Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

ladov

Sitat fra: andrvas på onsdag 18. august 2021, klokken 19:24
De byttet frontmotoren, ventet litt over tre uker om jeg ikke husker feil. Etterpå har alt fungert fint, men magefølelsen sier at denne bilen tør jeg ikke beholde mer enn 2 år. Ser også antydning til at bagasjeluken tar for hardt i, så noe lakk har begynt å bli skrapt av der på ene siden. Men det er vel "innafor" spec det... Jeg kunne skrevet en lang avhandling om den elendige cruisecontrollen og regnsensoren også, men det har andre skrevet mye om fra før så.
Det med bagasjeluken er et justeringsspørsmål. Hadde samme på min og de justerte det uten å mukke. Bare gjør det før du sliter hull i lakken.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

andrvas

Tror ikke det er vanskelig å fikse nei. Men det betyr jo at jeg nok en gang må dra til servicesenteret med bilen. Bilen har krevd mer oppfølging hos verksted enn de to forrige eldre bruktbilene jeg hadde til sammen. Det er jo litt av grunnen til at man kjøper ny bil, for å slippe å bruke tiden sin på verkstedbesøk.

Skal jo ikke svartmale helt, vet jo at andre fabrikanter har utfordringer med sine elbiler også. Men hos Tesla er det mye småfeil med lakk, karosseri og design etc, som gjør at bilen er risikabel å eie lengre enn garantitiden.

GreenEyez

Er det noen som har opplevd at knappen på bagasjelokket ikke reagerer? Må åpne fra skjermen i bilen eller fra appen.

Ser ut som jeg må bestille time på servicesenter.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

erikaak

Sitat fra: GreenEyez på torsdag 19. august 2021, klokken 10:18
Er det noen som har opplevd at knappen på bagasjelokket ikke reagerer? Må åpne fra skjermen i bilen eller fra appen.

Ser ut som jeg må bestille time på servicesenter.

Ja, ledningsnettet som har brudd et sted. Hos meg startet det med at baklysene på luka sluttet å lyse, så knappen et par uker senere. Hele ledningsnettet ble byttet på garanti i egen garasje med mobil service. Ikke noe problem :)
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

lars667

Uff, minner om den gamle sjuka på Volvo 240 stasjonsvogn. Trodde de fleste hadde løst ledninger til bakluke noe bedre enn i gamle dager.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

MyMuffin

Noen som vet om korrekt epost adresse for reklamasjoner? Skal skrive en klage og det er jo ikke akkurat enkelt å få tak i Tesla utenom app / telefon.

eller er det kun skriftlig brev til aktuell servicesenter som er mulig?
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

alagerqv

#1476
Hvor mange er det med Model 3 som har riper på dørstolpene etter at den tykke gummilisten (omtrent under vinduet) på døren skraper opp bilen?

Tesla mener at det er pga feil bruk og mangel på vask. Samtlige Model 3 jeg har sett har disse ripene. Og jeg kun sett de på Model 3, ingen andre biler.

Synes nok spesielt godt på biler som er røde og kanskje blå, men hadde en grå lånebil denne uken, og den hadde også slike riper på samtlige dører.

Min bil er 8 mnd og ser ut som den er 80 år...


Sent from my iPad using Tapatalk

Trultefan

Har du noen bilder? Skjønner ikke helt hvor du mener
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

knegg

I såfall må man vaske ned bilen etter hver kjøretur. Et samme på min. Den gummilisten er klebrig og samler på smågris.
2020 Model 3

alagerqv

Her er ett par bilder, håper de viser nok til at du skjønner hvor det er. Er samme på alle dører.

Handyman

Sitat fra: alagerqv på lørdag 04. september 2021, klokken 01:28
Hvor mange er det med Model 3 som har riper på dørstolpene etter at den tykke gummilisten (omtrent under vinduet) på døren skraper opp bilen?

Tesla mener at det er pga feil bruk og mangel på vask. Samtlige Model 3 jeg har sett har disse ripene. Og jeg kun sett de på Model 3, ingen andre biler.

Synes nok spesielt godt på biler som er røde og kanskje blå, men hadde en grå lånebil denne uken, og den hadde også slike riper på samtlige dører.
Jeg bemerket dette potensielle problemet til Tesla rett etter jeg hadde fått bilen. Jeg la merke til ørsmå riper og at det lett festet seg smuss på gummien. De la derfor på små gjennomsiktige biter med folie på disse utsatte stedene. Problem solved.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

alagerqv

I Drammen hadde de aldri hørt om dette før sa han... Tror han bløffet!

Trultefan

Sitat fra: alagerqv på lørdag 04. september 2021, klokken 12:38
Her er ett par bilder, håper de viser nok til at du skjønner hvor det er. Er samme på alle dører.

Se der ja. Har samme på min 2019 modell
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

GreenEyez

Sitat fra: erikaak på torsdag 19. august 2021, klokken 13:47
Sitat fra: GreenEyez på torsdag 19. august 2021, klokken 10:18
Er det noen som har opplevd at knappen på bagasjelokket ikke reagerer? Må åpne fra skjermen i bilen eller fra appen.

Ser ut som jeg må bestille time på servicesenter.

Ja, ledningsnettet som har brudd et sted. Hos meg startet det med at baklysene på luka sluttet å lyse, så knappen et par uker senere. Hele ledningsnettet ble byttet på garanti i egen garasje med mobil service. Ikke noe problem :)
Takk for svar. Det stemte det. Ble fikset idag etter en måneds ventetid på servicetime i Kastrup. De sa at ledningsnettet måtte byttes.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Kim-

Flere som har fått feil på eCall og samtidig så virker ikke kameraer, eller autopilot? Ordner seg som regel over natten
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA