Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

vegardg

Har fått klage fra alle jeg har ringt fra bilen om at de hører seg selv i ekko. Bruker iPhone Xs Max. Andre som har fått tilsvarende tilbakemeldinger?

Counterpointer

Sitat fra: vegardg på torsdag 14. mars 2019, klokken 20:49
Har fått klage fra alle jeg har ringt fra bilen om at de hører seg selv i ekko. Bruker iPhone Xs Max. Andre som har fått tilsvarende tilbakemeldinger?
Har iPhone X selv, har strålende kvalitet over Bluetooth.

vegardg

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 14. mars 2019, klokken 22:53
Sitat fra: vegardg på torsdag 14. mars 2019, klokken 20:49
Har fått klage fra alle jeg har ringt fra bilen om at de hører seg selv i ekko. Bruker iPhone Xs Max. Andre som har fått tilsvarende tilbakemeldinger?
Har iPhone X selv, har strålende kvalitet over Bluetooth.
Hmm, merkelig. Kvaliteten hos meg er også suveren, men alle jeg snakker med hevder de hører seg selv. Så på noen utenlandske fora at det kunne hjelpe å sette Apple Watch i flight mode, men det hjalp ikke hos meg... Smått irriterende.

Men takk for svar :)

denwhi

iPhone X og Telenor mobilabonnement - har skjedd noen ganger, men avsluttet samtale og ringt opp på nytt, da har problemet gitt seg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Counterpointer

Sitat fra: vegardg på torsdag 14. mars 2019, klokken 22:55
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 14. mars 2019, klokken 22:53
Sitat fra: vegardg på torsdag 14. mars 2019, klokken 20:49
Har fått klage fra alle jeg har ringt fra bilen om at de hører seg selv i ekko. Bruker iPhone Xs Max. Andre som har fått tilsvarende tilbakemeldinger?
Har iPhone X selv, har strålende kvalitet over Bluetooth.
Hmm, merkelig. Kvaliteten hos meg er også suveren, men alle jeg snakker med hevder de hører seg selv. Så på noen utenlandske fora at det kunne hjelpe å sette Apple Watch i flight mode, men det hjalp ikke hos meg... Smått irriterende.

Men takk for svar :)
Min Applewatch 4 står på helt vanlig, ikke flight mode.

Kona sier hun hører meg strålende og hun ringte meg fra bilen i stad og det var også helt strøkent.

Vet de byttet mye microfoner på X en periode. Kan jo være samme på 3

GL1

Hentet bil på onsdag, har nå oppdaget feil på setetrekket passasjersete foran:
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

anorway

Sitat fra: GL1 på fredag 15. mars 2019, klokken 09:22
Hentet bil på onsdag, har nå oppdaget feil på setetrekket passasjersete foran:

Fuktskader eller?

Det var ikke en av de bilene som sto med åpent vindu, lagret utenfor Norges Varemesse i Lillestrøm...

GL1

Sitat fra: anorway på fredag 15. mars 2019, klokken 09:46
Sitat fra: GL1 på fredag 15. mars 2019, klokken 09:22
Hentet bil på onsdag, har nå oppdaget feil på setetrekket passasjersete foran:

Fuktskader eller?

Det var ikke en av de bilene som sto med åpent vindu, lagret utenfor Norges Varemesse i Lillestrøm...

Synes ikke det ser ut som fuktskade, mer at "skinnet" virker tynnt og strukket så det har blitt pløsete.

Men: lagret med åpent vindu, hva mer vet du om den saken? Jeg bør kanskje gå grundigere til verks i undersøkelsene... Hadde håpet at alle som "skriker" høyt om feil og mangler var i overkant "gærne"... Men har dessverre litt dårlig opplevelse selv også. Men angrer ikke på bilen i seg selv, koser meg så langt.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Enlace

Takk for alle innspill om bilens tilstand. Jeg er på en jobb utenfor Norge i en lengere periode og har utsatt levering. Det som skrives her gjør at jeg får et bedre vurderingsgrunnlag. Er ikke bilen i perfekt stand blir det en runde rundt kvartalet og tilbakelevering. Betaler ikke så mye penger for en bil som ikke er i orden.

Mazdaen med dieselmotor er utmerket og holder til WW/Skoda kommer med sine biler.

tuono

Sitat fra: GL1 på fredag 15. mars 2019, klokken 09:52
Sitat fra: anorway på fredag 15. mars 2019, klokken 09:46
Sitat fra: GL1 på fredag 15. mars 2019, klokken 09:22
Hentet bil på onsdag, har nå oppdaget feil på setetrekket passasjersete foran:

Fuktskader eller?

Det var ikke en av de bilene som sto med åpent vindu, lagret utenfor Norges Varemesse i Lillestrøm...

Synes ikke det ser ut som fuktskade, mer at "skinnet" virker tynnt og strukket så det har blitt pløsete.

Men: lagret med åpent vindu, hva mer vet du om den saken? Jeg bør kanskje gå grundigere til verks i undersøkelsene... Hadde håpet at alle som "skriker" høyt om feil og mangler var i overkant "gærne"... Men har dessverre litt dårlig opplevelse selv også. Men angrer ikke på bilen i seg selv, koser meg så langt.

Basert på bildet: Ser ut som delaminering av "skinnet". Er ikke noen fiks for det der om dette er tilfellet.

GL1

Sitat fra: tuono på fredag 15. mars 2019, klokken 12:08
Sitat fra: GL1 på fredag 15. mars 2019, klokken 09:52
Sitat fra: anorway på fredag 15. mars 2019, klokken 09:46
Sitat fra: GL1 på fredag 15. mars 2019, klokken 09:22
Hentet bil på onsdag, har nå oppdaget feil på setetrekket passasjersete foran:

Fuktskader eller?

Det var ikke en av de bilene som sto med åpent vindu, lagret utenfor Norges Varemesse i Lillestrøm...

Synes ikke det ser ut som fuktskade, mer at "skinnet" virker tynnt og strukket så det har blitt pløsete.

Men: lagret med åpent vindu, hva mer vet du om den saken? Jeg bør kanskje gå grundigere til verks i undersøkelsene... Hadde håpet at alle som "skriker" høyt om feil og mangler var i overkant "gærne"... Men har dessverre litt dårlig opplevelse selv også. Men angrer ikke på bilen i seg selv, koser meg så langt.

Basert på bildet: Ser ut som delaminering av "skinnet". Er ikke noen fiks for det der om dette er tilfellet.
Nytt sete er jo en fiks for dette... Jeg har meldt fra, og legger meg ikke opp i hvordan de løser det bare resultatet blir bra.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

bjornskj

Sitat fra: Thob på fredag 15. mars 2019, klokken 14:12
Håper dette var en helgespøk?!:) ellers tar det kaken for hva folk skal klage på. Tips: på Rena får du ny spylervæske for 20.- hvis du kan stå i det:)
Selvfølgelig er det en spøk. Mest sannsynligvis av noen som er helt forferdet at noen kan klage over en bil laget av selveste Mr. Musk og derfor synes det var på sin plass å harselere over de som klager over småtterier med sin ellers perfekte bil. Når bilen gjør 0-100 på 3.5 sek. har man egentlig noe å klage over lissom?

Gibblay

#147
Så over bilen mer grundig i dag, og så at pakning mellom glasstaket ikke var bra. Har bestilt time og regner med kjapp fiks. Her er det hull rett igjennom, dog noe usikker på om det er en form for drenering under. Eller har jeg hatt vanninntrengning her ved vask og regn? Liker ikke.Du kan ikke vise dette vedlegget.

MikkeBoomBoom

Så vidt jeg vet så er det en flens på innsiden av disse pakningene som er der av to grunner: Vindstøy og skit/drit/lort og det har ingenting å si for lekkasje inn i bilen.

magnetic

syns du i det minste kunne ha fått en gratis tube Tec 7 på kjøpet  :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA