Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Tom

Sitat fra: Helge på onsdag 06. april 2022, klokken 16:22
Er ganske fersk med Tesla (2021 Model3 LR) og har kommet til at det egentlige bare er 3 ting som irriterer meg mye:
1. Autofunksjonen på vindusvisker tillater ofte ALT FOR mye vann/snø før vindusvisker starter
2. Med cruisecontrol innkoblet bråbremser bilen noen ganger ved møtende kjøretøy i venstresvinger (primært lastebiler)
3. Ved kjøring i snøvær stopper cruisecontrol å fungere da sensor/radar dekkes av snø.

Andre som opplever det samme som meg?
Yup

filtvet

Har alt over på min 3 også. Kan leve med det dog.

Ellers har jeg akkurat kjøpt en 2010 prius som har adaptic cc som fungerer perfekt og som har enkel justerbar avstand til bilen foran. Ser ut til å fungere i allslags vær.

Og auto-vindusviskere fungerer også. Imponerende av en 2010-modell. Heller ikke mye rust.

alagerqv


ViktorS

Sitat fra: Tom på onsdag 06. april 2022, klokken 19:42
Sitat fra: Helge på onsdag 06. april 2022, klokken 16:22
Er ganske fersk med Tesla (2021 Model3 LR) og har kommet til at det egentlige bare er 3 ting som irriterer meg mye:
1. Autofunksjonen på vindusvisker tillater ofte ALT FOR mye vann/snø før vindusvisker starter
2. Med cruisecontrol innkoblet bråbremser bilen noen ganger ved møtende kjøretøy i venstresvinger (primært lastebiler)
3. Ved kjøring i snøvær stopper cruisecontrol å fungere da sensor/radar dekkes av snø.

Andre som opplever det samme som meg?
Yup

Er vindusviskerne virkelig så dårlig altså? Samme med cruicecontrol ? Kan man ikke sette på "gammeldags" CC. Slik at når du kjører i 60, så trykker du på en knapp, så holder den 60 til du overstyrer det?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Helge

Sitat fra: ViktorS på torsdag 07. april 2022, klokken 07:59
Er vindusviskerne virkelig så dårlig altså? Samme med cruicecontrol ? Kan man ikke sette på "gammeldags" CC. Slik at når du kjører i 60, så trykker du på en knapp, så holder den 60 til du overstyrer det?

Ja auto på vindusvisker er dårlig! Som det fremgår av "Elbil historikken" til husstanden (listen under mine innlegg) har vi 2 stk ZOE ZE50 2020 og der fungerer auto på vindusvisker helt ok. Det gjorde det også på en Peugeot 206 bensin vi tidligere hadde. Men så altså ikke på vår 2021 Tesla model 3  :'(

Har hatt cruisecontrol på de fleste av våre biler (inkludert fossilbiler) og det irriterer meg at jeg ikke har funnet noen funksjon i Teslaen på nettopp å "velge å ta ansvar" ved å sette fast hastighet (uten adaptiv) når radarsensor er ute av spill på grunn av snø på fronten. Men å få et tips om at dette faktisk er mulig (jeg har imidlertid ikke sett noe info om dette) var et av mine motiver for å skrive innlegget.
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

arv

Jeg oppdaget nå på min Tesla at på høyre side er det 19 tommers felger med 245 35 19på høyre er det 20 tommer med 235 35 20. må ta en prat med Tesla over påske☹️
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Handyman

Sitat fra: arv på søndag 10. april 2022, klokken 17:19
Jeg oppdaget nå på min Tesla at på høyre side er det 19 tommers felger med 245 35 19på høyre er det 20 tommer med 235 35 20. må ta en prat med Tesla over påske☹️
ARV
Uffda, hva er på venstre side da?  :P
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

arv

Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

ViktorS

Er det ikke mulig altså, å sette CC manuelt til den farta man holder altså? Det er snodige greier 😂
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Handyman

#1614
Sitat fra: ViktorS på søndag 10. april 2022, klokken 17:40
Er det ikke mulig altså, å sette CC manuelt til den farta man holder altså? Det er snodige greier 😂
Jo det er mulig, men det må endres i menyen. Husker ikke hva valget heter, men det finner du nok ut.
Det er altså ikke en feil eller mangel, og derfor hører denne ikke hjemme i denne tråden, men under "SW og AP".
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

OlaM

Sitat fra: Handyman på søndag 10. april 2022, klokken 17:59
Sitat fra: ViktorS på søndag 10. april 2022, klokken 17:40
Er det ikke mulig altså, å sette CC manuelt til den farta man holder altså? Det er snodige greier 😂
Jo det er mulig, men det må endres i menyen. Husker ikke hva valget heter, men det finner du nok ut.
Det er altså ikke en feil eller mangel, og derfor hører denne ikke hjemme i denne tråden, men under "SW og AP".

Nei, du tenker på å sette ACC til aktuell fart i stedet for aktuell fartsgrense. Det fikser man i menyen. Men "dum" cruisekontroll som bare holder konstant fart uten å tilpasse til trafikk finnes ikke på Model 3.
'21 3LR

OlaM

Sitat fra: OlaM på torsdag 17. mars 2022, klokken 23:58
Speilet på førersiden min vil ikke vippe seg opp når jeg tar bilen ut av revers, og det vipper seg lengre ned når jeg setter den i revers igjen. Ser at det er noen som har hatt det problemet før. Noen som fikk det fikset helt uten at de måtte inn?

Dette har foreløpig fikset seg selv etter 2022.8.3, eventuelt har serviceteamet gjort noe i tillegg til et par SMSer vi har utvekslet. Kjører noen dager til før jeg avlyser servicetimen.
'21 3LR

Kim-

Ja, noen ganger henger speilet igjen nede etter å ha rygget. Skjedd kanskje 5 ganger
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Sitat fra: OlaM på søndag 10. april 2022, klokken 18:47
Sitat fra: Handyman på søndag 10. april 2022, klokken 17:59
Sitat fra: ViktorS på søndag 10. april 2022, klokken 17:40
Er det ikke mulig altså, å sette CC manuelt til den farta man holder altså? Det er snodige greier 😂
Jo det er mulig, men det må endres i menyen. Husker ikke hva valget heter, men det finner du nok ut.
Det er altså ikke en feil eller mangel, og derfor hører denne ikke hjemme i denne tråden, men under "SW og AP".

Nei, du tenker på å sette ACC til aktuell fart i stedet for aktuell fartsgrense. Det fikser man i menyen. Men "dum" cruisekontroll som bare holder konstant fart uten å tilpasse til trafikk finnes ikke på Model 3.
Ja det har du rett i. Jeg antok at spørsmålet kun gjaldt å sette den til aktuell hastighet, og tenkte ikke at det også kunne være spørsmål om "dum" cc. Det har ikke Tesla.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Moas

1 mnd. inn i første eierskap av en Tesla (2022 sr+) så har jeg bare hatt en liten feil foreløpig (bank i bordet): Ruta på førersiden trenger en mobilservice for å unngå skrapelyder når den var vått og gikk opp og ned.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA