Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Model3B

Min bil hadde knekt styringen for vinkel til seteryggen. Dro avgårde likevel, da jeg tilfeldigvis hadde en kropp som passet men har bestilt en tur på service for å rette opp i problemet.

eadie

Sitat fra: GOS på onsdag 27. mars 2019, klokken 11:50
Ja, men bare når jeg kjører med Navigere Om Autopilot aktiv. Har aldri fått det når jeg kjører lå Autopilot eller ACC eller når ingenting et aktivt.

I Fløyfjellstunnelen i Bergen oppstår dette for meg, selv om jeg kjører uten hverken ACC eller Autopilot innkoblet.
Feilmeldingene kommer på samme sted hver gang, midt i tunnelen. Virker som den mister GPS eller noe, og dermed  gir feil? Mystisk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

eadie

Sitat fra: eadie på onsdag 27. mars 2019, klokken 14:58
Sitat fra: GOS på onsdag 27. mars 2019, klokken 11:50
Ja, men bare når jeg kjører med Navigere Om Autopilot aktiv. Har aldri fått det når jeg kjører lå Autopilot eller ACC eller når ingenting et aktivt.

I Fløyfjellstunnelen i Bergen oppstår dette for meg, selv om jeg kjører uten hverken ACC eller Autopilot innkoblet.
Feilmeldingene kommer på samme sted hver gang, midt i tunnelen. Virker som den mister GPS eller noe, og dermed  gir feil? Mystisk



Her er blindsone feilen som alltid oppstår i Fløyfjellstunnelen i Bergen.
Eller, ikke alltid. Fikk den først etter versjon 2019.8.3 kom her om dagen.

I tillegg får jeg meldingen om at Autopilot er disablet, selv om jeg hverken kjører med ACC eller Autopilot, og denne kommer alltid inne i Fløyfjelltunnelen. Med en gang jeg er ute av tunnelen forsvinner feilmeldingene. De varer heller ikke gjennom hele tunnelen, men kommer og går.


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

hemi


geirci2

Enig, Bergen er ikke noe sted for el-biler  ;)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Tomas_v

Hentet min Model 3 i dag. Lak ser bra, panel gaps - bra.
Bare lade lukke er litt skeivt montert, spurte om dette og fikk svar at det skal som, det er som på alle bilene.
Jeg sa at han må ta bilde av dette.

Men da jeg kom hjem merka jeg at ingen spylervæske kommer, prøvde å fylle opp og det var helt fullt.
Bra at vinteren er ferdig her ellers får jeg masse problemer mens jeg kjører si på E18.
Hvordan jeg avtaler å fikse det? Trodde det fins noen i appen, men nadda. Må jeg ringe de?
Kan jeg ringe Drammen (som er nærmeste for meg) eller må jeg ringe kundeservice? Eller kan jeg sende mail til tesla, hvilken adresse da (deliveryno@tesla.com er sikker bare levering)?

Macnus

Spylevæske er et hardt trykk inn på knappen, jeg trykte bare inn ett hakk og holdt, da kom det ikke noe gitt.. Må trykke inn hakk nr to.
I tillegg kom det først etter litt, sikkert tomt i slangene. Husk også det ikke er spylerdyser, men kommer ut på selve viskerne, så ser kun at det plutselig blir litt mer «blått» vann.

Handyman

Sitat fra: Macnus på onsdag 27. mars 2019, klokken 21:27
...Husk også det ikke er spylerdyser, men kommer ut på selve viskerne,....
Vel .... det er faktisk to "spylerdyser" på hver visker ;) men ingen på panseret.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: Tomas_v på onsdag 27. mars 2019, klokken 21:15
Hentet min Model 3 i dag. Lak ser bra, panel gaps - bra.
Bare lade lukke er litt skeivt montert, spurte om dette og fikk svar at det skal som, det er som på alle bilene.
Jeg sa at han må ta bilde av dette.

Men da jeg kom hjem merka jeg at ingen spylervæske kommer, prøvde å fylle opp og det var helt fullt.
Bra at vinteren er ferdig her ellers får jeg masse problemer mens jeg kjører si på E18.
Hvordan jeg avtaler å fikse det? Trodde det fins noen i appen, men nadda. Må jeg ringe de?
Kan jeg ringe Drammen (som er nærmeste for meg) eller må jeg ringe kundeservice? Eller kan jeg sende mail til tesla, hvilken adresse da (deliveryno@tesla.com er sikker bare levering)?
Når du først har fått bilen og trenger hjelp er det raskeste å ringe fra bilen. Trykke på Teslalogoen øverst på skjermen og du ser nummeret nede til venstre i vinduet som kommer opp. Trykk på nummeret så ringer bilen om og du får svar raskt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tomas_v

Sitat fra: Macnus på onsdag 27. mars 2019, klokken 21:27
Spylevæske er et hardt trykk inn på knappen, jeg trykte bare inn ett hakk og holdt, da kom det ikke noe gitt.. Må trykke inn hakk nr to.
I tillegg kom det først etter litt, sikkert tomt i slangene. Husk også det ikke er spylerdyser, men kommer ut på selve viskerne, så ser kun at det plutselig blir litt mer «blått» vann.

Takk for svaret. Det var akkurat som du skriver. Måtte trykke hard og da kommer spylervæske. Yeaa :)

Macnus

Sitat fra: Tomas_v på onsdag 27. mars 2019, klokken 22:13
Sitat fra: Macnus på onsdag 27. mars 2019, klokken 21:27
Spylevæske er et hardt trykk inn på knappen, jeg trykte bare inn ett hakk og holdt, da kom det ikke noe gitt.. Må trykke inn hakk nr to.
I tillegg kom det først etter litt, sikkert tomt i slangene. Husk også det ikke er spylerdyser, men kommer ut på selve viskerne, så ser kun at det plutselig blir litt mer «blått» vann.

Takk for svaret. Det var akkurat som du skriver. Måtte trykke hard og da kommer spylervæske. Yeaa :)
Hyggelig å kunne hjelpe!  ;)

Phil

#341
Hentet bilen på tirsdag og etter noen minutters kjøring fikk jeg opp en god del feilmeldinger. Prøvde resett uten at det fungerte. Dro til Tesla Rud i går og de tok den inn til mer sjekk (prøvde å ringe dem i dag, men de hadde ikke begynt å se på det enda visstnok). Noen som vet om dette kun er en software bug eller om dette er noe som er mer alvorlig og som da vil ta lang tid å fikse? Se bilde for feilmeldingene..

hawK

Sitat fra: hawK på mandag 25. mars 2019, klokken 13:23
Sitat fra: Tafsern på mandag 25. mars 2019, klokken 13:18
Sitat fra: hawK på mandag 25. mars 2019, klokken 10:17
Venter på time hos Tesla Rud for å sjekke fuktproblemet i trunk (rommet under gulvplate).
Er det flere som har merket fukt der? Litt bekymret for mugg..

Som midlertidig løsning tenkte jeg å kjøpe en pose fuktfjerner.

Det høres ikke bra ut i det hele tatt. Dette er jeg svært nysgjerrig på å høre fortsettelse av.

Ja. Har ikke blitt oppringt enda, men Tesla mente det var kortere ventetid der enn Grorud og Skøyen.
Drop-in kunne visst ikke se på dette, måtte booke time.

Etter noen Google-søk dukket det opp tilfeller med folk som hadde merket lignende, de beskrev det som enkel fiks, men fant ikke selve løsningen på problemet.

Kjapp oppdatering her.
Hørte ikke noe tilbake fra Rud, så jeg kjørte innom Grorud for å høre om de kunne se på det.
Ventet 5min i kø, så ble han med ut for å se på bilen, hentet etter hvert 2-3 andre til å se på problemet - dette var nytt for dem. Det vanligste var lekkasje ovenfra og ned, men det er tydelig ikke noe problem i denne bilen.
De ville ikke spekulere i hva det kunne være, tok bilen inn, laget arbeidsordre og ga meg en S75D som lånebil.
Han sa noe om at de ville prøve å få dette løst innen en uke, før det eventuelt måtte eskaleres - noe i den duren. Venting på deler er vel potensielt det største problemet her.

Det har vært tilsig av ny fuktighet hele tiden til tross for tørt føre, slik at teppet er konstant fuktig. Bilen har ikke fått stå i ro mer enn noen timer av gangen, så kan være det ville tørket.
Har hatt en avfukter liggende baki siden mandag kveld, denne var i dag "mettet" og måtte tørkes (250g pose).

AttackOfTheMac

Hatt bilen en uke , har to problemer:

- Høyre speil går ikke alltid ut, eller går til feil posisjon

- Kommer vann inn i bilen på høyre siden ved vask, både foran og bak

YA

Sitat fra: AttackOfTheMac på torsdag 28. mars 2019, klokken 20:54
Hatt bilen en uke , har to problemer:

- Høyre speil går ikke alltid ut, eller går til feil posisjon

- Kommer vann inn i bilen på høyre siden ved vask, både foran og bak

Da jeg hentet ut bilen min førte jeg en finger langs overkant av dørvinduene fra utsiden. Jeg oppdaget da at gummilista/pakningen i overkant av to av dørene var deformert. De slutter derfor ikke tett mot glasset i områder på 10-15 cm, og vil kunne forklare hvorfor det kommer vann inn i bilen ved vask. Jeg har avtale om at de tar inn bilen for å utbedre dette og noen andre småting.
2019 TM3 LR AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA