Aldri mer Tesla

Startet av Mippen, mandag 17. juni 2019, klokken 16:14

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: Mippen på fredag 05. juli 2019, klokken 10:17
Forbrukerrådet fikk svar fra Tesla i dag på mail. I dag var siste frist for å svare forbrukerrådet. De skriver at de har vært i kontakt med kunde og har kommet til enighet. 1. jeg ble kontaktet av en ansatt i Tesla som ikke har noe med saken å gjøre fordi jeg sendte mail for noen dager siden for å høre om han kunne sjekke status på saken for meg. Han ringte bare å fortalte at saken nå var ordnet og avsluttet fra Tesla sin side. 2. Jeg fikk ikke noe detaljer om hvordan oppgjøret blir. Vi ble egentlig ikke enig om noe. Jeg fikk bare forkynner det han hadde blitt opplyst om og han hadde ikke flere opplysninger. Forbrukerrådet har nå bedt om skriftlig svar om det de mener er løsningen vi har blitt enig om.

Forstår jeg deg rett så lyver Tesla her - det er ingen enighet?

Mippen

Sitat fra: hELgenen på fredag 05. juli 2019, klokken 12:12
Sitat fra: Mippen på fredag 05. juli 2019, klokken 10:17
Forbrukerrådet fikk svar fra Tesla i dag på mail. I dag var siste frist for å svare forbrukerrådet. De skriver at de har vært i kontakt med kunde og har kommet til enighet. 1. jeg ble kontaktet av en ansatt i Tesla som ikke har noe med saken å gjøre fordi jeg sendte mail for noen dager siden for å høre om han kunne sjekke status på saken for meg. Han ringte bare å fortalte at saken nå var ordnet og avsluttet fra Tesla sin side. 2. Jeg fikk ikke noe detaljer om hvordan oppgjøret blir. Vi ble egentlig ikke enig om noe. Jeg fikk bare forkynner det han hadde blitt opplyst om og han hadde ikke flere opplysninger. Forbrukerrådet har nå bedt om skriftlig svar om det de mener er løsningen vi har blitt enig om.

Forstår jeg deg rett så lyver Tesla her - det er ingen enighet?

Det er i hvert fall ikke helt riktig. Jeg har aldri fått vite noe om det de hevder vi er enig om. De som jeg antar hadde med saken min å gjøre ringte meg aldri opp igjen eller svare på mailen de sendte om at de hadde ringt. Hadde ikke noen ubesvarte anrop eller telefonsvar, så vet ikke om de en gang har prøvd å ringe meg. Skjønner ikke hva de driver med...
Fremtiden er elektrisk.

JO

Jeg kan ivertfall bekrefte at Tesla har mistet 1 ny kunde delvis med bakgrunn i denne tråden. Skrekkhistoriene begynner å bli mange nå så jeg tar ikke sjansen på å handle med de(jeg har vært tidligere kunde). De operer mer som ett bakgårdselskap enn ett seriøst foretak.
Hyundai Ioniq 5 21
Kansellert Polestar 2 reservert
Seat Mii Electric 20
x Svart Model S 14

DagfinnN

Sitat fra: JO på fredag 05. juli 2019, klokken 15:50
Jeg kan ivertfall bekrefte at Tesla har mistet 1 ny kunde delvis med bakgrunn i denne tråden. Skrekkhistoriene begynner å bli mange nå så jeg tar ikke sjansen på å handle med de(jeg har vært tidligere kunde). De operer mer som ett bakgårdselskap enn ett seriøst foretak.
Gratulere Mippen.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

hELgenen

Sitat fra: DagfinnN på fredag 05. juli 2019, klokken 21:04
Gratulere Mippen.

Har han fått pengene nå?
Eller er det bare nok en konspirasjonsteori der noen tror enkelte har en agenda for
alt som sies?
Håper vi får denne saken i avisene snart...men er redd for at enkelte vil si som Trump at det er fake news så lenge den ikke stemmer med egen mening.  Skulle nesten tro verden er på randen av krig der folk tviler på alt og alle.

Mippen

Pengene har ikke kommet nei.
Fremtiden er elektrisk.

daktari

Da jeg krevde kjøpet av min S hevet, noe som ble godtatt (som et tilbakekjøp) var det ingen hemmelighetsklausul. Alt løst uten advokater eller 3.mann med god tone, raskt og effektivt. Oslo-området.
Så de kan få det til, men Mippen har truffet kaoset etter de 7000+ utleveringene, uenighet ved innlevering m.m.

Det hadde vært kjekt hvis noen faktisk gjorde en  kartlegging med tilstrekkelig validitet til å avdekke hvor ille situasjonen egentlig var.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

DagfinnN

Sitat fra: hELgenen på fredag 05. juli 2019, klokken 22:07
Sitat fra: DagfinnN på fredag 05. juli 2019, klokken 21:04
Gratulere Mippen.
Har han fått pengene nå?
Eller er det bare nok en konspirasjonsteori der noen tror enkelte har en agenda for
alt som sies?
Håper vi får denne saken i avisene snart...men er redd for at enkelte vil si som Trump at det er fake news så lenge den ikke stemmer med egen mening.  Skulle nesten tro verden er på randen av krig der folk tviler på alt og alle.
Har jeg betvilt noe?
Stemmer historien - noe jeg ikke har sådd tvil om - så er det skrekkelig ja.
Men - alle saker har 2 sider. Her får vi bare høre fra en side. Det må være åpenbart for alle. Fordel om saken kommer i avisen dersom journalisten er seriøs og innhenter info fra begge sider.

Det er agendaen jeg sikter til. Det at Tesla skal miste kunder må være et motiv her selv om det kanskje ikke er det eneste.

Jeg har hatt mange biler gjennom et langt liv. Aldri i nærheten noen gang har jeg vært borti et bilmerke som blir rakket ned på av mange. Noe er fortjent, men mye er ikke det. Dette er sikkert en j. irriterende sak for Mippen. Men 14 sider med skriverier som konkludere med at Tesla er et bakgårdsselskap?? De som skriver slikt slipper unna. De som forvarer Tesla blir møtt med skjellsord som fanboy og  "blindt medlem av menigheten". Det er denne i all hovedsak ensidige negativiteten fra mange som irriterer meg.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Rosstopher

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 06. juli 2019, klokken 10:13
Men 14 sider med skriverier som konkludere med at Tesla er et bakgårdsselskap?? De som skriver slikt slipper unna. De som forvarer Tesla blir møtt med skjellsord som fanboy og  "blindt medlem av menigheten". Det er denne i all hovedsak ensidige negativiteten fra mange som irriterer meg.

Det er vel ingen som sier at Tesla er et bakgårdsselskap? Det JO skrev ovenfor er at de opererer som et bakgårdsselskap, og dersom man skal tru på det som fremkommer i denne tråden så gjør de jo det, i hvert fall på visse områder. Så er det opp til hver enkelt om man følger Forrest Gumps filosofi og dømmer folk/selskaper utifra deres handlinger.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

hELgenen

Sitat
Tesla : It happens.
Customer: What? Shit?
Tesla: Sometimes.

Morten M.

Og jeg har kjøpt med bakgrunn i mippen sine tråder. Så langt er det 1-1. :)
Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

geear

Du bør heller tillegge dine egne erfaringer fra forrige runde enn å basere et slikt valg på en tråd på internett. Jeg prøvde på noe så enkelt som å få en klausul om kansellering av en Hyundai Kona basert på at leveringstiden kunne bli to år, men neida, her var det ingen mulighet til å stikke unna, tvangskontrakt med ubestemt leveringstid, på tross av at forbrukerkjøpsloven egentlig krever levering innen 30 dager dersom ikke annet er avtalt. Jeg kansellerte en Model 3 Performance noen få dager før utlevering. Ingen problem, og pengene i retur på åtte dager (tror jeg det var). Selv om Tesla er Tesla, så gir de oss som forbruker MYE bedre rettigheter enn alle andre. Husk at det er minst to sider av en sak...

hELgenen

Enig i den at det alltid er 2 sider av en sak og her har vi bare hørt en side.
La oss anta at det som er sagt vedr. Aksept av Tesla for retur er sant. Det er det som kjernen her og en må jo anta at akkurat dette er korrekt?. Da lurer jeg veldig på hva slags grunner Tesla har for å ikke overholde denne avtalen. Om f.eks Tesla oppdager at bilen er helt ødelagt etter innlevering så kan jeg heller ikke skjønne at det skulle bety noe. En avtale er en avtale uansett og Tesla har gått over bilen som en profesjonell part og har signert og akseptert retur. Nå tror jeg ikke noe er galt med bilen som er returnert,men selv om så hadde vært tilfelle mener jeg Tesla må etterleve avtalen. Så hva kan egentlig forsvare Tesla sin oppførsel her? Det eneste måtte være at kjernen i saken er feil,nemlig at Tesla ikke har akseptert retur. Jeg tror mippen har alt på sitt tørre og da klarer jeg ikke fantasere om hvilke grunner Tesla måtte ha for å ikke etterleve avtalen. Det er jo dette som er totalt sprøtt her,for har mippen Tesla sin signatur på ok retur og Tesla er den profesjonelle part her så er det klin umulig å tenke seg fornuftige grunner til at Tesla holder igjen penger. Om så mippen hadde revet istykker motoren og Tesla ikke hadde sett det før etter sin signatur må de etterleve avtalen. Tesla er den profesjonelle part her,og det forplikter!

Mippen

Sitat fra: gr på lørdag 06. juli 2019, klokken 14:55
.... Selv om Tesla er Tesla, så gir de oss som forbruker MYE bedre rettigheter enn alle andre. Husk at det er minst to sider av en sak...

Fortell meg hva jeg har gjort galt da? Jeg leverte tilbake bilen min på 14 dagers angrerett. Dette er ikke noe Tesla har bestemt,  men norske lovgivende myndigheter. På tidspunkt jeg leverte bilen min tilbake tilbød Tesla 3 dager hvis man ikke hadde prøvekjørt. Angrerett loven sier at man kan prøve et produkt i 14 dager. Angrer man innen 14 dager har man inn til 14 dager på å returnere varen. Norske regler er med andre ord mye sterkere enn det Tesla tilbyr. Jeg fant mangler med bilen som jeg fikk støtte i fra advokat og andre om at det var klare mangler. Tesla nektet å fikse manglene så jeg informerte dem om at jeg kom til å levere bilen tilbake på angrerett og hente ut en ny. Jeg fikk imidlertid bare en time på meg til å levere inn bilen, og jeg ble indirekte truet med at de vil trekke fra hvis bilen ikke er strøken. Dette hadde de ikke noe grunnlag til siden angrerett loven sier levering inn til 14 dager etter man har meldt fra om at man angrer. De gav meg  bare kort tid for å hindre at jeg angret på kjøpet. Dagen før sa de at de ville ringe meg innen noen dager for å avtale. De godtok til slutt returen, men kommenterte at bilen ikke var skikkelig ren og at autopas festet satt igjen. Forsøk å vaske og rydde en bil på en time  og kjøre i veisalt så ser man hvor ren bilen blir. Jeg fikk imidlertid skryt for hvor fint den var holdt. Jeg gjorde bare det tesla skulle ha gjort på utlevering. Behandlet lakken og interiøret skikkelig... Jeg burde ha ført timeliste på alle turene jeg har hatt til Tesla og har blitt henvis fra Tesla Kokstad til Minde og tilbake igjen. Ikke minst alle e-postene jeg ikke har fått svar på og alle timene jeg har sittet i telefon kø. Ingen har kunnet svare meg på noen ting før jeg koblet inn forbrukerrådet. Da viste det seg at de personene Tesla har henvist til aldri har jobbet med saken min, og saken har ikke blitt rørt en gang. Ikke får man vite navn, nummer eller mail til personer som angivelig skal jobbe med saken heller. Alt er jo bare helt på jordet. Ikke slik seriøse bedrifter jobber.
Fremtiden er elektrisk.

Motorwatt

Det er noe som heter Murpheys lov, hvor alt som går galt nettopp gjør det. Vi har sett og hørt mange slike tilfeller både fra det offentlige og det private. Hvor mange ganger har ledere for store bedrifter eller institusjoner stått frem og beklaget at saker ikke har blitt avklart over lang tid til tross for at det ikke har vært noen tvil. Får de "TV 2 hjelper deg" på døren, så skjer undrene gang på gang. Når trykket på Tesla har vært så enormt som det har vært de siste månedene (og ja, det er deres egen skyld) vil den menneskelige defatismen slå til for fullt, og ende opp i slike saker. Dette er selvsagt ikke noen unnskyldning for Teslas handling, men bare en mulig forklaring.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA