Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av e-Niro

Startet av Trond.m, fredag 15. februar 2019, klokken 12:42

« forrige - neste »

Trond.m

Første pulje har vel allerede fått bilene sine. Men er det noen som vet status på neste leveringspulje ?

Det har blitt nevnt at det kommer en del med båt 23.2. Men så vidt jeg vet så losses de av i Sverige og kjøres hit på bil.

Noen som vet hvilken havn og båtens navn ? Kan de være i Sverige allerede ?

Fagasstraps.com

Hyundai produserer Kona og Kia produserer Niro HEV, PHEV og EV i Ulsan. Båten kommer inn 28, og heter Morning Pride og er i Bremerhaven nå. Bilene settes av i Wallhamn så fraktes bilene til Drammen.

https://www.eukor.com/ek/homepage/01_ShippingService/portSchedule.do;jsessionid=fr21vVkeD8cGRcFMnbu1WqFTH6zjKnf7zADV3aKDik91CpIXUDH1UYdNUVdTG9kr.WAS-PRD01_servlet_HOMEPAGE11#none

Cral

Var innom forhandler i går, er blant dem som skal få bil som kommer til Norge 23.02.

Han sjekket status på bilen da, og bilen er lesset av i Sverige. Har ikke spurt om vin.

Han håpet å få levert ut bilen til meg i løpet av februar.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

geear

Hvis det Fagasstraps skriver stemmer, så er de forsinket, for det var ikke 28. forhandleren oppga for kundelast 2.

Har ikke hørt en lyd fra forhandler siden kontrakten ble signert.

Trond.m

Jeg sjekket med forhandleren nå, og han bekreftet ar bilen hadde kommet til Sverige. Da går jo dette på skinner..eller lastebil for å være mer presis  :)

Scrooge

#5

Scrooge

Hvis det fagasstraps og Cral skriver stemmer så er det gode nyheter ettersom det betyr at leveransen som skulle komme 23. februar er godt i rute, mens en ny allerede kommer til Sverige 28. februar.

trykkertor

16. januar skrev KIA

Sitat(Fra ankomst tar det fra 1-3 uker til bilene er ute hos forhandler, avhengig av hvor i landet de sendes)

29. januar ankommer det 83 biler
9. februar ankommer det 24 biler
23. februar ankommer det 249 biler

Min bil er lovet på første levering. Men den står oppført til å ikke ha ankommet landet enda når jeg sporer den på chassisnummer i "min bil"-appen til BOS.
Så langt er 49 stk KIA e-Niro registrert i februar.
Altså litt over halvparten av første leveranse.

lirekassa

Bruker du chassisnr. for å spore?

geear

Testa å installere den appen nå, men under opprettelse av bruker må jeg oppgi regnr eller serienummer. Får ikke gå videre uten? Er det chassisnummer de henviser til? Får i så fall ikke lov til å legge i bokstaver, og kun siste 6-7 siffer virker ikke?

trykkertor

Jeg fikk tilsendt lenke til appen samt et brukernavn og passord. Så selger har tydeligvis koblet opp min bil til systemet.

Fansypantsy

Kia har jo vært presise på hva som leveres i januar og februar, men har ikke sagt noe om hva som kommer i mars/april/mai. Jeg blir jo litt skeptisk da vi nå er i midten av februar og det ikke kommer noen nyheter om videre leveranser. Her må det jo leveres så det spruter skal man kunne levere ca 2000 biler i år  :o

lirekassa

De bilene som kommer i månedsskiftet vil de nok bruke mesteparten av mars på å klargjøre og utlevere. Var nyheter om forsinkelser i Storbritannia pga. batterimangel, så spørs om dette kanskje vil ramme Norge også om sant.

Bjoris

#13
Sitat fra: Fansypantsy på fredag 15. februar 2019, klokken 23:32
Kia har jo vært presise på hva som leveres i januar og februar, men har ikke sagt noe om hva som kommer i mars/april/mai. Jeg blir jo litt skeptisk da vi nå er i midten av februar og det ikke kommer noen nyheter om videre leveranser. Her må det jo leveres så det spruter skal man kunne levere ca 2000 biler i år  :o

Jepp, siste melding var jo skuffende ifht at det stod nada om videre leveringer. Har nr 402 nå, men aner ikke om bilen kommer med det første. Det er jo helt håpløst. Kia MÅ jo vite hva som kommer i mars og april nå da disse bilene nå må være produsert...

Det virker som Kia sentralt avventer hvor bilene sendes til i siste liten, det er vel fine regning av hvor de er beste tjent med å sende biler, men virker veldig rart at det evt er slik...

geear

#14
Da jeg valgte bil så fikk jeg se hele lista over biler som hadde fått chassisnummer og var planlagt til Norge, det var ca. 380-390 biler, og da var det vel kun de omtrent 250 første som allerede var produsert og på vei (eller i Norge). Det er vel omtrent tre uker siden nå..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA