Aldri mer Tesla

Startet av Mippen, mandag 17. juni 2019, klokken 16:14

« forrige - neste »

Rosstopher

Sitat fra: kirky på torsdag 04. juli 2019, klokken 17:30
Virker nesten som målet til Mippen er å få Tesla til å miste kunder - ikke å få løst problemet sitt. Ikke tar han telefonen når de ringer heller...

Jeg tenker heller vi sier at han ønsker å hjelpe potensielle kunder med å ta et informert valg.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

daktari

Fornuftige potensielle kunder gir en lang f i denne tråden, da det neppe er noen som kjøper med en plan om å returnere bilen igjen.

Det er første gang i norsk historie at dette overhodet er en opsjon, det er et fantastisk tilbud til kresne kunder. Kjenner flere som vil trekke seg fra venteliste/kontrakt med Hyundai og Audi og fikk et he...

Det som derimot avskrekker er verkstedventing, driftsprpblemer og havari, og der virker 3ern solid foreløpig mens S har sine store utfordringer.

Model 3 er nå en av Norges mest solgte biler (på et år) noensinne, så veldig mange bryr seg neppe om det heller.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Mippen

Virker nesten som målet til Mippen er å få Tesla til å miste kunder - ikke å få løst problemet sitt. Ikke tar han telefonen når de ringer heller...

Den andre tråden han startet hjelper jo heller ikke særlig på troverdigheten - parallelt med denne.

Jeg tar telefonen og rekker jeg den ikke ringer jeg opp igjen. Problemet er at det ikke alltid er lett å få tak i den som ringte siden jeg automatisk kommer til hovednummer. Som jeg skrev fikk jeg mail fra Tesla om at de har forsøkt å ringe meg, men jeg hadde ikke fått noe ubesvart anrop på telefonen eller beskjed på telefonsvar - som de vanligvis har pleid å legge igjen tidligere når de har ringt meg i forbindelse med andre ting (service, levering osv. ). Jeg er på jobb og er i møter, så de kan ikke forvente at jeg er online 24/7. Her virker det som om Tesla enten har ringt feil nummer eller at de tar en spansk en - så ikke si at jeg ikke svarer, for det gjør jeg. Tesla svarer ikke meg er mer riktig å si. Den som ringte meg sist har ikke ringt meg opp igjen til tross for at jeg svarte på mail. Han som ringte meg i dag har ikke noe med saken å gjøre, han har bare sjekket status for meg og purret på at noe må bli gjort.

Formålet mitt med tråden er å få hjelp og håpe at tesla ser det jeg skriver slik at ting skjer fort. Det er også ment som skrekk og advarsel til andre hvordan Tesla kan være. Tesla har et valg med å gjør ting ryddig. Jeg pynter ikke på sannheten og legger ut det som skjer. Derfor har de alt å tjene på å behandle kundene sine fint. Hadde jeg blitt behandlet skikkelig med en gang hadde tråden ikke blitt så lang og oppmerksomheten så stor. Jeg har aldri hatt planer om å lage en stor sak. Jeg har bare ønsker å få tilbake pengene mine. Jeg hadde bestilt ny bil før jeg leverte inn den andre, men pga. Tesla sin oppførsel ble begge våre biler avbestilt. Hadde de gjort opp for seg slik de lovet meg en gang hadde saken tatt slutt og jeg hadde hatt en ny Tesla nå. I stedet har de mistet meg som kunde og har fått mye negativ omtale. Jeg har blitt kontaktet av riksdekkende media også, men har ikke villet gå ut. Vurderer fortløpende men som jeg sier ville jeg ikke lage en stor sak. De har seg selv å takke for at det har blitt slik.
Fremtiden er elektrisk.

Rosstopher

Sitat fra: daktari på torsdag 04. juli 2019, klokken 17:58
Fornuftige potensielle kunder gir en lang f i denne tråden, da det neppe er noen som kjøper med en plan om å returnere bilen igjen.

Neida, det er selvfølgelig ingen som kjøper bil for å returnere den, men uavhengig av grunn gir jo denne tråden innsikt i opplevelser med Teslas kundeservice.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D

1000kwh

Sitat fra: Rosstopher på torsdag 04. juli 2019, klokken 17:41

Jeg tenker heller vi sier at han ønsker å hjelpe potensielle kunder med å ta et informert valg.
Men kan være vanskelig etterhvert å huske på at disse 14 sidene med skriverier bare er en enkeltpersons venting på oppgjør fra Tesla. ;)

Mippen

Jeg har fått tilbakemelding fra noen at de måtte signere på taushetserklæringer i forbindelse med liknende saker, derfor kan de ikke snakke om Tesla til andre om det som har skjedd eller hva som ble gjort.
Fremtiden er elektrisk.

Klykken

Taushetsplikt for menigmann høres konspiratorisk ut.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Amatøren

Er vel typisk amerikansk fremgangsmåte ved økonomiske avtaler for å ikke dele hva en/flere oppnår så nestemann vet hva som kan oppnås som minimum.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Rosstopher

Sitat fra: Mippen på torsdag 04. juli 2019, klokken 20:53
Jeg har fått tilbakemelding fra noen at de måtte signere på taushetserklæringer i forbindelse med liknende saker, derfor kan de ikke snakke om Tesla til andre om det som har skjedd eller hva som ble gjort.

Taushetserklæring for hva da? For å få igjen det du har krav på etter loven? Eller for å få noe mer?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D

Mippen

Jeg sier bare hva jeg ble fortalt av noen jeg var i kontakt med som hadde opplevd liknende. De kan ikke si noe mer siden de har signert. Syns det høres rart ut at Tesla gjør slikt. Tviler ikke på at det er sant. Fin måte å stoppe folk fra å klage når de er misfornøyd.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Forbrukerrådet fikk svar fra Tesla i dag på mail. I dag var siste frist for å svare forbrukerrådet. De skriver at de har vært i kontakt med kunde og har kommet til enighet. 1. jeg ble kontaktet av en ansatt i Tesla som ikke har noe med saken å gjøre fordi jeg sendte mail for noen dager siden for å høre om han kunne sjekke status på saken for meg. Han ringte bare å fortalte at saken nå var ordnet og avsluttet fra Tesla sin side. 2. Jeg fikk ikke noe detaljer om hvordan oppgjøret blir. Vi ble egentlig ikke enig om noe. Jeg fikk bare forkynner det han hadde blitt opplyst om og han hadde ikke flere opplysninger. Forbrukerrådet har nå bedt om skriftlig svar om det de mener er løsningen vi har blitt enig om.
Fremtiden er elektrisk.

Motorwatt

Sitat fra: Mippen på torsdag 04. juli 2019, klokken 16:31
Jeg ser ikke noen nå, men Tesla solgte nylig lagerbiler som sannsynligvis har blitt returnert og hadde gått opp til 1500 kilometer til nybil pris på hjemmesiden deres, så de bør ikke trekke meg noe for mine 400 kilometer.
Tesla legger alltid ut brukte biler til maksimal pris. Deretter reduseres prisen jevnlig til den blir solgt. Det har vært nevnt her tidligere, så å bruke prisen de setter som et utgangspunkt blir helt feil. Jeg har også (IMHO) en liten føles av at du gjør ditt beste for å holde denne (og andre tråder) i live nærmest for å uttrykke din irritasjon over alt som har med Tesla å gjøre. Jeg tror, i motsetning til Geirr, at Tesla neppe taper noe salg på dette, men at euforiske kjøpere kanskje sørger for å ha føttene litt nærmere jordoverflaten i kjøpsøyblikket.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: kirky på torsdag 04. juli 2019, klokken 17:30Virker nesten som målet til Mippen er å få Tesla til å miste kunder - ikke å få løst problemet sitt.

Målet er vel å lufte litt ut om en frustrerende situasjon, få litt tilbakemeldinger og hjelp, og kanskje håpe på at Tesla skjerper seg. For det må de.

SitatIkke tar han telefonen når de ringer heller...

Dette vet du godt er ren løgn. Det blir for dumt å fremstille det som ta han ignorerer dem når de prøver å ta kontakt. Et minimum av saklighet ville vært en god ide!

emurof

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 04. juli 2019, klokken 19:56Men kan være vanskelig etterhvert å huske på at disse 14 sidene med skriverier bare er en enkeltpersons venting på oppgjør fra Tesla. ;)

Det er ganske mange enkeltpersoner som begynner å få negative opplevelser med kundeservice hos Tesla. Det er ikke noe annet å si enn at Tesla må skjerpe seg. De behandler kundene til dels elendig. Manglende informasjon, dårlig informasjon, feilinformasjon, motstridende informasjon, osv.

Hvis du har sett Now You Know-gutta på YouTube (Tesla Time News) så har du kanskje fått med deg episoden der de snakker om noen de kjenner som fikk sparken fra Tesla? De var erfarne, kunnskapsrike og motiverte kundebehandlere som hadde dyp innsikt i bilene. Men de ble kastet på dør uten forvarsel og uten begrunnelse. Tesla har åpenbart ikke noe ønske om å satse på kundeservice.

Og resultatet ser vi i historier som den vi leser her: Kunder behandles som søppel. De får ikke den hjelpen de skal ha. De får ikke svarene de trenger. Det er uholdbart.

Når selv noen av de største støttespillerne av Tesla begynner å komme med kritikk av selskapet, er det grunn til å lytte.

emurof

Sitat fra: Mippen på fredag 05. juli 2019, klokken 10:17
Forbrukerrådet fikk svar fra Tesla i dag på mail. I dag var siste frist for å svare forbrukerrådet. De skriver at de har vært i kontakt med kunde og har kommet til enighet. 1. jeg ble kontaktet av en ansatt i Tesla som ikke har noe med saken å gjøre fordi jeg sendte mail for noen dager siden for å høre om han kunne sjekke status på saken for meg. Han ringte bare å fortalte at saken nå var ordnet og avsluttet fra Tesla sin side. 2. Jeg fikk ikke noe detaljer om hvordan oppgjøret blir. Vi ble egentlig ikke enig om noe. Jeg fikk bare forkynner det han hadde blitt opplyst om og han hadde ikke flere opplysninger. Forbrukerrådet har nå bedt om skriftlig svar om det de mener er løsningen vi har blitt enig om.

Det virker nesten som de gjør seg så vanskelig som mulig helt bevisst. Jeg håper virkelig du står løpet ut her, og ikke bare får pengene tilbake, men også får dekket utgifter til lån og forsikring. Og det hadde jo ikke gjort noe hvis myndighetene ga Tesla en solid dask på lanken på en eller annen måte.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA