Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Olings

Sitat fra: geirci2 på lørdag 23. mars 2019, klokken 14:03
Tja, til rundt kr. 500.000 så er vel ikke kravene så store  8)

Er vel strengt tatt 500.000,- eks mva. Om dette hadde vært en ICE-bil ville den ha kostet 625.000,-

geirci2

Tja, må vel legge på litt egenvekt- og utslippsavgift også; ca. kr. 200.000.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Olings

Sitat fra: geirci2 på lørdag 23. mars 2019, klokken 15:16
Tja, må vel legge på litt egenvekt- og utslippsavgift også; ca. kr. 200.000.

Sant nok. Det gir etter mitt syn litt mer mening å tenke på at bilen EGENTLIG er i denne priskategorien når man vurderer den. Det er jo tross alt det den normalt skulle ha kostet.

geirci2

Sitat fra: Fossilbil på lørdag 23. mars 2019, klokken 14:17
Det er og blir helt hinsides all fornuft at folk tar imot en bil med glasstak som er plassert feil... Er folk egentlig helt fjern?
::)

Ja, tydeligvis helt bort i natta fjern...
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Jon65

Sitat fra: Olings på lørdag 23. mars 2019, klokken 14:47
Sitat fra: geirci2 på lørdag 23. mars 2019, klokken 14:03
Tja, til rundt kr. 500.000 så er vel ikke kravene så store  8)

Er vel strengt tatt 500.000,- eks mva. Om dette hadde vært en ICE-bil ville den ha kostet 625.000,-

Sitat fra: Olings på lørdag 23. mars 2019, klokken 15:18
Sitat fra: geirci2 på lørdag 23. mars 2019, klokken 15:16
Tja, må vel legge på litt egenvekt- og utslippsavgift også; ca. kr. 200.000.

Sant nok. Det gir etter mitt syn litt mer mening å tenke på at bilen EGENTLIG er i denne priskategorien når man vurderer den. Det er jo tross alt det den normalt skulle ha kostet.

Om det hadde vært en ICE bil hadde det vært en helt annen bil og sannsynligheten for at den hadde hatt lik pris er vel lik null. Det er bedre å si at hvis den hadde blitt avgiftsbelagt som en ICE bil hadde den kostet 825.000. Men hadde det vært en ICE bil til 825.000 hadde salget vært tilnærmet lik null så er vel ikke helt riktig å si at man skal sammenlikne den kvalitetsmessig med andre biler i den prisklassen.

tuono

OK. Så kjøper man en elbil i Norge til omlag en halv million, så er et utlevert reparasjonsobjekt (sett opp i mot hva man normalt forventer av en fabrikkny bil) noe man bare må forvente? Fantastisk! Intet mindre.

Krede

Wow, hva skjer med total mangel på respekt? Jeg forsøkte å spørre om råd da jeg ikke har mye peiling selv, og får "helt fjern" som svar?

1000kwh

Sitat fra: tuono på lørdag 23. mars 2019, klokken 17:49
OK. Så kjøper man en elbil i Norge til omlag en halv million, så er et utlevert reparasjonsobjekt (sett opp i mot hva man normalt forventer av en fabrikkny bil) noe man bare må forvente? Fantastisk! Intet mindre.
Men da kjøper man jo bare noe annet :) kan til og med levere bilen tilbake.

Asarin

Sitat fra: Krede på lørdag 23. mars 2019, klokken 21:30
Wow, hva skjer med total mangel på respekt? Jeg forsøkte å spørre om råd da jeg ikke har mye peiling selv, og får "helt fjern" som svar?

Beklager på vegne av andre. Er en del som har veldig sterke behov for si ifra om sine egne preferanser. Selvsagt hadde det vært flott om alt var riktig, og jeg håper Tesla hever nivået sitt over tid - men frem til det så gjelder:

Gå grundig over bilen. Få Tesla til å notere ned alt
Oppdager man andre ting etter man har valgt å ta imot (om man gjør det) så dokumenter dette og send epost til Tesla. Typisk så blir det ordnet opp.

Jeg ville i utgangspunktet kreve at Tesla fikset alt. Start der. Om det er noe som skaper diskusjon, prøv å finn en minnelig løsning (om dette er aktuellt) eller worst case skaff en advokat eller returnere bilen.

Håper bilen er fantastisk og at disse tingene ordner seg for deg. Forumet er litt syre av og til, men regner også med at dette roer seg etterhvert.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

hawK

Kjørte på en del våte veier i dag og merket at det var blitt ganske bløtt i rommet under bagasjeromsplata der ladekabler var plassert ved utlevering.. Flere som har merket det samme?


Sent from my iPhone using Tapatalk

cjs

Mange av de samme feilene her og
Har 7 dagers returrett og leverer nok tilbake også siden Tesla ikke svarer på mine henvenelser

hemi

Sitat fra: hawK på lørdag 23. mars 2019, klokken 22:08
Kjørte på en del våte veier i dag og merket at det var blitt ganske bløtt i rommet under bagasjeromsplata der ladekabler var plassert ved utlevering.. Flere som har merket det samme?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Plastposen medladekabelen min var våt ja, men rommet var egentlig ikke vått, så tror mer det er noe kondens oppbygning

hawK

Sitat fra: hemi på lørdag 23. mars 2019, klokken 22:24
Sitat fra: hawK på lørdag 23. mars 2019, klokken 22:08
Kjørte på en del våte veier i dag og merket at det var blitt ganske bløtt i rommet under bagasjeromsplata der ladekabler var plassert ved utlevering.. Flere som har merket det samme?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Plastposen medladekabelen min var våt ja, men rommet var egentlig ikke vått, så tror mer det er noe kondens oppbygning

Ja, merket det først da jeg skulle ta ut ladekabel at den var litt fuktig.. tenkte derfor også noe kondens e.l. Men kjente jeg på gulvet var det ganske så fuktig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Fossilbil

Sitat fra: Krede på lørdag 23. mars 2019, klokken 21:30
Wow, hva skjer med total mangel på respekt? Jeg forsøkte å spørre om råd da jeg ikke har mye peiling selv, og får "helt fjern" som svar?

Jeg stilte spørsmålet på generelt grunnlag når dusinvis av personer tar imot en bil som ikke holder mål en plass..

-Hadde de samme godtatt en Tv med feilmontert bildepanel? En stekeovn med skeiv dør? Spisebord med riper? osv osv osv osv.. Neppe.

Og jeg håper for guds skyld ingen jobber som innkjøpere til daglig... :P

Kunne gjerne tenke meg en M3 eller MY, men tror jeg med fordel venter til alle barnesykdommene er kurert   ;)



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA