Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla model 3. For en bra bil !

Startet av Spiro, onsdag 13. mars 2019, klokken 19:57

« forrige - neste »

Lach

Sitat fra: anorway på mandag 18. mars 2019, klokken 09:34
Sitat fra: RuneW på mandag 18. mars 2019, klokken 09:27
Sitat fra: Lach på søndag 17. mars 2019, klokken 21:18
Totalt forbruk på 620km havnet på 169wh/km
Med så lavt forbruk, trengte jeg ikke å lade underveis.

Hva mener du med 620 km her egentlig? Det er i alle fall ikke så langt du kjørte uten å lade. Er det så langt bilen totalt har kjørt?

Det var vel kanskje så langt han kjørte til og fra hytta. Så havnet snittet på hele turen på 169wh/km

Det var litt klønete formulert, ladet «selvsagt» på hytta.

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Svane

Hentet min bil på Lillestrøm idag. Ble geleidet inn i hallen med alle bilene på tiden av en hyggelig og tilsynelatende kunnskapsrik Tesla medarbeider. Bilen var uten plett og lyte, og alt fungerte som det skulle. Varsel om feil på Ecall kom raskt opp etter at jeg kom ut av hallen, men forsvant like raskt etter en re-boot. Har kjørt ca 10 mil, og hvilken bil!!! Fantastisk akselerasjon (LR), gode seter, lydanlegg av topp kvalitet (har jobbet med lyd i mange år) samt et lavt støynivå fra 18" vinterdekk. Har ingenting å sette fingeren på av negative ting, noe som var spesielt hyggelig etter å ha lest utallige negative kommentarer om hvor forferdelig model 3 var og ikke minst Tesla som selskap. Kommuniserte til de for ca 2 måneder siden at jeg ønsket meg bilen i uke 12, og 18/3 er første dag i den uken. Har ingenting å klage på bortsett fra at det har vært vanskelig å komme i kontakt med de, noe som kanskje ikke er så rart når så mange biler skal leveres på så kort tid.

olavxxx

Sitat fra: Svane på mandag 18. mars 2019, klokken 21:01
Hentet min bil på Lillestrøm idag. Ble geleidet inn i hallen med alle bilene på tiden av en hyggelig og tilsynelatende kunnskapsrik Tesla medarbeider. Bilen var uten plett og lyte, og alt fungerte som det skulle. Varsel om feil på Ecall kom raskt opp etter at jeg kom ut av hallen, men forsvant like raskt etter en re-boot. Har kjørt ca 10 mil, og hvilken bil!!! Fantastisk akselerasjon (LR), gode seter, lydanlegg av topp kvalitet (har jobbet med lyd i mange år) samt et lavt støynivå fra 18" vinterdekk. Har ingenting å sette fingeren på av negative ting, noe som var spesielt hyggelig etter å ha lest utallige negative kommentarer om hvor forferdelig model 3 var og ikke minst Tesla som selskap. Kommuniserte til de for ca 2 måneder siden at jeg ønsket meg bilen i uke 12, og 18/3 er første dag i den uken. Har ingenting å klage på bortsett fra at det har vært vanskelig å komme i kontakt med de, noe som kanskje ikke er så rart når så mange biler skal leveres på så kort tid.
Det er mange troll som driver å troller (som ikke en gang har eid Tesla!).
Men klart at det fins også noen eiere som er misfornøyd.

Men litt av cluet er å ikke ta sorgen på forskudd, alle vil nok både ha en forskjellig oppfatning av hva som er "krise", samt ikke alle får mandagsbiler heller :-) Men jeg mener klart at hvis det ser ut som bilen falt av en transporttralle, skal man selvsagt ikke ta den ut før den er fikset. Men er det noe som egentlig er ubetydelig, bør man vurdere hvor viktig det er.

Et eksempel: Jeg har sett på min bil nå før klargjøring og det jeg ser kanskje er en ting er taktrekket. Det buler litt ut i baksetet der. Jeg vil nok kreve det fikset hvis de ikke har fikset det når jeg tar i mot bilen min på onsdag.

Men så tar jeg nok ut bilen selv om de sier at de kan fikse det senere. Da forventer jeg også at det vil ta litt tid, men det er jo ikke noe vi vil se fra forsetene og det er ikke en "krise", men jeg vil selvsagt ha det fikset.

Samtidig vil jeg også kjøre bilen :P Så det blir jo en avregning, men her lander jeg i så fall på at jeg kan gi de litt "slack". Ellers synes jeg bilen min så veldig fin ut da, ganske bra for gaps, kromlister osv gikk på linje, interiøret så fint ut fra utsiden, felger var ikke kantkjørt, glasstaket så sentrert ut, det var pakninger mellom glasstakene osv.

Så jeg er ganske sikker på at jeg henter min 3P på onsdag kl 12 :-) Og jeg gleder meg mer enn jeg gjorde når jeg hentet ut min første Model X i 2017.

Counterpointer

Sitat fra: olavxxx på mandag 18. mars 2019, klokken 21:08
Så jeg er ganske sikker på at jeg henter min 3P på onsdag kl 12 :-) Og jeg gleder meg mer enn jeg gjorde når jeg hentet ut min første Model X i 2017.
Det er bare å glede seg Jeg koser meg mer og mer med min.

Hadde en morsom stund på motorveien her om dagen, hadde en blå Lamborghini  foran meg og en utrolig innpåsliten eldre M5 tett opp i rompa en lang periode. Føltes helt riktig å ligge der

Spiro

Noen som har erfaring med 20 vinter hjul/dekk på snøføre. Har bestilt originale 20 " med piggfrie
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

Ludde

Jeg har kun førsteinntrykket etter 30 min prøvekjøring på asfalt og noe isete veier.
Grep var det ingenting å si på. Hjulstøy var bedre enn forventet og bedre enn min octavia 2014 på 16". Selv på kjettingspor. Litt usikker på hvor merkbar en endring til 235/40 r19 kan være, men etter hva jeg har forstått er dette en mer kurant dimensjon å få tak i nye vinterdekk til senere.
Jeg bekreftet forsøvrig min tm3p i går og valgte ikke de originale 20" til vinter. Forhåpentligvis får jeg bilen etter 1.mai og slipper å tenke på det før til høsten.

EspenL1971

Kjørte fra Lillestrøm til Mjøndalen, og derfra hjem til Moss etter å ha fått den utlevert i går.
Jeg er storfornøyd med den, og gleder meg til sommerferien med tur til Tyskland :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA