Levering av e-Niro

Startet av Trond.m, fre 15. feb 2019, kl. 12:42

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Zuexi på tir 26. feb 2019, kl. 19:37
Noen som har bestilt bil som skulle ankommet Sverige den 20. Februar som har hørt noe fra forhandler? Min sier de ikke vet noe. KIA sier ingenting.
Min bil er vel i den gruppen. Kom til Drammen sist helg, og skal komme til forhandler og utleveres på fredag. Men er å huske at jeg hadde opprinnelig hadde res nr 218

Zuexi

Sitat fra: TM på ons 27. feb 2019, kl. 19:10
Sitat fra: Zuexi på tir 26. feb 2019, kl. 19:37
Noen som har bestilt bil som skulle ankommet Sverige den 20. Februar som har hørt noe fra forhandler? Min sier de ikke vet noe. KIA sier ingenting.
Min bil er vel i den gruppen. Kom til Drammen sist helg, og skal komme til forhandler og utleveres på fredag. Men er å huske at jeg hadde opprinnelig hadde res nr 218
Takk for info. Da får BOS forhandlere kanskje noe mer info enn andre frittstående forhandlere.
Forhandler hadde ikke engang info til å bekrefte at bilen var ankommet Sverige - det synes jeg var rart.

Cral

Har også BOS forhandler, sist jeg snakket med ham (tirsdag) håpet han på at bilen var klar i dag...

Men ser jo litt dårlig ut. Ny bil i morgen da ;)

En annen ting jeg syntes er litt rart, er at det bare er svarte, grå, sølv og hvite biler som er registert så langt.
Var alle de med "annen" farge i den puljen som kom 23? Og ingen av dem er registert inn hos SV enda?

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Trond.m

Da er min bil registrert, så da er den vel ikke så langt unna.
Imponerende med 39 hk motor da   :o

lirekassa

Sitat fra: Cral på tor 28. feb 2019, kl. 07:22
Har også BOS forhandler, sist jeg snakket med ham (tirsdag) håpet han på at bilen var klar i dag...

Men ser jo litt dårlig ut. Ny bil i morgen da ;)

En annen ting jeg syntes er litt rart, er at det bare er svarte, grå, sølv og hvite biler som er registert så langt.
Var alle de med "annen" farge i den puljen som kom 23? Og ingen av dem er registert inn hos SV enda?

Var en som tok ut blå tidligere i hvert fall, men ikke sett brun og rød ennå.

Cral

Sitat fra: lirekassa på tor 28. feb 2019, kl. 11:41
Var en som tok ut blå tidligere i hvert fall, men ikke sett brun og rød ennå.

Rart, den står ikke som blå i kjøretøyregisteret, for det er det bare en som gjør per i dag.

http://www.itanywhere.no/E-reg.php?car=Kia%20Niro&mnd=&year=&sort=4

Uansett, er jo mulig at noen har punchet feil, men det som ligger i registeret er i alle fall

Antall av farge
Blå   1
Grå   83
Hvit   21
Svart   69
Sølv   9
Totalsum   183

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

geear

Fortsatt sjokkerende stille rundt levering av en av de "hotte" nye elbilene for folket... Kia ligger godt bak skjemaet for levering av 2000 biler i år (opprinnelig skulle det vel være 6000..).

Min skal være ferdig understellsbehandlet og ha blitt transportert hit nå, men kan ikke se at den har blitt registrert enda, og ingen utleveringsdato. Føles ikke spesielt prioritert, akkurat.

Cral

Fem - 5 - Niro registert så lang i Mars.

Jeg vet det er flere på vei, men jeg trodde det skulle registeres nesten 300 Niro disse to ukene, og de er oppe i hele 159 totalt....
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Zuexi

Skal jo ha kommet levering med biler både 20 og 23 februar, burde synes på mars-tallene det.

Fansypantsy

Det som er mer bekymringsfullt for oss med originalt reservasjonsnummer nærmere 1000 er når kommer det flere biler. Kia har ikke sagt noe om leveranser de neste månedene. Betyr dette at det ikke kommer flere biler før påske?

Zuexi

Sitat fra: Fansypantsy på man 04. mar 2019, kl. 22:59
Det som er mer bekymringsfullt for oss med originalt reservasjonsnummer nærmere 1000 er når kommer det flere biler. Kia har ikke sagt noe om leveranser de neste månedene. Betyr dette at det ikke kommer flere biler før påske?
Skal komme en last 20 mars, men aner ikke hvor mange...

lirekassa

Historien gjentar seg, men det er neppe BOS sin feil at det ikke kommer flere biler. Derimot kunne de vært litt mer reserverte i sine antagelser, som igjen kanskje ikke hadde vært så mye bedre.

Jeg synes det er greit at det tar litt tid før bilen er klar til utlevering fra butikk. Man får følelsen av at de ikke stresser like mye som Tesla med å få bilene ut. Min selger sa at han gikk nøye over hver bil han fikk - fant han feil på dem så nektet han å ta dem i mot. Der har Tesla noe å lære, for det virker som om alt ansvar for å avdekke feil ligger hos sluttbruker når det kommer til Model 3.

Regner med det blir mange utleveringer denne og neste uke.

Dreamvision

Sitat fra: Zuexi på man 04. mar 2019, kl. 23:13
Sitat fra: Fansypantsy på man 04. mar 2019, kl. 22:59
Skal komme en last 20 mars, men aner ikke hvor mange...

Det jeg fikk beskjed fra Kia Norge var at de ventet en 5-600 biler ut til kundene i løpet av Mars/April. Erfaringsmessig er dessverre ikke informasjonen helt presis. Virket nemlig som de holdt på antagelsen om 2000 biler i 2019

geear

Sitat fra: lirekassa på tir 05. mar 2019, kl. 10:34
Jeg synes det er greit at det tar litt tid før bilen er klar til utlevering fra butikk. Man får følelsen av at de ikke stresser like mye som Tesla med å få bilene ut. Min selger sa at han gikk nøye over hver bil han fikk - fant han feil på dem så nektet han å ta dem i mot. Der har Tesla noe å lære, for det virker som om alt ansvar for å avdekke feil ligger hos sluttbruker når det kommer til Model 3.
Aha, så det er derfor e-Niroene triller rundt med forskjellig farge på frontfanger og resten av bilen? :)

lirekassa

Sitat fra: gr på tir 05. mar 2019, kl. 16:51
Sitat fra: lirekassa på tir 05. mar 2019, kl. 10:34
Aha, så det er derfor e-Niroene triller rundt med forskjellig farge på frontfanger og resten av bilen? :)

Har jeg ikke sett i levende live. Jeg har bilder av bilen jeg tok ut hvor det ser sånn ut inne hos forhandler, men ikke utendørs. Var heller ingenting jeg reagerte på der og da. Kan poste bilder om ønskelig.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA