Smart Summon

Startet av JorEl, man 02. sep 2019, kl. 14:07

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: kodax på tir 03. sep 2019, kl. 13:53
Tror jeg hadde skaffet meg en FOB kjapt hvis jeg hadde en M3. Flere slide/trykk på mobilen for å bruke bilen virker tungvindt, (og ekstra irriterende når appen i tillegg går ned som jeg nettopp leste at skjedde).

Når alt virker så trenger du ikke å ta mobilen opp av lomma på noe tidspunkt når du bruker bilen og det ser ut til å virke temmelig stabilt nå. Personlig synes jeg det er genialt å bruke noe man alltid har i lommen uansett som nøkkel.

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

kodax

Åpner M3 seg og lar seg kjøre uten å ta mobilen ut av lommen? Det gjør ikke min mobil med min MX...er det noen andre med MS eller MX som kan det, eller er det en M3 only feature?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

RuneW

Sitat fra: kodax på tir 03. sep 2019, kl. 14:45
Åpner M3 seg og lar seg kjøre uten å ta mobilen ut av lommen? Det gjør ikke min mobil med min MX...er det noen andre med MS eller MX som kan det, eller er det en M3 only feature?

Only TM3 feature.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

kodax

..må da være lov å droppe T-en på Tesla-forumet;)
Model Y - Model 3

Counterpointer

Sitat fra: kodax på tir 03. sep 2019, kl. 13:53
Tror jeg hadde skaffet meg en FOB kjapt hvis jeg hadde en M3. Flere slide/trykk på mobilen for å bruke bilen virker tungvindt, (og ekstra irriterende når appen i tillegg går ned som jeg nettopp leste at skjedde).
På Model 3 er det helt automagisk, det er bare å lukke opp bilen sette seg inn å kjøre.

Trodde det skulle bli noen hickups på dette men det er det ikke. Fungerer egentlig som FOB på S/X.
Eneste som gjør at mobilen må frem er frunk, summon eller løse ut ladekabel.

FOB til Model 3 er ikke proximity styrt så den er kun manuel åpner utenfra, jeg har ikke vurdert å skaffe en engang.

cra

Sitat fra: kodax på tir 03. sep 2019, kl. 16:08

I så fall anbefaler jeg å droppe M-en også; det hender seg at man snakker om BMW M3, og det er ikke alltid man ser hele tråden om man ikke leser på PC i alle fall. Så hvis du ikke ønsker å bidra til mulig feiltolkning av hva du skriver om så skipp "M3".

Skal man spare seg en bokstav så skipp heller den lille u-en når man forkorter SuperCharger. They don't SuC(k) at all. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

kodax

Sitat fra: cra på ons 04. sep 2019, kl. 12:30

I så fall anbefaler jeg å droppe M-en også; det hender seg at man snakker om BMW M3, og det er ikke alltid man ser hele tråden om man ikke leser på PC i alle fall. Så hvis du ikke ønsker å bidra til mulig feiltolkning av hva du skriver om så skipp "M3".

Skal man spare seg en bokstav så skipp heller den lille u-en når man forkorter SuperCharger. They don't SuC(k) at all. :)
Ok, jeg skal ta med T-en da;) SC kan jo både bety SuperCharger og ServiceCenter, så u-en syns jeg man også skal beholde, evt også innføre "vi" i sistnevnte  :o
Model Y - Model 3

Handyman

Sitat fra: kodax på ons 04. sep 2019, kl. 12:40
Sitat fra: cra på ons 04. sep 2019, kl. 12:30

Ok, jeg skal ta med T-en da;) SC kan jo både bety SuperCharger og ServiceCenter, så u-en syns jeg man også skal beholde, evt også innføre "vi" i sistnevnte  :o
Tesla har vel ingen offisiell oversikt over forkortelser, men normalt brukes det slikk:
SC = Service Centre
SuC = Super Charger
https://www.tocn.no/tesla-ordliste/#s
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

cra

SuperCharger var vanlig å forkorte SC lenge før Tesla ble den nye passaten. Hvem som har funnet på at SuperChargere suger vet jeg ikke (er det noe som virkelig er trumfkortet til Tesla og ikke suger så er det jo disse!), men utifra en del tråder på nett kunne jeg ha skjønt det hvis det var brukt om Service Sentrene.  ;) :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

kodax

Forøvrig sikker endel uinvidde som sikkert tror at alle TMX bare har FrontWeelDrive :D
Model Y - Model 3

Vaduz

M3 i en tesla tråd er vel ganske sikkert en tesla model 3. Ingen som diskuterer BMW fossilbiler i disse trådene. Det er jo en gammel og helt irrelevant bil for annet enn entusiaster, så jeg tror man trygt kan hoppe over T'en i TM3 og bli forstått når man skriver M3:)

Handyman

Da viker det ikke som du har lest særlig mye i trådene som omhandler TM3, da det ikke er uvanlig at det henvises til M3. Men hvis man vil provosere og forvirre en del lesere så bør man fortsette bruke M3 om Model 3.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Da kan du også bruke Passat om S. De fleste forstår det

Øyvind.h

Sitat fra: Vaduz på tor 05. sep 2019, kl. 19:28
M3 i en tesla tråd er vel ganske sikkert en tesla model 3. Ingen som diskuterer BMW fossilbiler i disse trådene. Det er jo en gammel og helt irrelevant bil for annet enn entusiaster, så jeg tror man trygt kan hoppe over T'en i TM3 og bli forstått når man skriver M3:)

Å bruke M3 om Tesla Model 3 i et Tesla-forum er det mange som gjør. Forståelig og naturlig. Enkelte later som de er forvirret og misforstår med vilje. Dem om det.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: Øyvind.h på fre 06. sep 2019, kl. 06:52
Å bruke M3 om Tesla Model 3 i et Tesla-forum er det mange som gjør. Forståelig og naturlig. Enkelte later som de er forvirret og misforstår med vilje. Dem om det.
Da kan en med fordel droppe M og kun bruke 3 et forum er ikke bare for eksperter og de som er godt inne i det.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA