Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.12 cb68c3d

Startet av Holst, søndag 07. april 2019, klokken 08:38

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Noen her med Model X som har fått 2019.12?
Når fikk dere isåfall firmwaren?

Har sett på https://teslafi.com/firmware/ de siste ukene og det ser ut til at Tesla har rullet ut en god del og nå har en liten pause mens de går igjennom bugs.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

pers1

Hørte med SC da jeg har Headbangger Buggen på 2018.8.5 - om de kunne når den nå var på SC å oppdatere til 2019.12. Fikk beskjed av SC atden versjonen ikke var kompatibel med min konfigurasjon, men at det snart kommer er ny for meg.

PerS
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 24. april 2019, klokken 23:32
SitatBruker nesten aldri acc, bare AP.

Hvordan bruker du AP uten TACC?
Du har jo helt rett, men jeg tror du forstår meg ;)
I E-golfen var ACC stas. I Teslaen er AP enda mer stas. Bruker AP i alle hatigheter når jeg kan. Synes det er både spennende og interessant. Når jeg avbryter AP, koser jeg meg faktisk mer med kjøringen. Det at jeg bruker TACC lite, gjør at jeg ungår misforståelser, med å tro at AP er på, men så var det bare TACC som var aktivert. Dette er veldig spennende i sving :-X . Derfor liker jeg heller ikke å avbryte AP med å snu på rattet, siden da er jo TACC fremdeles aktivert.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

DagfinnN

Andre som har fått versjon 2019.12 som kan bekrefte JorEL sine positive opplevelser? Jeg liker Tesla veldig godt, men fantombremsingen jeg opplever når jeg kjører TACC sliter litt på min positivisme. Så om 2019.12 løser dette, blir jeg veldig glad.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Holst

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 25. april 2019, klokken 10:11
Noen her med Model X som har fått 2019.12?
Når fikk dere isåfall firmwaren?
Har TmX 2018, og fikk denne 7 april når jeg startet tråden.

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 25. april 2019, klokken 14:10
Andre som har fått versjon 2019.12 som kan bekrefte JorEL sine positive opplevelser? Jeg liker Tesla veldig godt, men fantombremsingen jeg opplever når jeg kjører TACC sliter litt på min positivisme. Så om 2019.12 løser dette, blir jeg veldig glad.

Opplevelse av fantombremsing er nok subjektiv, når det er sagt så vil jeg vil mene at dette er blitt bedre.
Påsken var ca 3k km hvor store deler var med autopilot.
I tillegg så har jeg i det siste testet autopilot i kollektivfeltet på E18 fra Asker og innover, før var det helt umulig med flere nødbrems og mye nykking.
Det er fortsatt litt små-nervøsitet men opplever at dette er blitt bedre.
Av/på-kjøringer er alt fra at den klarer det til og måtte bestemt ta over.

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Holst

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 25. april 2019, klokken 10:11
Noen her med Model X som har fått 2019.12?
Når fikk dere isåfall firmwaren?

Har sett på https://teslafi.com/firmware/ de siste ukene og det ser ut til at Tesla har rullet ut en god del og nå har en liten pause mens de går igjennom bugs.

Nå har jo bugfix releasen nettopp begynt å rulle ut, så du kan jo satse på at du får den i stedet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA