Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 08. mars 2019, klokken 10:07Reklamasjon og service fra Tesla har aldrig varet et problem for meg. De er meget flinke og ydmyke.

Så heldig du er. Dessverre er det veldig mange som ikke har vært så heldige. Har du prøvd å bestille time til service?

DagfinnN

Sitat fra: emurof på fredag 08. mars 2019, klokken 23:28
Så heldig du er. Dessverre er det veldig mange som ikke har vært så heldige. Har du prøvd å bestille time til service?
Det har jeg gjort mange ganger og fått time på mindre enn en uke.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

EV-FTW

#77
Jeg er enig med de som er kritiske her inne. Jeg fatter ikke at så mange kan godta slike feil, og bare leve med det.
Tesla skal være en utfordrer til BMW osv. Og jeg garanterer, en typisk BMW og Mercedes kunde hadde ALDRI godtatt en bil som hadde småfeil ved levering! De hadde heller ikke godtatt den lange ventetiden det er på verkstedene.

En ny bil, og i alle fall en bil til over 500 000, skal være STRØKEN!
Når jeg leser her, ser på YouTube og leser på andre media, i tillegg har Conusmer Reports også gått ut og sagt de heller ikke lengre kan anbefale bilen, forundrer det meg at folk godtar så mye.

I tillegg til at bilen støyer mye innvendig , se Tesla Bjørn sine tester.

Nå er jeg kritisk. Men er folk så  blendet og naive  av at bilen er rask og «teknologisk», at de godtar ting som andre ikke godtar? Er Tesla nærmest blitt en religion, ala Apple, som gjør at Tesla kan gjør omtrent hva de vil, og menigheten svelger kameler og følger etter?

Jeg prøver bare å forstå, for dette er så fjernt for meg og min holdning til bil, og hva man skal forvente av en ny bil.


https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/tesla-model-3-loses-cr-recommendation-over-reliability-issues/
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Enlace

Tullprat. Vi som eier aksjer i Tesla forstår at om varen som produseres er av dårlig kvalitet vil det påvirke aksjekursen. Tesla er opptatt av sitt rykte og navn. Elon Musk sov på fabrikken for at de skulle nå målet om 6000 biler daglig målet er nådd. Mulig det er for stort fokus på produksjon og for lite på kvalitetskontroll før bilene blir sendt ut i markedet.

Neste mål er å få solgt i overkant av 250 000 Teslaer fra USA fabrikken i året. Det målet vil ryke om kvaliteten er for dårlig. Det vet de som har ansvar.et i virksomheten. 

Jeg forstår ikke grunnen til den varierende kvalitet, men begynner å tro at amerikanere er slurvete. Opel Ampera E som jeg fikk som en av de første i 2017 har også en del av det samme, trekk som ikke er skikkelig plassert i taket, overganger som er ujevne, speil som flasser på begge sider på vinter etc. Bilen er produsert i USA.

Biler produsert i Europa, Japan og Korea har bedre finish takket være kvalitetskontroll før utskipning.

emurof

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 09. mars 2019, klokken 09:44
Sitat fra: emurof på fredag 08. mars 2019, klokken 23:28
Så heldig du er. Dessverre er det veldig mange som ikke har vært så heldige. Har du prøvd å bestille time til service?
Det har jeg gjort mange ganger og fått time på mindre enn en uke.

Hva gjør at du får time så raskt, mens mange andre må vente i flere måneder?

Hvor i landet bor du?

emurof

Sitat fra: Øysteinen på lørdag 09. mars 2019, klokken 11:41
Når jeg leser her, ser på YouTube og leser på andre media, i tillegg har Conusmer Reports også gått ut og sagt de heller ikke lengre kan anbefale bilen, forundrer det meg at folk godtar så mye.

Jeg tror ikke du skal legge for stor vekt på CR, da de baserer seg på biler produsert tidligere i 2018. Tesla sa at problemene som nevnes allerede er fikset. Det er en god del måneder mellom de siste bilene CR har rapport på, og de som produseres nå.

EV-FTW

#81
Sitat fra: emurof på lørdag 09. mars 2019, klokken 12:52
Sitat fra: Øysteinen på lørdag 09. mars 2019, klokken 11:41
Når jeg leser her, ser på YouTube og leser på andre media, i tillegg har Conusmer Reports også gått ut og sagt de heller ikke lengre kan anbefale bilen, forundrer det meg at folk godtar så mye.

Jeg tror ikke du skal legge for stor vekt på CR, da de baserer seg på biler produsert tidligere i 2018. Tesla sa at problemene som nevnes allerede er fikset. Det er en god del måneder mellom de siste bilene CR har rapport på, og de som produseres nå.

Men det virker da veldig som at mange av dem som får lever ut biler nå, også er uheldige og får biler som har problemer med lakk, sammenføyninger osv.
Det er ikke akkurat betryggende!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

vegardg

Sitat fra: HCO på lørdag 09. mars 2019, klokken 14:48
Sitat fra: fnatiC på lørdag 09. mars 2019, klokken 13:43
Sitat fra: HCO på lørdag 09. mars 2019, klokken 13:14
Sånn, da var Ignore-listen oppdatert. To av de er åpenbare troll, den siste er ikke det men går langt over grensene for hva jeg mener man bør godta i et bilforum.

Unnskyld meg men for noe fjas.

Det er det lov å mene. På lik linje som jeg har lov å mene at forumbrukere som kaller andre forumbrukere idioter (= de som tar ut Model 3 på tross av kosmetiske feil) og parasittiske hyener (= alle som eier aksjer, inkludert mange her som har investert i Tesla-aksjer) kan ignoreres.
For min del må du gjerne velge å ignorere alle brukerne på forumet. Det jeg ikke forstår er dette barnslige behovet for å flagge for resten AT og HVEM du ignorerer. Føler du det tilfører verdi til trådens tema "Feil og mangler på modell 3"?

eadie

Sitat fra: Øysteinen på lørdag 09. mars 2019, klokken 11:41

I tillegg til at bilen støyer mye innvendig , se Tesla Bjørn sine tester.

Tja, jeg kommer fra S85 som jeg har hatt i 5 år. Den ble etterisolert med butyl i dørene, hjulbuer, etc, og ble bedre av det, men når jeg nå gikk over til Model 3 på Nokia R3 vinterdekk er det en annen verden. Vesentlig mindre støyende enn de tidlige Teslaene iallefall.
Jeg har ikke erfaring med de siste Model S og Model X som er kommet, men etter min mening er Model 3 LR AWD som jeg har helt innafor med tanke på støy. Hører selvsagt noe dekkrumling, avhengig av hvor grov asfalten er, men jeg synes den er stille i forhold til de referansene jeg har fra før.

Har ikke målt dB ennå, dog, men jeg gjorde det på min gamle S85, og det ble 3dB senking etter støyisolering var gjennomført.
Skal finne frem de tallene, og måle på min nye Model 3. Jeg vil tro det er en god reduksjon på Model 3 i forhold til min 2014 S85.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

eadie

Brukte et lokalt firma i Bergen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

EV-FTW

Ut fra tester til Tesla Bjørn bråker Model 3 mer enn Kona, ja til og med E-up. Dette på 20 tommer. Han byttet ned til 19 tommer , og det ble litt bedre, men fortsatt høyt. Som sagt, dette er biler som skal sammenlignes med BMW, Audi og Mercedes, og da forventer man at ting er tilnærmet likt.

Audi e-tron er den desidert stilleste bilen pr nå, ikke å forvente at Model3 skal ligge der, men Model X derimot!

Å måtte bruke en del tusen på å etterisolere en bil i premiumklassen blir for dumt, synes nå  jeg.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

ravelund

Vil bare skirve om min opplevelse. Mottok bilen 08.03.2019 i Lillestrøm.
Litt forsinket utlevering, men de var veldig hyggelige og effektive så har ikke noe å klage på.
Som noen her har sagt så har også min litt tynn lakkering rundt innfestingen av trunk og frunk. Der er det mer gult enn svart. Det er selvsagt litt kjedelig og noe Tesla definetivt bør forbedre hvis de skal hevde seg som premium merke. Så jeg mener selvsagt at man skal ta opp det, men kanskje ikke med dem som står der og skal levere ut 177 biler pr dag(snakket han som registrer deg inn).  Normal folke skikk er fint. Så noen der som var drit sure fordi de måtte vente 30 minutter lenger enn forventet og kjeftet ut en Tesla ansatt. Det synes jeg er mangel på folkeskikk. Behold besinnelsen å vær saklig, man kommer lenger med det.
Så enden på visa for meg er jeg kommer til ta opp det med litt tynn lakk og en liten gummilist som ser litt pussig ut på bakvinduet. Ellers synes jeg at bilen min ser veldig bra ut og er veldig fornøyd. Når det kommer til støy så synes jeg nå denne bilen er vesentlig stillere enn feks BMW X1(Kanskje feil sammenligning, men er den jeg har erfaring fra.). Det er litt hjulstøy, men ikke noe jeg synes er ille.  Vindstøy synes ikke jeg at jeg hører før ca 120 km/t.

GOS

Sitat fra: eadie på lørdag 09. mars 2019, klokken 15:23
Sitat fra: Øysteinen på lørdag 09. mars 2019, klokken 11:41

I tillegg til at bilen støyer mye innvendig , se Tesla Bjørn sine tester.

Tja, jeg kommer fra S85 som jeg har hatt i 5 år. Den ble etterisolert med butyl i dørene, hjulbuer, etc, og ble bedre av det, men når jeg nå gikk over til Model 3 på Nokia R3 vinterdekk er det en annen verden. Vesentlig mindre støyende enn de tidlige Teslaene iallefall.
Jeg har ikke erfaring med de siste Model S og Model X som er kommet, men etter min mening er Model 3 LR AWD som jeg har helt innafor med tanke på støy. Hører selvsagt noe dekkrumling, avhengig av hvor grov asfalten er, men jeg synes den er stille i forhold til de referansene jeg har fra før.

Har ikke målt dB ennå, dog, men jeg gjorde det på min gamle S85, og det ble 3dB senking etter støyisolering var gjennomført.
Skal finne frem de tallene, og måle på min nye Model 3. Jeg vil tro det er en god reduksjon på Model 3 i forhold til min 2014 S85.

I så fall så må det være ekstra mye dekk og motorstøy på min Model 3 (18 aero) i forhold til din da den støyer mer enn min standard S85 RWD juni 2014(19" standard felger)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

emurof

Sitat fra: Øysteinen på lørdag 09. mars 2019, klokken 12:55
Sitat fra: emurof på lørdag 09. mars 2019, klokken 12:52
Sitat fra: Øysteinen på lørdag 09. mars 2019, klokken 11:41
Når jeg leser her, ser på YouTube og leser på andre media, i tillegg har Conusmer Reports også gått ut og sagt de heller ikke lengre kan anbefale bilen, forundrer det meg at folk godtar så mye.

Jeg tror ikke du skal legge for stor vekt på CR, da de baserer seg på biler produsert tidligere i 2018. Tesla sa at problemene som nevnes allerede er fikset. Det er en god del måneder mellom de siste bilene CR har rapport på, og de som produseres nå.

Men det virker da veldig som at mange av dem som får lever ut biler nå, også er uheldige og får biler som har problemer med lakk, sammenføyninger osv.
Det er ikke akkurat betryggende!

Jeg ser en god del som har digre LED-lys og lupe og som gransker bilen fra topp til tå for å finne "swirls". Altså ting som egentlig ikke er synlige til vanlig og som ikke påvirker bilen i det hele tatt. Neppe noe å basere en CR-rapport på.

Uansett, hva kvaliteten nå er totalt sett er ukjent, men poenget er at CRs data er utdatert.

emurof

Sitat fra: ravelund på lørdag 09. mars 2019, klokken 18:56Så jeg mener selvsagt at man skal ta opp det, men kanskje ikke med dem som står der og skal levere ut 177 biler pr dag(snakket han som registrer deg inn).  Normal folke skikk er fint. Så noen der som var drit sure fordi de måtte vente 30 minutter lenger enn forventet og kjeftet ut en Tesla ansatt. Det synes jeg er mangel på folkeskikk. Behold besinnelsen å vær saklig, man kommer lenger med det.

Jeg er enig med deg i at det ikke er sted å ta opp slikt. Problemet er jo at man ikke vet når dette vil bli fikset. Sannsynligheten er stor for at det blir gjort noe feil så det for eksempel ikke blir registrert engang, eller at de glemmer det og så kan det ta månedsvis før det blir gjort.

Og når det gjelder å kjefte på de ansatte så er jeg selvsagt helt enig i at det er unødvendig, men hvis man blir offer for Teslas "wall of silence" der man bare blir sittende totalt uvitende om hva som skjer og ingen informerer om noe som helst og man bare venter og venter, så er det forståelig at frustrasjonen kan ta overhånd.

Tesla trenger rett og slett å få bedre kontroll på sakene sine. Men det betyr selvsagt ikke at misfornøyde kunder ikke skal oppføre seg anstendig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA