Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.8.5

Startet av Motorwatt, lørdag 06. april 2019, klokken 11:30

« forrige - neste »

Motorwatt

Ser at iallfall 9 biler i Europa (idag 06.04) har fått 2019.8.5. Deriblant en X100D i Rogaland.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

xerxes

herregud jeg gleder meg, nytt nevralt nettverk i denne, bra autowipere, og kanskje NOA for SX. ååååååh hadde aldri trodd det kunne bli så gøy å ha bil!

Trønderleaf

Jeg fikk nylig utlevert Model 3 og har nå fått 2019.8.5.
Merker at navi on autopilot gjør filskifte uten at jeg må godta, vet ikke hva annet som skal være nytt?
Men synes det er vel ofte jeg må ta i rattet, går maks 20 sekunder i mellom hver advarsel, det ødelegger litt opplevelsen av å kjøre på autopilot når man konstant må dra i rattet.
Er det normalt med advarsel så ofte?
Leaf tekna 2014 solgt
Model S P85 2014 solgt
Model 3 AWD LR 2019 med EAP

xerxes

den beregner «nag time» ut fra hvor sikkert den klarer predikere.

faktorer som værforhold, trafikk, veimerking og din oppmerksomhet spiller inn der. det virker som en fornuftig tilnærming.

Wibla

Sitat fra: Trønderleaf på lørdag 06. april 2019, klokken 11:58
Jeg fikk nylig utlevert Model 3 og har nå fått 2019.8.5.
Merker at navi on autopilot gjør filskifte uten at jeg må godta, vet ikke hva annet som skal være nytt?
Men synes det er vel ofte jeg må ta i rattet, går maks 20 sekunder i mellom hver advarsel, det ødelegger litt opplevelsen av å kjøre på autopilot når man konstant må dra i rattet.
Er det normalt med advarsel så ofte?

Kort sagt kan dette oppsummeres med at du gjør det feilTM.
Jeg hviler høyre hånd på rattet i et klokka 4-grep, nok til at jeg kjenner det er litt motstand i rattet når AP svinger på egenhånd, da maser den omtrent aldri.
2018 Tesla Model S 75D

Motorwatt

@Trønderleaf: Du skal ALDRI slippe rattet helt! Tesla er langt fra der foreløpig.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Trønderleaf

Ikke misforstå, jeg hviler hånda på rattet hele tiden. jeg slipper det ikke. Det er helt klart viktig at man er klar til å ta over hele tiden. Bare opplever det som litt vel ofte at man må gi motstand, men jeg skal ta tipset over her om å holde igjen litt når autopilot svinger, det blir kanskje bedre.
Leaf tekna 2014 solgt
Model S P85 2014 solgt
Model 3 AWD LR 2019 med EAP

Motorwatt

#7
For mitt vedkommende ble Autowiper MYE bedre i versjon 2019.8.4. Skiftet status fra Ubrukbar til Ganske Brukbar.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Ser på Amerikanske forum at der har mange fått den nå. Da går det vel ikke så lenge før flere får den her heller  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

prophan

Hvilke veier i Bergen fungerer Navigation on autopilot nå?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

xerxes

noen som kan bekrefte om model SX får NOA i europa med 8.5 ?

Rapid

#11
Da trilla 2019.8.5 inn her i kveld. Får håpe TACC klarer å kjøre på firefeltsveg nå uten å bråbremse i hytt og pine. X75

Edit: sentry mode en gang til, dog mode en gang til og muligens en opphradering av dashcam til å filme på sidene også. Det er jo bra. Når det gjelder TACC er det same shit in different wrapping. Dagens beste: passerte bil i venstre fil på firefelts motorvei. Rett strekning. Når min front var omtrent på høyde med bakdøra på bilen ble det full abs brems

geear

xerxes, Kan avkrefte det for X iallfall, jeg fikk 8.5 i natt og har ikke NOA. Har AP2.5 med EAP/FSD.

AP virket forøvrig like solid som vanlig, men har bare kjørt noen kilometer på firefelts vei. Tror faktisk aldri jeg har hatt noen full bråbrems på AP.

Browseren er like shit som på 8.3 (min hoppet over 8.4).

k1

Sitat fra: xerxes på lørdag 06. april 2019, klokken 22:04
noen som kan bekrefte om model SX får NOA i europa med 8.5 ?

Er ikke med i 8.5.
Fikk denne igår (opp fra 8.4) og kan ikke si jeg merker noen nevneverdig forskjell på noe fra 8.4 på vei inn til jobb i morges.

hoffa

8.5 i natt. XP100D AP2.0 FSD. Bare Dog Mode og Ludacris+ i realease notes
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA