å låse opp, og legge i midtkonsollen for å kjøre.

Det er ganske fiffig egentlig, men jeg liker ikke avhengigheten av telefonen, og plagsomme ting med det er for eksempel at det ikke er en rett frem måte å frigjøre ladekontakten om man ikke har TWC med knapp på håndtaket, må enten frigjøre i bilen eller i app. I tillegg har jeg en samboer som aldri klarer få noen apper eller mobilting til å virke, så det hadde blitt et salig mas. Og for X/S, som har el. bakluke og X som har el. dører, så hadde det vært veldig plagsomt å ikke ha nøkkelen.

cra

Jeg har ikke prøvd TM3 og hvordan det gjøres der, mend et høres jo nokså kurrant ut. På min S kunne det ikke falle meg inn å bytte ut FOB. Den er alltid i lomma, untatt hvis jeg har den i hånda for å kunne åpne bakluka når jeg kommer med ørten handleposer. Telefon fungerer glimrende når man skal la noen legge noe i bilen mens man ikke er der selv, eller nøkkelen ligger i baggasjen som ikke kommer fram samtidig som en selv. Slik det funker på S i dag er det ikke en erstatning for FOB i mine øyne, men et meget bra supplement.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

kodax

Tror jeg hadde skaffet meg en FOB kjapt hvis jeg hadde en M3. Flere slide/trykk på mobilen for å bruke bilen virker tungvindt, (og ekstra irriterende når appen i tillegg går ned som jeg nettopp leste at skjedde).
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA