Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Model 3 => Emne startet av: Spiro på onsdag 13. mars 2019, klokken 19:57
Velger å starte en tråd der fornøyde tm3 eiere kan skrive poster om ting de rett og slett er stolte av
Bra initiativ. Jeg skal kjøpe meg en TM3 til høsten når SR kommer. Ble overbevist etter prøvekjøring og ikke minst ladehastighet.
Det er en del som har skrevet positive ting men som ofte drukner av rapporter fra 40/50 åringer tar med seg ledlykt og lupe for fingranske bilen.
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 13. mars 2019, klokken 20:21
Det er en del som har skrevet positive ting men som ofte drukner av rapporter fra 40/50 åringer tar med seg ledlykt og lupe for fingranske bilen.
Lubne 40-50-åringer hvis man skal være nøye. :)
Hvis du er fornøyd så har du ikke brukt sterk nok forstørrelsesglass!!!!!! Evnt ikke hatt med lang nok sjekkliste på utlevering 8)
Jeg også var/er fornøyd. Noe var det sikkert men har nå hentet 3 stk Tesla de siste 5 årene og aldri gått så nøye igjennom når det gjelder lakk etc. Mangler skal man selvfølgelig skrive ned.
Når det gjelder lakk så tar det vel ca. 10 dager så har man laget riper som er selvforskyldt så da skjønner jeg ikke helt det med lys og lupe :-)
Model 3 er super å kjøre men veldig usikker på om jeg skal beholde S for å bytte til ennå en Model 3.
Skal ned midt i Tyskland på jobbtur før påske og da får jeg samenlignet litt i forhold til S100 som jeg kjørte til Italia for et par år siden.
Alt i alt, model 3 er en super bil med noen ulemper fra modell S (bla. bagasjelokk som ikke åpner seg selv).
Har selv bestilt en tm3 performance. Har ennå ikke prøvd denne.
Har hørt den er sprek, god lyd og sportslige kjøreegenskaper. Gleder meg
Kjempefornøyd. Er dette normalt?
Hilsen Lubben 40+
Veldig glad jeg valgte rød i havet av svarte og grå :)
Sitat fra: RBK på onsdag 13. mars 2019, klokken 20:37
Jeg også var/er fornøyd. Noe var det sikkert men har nå hentet 3 stk Tesla de siste 5 årene og aldri gått så nøye igjennom når det gjelder lakk etc. Mangler skal man selvfølgelig skrive ned.
Når det gjelder lakk så tar det vel ca. 10 dager så har man laget riper som er selvforskyldt så da skjønner jeg ikke helt det med lys og lupe :-)
Model 3 er super å kjøre men veldig usikker på om jeg skal beholde S for å bytte til ennå en Model 3.
Skal ned midt i Tyskland på jobbtur før påske og da får jeg samenlignet litt i forhold til S100 som jeg kjørte til Italia for et par år siden.
Alt i alt, model 3 er en super bil med noen ulemper fra modell S (bla. bagasjelokk som ikke åpner seg selv).
Det siste fikser du på 5 minutter med er par trunklifts, en spiral og ei stoppskive. I1Tesla på YouTube har oppskriften. Skal hente min blå LR på fredag i Lillestrøm og skal ikke ha med lupe, ei heller LED-lys. Går over raskt og får notert ned eventuelle avvik og får lovnad om fiksing. Vet ellers at Tesla er gode på å følge opp om det skulle være noen mangler. Kjenner flere med Tesla som aldri har møtt på problemer med dem, i stor kontrast til mange andre bilmerker.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Aldri hverken kjørt eller sittet på i en like bra bil! Jeg er utdannet som software utvikler og dypt imponert over programvare i bil og app. Kjøreegenskapene er fantastiske, designet er som et romskip og bil har en aksellerasjon som får en til å smile hver gang en trykker forsiktig på gassen :-)
1. Kjøreegenskaper er sensasjonelt bra!
2. Musikkanlegg er det beste jeg har hørt
3. Bra ytelser, selvfølgelig
4. Lavt forbruk gir rask lading ved langkjøring
De som ikke liker el-bil har ikke prøvd en model 3.
Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Sinnsykt fornøyd, rå på isføre!
Aldri følt meg sikrere på glatt føre.
Strålende fornøyd, fersk Model 3-eier her også.
Sitat fra: Svein el-freak på onsdag 13. mars 2019, klokken 23:09
Sinnsykt fornøyd, rå på isføre!
Aldri følt meg sikrere på glatt føre.
Sikker på at jeg blir fornøyd, selv om jeg kun har kjørt fra utlevering og hjem nå i kveld..
MEN, falt for fristelsen å gi på litt for mye(kan du tenke deg det ;D ;D) på glatt motorvei, og følte da at bilen "vandret" mer enn jeg er vant til på Golfen før stabilisering slo inn. Håper det tilskrives bilens vekt og at jeg ikke kjenner bilen så godt ennå.
Sitat fra: GL1 på onsdag 13. mars 2019, klokken 23:45
Sitat fra: Svein el-freak på onsdag 13. mars 2019, klokken 23:09
Sinnsykt fornøyd, rå på isføre!
Aldri følt meg sikrere på glatt føre.
Sikker på at jeg blir fornøyd, selv om jeg kun har kjørt fra utlevering og hjem nå i kveld..
MEN, falt for fristelsen å gi på litt for mye(kan du tenke deg det ;D ;D) på glatt motorvei, og følte da at bilen "vandret" mer enn jeg er vant til på Golfen før stabilisering slo inn. Håper det tilskrives bilens vekt og at jeg ikke kjenner bilen så godt ennå.
Golf er grevling, så den understyrer. Det er pga den svinger og trekker med samme hjul, så når du da gasser med golf så går den rett frem. Mens bakhjulstrekk eller firehjulsdrift som i dualmotor, vil kunne overstyre. Særlig 3P kan det, på bane med 3P har man også track mode.
Bilen er den beste jeg har kjørt noengang, unik kjøreglede og sitter som støpt på veien.. meget fornøyd med app og skjerm, faktisk mye enklere enn jeg "fryktet" 8)
Sitat fra: gruffalo på onsdag 13. mars 2019, klokken 23:08
1. Kjøreegenskaper er sensasjonelt bra!
2. Musikkanlegg er det beste jeg har hørt
3. Bra ytelser, selvfølgelig
4. Lavt forbruk gir rask lading ved langkjøring
De som ikke liker el-bil har ikke prøvd en model 3.
Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Må tiltres. Når jeg i tillegg bor på toppen av en 100 m lang og bratt bakke var det en fryd i går og kunnekjøre opp uten problemer selv om det hadde snødd 25 cm. Skal i dag kjøre til Gøteborg og gleder med.(Gjorde ikke det med Leafen 40 kw)
Må si jeg gleder meg til jeg mottar min tm3 :)
https://www.youtube.com/watch?v=bMDkPb09oZs
Investerer penger på et kvalitets produkt. More smiles pr Miles :)
Nå har jeg lest meg fram til masse positive ting på tm3p. Begynner å glede meg voldsomt
Hentet min bil i Tromsø på torsdag og kjørte ned til Bodø. For en bil! Gleder meg allerede til neste roadtrip om ett par uker!
Etter å ha lest en del på forumet her om negative tilbakemeldinger, som mye støy osv, ordnet jeg prøvekjøring før helgen. Fikk teste en m3p og den overrasket positivt på alle måter. Ytelsene er selvfølgelig udiskutable, men det var også mindre støy sammenliknet med octaviaen jeg kjører i dag. Selv på 20" R3 dekk. Den var også ganske komfortabel til tross for at den er sportslig satt opp. Jeg var i utgangspunktet innstilt på å gå for LR men etter denne turen falt valget på performance.
Rett og slett en helt rå bil!
Model 3 P er den perfekte sportsbil for gata. Jeg har hatt endel sportsbiler og dette er noe helt annet. Helt rå :+1: 8)
Samme skjedde med meg. Var innom Tesla Rud med ungene bare for å titte på model 3. En dame der overtalte meg til å ta en test tur med performance. Samme kveld bestilte jeg bil...
Første «hytte» er nå unnagjort.
Kjempefornøyd med bilen.
Totalt forbruk på 620km havnet på 169wh/km
Med så lavt forbruk, trengte jeg ikke å lade underveis.
Sitat fra: Lach på søndag 17. mars 2019, klokken 21:18
Første «hytte» er nå unnagjort.
Kjempefornøyd med bilen.
Totalt forbruk på 620km havnet på 169wh/km
Med så lavt forbruk, trengte jeg ikke å lade underveis.
Hvordan var temp/kjøteforhold? Imponerende vinterforbruk :)
10% snø, 40% tørr asfalt, resten våt asfalt. Temp fra -2 til +5
Vanlige vinter forhold på Vestlandet. Bergen-Telemark (over Haukeli)
Elsker denne bilen! Kjapp og morsom å kjøre.
Veldig fin bil. Eneste jeg har å utsette er en noe smånervøs AP/ACC. Flere ganger opplever jeg brå nedbremsning på motorvei fordi den er nervøs for biler til høyre som jeg skal forbi.
Sitat fra: Lach på søndag 17. mars 2019, klokken 21:18
Totalt forbruk på 620km havnet på 169wh/km
Med så lavt forbruk, trengte jeg ikke å lade underveis.
Hva mener du med 620 km her egentlig? Det er i alle fall ikke så langt du kjørte uten å lade. Er det så langt bilen totalt har kjørt?
Sitat fra: RuneW på mandag 18. mars 2019, klokken 09:27
Sitat fra: Lach på søndag 17. mars 2019, klokken 21:18
Totalt forbruk på 620km havnet på 169wh/km
Med så lavt forbruk, trengte jeg ikke å lade underveis.
Hva mener du med 620 km her egentlig? Det er i alle fall ikke så langt du kjørte uten å lade. Er det så langt bilen totalt har kjørt?
Det var vel kanskje så langt han kjørte til og fra hytta. Så havnet snittet på hele turen på 169wh/km
Sitat fra: anorway på mandag 18. mars 2019, klokken 09:34
Sitat fra: RuneW på mandag 18. mars 2019, klokken 09:27
Sitat fra: Lach på søndag 17. mars 2019, klokken 21:18
Totalt forbruk på 620km havnet på 169wh/km
Med så lavt forbruk, trengte jeg ikke å lade underveis.
Hva mener du med 620 km her egentlig? Det er i alle fall ikke så langt du kjørte uten å lade. Er det så langt bilen totalt har kjørt?
Det var vel kanskje så langt han kjørte til og fra hytta. Så havnet snittet på hele turen på 169wh/km
Det var litt klønete formulert, ladet «selvsagt» på hytta.
Ok, da var det litt mer sannsynlig! :D
Hentet min bil på Lillestrøm idag. Ble geleidet inn i hallen med alle bilene på tiden av en hyggelig og tilsynelatende kunnskapsrik Tesla medarbeider. Bilen var uten plett og lyte, og alt fungerte som det skulle. Varsel om feil på Ecall kom raskt opp etter at jeg kom ut av hallen, men forsvant like raskt etter en re-boot. Har kjørt ca 10 mil, og hvilken bil!!! Fantastisk akselerasjon (LR), gode seter, lydanlegg av topp kvalitet (har jobbet med lyd i mange år) samt et lavt støynivå fra 18" vinterdekk. Har ingenting å sette fingeren på av negative ting, noe som var spesielt hyggelig etter å ha lest utallige negative kommentarer om hvor forferdelig model 3 var og ikke minst Tesla som selskap. Kommuniserte til de for ca 2 måneder siden at jeg ønsket meg bilen i uke 12, og 18/3 er første dag i den uken. Har ingenting å klage på bortsett fra at det har vært vanskelig å komme i kontakt med de, noe som kanskje ikke er så rart når så mange biler skal leveres på så kort tid.
Sitat fra: Svane på mandag 18. mars 2019, klokken 21:01
Hentet min bil på Lillestrøm idag. Ble geleidet inn i hallen med alle bilene på tiden av en hyggelig og tilsynelatende kunnskapsrik Tesla medarbeider. Bilen var uten plett og lyte, og alt fungerte som det skulle. Varsel om feil på Ecall kom raskt opp etter at jeg kom ut av hallen, men forsvant like raskt etter en re-boot. Har kjørt ca 10 mil, og hvilken bil!!! Fantastisk akselerasjon (LR), gode seter, lydanlegg av topp kvalitet (har jobbet med lyd i mange år) samt et lavt støynivå fra 18" vinterdekk. Har ingenting å sette fingeren på av negative ting, noe som var spesielt hyggelig etter å ha lest utallige negative kommentarer om hvor forferdelig model 3 var og ikke minst Tesla som selskap. Kommuniserte til de for ca 2 måneder siden at jeg ønsket meg bilen i uke 12, og 18/3 er første dag i den uken. Har ingenting å klage på bortsett fra at det har vært vanskelig å komme i kontakt med de, noe som kanskje ikke er så rart når så mange biler skal leveres på så kort tid.
Det er mange troll som driver å troller (som ikke en gang har eid Tesla!).
Men klart at det fins også noen eiere som er misfornøyd.
Men litt av cluet er å ikke ta sorgen på forskudd, alle vil nok både ha en forskjellig oppfatning av hva som er "krise", samt ikke alle får mandagsbiler heller :-) Men jeg mener klart at hvis det ser ut som bilen falt av en transporttralle, skal man selvsagt ikke ta den ut før den er fikset. Men er det noe som egentlig er ubetydelig, bør man vurdere hvor viktig det er.
Et eksempel: Jeg har sett på min bil nå før klargjøring og det jeg ser kanskje er en ting er taktrekket. Det buler litt ut i baksetet der. Jeg vil nok kreve det fikset hvis de ikke har fikset det når jeg tar i mot bilen min på onsdag.
Men så tar jeg nok ut bilen selv om de sier at de kan fikse det senere. Da forventer jeg også at det vil ta litt tid, men det er jo ikke noe vi vil se fra forsetene og det er ikke en "krise", men jeg vil selvsagt ha det fikset.
Samtidig vil jeg også kjøre bilen :P Så det blir jo en avregning, men her lander jeg i så fall på at jeg kan gi de litt "slack". Ellers synes jeg bilen min så veldig fin ut da, ganske bra for gaps, kromlister osv gikk på linje, interiøret så fint ut fra utsiden, felger var ikke kantkjørt, glasstaket så sentrert ut, det var pakninger mellom glasstakene osv.
Så jeg er ganske sikker på at jeg henter min 3P på onsdag kl 12 :-) Og jeg gleder meg mer enn jeg gjorde når jeg hentet ut min første Model X i 2017.
Sitat fra: olavxxx på mandag 18. mars 2019, klokken 21:08
Så jeg er ganske sikker på at jeg henter min 3P på onsdag kl 12 :-) Og jeg gleder meg mer enn jeg gjorde når jeg hentet ut min første Model X i 2017.
Det er bare å glede seg Jeg koser meg mer og mer med min.
Hadde en morsom stund på motorveien her om dagen, hadde en blå Lamborghini foran meg og en utrolig innpåsliten eldre M5 tett opp i rompa en lang periode. Føltes helt riktig å ligge der
Noen som har erfaring med 20 vinter hjul/dekk på snøføre. Har bestilt originale 20 " med piggfrie
Jeg har kun førsteinntrykket etter 30 min prøvekjøring på asfalt og noe isete veier.
Grep var det ingenting å si på. Hjulstøy var bedre enn forventet og bedre enn min octavia 2014 på 16". Selv på kjettingspor. Litt usikker på hvor merkbar en endring til 235/40 r19 kan være, men etter hva jeg har forstått er dette en mer kurant dimensjon å få tak i nye vinterdekk til senere.
Jeg bekreftet forsøvrig min tm3p i går og valgte ikke de originale 20" til vinter. Forhåpentligvis får jeg bilen etter 1.mai og slipper å tenke på det før til høsten.
Kjørte fra Lillestrøm til Mjøndalen, og derfra hjem til Moss etter å ha fått den utlevert i går.
Jeg er storfornøyd med den, og gleder meg til sommerferien med tur til Tyskland :-)