Tesla model 3. For en bra bil !

Startet av Spiro, onsdag 13. mars 2019, klokken 19:57

« forrige - neste »

Tunk

Sitat fra: gruffalo på onsdag 13. mars 2019, klokken 23:08
1. Kjøreegenskaper er sensasjonelt bra!
2. Musikkanlegg er det beste jeg har hørt
3. Bra ytelser, selvfølgelig
4. Lavt forbruk gir rask lading ved langkjøring

De som ikke liker el-bil har ikke prøvd en model 3.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Må tiltres. Når jeg i tillegg bor på toppen av en 100 m lang og bratt bakke var det en fryd i går og kunnekjøre opp uten problemer selv om det hadde snødd 25 cm. Skal i dag kjøre til Gøteborg og gleder med.(Gjorde ikke det med Leafen 40 kw)

eraser

Må si jeg gleder meg til jeg mottar min tm3 :)

magnetic

Spiro

Nå har jeg lest meg fram til masse positive ting på tm3p. Begynner å glede meg voldsomt
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

VegardS

Hentet min bil i Tromsø på torsdag og kjørte ned til Bodø. For en bil! Gleder meg allerede til neste roadtrip om ett par uker!

Ludde

Etter å ha lest en del på forumet her om negative tilbakemeldinger, som mye støy osv, ordnet jeg prøvekjøring før helgen. Fikk teste en m3p og den overrasket positivt på alle måter. Ytelsene er selvfølgelig udiskutable, men det var også mindre støy sammenliknet med octaviaen jeg kjører i dag. Selv på 20" R3 dekk. Den var også ganske komfortabel til tross for at den er sportslig satt opp. Jeg var i utgangspunktet innstilt på å gå for LR men etter denne turen falt valget på performance.
Rett og slett en helt rå bil!

P85D

Model 3 P er den perfekte sportsbil for gata. Jeg har hatt endel sportsbiler og dette er noe helt annet. Helt rå  :+1: 8)
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Inop

Samme skjedde med meg. Var innom Tesla Rud med ungene bare for å titte på model 3. En dame der overtalte meg til å ta en test tur med performance. Samme kveld bestilte jeg bil...
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Lach

Første «hytte» er nå unnagjort.
Kjempefornøyd med bilen.
Totalt forbruk på 620km havnet på 169wh/km
Med så lavt forbruk, trengte jeg ikke å lade underveis. 

Cowboystrekk

Sitat fra: Lach på søndag 17. mars 2019, klokken 21:18
Første «hytte» er nå unnagjort.
Kjempefornøyd med bilen.
Hvordan var temp/kjøteforhold? Imponerende vinterforbruk :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Lach

10% snø, 40% tørr asfalt, resten våt asfalt. Temp fra -2 til +5
Vanlige vinter forhold på Vestlandet. Bergen-Telemark (over Haukeli)

Slettet profil

Elsker denne bilen! Kjapp og morsom å kjøre.

slemtiger

Veldig fin bil. Eneste jeg har å utsette er en noe smånervøs AP/ACC. Flere ganger opplever jeg brå nedbremsning på motorvei fordi den er nervøs for biler til høyre som jeg skal forbi.

RuneW

Hva mener du med 620 km her egentlig? Det er i alle fall ikke så langt du kjørte uten å lade. Er det så langt bilen totalt har kjørt?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

anorway

Sitat fra: RuneW på mandag 18. mars 2019, klokken 09:27

Hva mener du med 620 km her egentlig? Det er i alle fall ikke så langt du kjørte uten å lade. Er det så langt bilen totalt har kjørt?

Det var vel kanskje så langt han kjørte til og fra hytta. Så havnet snittet på hele turen på 169wh/km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA