Aldri mer Tesla

Startet av Mippen, mandag 17. juni 2019, klokken 16:14

« forrige - neste »

Mippen

Liten oppdatering. Forbrukerrådet ringte meg i dag. De har gitt Tesla 10 dager på å komme med et svar. Fortsatt har det ikke skjedd noe fra Tesla sin side.
Fremtiden er elektrisk.

Sveinung1954

Får fra tid til annen spørsmål fra bekjente og kunder om jeg anbefaler Tesla. Fra nå av skal jeg bare svare med link til denne tråden....
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

1000kwh

Sitat fra: Geirr på tirsdag 25. juni 2019, klokken 17:55
Får fra tid til annen spørsmål fra bekjente og kunder om jeg anbefaler Tesla. Fra nå av skal jeg bare svare med link til denne tråden....
Evt. så kan du jo svare at de bør prøvekjøre. Ikke mange som er skeptiske da ;)

hELgenen

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:57

Hva har det med saken å gjøre? Om bilen er morsom å kjøre hjelper nada når bilen er full av mangler og feil.Og når kunden forholder seg til avtalen med Tesla må en jo forvente at de holder sin del av avtalen. Hvordan bilen er å kjøre er uvesentlig her

Øyvind.h

Det er mye mer relevant for kjøper enn å vise til ett enkelt case hvor selskapet ikke har gjort det de skal (ja jeg vet det finnes flere).

Om noen spør om de bør kjøpe E-tron viser jeg jo ikke til alle feilene eierne forteller om på Facebook. Det blir for skylapp å overse alt det positive.
Eller lenke til en video av eier som knuser bilen sin i raseri? Det finnes hos Mercedes og BMW. For å dra noe lignende opp av hatten.

Nei prøvekjør og dann en egen mening. Alternativt - har man bestemt seg for å hate så er det best å fokusere på det man liker, istedenfor å gnage på det man ikke liker.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

Vi som har Tesla kan vel skrive under på at bilene er fantastiske å bruke.
Og når vi har bruk for Tesla, så håper jeg de er fantastisk imøtekommende og servicevennlige. Slik jeg hørte de var i "gamledager".
Synes Tesla-organisasjonen heller littegranne for mye over på salgs-siden. :-X
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

geear

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 25. juni 2019, klokken 19:04
Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:57

Hva har det med saken å gjøre? Om bilen er morsom å kjøre hjelper nada når bilen er full av mangler og feil.Og når kunden forholder seg til avtalen med Tesla må en jo forvente at de holder sin del av avtalen. Hvordan bilen er å kjøre er uvesentlig her
Det blir for dumt å tro at flere titalls tusen solgte Teslaer her til lands vil forløpe uten misnøye. En kollega fikk beskjed av Audi om å gå derfra og at han ikke var velkommen i butikken deres mer. Han eide en Q7 som hadde så mye feil, og fikk så elendig service, at han holdt på å klikke. Det er allikevel ikke representativt verken for Møller eller Audi.

(Men ok, skal gå med på at det går an å se en sammenheng  :laugh: - både for Audi/Møller og Tesla  :laugh:.)

Sveinung1954

Det er vel en grunn til at Tesla havnet sist på denne listen:
https://www.tv2.no/a/10595248/
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Øyvind.h

Jeg kjøpte VAG når Møller lå på bunn av kundetilfredshetsmålinger uten at jeg bestemte meg for å kjøre varslingskampanje mot potensielle kunder da  :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

Sitat fra: Geirr på tirsdag 25. juni 2019, klokken 21:48
Fra linken: Tesla er helt nederst på kundetilfredsheten, ser det helt annerledes ut på lojalitet.

Synes det er kult at Teslaeiere syter litt, men at de ikke kunne tenkt seg en bil, som ikke er Tesla :+1:

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

DagfinnN

Ja - Tesla eiere er jo så forferdelig misfornøyde, ikke sant. Det er jo derfor 3 - tre - prosent ikke vil kjøpe Tesla neste gang og bare 85 prosent vil kjøpe Tesla neste gang også. Se graf....
Negativistene er på banen som alltid.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Mippen

Sitat fra: JorEl på onsdag 26. juni 2019, klokken 12:52
Sitat fra: Geirr på tirsdag 25. juni 2019, klokken 21:48
Fra linken: Tesla er helt nederst på kundetilfredsheten, ser det helt annerledes ut på lojalitet.

Synes det er kult at Teslaeiere syter litt, men at de ikke kunne tenkt seg en bil, som ikke er Tesla :+1:

Jeg var en av de helt til jeg fikk nok med den siste bilen. Synd at Tesla ikke er like lojal som kundene. Hadde jeg blitt spurt for 6 måneder siden ville jeg aldri hatt en annen bil, nå vil jeg bare ha en bil som virker hvor jeg slipper å sitte i telefonkø og vente flere måneder på å få utbedret feil.
Fremtiden er elektrisk.

JorEl

Tesla har jo gått i gang med bygging av flere Servicesentre. Det er er positivt.
Musk var jo her i Norge, så vi får håpe han fikk med seg at når man selger mange biler, så er det flere biler som må "serves".
Håper og tror at Mippen får den servicen han fortjener. Virker jo som en grei Teslagutt som ikke har fått den oppfølgingen som Tesla og Musk streber etter.

Carl Anton Stenling

Kundetilfredshet og lojalitet er ikke det samme. Normalt vil høy kundetilfredshet etter noe tid bedre lojaliteten.
Motsatt innebærer lavere kundetilfredshet et varsko om at kundene kan komme til å bli mindre lojale.
Håper Tesla får kontroll over prosessene sine slik at de kommer tilbake til en tilnærmet like god kundetilfredshet som tidligere.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

hELgenen

Sitat fra: Carl Anton Stenling på onsdag 26. juni 2019, klokken 16:58
Håper Tesla får kontroll over prosessene sine slik at de kommer tilbake til en tilnærmet like god kundetilfredshet som tidligere.

Amen!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA