Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

mobie

Sitat fra: erikaak på tirsdag 13. juli 2021, klokken 13:50
Indre baklykter sluttet å fungere for 3 uker siden. Knappen på bakluke sluttet å fungere for 3 dager siden. Regner med det har en sammenheng (ledningsbrudd...men skiltlys fungerer enda). Kan heldigvis åpne luka både fra app og bilens skjerm. Stresser ikke da mobil servicebil kommer på torsdag. Når det er sagt er det jo for dårlig at noe sånt skjer etter 2 år. Fint at servicerep fungerer som det skal da!  :) :+1:

Knappen på bakluken på min sluttet også å fungere nylig, men åpner via skjermen. Jeg har des 2020 bil og skiftet nylig ene lykten på bakluken, så kanskje det har en sammenheng.

Mags85

Andre som har problemer med at aero dekslene løsner ? (2021 mod)
Alltid 1 klips som løsner. Etter 7 timers kjøretur her om dagen så hadde 2 løsnet, hvor bare 1 klips holdte de igjen.

Fikk bilen i slutten av feb, så rakk ikke så alt for mye vintererfaring, men hadde ikke dette problemet på vinterfelgene


Sent from my iPhone using Tapatalk

ladov

Har ikke merket det på egen bil men jeg havnet bak en TM3 i ferien hvor dekselet 'blafret', antok at det ikke var festet skikkelig eller no. Nå så jeg sikkert et tresifret antall TM3 i ferien så det er ikke noe vanlig problem akkurat.

Er det samme deksel eller klips hver gang? Lag et lite merke med tusj neste gang for å se om det løsner samme sted. Eventuell så flytter du dekslene rundt på hjulene for å se om det er felg eller deksel som er problemet. Uansett høres det ut som du bør kontakte Tesla og be om å få byttet dekselet som løsner.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

TøddiVedder


eleseus

Feil på min TM3 long range ved levering i juni, som ble levert hjemme.
1. Bil lot seg ikke koble med app. Lot seg løse etter telefonkø og support etter noen timer.
2. panelgap bakluke.
3. dugg i begge baklys. Påpekt ved overtakelse, de sa det ville gå bort, men den gang ei.
4. Bllbelte montert vridd.
5. hengerfeste - feil på kontakt

Min tredje Tesla. Skuffende at det ikke har blitt bedre.
Anbefaler grundig sjekk ifm levering. Fraråder levering hjemme, da har du ingen å ta opp mangler med.
------------------------
Oslo

lars667

Ja, det er klart, alt du får med ved utlevering må du potensielt krangle om senere. Særlig hvis du bor langt unna servicecenter, er det viktig å ikke akseptere feil som kan være litt borderline "innafor spec" i ettertid. Generelt kan det også oppstå nye feil ved feilsøking i ettertid, det virker ikke som de har alt for mange erfarne mekanikere. Jeg kommer ikke til å akseptere annet enn ting som er veldig opplagte og lette å fikse i ettertid hvis jeg går for Y.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

z4rd

Det må jeg si var skuffende lesing, eleseus. Hvilket SC hadde ansvaret for klargjøring?

Dette med dugg i baklykt ville jeg ha pusha på for å bytte hvis det ikke går raskt over. Kan for øvrig anbefale klargjørerne på SC Brumunddal. Tatt ut TMX og TM3 der, begge to uten noe å peke fingeren på, samt veldig ryddig/proff utlevering.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

lars667

Var en god del rusk på min fra Brumunddal, de hadde rettet det verste før klargjøring, men ikke noe særlig kontroll på panelgaps. Har også vært slurvete når de har feilsøkt og rettet ting i etterkant. Ellers har de vært greie å ha med å gjøre. Jeg kunne dog ha kranglet da de "rettet" følgeskade på lakk (grunnet feiljustering dør) med lakkstift, men det var på kanten så det er ikke noe en ser til daglig.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

TøddiVedder


trykkertor

Sitat fra: z4rd på torsdag 29. juli 2021, klokken 09:05
Dette med dugg i baklykt ville jeg ha pusha på for å bytte hvis det ikke går raskt over. Kan for øvrig anbefale klargjørerne på SC Brumunddal.
Dugg i baklykt(er) er "inna for spec" her i Bergen. Har klaget på det et par ganger, men de avfeier det med at det forsvinner når det blir tørt og varmt i været.
Det gjør det jo for såvidt. Men etter en bilvask, eller fuktig vær (husk Bergen!!), så er dugg og dråper tilbake igjen. Men får ikke skiftet lykt.
Det er en feil på lykten når slikt skjer, fullt mulig å lage slike lykter som ikke dugger, og faktisk mulig å reparere for dem som gidder bryet.

https://youtu.be/HgLlj04SLrA?t=329

eleseus

Sitat fra: z4rd på torsdag 29. juli 2021, klokken 09:05
Det må jeg si var skuffende lesing, eleseus. Hvilket SC hadde ansvaret for klargjøring?

Dette med dugg i baklykt ville jeg ha pusha på for å bytte hvis det ikke går raskt over. Kan for øvrig anbefale klargjørerne på SC Brumunddal. Tatt ut TMX og TM3 der, begge to uten noe å peke fingeren på, samt veldig ryddig/proff utlevering.

Den ble levert Drammen og kjørt derfra, slik jeg forstod det.
Det er fortsatt dugg etter mange uker. De sa det ville gå bort, men det stemte ikke, så jeg får be dem bytte.
------------------------
Oslo

Electric cars in Norway

#1451
Sitat
Det er fortsatt dugg etter mange uker. De sa det ville gå bort, men det stemte ikke, så jeg får be dem bytte.

Bra, ikke gi deg. De lyktene skal de bytte på garanti! Dugg i baklyktene skal ikke forekomme på nye biler. Det er dårlig pakninger som skaper dette. Dette har de jo slitt med på mange biler før - så det vet de. Se forum lenke og bilder derfra fra 2019.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/condensation-in-rear-lights.168403/

Handyman

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 30. juli 2021, klokken 09:49
Sitat
Det er fortsatt dugg etter mange uker. De sa det ville gå bort, men det stemte ikke, så jeg får be dem bytte.
....Det er dårlig pakninger som skaper dette....
Nei, på TM3 skyldes det hovedsaklig lekkasjes i sveis/sammenføyning mellom glass og lyktehus.
Det finnes video på YT som viser hvordan dette kan limes/tettes.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Dugg vil det kunne være i absolutt alle lykter på grunn av luftfuktighet, selv med enveismembranen som sitter i alle lykter av akkurat denne grunnen.
Vanndråper bør det derimot ikke være!

Dette er også Tesla sin policy (dråper = grunnlag for garantibytte). Problemet er at ny lykt vil kunne ha samme problem.......

Handyman

Sitat fra: Counterpointer på søndag 01. august 2021, klokken 23:05
Dugg vil det kunne være i absolutt alle lykter på grunn av luftfuktighet, selv med enveismembranen som sitter i alle lykter av akkurat denne grunnen.
Vanndråper bør det derimot ikke være!

Dette er også Tesla sin policy (dråper = grunnlag for garantibytte). Problemet er at ny lykt vil kunne ha samme problem.......
Det var derfor jeg skrev "hovedsaklig". Og ja.. dugg er dessverre vanlig LED-lykter.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA