Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

tgmachine

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 19. mars 2019, klokken 14:24
Sitat fra: tgmachine på tirsdag 19. mars 2019, klokken 12:08
Er rapportert til Tesla sammen med en liste på 5-6 andre småting som ikke er iorden:
Hvor sendes denne rapporten?

Muntlig på telefon til servicesenter

-tgmachine

tgmachine

Sitat fra: Inop på onsdag 20. mars 2019, klokken 09:35
Sjekk om "Headlights after Exit" er slått på under lysoppsettet. Da vil frontlysene stå på en stund etter at du har parkert.

Problemet gjelder kjørelysene, ikke at de fortsetter med å lyse etter at bilen er satt i park.

-tgmachine

RuneW

Sitat fra: tgmachine på onsdag 20. mars 2019, klokken 14:11
Sitat fra: Toalmar på tirsdag 19. mars 2019, klokken 14:24
Sitat fra: tgmachine på tirsdag 19. mars 2019, klokken 12:08
Er rapportert til Tesla sammen med en liste på 5-6 andre småting som ikke er iorden:
Hvor sendes denne rapporten?

Muntlig på telefon til servicesenter

-tgmachine

Altså til 23 96 02 85 ?

Hvordan arter en slik samtale seg? Noterer de avvikene og lover å kontakte deg tilbake, eller blir det avtalt en time der og da?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

tgmachine

Sitat fra: RuneW på onsdag 20. mars 2019, klokken 14:21
Sitat fra: tgmachine på onsdag 20. mars 2019, klokken 14:11
Sitat fra: Toalmar på tirsdag 19. mars 2019, klokken 14:24
Sitat fra: tgmachine på tirsdag 19. mars 2019, klokken 12:08
Er rapportert til Tesla sammen med en liste på 5-6 andre småting som ikke er iorden:
Hvor sendes denne rapporten?

Muntlig på telefon til servicesenter

-tgmachine

Altså til 23 96 02 85 ?

Hvordan arter en slik samtale seg? Noterer de avvikene og lover å kontakte deg tilbake, eller blir det avtalt en time der og da?

Ja, enten dit eller til servicesenteret man velger å tilnytte seg. (oslo, drammen, skøyen etc?). Jeg har ringt til Tesla kundeservice, ofte kommer jeg til en engelsktalende person. Jeg forteller om avvik, det går noen timer/en dag eller 2 så har jeg blitt ringt opp av nærmeste servicesenter og det blir booket en servicetime. Per nå skal jeg inn på service 2 ganger for å fikse 5-6 småting.

Det hele virker rimelig ok. Noterer selv hele tiden hva de sier og hva som blir bekreftet. På service vil jeg konfrontere servicesenter med hva som skal fikses denne dagen, slik at det ikke er noen misforståelser.

-tgmachine

rlnd

#214
Oppdaget et par småting nå etter jeg har hentet bilen i dag,

1. Ladeluke står litt skeivt og lukker ikke helt
2. Liten lakkfeil med noe støv eller sand under lakken ved venstre bakdør i dørterskelen, no biggie men synes de kan ordne det
3. Glass-taket står litt skeivt, langt i fra så skeivt som hos bno så jeg kommer ikke til å gjøre noe ut av det

Hvordan har andre gitt beskjed om småfeil etter utlevering, besøke servicesenter? Sendt epost? Telefon?

En liten sidenote, han som gikk igjennom bilen under levering kommenterte at vi måtte prøve å unngå å trykke på ladeluken og heller bruke app eller skjermen inni bilen, da sa han at den ville vare lengre  ::)
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

RuneW

Sitat fra: tgmachine på onsdag 20. mars 2019, klokken 14:37
Sitat fra: RuneW på onsdag 20. mars 2019, klokken 14:21
Altså til 23 96 02 85 ?

Hvordan arter en slik samtale seg? Noterer de avvikene og lover å kontakte deg tilbake, eller blir det avtalt en time der og da?

Ja, enten dit eller til servicesenteret man velger å tilnytte seg.

Og du kom gjennom uten å vente i 2 timer?

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

tgmachine

Sitat fra: RuneW på onsdag 20. mars 2019, klokken 15:10
Sitat fra: tgmachine på onsdag 20. mars 2019, klokken 14:37
Sitat fra: RuneW på onsdag 20. mars 2019, klokken 14:21
Altså til 23 96 02 85 ?

Hvordan arter en slik samtale seg? Noterer de avvikene og lover å kontakte deg tilbake, eller blir det avtalt en time der og da?

Ja, enten dit eller til servicesenteret man velger å tilnytte seg.

Og du kom gjennom uten å vente i 2 timer?

Varierer. Setter bare telefon på høytaller, gjør andre ting og har liste med ting klar og kulepenn.

-tgmachine

hvlnor


Hentet på Lillestrøm den 12/3 og møtte en person som ikke var interessert
i å sjekke eventuelle feil. Det jeg fant var at bakluka er satt på skjevt (se bilde).
Alt for stort mellomrom. Det ble tydligvis registrert men uten at jeg fikk beskjed.
Dro derfor ned på Skøyen og fikk bekreftet at dette vil de fikse.

Etter 760 km og langtur til hytta er det kun blinklyset som ikke er helt ok.
Svært ofte slår ikke blinklyset seg av etter sving / skifte av kjørefelt.
Jeg må selv slå det av med hendelen.


holmjohnsen

Sitat fra: hvlnor på onsdag 20. mars 2019, klokken 18:28

Hentet på Lillestrøm den 12/3 og møtte en person som ikke var interessert
i å sjekke eventuelle feil. Det jeg fant var at bakluka er satt på skjevt (se bilde).
Alt for stort mellomrom. Det ble tydligvis registrert men uten at jeg fikk beskjed.
Dro derfor ned på Skøyen og fikk bekreftet at dette vil de fikse.

Etter 760 km og langtur til hytta er det kun blinklyset som ikke er helt ok.
Svært ofte slår ikke blinklyset seg av etter sving / skifte av kjørefelt.
Jeg må selv slå det av med hendelen.
Fikk du en dato for utbedring av bakluka?

Jeg henter min bil denne helgen og krysser fingrene for at den er feilfri. Dersom det viser seg å være feil/mangler som kan rettes i etterkant ønsker jeg heller å ta ut bil og fikse dette i etterkant fremfor å nekte mottak/returnere bil og bestille ny.


Sent from my iPhone using Tapatalk

hemi

skulle få time automatisk for å rette feil på min, hørt 0.

får dra innom service center sjæl.

Geir K

Jeg ringte, ventet i 2 min. Egen servicetelefon, meldte liten skjevhet i glasstaket. Bryr meg ikke så mye, men poengterte at skistativ bør fungere. Samt att skiltskruene står i bakluken. Egentlig helt på trynet at en bruker ca 1 cm for lange skruer. Uansett fikk på Mail etter 2 min service time på Rud. Og skjema for å melde feil med bilder. Sa også i fra at SOS lyser på iPad.

Dette er en eksklusiv model 3P til høy pris reg før 1. Mars

cjs

Ser at dette med trege dører er nevnt på forumet
Hentet min Model 3 idag og det første jeg opplevde var at jeg ikke fikk lukket døren med normal kraft
Har lukket mange bildører i mitt liv inklusiv 5 år med Nissan Leaf så det skorter ikke på evnen til å lukke dører!
Min kone fikk heller ikke lukket på passasjersiden og når senere på dagen min voksne sønn på 190 og mye muskler ikke klarte det på baksetedøren gjensto det bare for min voksne datter å konstantere at det var akkurat det samme på den 4de døra!
Alle 4 dørene er ekstremt vanskelig å lukke og de må "smelles" igjen!
Min første dag forøvrig med utlevering av bilen var blandet med feil felger og dekk påmontert, og når disse ble korrigert etter en times tur på båtutstillingen som vi flott fikk gratis adgang til oppdaget vi et par skikkelige gummistriper på baksjermen(mulig noen rullet et dekk forbi og streifet skjermen?) Uansett - 1 time etter var dette fjernet med bruk av kjemikalier og en kraftig rondell! Sist på dagen på tur hjem etter å ha fått påmontert vinterhjul av Felgteknikk as fikk vi alarmer på dekktrykk, kanskje forventet men det ga seg aldri så det blir en oppgave imorgen å finne ut av! Fant ut etterhvert også at det ikke var varsling på navigasjonen om fotobokser og det var en liten nedtur etter å ha hatt dette på Leaf,n i alle år!
Kommer vel mer så jeg legger ut fortløpende men vurderer faktisk å levere bilen tilbake da...
SvarSitatVarsling

Klykken

Uoriginale hjul må ha TPMS-sensorer montert. Hvis så vil bilen kalibrere dette automatisk. Er ikke disse montert vil du følgelig få feil.
Fotobokser finnes ikke i navigasjonen til Tesla, og kan nødig kalles en "feil og mangel".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

NSBkomfort

Hentet ut bilen min på lørdag 16.3 og leverte den til keramisk lakkforsegling mandag morgen. Fikk bilen tilbake i går. Lakken er strøken, men jeg oppdaget en ripe i kromlisten over høyre bakdør. Kikket på andre siden av bilen og oppdaget nøyaktig samme ripe på samme sted. Ettersom dette er helt symmetrisk på samme sted, så tenker jeg at dette mest sannsynlig har skjedd på fabrikk eller under transport. Noen som har oppdaget noe tilsvarende eller har forslag til hva som har skjedd? Er dette noe man kan få utbedret?


kc

Sitat fra: NSBkomfort på torsdag 21. mars 2019, klokken 12:57
Hentet ut bilen min på lørdag 16.3 og leverte den til keramisk lakkforsegling mandag morgen. Fikk bilen tilbake i går. Lakken er strøken, men jeg oppdaget en ripe i kromlisten over høyre bakdør. Kikket på andre siden av bilen og oppdaget nøyaktig samme ripe på samme sted. Ettersom dette er helt symmetrisk på samme sted, så tenker jeg at dette mest sannsynlig har skjedd på fabrikk eller under transport. Noen som har oppdaget noe tilsvarende eller har forslag til hva som har skjedd? Er dette noe man kan få utbedret?

Jeg har nøyaktig samme ripe på samme sted. Tror du har rett i at dette kan være en fabrikk feil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA