Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mer informasjon og litt testing av noen journalister.

Startet av Vw e up, søndag 02. juni 2019, klokken 15:33

« forrige - neste »

daktari

#90
Sitat fra: torlie på torsdag 28. november 2019, klokken 13:41
Har troen på at Skoda kan innfri på det meste her, men eneste bakdelen jeg ser per i dag er batteriet på antydet 77kWt. Det blir tilsvarende Volvo XC-40, som forøvrig med sin firkantede fasong vil nok greie maks 20 mil vinterstid.

Skoda kommer nok bedre ut på aerodynamikk, men likevel føler batteriet burde vært nærmere 100kWt for å kunne konkurrere på rekkevidde også.

Praktisk rekkevidde blir vel da ikke mer enn 25 mil vinter og 30-35 mil sommer.
77 jeg er jo som en Tesla 85, og det var jo banebrytende for bare et par år siden. det ble solgt bøtter og spann av X75 som har nærmere 72 kWh og X90 med ca 83 kWh. Jeg tror det kan bli ok og et fornuftig nivå. Håper de går fullt inn på disrupsjon, dvs ingen startknapp, rattgir, app som funker, enpedal-ish, >100 kW lading og effektivt varmeapparat.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Olemann


Klarer man tømme 77 kW på 30 mil om sommeren så vil nok også politiet gjerne ta en prat med sjåføren.
Med mindre man driver kontinuerlig bremsetesting og sitter i badebuksa med varmen på fullt trøkk.

Jeg ville ikke hatt en såpass liten bil med større batteri, det er mye å drasse rundt på 1-200 kilo ekstra 365 dager i året bare for å unngå ladestopp de 2 gangene i året jeg krysser fjellet fra øst til vest, eller kjører til Stockholm eller København.

turfsurf

Sitat fra: Olemann på torsdag 28. november 2019, klokken 17:22
Klarer man tømme 77 kW på 30 mil om sommeren så vil nok også politiet gjerne ta en prat med sjåføren.
Med mindre man driver kontinuerlig bremsetesting og sitter i badebuksa med varmen på fullt trøkk.
77kWh på 30 mil er rett over 250Wh/km. Det er ikke noe problem å komme opp det  forbruket.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kodax

Blir interessant å se hva som eventuelt vil rettferdiggjøre en eventuell prisforskjell mellom Vision og ID4 når deler platform, motor, batterier mm.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

lirekassa

Sitat fra: kodax på torsdag 28. november 2019, klokken 22:31
Blir interessant å se hva som eventuelt vil rettferdiggjøre en eventuell prisforskjell mellom Vision og ID4 når deler platform, motor, batterier mm.

Blir nok ikke så stor forskjell i pris, men om de varierer litt på utstyrslista, så kan de ha større sprik mellom merkene også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA