Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.8.5

Startet av Motorwatt, lørdag 06. april 2019, klokken 11:30

« forrige - neste »

Tiger123

Sitat fra: Rapid på mandag 08. april 2019, klokken 23:32
Da trilla 2019.8.5 inn her i kveld. Får håpe TACC klarer å kjøre på firefeltsveg nå uten å bråbremse i hytt og pine. X75

Edit: sentry mode en gang til, dog mode en gang til og muligens en opphradering av dashcam til å filme på sidene også. Det er jo bra. Når det gjelder TACC er det same shit in different wrapping. Dagens beste: passerte bil i venstre fil på firefelts motorvei. Rett strekning. Når min front var omtrent på høyde med bakdøra på bilen ble det full abs brems

k1

I bilen via release notes som kommer opp på skjermen etter en update.
Noa vil du ikke se på mobil.
Dog mode vil du heller ikke se på mobil.
Valet er ikke summon.

Det greieste er ofte å google versjonen man har fått som man kan se på mobilen, for man er sjelden førstemann her på berget som får en ny sw versjon. Ofte US først og da kan man lese hva de fikk i release.

Croft

Fikk endelig sjekket etter å ha oppdatert i går kveld. Sentry mode, dog mode, aktivering av sidekamera på daschcam, ellers ikke noe.
Ingen ny browser, men går muligens noe raskere ( fra 30-40 sek på å vise web side til kun 8-10 )  :-\
S

1000kwh

Synes generelt at hele systemet har blitt tregere. Å bruke skjermen er blitt en vesentlig dårligere opplevelse. Gjelder en AP2.5 S75D

Tiger123

Supert, takk for svar! Har en Model S 2018 model P100D, registrert i april 2018. Har jeg dashcam som kan vises da?
Ikke funnet ut av det, finner lett ryggekamera, så den er grei, men ikke dashcam.

Croft

Sitat fra: Tiger123 på tirsdag 09. april 2019, klokken 11:58
Supert, takk for svar! Har en Model S 2018 model P100D, registrert i april 2018. Har jeg dashcam som kan vises da?
Ikke funnet ut av det, finner lett ryggekamera, så den er grei, men ikke dashcam.

Må sette inn usb brikke.

dragmore

Fikk den i natt, og håper virkelig at de har kverka endel av disse fantombremsingene.. disse er jo livsfarlige..
Kjørte på E18 i går mellom krs og grm i 100, og plutselig bråbremsa bilen (skjedde 3 ganger) pga. at det var en bil langt foran i andre felt.... ble jo helt nervevrak..
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

geear

Sitat fra: Tiger123 på tirsdag 09. april 2019, klokken 11:58
Supert, takk for svar! Har en Model S 2018 model P100D, registrert i april 2018. Har jeg dashcam som kan vises da?
Ikke funnet ut av det, finner lett ryggekamera, så den er grei, men ikke dashcam.
Du må formattere en USB-stick til FAT32 og så lage en folder som heter TeslaCam. Du får opp et kamera i toppen av skjermen, og den lyser rødt når den tar opp. Virker ikke sticken som den skal så får du et kryss i toppen av kameraet.

z4rd

Også fått 2019.8.5 3aaa23d i dag - Hadde ikke Sentry Mode fra tidligere (hadde 2019.5), men hadde aktiv Dashcam. Trenger man å gjøre noe tiltak mtp USB-disk eller vil den fortsatt lagre til samme mappe som Dashcam benytter?

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Vhagar

Har da kjørt i 9 tuneller (så 18 tur/retur) med dennen softwaren og bilen er svært så skyggeredd og nødbremser nesten hver gang den møter de store eksosviftene i taket. Tror den var mest skvetten de gangene viftene gikk?

Noen som vet om dette er noe bilen selv rapporterer om hjem eller noe vi burde bli flinkere til å aktivt sende bug raport om via bilens talekomando funksjon? Rett og slett hamre løs på knappen og rope ut bug report hver gang bilen høgger til? For det ser jo ikke akkurat ut til at dette har blitt særlig bedre siste året?

Det ble i hverfall deaktivert igjen, for fantombremsingene er livsfarlige og jeg nekter å havne i en ulykke grunnet påkjørsel bakfra pga bilens feil og mangler.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Stig-Arne

Sitat fra: Vhagar på tirsdag 09. april 2019, klokken 17:42
Har da kjørt i 9 tuneller (så 18 tur/retur) med dennen softwaren og bilen er svært så skyggeredd og nødbremser nesten hver gang den møter de store eksosviftene i taket. Tror den var mest skvetten de gangene viftene gikk?

Noen som vet om dette er noe bilen selv rapporterer om hjem eller noe vi burde bli flinkere til å aktivt sende bug raport om via bilens talekomando funksjon? Rett og slett hamre løs på knappen og rope ut bug report hver gang bilen høgger til? For det ser jo ikke akkurat ut til at dette har blitt særlig bedre siste året?

Det ble i hverfall deaktivert igjen, for fantombremsingene er livsfarlige og jeg nekter å havne i en ulykke grunnet påkjørsel bakfra pga bilens feil og mangler.
Jeg har iallefall begynt å rapportere hver eneste gang bilen bremser unødig.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Wibla

Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 09. april 2019, klokken 17:58
Jeg har iallefall begynt å rapportere hver eneste gang bilen bremser unødig.

Jeg har også gjort det, og fikk softwareoppdatering fra 8.4 til ... 8.5 i dag :(

Håpet på 2019.12, men den gang ei. Masse unødvendig bremsing, og det virker som om bilen har helt panikk for møtende trafikk i slake svinger.
2018 Tesla Model S 75D

smurf

Sitat fra: z4rd på tirsdag 09. april 2019, klokken 16:53
Også fått 2019.8.5 3aaa23d i dag - Hadde ikke Sentry Mode fra tidligere (hadde 2019.5), men hadde aktiv Dashcam. Trenger man å gjøre noe tiltak mtp USB-disk eller vil den fortsatt lagre til samme mappe som Dashcam benytter?

Gjorde ikke noe med USB og det fungerer som før, nå med 3 dashcam og sentry mode. La merke til at sentry mode events legges i egen mappe iTeslaCam. Virket bra.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

AndreasRingdal

Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 09. april 2019, klokken 17:58
Jeg har iallefall begynt å rapportere hver eneste gang bilen bremser unødig.


Hvor rapporterer du dette?
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

Klykken

Trykker stemmestyringsknappen og sier "Bug report", antar jeg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA