Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.8.5

Startet av Motorwatt, lørdag 06. april 2019, klokken 11:30

« forrige - neste »

MyMuffin

Fikk denne oppdateringen for 2 dager siden, testet autopiloten Oslo - Drammen i går, ved 3 anledninger så hadde jeg klar bane frem, men stoppet opp for å holde seg i lik hastighet som bil i høyrefeltet..

Har sikkert noe med at autopiloten nå skal "forutse" kommende filskift fra andre biler og inn i din veibane, men dette var tydeligvis beta deluxe.

2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Øggen

#31
Hatt den en dag. Skjermen virka som sirup,ca 1-2 sek forsinkelse,  masse piksel leif, og fantombremsing med aktivert AP.
Håpe ej får ny bugfix snarast.
Legg merke til batteri prosenten i video`n. Vise forskjellig status også.

Naturligvis forsøkt med reset.
https://youtu.be/zGEHE-OkJgs
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

M@rtin

Fikk også 2019.8.5 for 2 dager siden.

Mye hakking på Spotify nå. Nesten sånn at det begynner å ødelegge for å bruke Spotify. Flere som opplever dette? Minst 3-4 ganger i minuttet at lyden hakker i ett til flere sekunder. Nettleseren fungerer 1 av 20 ganger. Har gitt den opp.

Er dette en software-bug eller begynner min september 2017 Model S nå å nærme seg en flaskehals, fordi prossessoren ikke lenger klarer å henge med på alt det nye som er blitt installert?

Har skiftet mellom satelitt- og kartvisning uten at dette resulterte i noe hørbar forskjell.

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

hoffa

Sitat fra: M@rtin på torsdag 11. april 2019, klokken 13:04
Fikk også 2019.8.5 for 2 dager siden.

Mye hakking på Spotify nå. Nesten sånn at det begynner å ødelegge for å bruke Spotify. Flere som opplever dette? Minst 3-4 ganger i minuttet at lyden hakker i ett til flere sekunder. Nettleseren fungerer 1 av 20 ganger. Har gitt den opp.

Er dette en software-bug eller begynner min september 2017 Model S nå å nærme seg en flaskehals, fordi prossessoren ikke lenger klarer å henge med på alt det nye som er blitt installert?

Har skiftet mellom satelitt- og kartvisning uten at dette resulterte i noe hørbar forskjell.

Martin
Presis samme problemer her med 8.5 og Model X fra mars 2017. Er det MCU1 som kneler?
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

pers1

På tide at Tesla gir oss med S&X mere features som USA har, 2019.8.5 i Norge virker som en strippet kode versjon som også gir oss alle disse buggene.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

z4rd

Jeg har merket meg at denne versjonen er litt tregere. Generelt mer latency/delay i alt. Alt var superraskt og smidig med 2019.5. Nå er det til og med litt lagging i Spotify. Ikke opplevd flere sekunder og så ofte som det er blitt nevnt, men at det er korte hakk innimellom.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

pers1

Tips fra Teslamotorsclub forum ang. Spotify hakkingen.
«Discussion on this in the 2019.8.x thread in Model
S: try covering up part of the map display to reduce CPU load. I have the rear camera up all the time and never have the problem. Others have the music screen partway up, shrinking the map, doing the same.»
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

jkirkebo

Sitat fra: pers1 på søndag 14. april 2019, klokken 15:57
Tips fra Teslamotorsclub forum ang. Spotify hakkingen.
«Discussion on this in the 2019.8.x thread in Model
S: try covering up part of the map display to reduce CPU load. I have the rear camera up all the time and never have the problem. Others have the music screen partway up, shrinking the map, doing the same.»

Hmm, kan det ha noe med kart/satelittbilder å gjøre? Min hakker ikke, men den står alltid på kartvisning og ikke satelittbildevisning. Hva står deres på, som har problemer med hakking?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

k1

Kart, aldri satelitt.
Har i tillegg gjentakende restarter av begge skjermer under kjøring (ikke av meg, men automatisk av bilen), som er rimelig irriterende..

Råde

Sitat fra: k1 på søndag 14. april 2019, klokken 20:35
Kart, aldri satelitt.
Har i tillegg gjentakende restarter av begge skjermer under kjøring (ikke av meg, men automatisk av bilen), som er rimelig irriterende..
Begynt hos meg også 2019.8.4. Det minste får den ut av fatning. I dag skulle jeg rygge et stykke med båthenger. Lar sikkerhetsbeltet være av med tilhørende plinging. Det resulterte i restart av store skjermen, samt at plingingen fortsatte uavhengig om jeg var i bilen, sårene var lukket og nøkkelen langt vekk. Skikkelig møkka-software denne her...
e-Golf | X75D

Tiger123

#41
Sitat fra: Råde på tirsdag 16. april 2019, klokken 19:34
Sitat fra: k1 på søndag 14. april 2019, klokken 20:35
Kart, aldri satelitt.
Har i tillegg gjentakende restarter av begge skjermer under kjøring (ikke av meg, men automatisk av bilen), som er rimelig irriterende..
Begynt hos meg også 2019.8.4. Det minste får den ut av fatning. I dag skulle jeg rygge et stykke med båthenger. Lar sikkerhetsbeltet være av med tilhørende plinging. Det resulterte i restart av store skjermen, samt at plingingen fortsatte uavhengig om jeg var i bilen, sårene var lukket og nøkkelen langt vekk. Skikkelig møkka-software denne her...

Jeg har 2018 Model S, og det jeg har merket er at autopiloten bråbremser mye mer, på smale veier kun av møtende trafikk.., veldig irriterende.

Også går skjermen i sort ganske ofte.

Andre som har merket det? Var ikke sånn før 2019.8.5.


Ser nå i andre tråden ja, angående autopilot at jeg ikke er alene om dette.

o.b.lix

Sitat fra: Tiger123 på tirsdag 16. april 2019, klokken 20:19
Andre som har merket det? Var ikke sånn før 2019.8.5.

Hos meg startet det med 2019.4.3 og er nok litt bedre i 2019.8.5.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

dragmore

Er ganske unhappy med denne releasen:

Skjermen går i sort (krasjer/henger seg) for å så reboote automagisk etter 5 minutter.. midt i fart... Dette skjer relativt ofte
Spotify fungerer og fungerer ikke.. annenhver gang..
Tilogmed lesing fra USB (FLAC filer) har slutta å fungere sånn av og til nå... eneste som ALLTID har fungert i de 1,5 årene jeg har hatt bilen
Autopiloten (2.0 med FSD) har aldri vært så nervøs nå og denne fatombremsingen er rett og slett farlig...
Dette holder ikke....

Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

z4rd

Ingen tvil om at denne releasen ikke er helt god :)

Jeg merket meg at teksten fra enkelte "knapper" forsvant - f.eks når jeg skal åpne frunk eller trunk så var det bare to grå felt. Kontaktet Tesla Support - fikk svar med en gang og de gjennomførte en remote reset av bilen mens jeg satt i bilen. Man må skru av bilen helt og være tilkoblet nett, LTE eller WiFi er det samme.

Etter dette var i alle fall skjerm og tekst fint igjen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA