Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

tuono

For de som er i tvil om de skal poste i denne tråden (bl.a. grunnet selvutnevnte moromenn og folk med tunnellsyn som prøver å latterliggjøre innleggene deres):

  • Dere hjelper andre som kanskje ikke er like kyndige mht til hva de skal se etter/ikke har fått med seg hva akkurat du har funnet
  • Dere hjelper Tesla å bli bedre på en god del ting med hensyn til hva som er å regne som et ferdig og kvalitetsikret produkt. Noe som er et udiskutabelt behov

e-Stig

#151
Sitat fra: Gibblay på fredag 15. mars 2019, klokken 15:26
Så over bilen mer grundig i dag, og så at pakning mellom glasstaket ikke var bra.

Seriøst?! "Ikke var bra"? Dette går jo ikke! Så slett kvalitet som leveres av Tesla i dette tilfellet kan de ikke være bekjent av. Er det mange som henter ut sin første nybil nå for tiden, skal tro? Dette er langt over streken for hva som er greit å levere fra seg. Det er naturligvis ikke de som leverer ut bilene som har gjort dette, men de bør ærlig talt plukke ut de mest kritiske bilene og fikse dem.

Tesla setter utleveringsrekord i Norge denne måneden, men hva koster det å leve med dette ryktet?

Edit: Ser på neste side i denne tråden at noen foreslår å legge TEC7 i sporet men det jo en helt absurd ting å gjøre med en splitter ny bil!
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Roy Aasen

Denne pakningen, er det kun for å dekke avstanden mellom glassdelene eller har den en tettende funksjon?

magnetic

Hvis man har tenkt å beholde bilen, så hadde jeg uansett brukt litt svart Tec 7 mellom takvinduene (masker glassflaten med teip). For å redusere vindstøy. Sånne tverrgående kanter streker i luften (mindre rekkevidde trolig også) og kan skape støy.
Ser att ettermarkede selger en slik hul O ring til å ha rundt glasskanten, for å redusere vindstøy. Men denne kan blåse av da det er forskjellige avstander + at den forhindre takrenne funksjonen, fordi den fyller opp renna på siden av glasset, som skal hindre/redusere at vann renner inn i bilen når det høljer ned .

https://www.youtube.com/watch?v=9vmmR3P58gs

EV-FTW

Sitat fra: magnetic på lørdag 16. mars 2019, klokken 05:04
Hvis man har tenkt å beholde bilen, så hadde jeg uansett brukt litt svart Tec 7 mellom takvinduene (masker glassflaten med teip). For å redusere vindstøy. Sånne tverrgående kanter streker i luften (mindre rekkevidde trolig også) og kan skape støy.
Ser att ettermarkede selger en slik hul O ring til å ha rundt glasskanten, for å redusere vindstøy. Men denne kan blåse av da det er forskjellige avstander + at den forhindre takrenne funksjonen, fordi den fyller opp renna på siden av glasset, som skal hindre/redusere at vann renner inn i bilen når det høljer ned .

https://www.youtube.com/watch?v=9vmmR3P58gs


Kjøper man en bil til fort 500 000, skal man ikke måtte bruke Tec7 på den. Er du virkelig seriøs?
Tec7 er slik man bruker på gode gamle skrap sv biler, ikke på en fin ny bil!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Autowinder

Det meste ved TM3 er bra, men sammenlignet med utstillingsmodellen på Skøyen i januar, føler jeg at bakluka har litt blekkete lyd ved lukking. Den på demobilen var hardere å lukke og mer kompakt lyd. Noen som vet om det går å få tak i noe å legge på under «trekket» som ikke holder på fuktighet. Tenkte i første rekke ikke på bitumen plater jeg ser er i salg.
Noen andre som har merket det samme?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

vegardg

Sitat fra: Autowinder på lørdag 16. mars 2019, klokken 19:41
Det meste ved TM3 er bra, men sammenlignet med utstillingsmodellen på Skøyen i januar, føler jeg at bakluka har litt blekkete lyd ved lukking. Den på demobilen var hardere å lukke og mer kompakt lyd. Noen som vet om det går å få tak i noe å legge på under «trekket» som ikke holder på fuktighet. Tenkte i første rekke ikke på bitumen plater jeg ser er i salg.
Noen andre som har merket det samme?
Ekstremt billig lyd når man lukker bakluka. Det er så ille at det gjør vondt hver gang jeg gjør det.

Handyman

Sitat fra: Coulomb på fredag 15. mars 2019, klokken 13:50
Jeg hentet ut ny TM3 LR i Trondheim fredag 8. mars, med korrekt monterte glasspaneler og perfekt lakk. Eneste "mangel" var at bilen ble montert med lavt lufttrykk i tre dekk, bortsett fra det en perfekt bil som har vært en drøm å kjøre. Helt til i går. Da dukket det opp en ubehagelig feilemelding med "Windshield washer fluid low", og jeg våget ikke annet enn å kjøre bilen hjem til garasjen hvor den fortsatt står parkert. Jeg synes man kan forvente bedre av en bil til 550 000 kr og ringte sporenstreks til Tesla kundeservice. Etter to timer venting kom jeg endelig gjennom til kundebehandler, som fortalte at "windshield washer fluid" ville bli gratis oppgradert ved neste service (den kunne ikke oppgraderes OTA), men jeg synes det blir lenge å vente så jeg har bestemt meg for å kansellere kjøpet. Jeg kommer i stedet til å legge inn bestilling på den nye Model Y. Er det noen som vet om den kommer med ny hardware for "windshield washer fluid"? Vil prisen bli 3% dyrere dersom jeg bestiller over helgen, og hva blir prisen på EAP + FSD dersom jeg ikke har AP fra før? Og ikke minst, hvilken båt kommer den med?
--
Coulomb
Jeg gikk tom for blinklysolje og jeg vet ikke hvor jeg får kjøpt det, eller hvor det skal fylles på.
Tesla har heller ingen info om det!!
Jeg fikk heller ingen ekte nøkkel med bilen, bare et visittkort, hva lissom?

Vel, jeg har hatt følgende reelle problemer:
Lysene var stilt alt for høyt! Alle møtende bilister blinket. Justerte dem selv ned i service menyen, og det er bra nå.
Varmen til baksetet står på full guffe uansett. Må skru av utblåsning bak og kjøre klima manuelt.
Kun 8A lading med Schuko, mener å ha lest at andre har fått mer. Får 13A med UMC gen1 også på Schuko.
Feilmelding på eCall. Løsning: start eCall, avbryt umiddelbart på skjermen, Hard reset bilen. Ikke kommet tilbake etter det
Fikk ikke logget inn på bilens Spotify etter at jeg hadde logget inn med personlig bruker. Løsning: skifte språk på bilen, resett bilen, skifte tilbake til Norsk, resett bilen.
Altså en del bugs å rette på.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GL1

Her har bryter i passasjersetet foran hengt seg opp, piper og blinker selv om ingen sitter der. Har forsøkt å dunke/riste i setet, satt meg ned på nytt, justere seteposisjon, tatt reset med scrollehjul/pedal til ingen nytte. Endte med å plugge i setebeltet selv om ingen sitter der.

Har også problemer med lufttrykk, men her er kanskje det største problemet kvaliteten/nøyaktigheten på fylleutstyret rundt om. Men bilen synes å være i overkant pirkete på verdiene.

Disse tingene, sammen med en litt trøblete overlevering, legger litt demper på opplevelsen av en ellers kjempefin bil.
Gikk på en måte inn i dette kjøpet "med åpne øyer", men satset på å bli en av de mange som er kjempefornøyd. Så langt ser det ut som jeg er i ferd med å bli en av "hylekoret" som klager på mye rart, håper bare at Tesla rydder opp i tingene på en god måte, slik at min tro på produktet blir gjenopprettet.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Handyman

#159
Sitat fra: GL1 på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:35
Her har bryter i passasjersetet foran hengt seg opp, piper og blinker selv om ingen sitter der. Har forsøkt å dunke/riste i setet, satt meg ned på nytt, justere seteposisjon, tatt reset med scrollehjul/pedal til ingen nytte. Endte med å plugge i setebeltet selv om ingen sitter der.

Har også problemer med lufttrykk, men her er kanskje det største problemet kvaliteten/nøyaktigheten på fylleutstyret rundt om. Men bilen synes å være i overkant pirkete på verdiene.

Disse tingene, sammen med en litt trøblete overlevering, legger litt demper på opplevelsen av en ellers kjempefin bil.
Gikk på en måte inn i dette kjøpet "med åpne øyer", men satset på å bli en av de mange som er kjempefornøyd. Så langt ser det ut som jeg er i ferd med å bli en av "hylekoret" som klager på mye rart, håper bare at Tesla rydder opp i tingene på en god måte, slik at min tro på produktet blir gjenopprettet.
Kanskje koblingen er løs?
I denne videoen (3:40 og 4:35) kan du se hvordan seteputa løsnes. Skal være enkelt.
Kanskje det gir tilgang til givernene/koblinene?

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=L_reHY1yiFs
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

dudeldei

Sitat fra: Handyman på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:57
Kanskje koblingen er løs?
I denne videoen (3:40 og 4:35) kan du se hvordan seteputa løsnes. Skal være enkelt.
Kanskje det gir tilgang til givernene/koblinene?

Hvilken video?

Handyman

Sitat fra: dudeldei på søndag 17. mars 2019, klokken 01:50
Sitat fra: Handyman på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:57
Kanskje koblingen er løs?
I denne videoen (3:40 og 4:35) kan du se hvordan seteputa løsnes. Skal være enkelt.
Kanskje det gir tilgang til givernene/koblinene?

Hvilken video?
My bad: https://www.youtube.com/watch?v=L_reHY1yiFs

Oppdaterte posten også.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GL1

Sitat fra: Handyman på søndag 17. mars 2019, klokken 14:54
Sitat fra: dudeldei på søndag 17. mars 2019, klokken 01:50
Sitat fra: Handyman på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:57
Kanskje koblingen er løs?
I denne videoen (3:40 og 4:35) kan du se hvordan seteputa løsnes. Skal være enkelt.
Kanskje det gir tilgang til givernene/koblinene?

Hvilken video?
My bad: https://www.youtube.com/watch?v=L_reHY1yiFs

Oppdaterte posten også.
Regner med at seteputen i forsetet ikke lar seg demontere slik som baksetet
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Handyman

Sitat fra: GL1 på søndag 17. mars 2019, klokken 14:59

Regner med at seteputen i forsetet ikke lar seg demontere slik som baksetet
My bad, nok en gang. Vet ikke hvorfor jeg så for meg baksetet??
Men ser at det er koblinger synlig under forsetene. Kanskje se om det er mulig å sjekke dem?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Virelli

Greit å sjekke alle lys før man henter ut og... Jeg ble blinka på av en annen model 3 bakfra igår, og det viste seg at høyre lysbue bak ikke lyser.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA