Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av e-Niro

Startet av Trond.m, fredag 15. februar 2019, klokken 12:42

« forrige - neste »

lirekassa

Sitat fra: gr på lørdag 16. februar 2019, klokken 10:32
Da jeg valgte bil så fikk jeg se hele lista over biler som hadde fått chassisnummer og var planlagt til Norge, det var ca. 380-390 biler, og da var det vel kun de omtrent 250 første som allerede var produsert og på vei (eller i Norge). Det er vel omtrent tre uker siden nå..

Totalt skulle det vel de første 1000 som er FE, og som skulle komme første halvår? Virker som om det er litt 'Lost in translation' på gang her, så spent på hva som kommer fremover. Får selv bil om en ukes tid, og er riktignok mest opptatt av det :)

Fansypantsy

Synes det har vært lite bevegelse i køen de siste dagene (er nå nr 40x) + at det er lite nytt fra Kia angående fremtidige leveringer, tenker da hva kommer i april/mai/juni.

Er det noen her som har hørt noe om når vi kan forvente resten av leveringene?
Fikk jo inntrykk av at de første 1000 FE skulle komme første halvår!

lirekassa

Vil tro det kommer mer info så fort de får allokert flere biler. De har tidligere inrømmet dårlig kommunikasjon med fabrikk, så det blir spennende å se utviklingen. Virker som om det er etterspørsel i flere markeder enn det norske, noe som kan påvirke leveringsdyktigheten. At modellene ikke er like over hele fjøla, kan også spille inn.

I tillegg skal de produsere nye Soul med samme batteripakke, og her tror jeg flaskehalsen ligger både for KIA (SK) og Hyundai (Samsung). I tillegg er drivlinjen den samme for Kona, e-Niro, nye Soul og Bolt/Ampera-e tror jeg.


geear

Syns det er forferdelig stille fra min forhandler. Noen andre på kundebåt 2 som har hørt noe? Mener de skal komme til landet i morgen?

Tesla satt opp utlevering før bilen var i landet både på Model X og Model 3, og leverte/leverer ut hhv. fire og syv dager etter de ankom, BOS/Kia derimot..??

Cral

Snakket med forhandler i går. Bilen min kommer til dem på mandag - tirsdag, jeg får den torsdag - fredag. Skal ha lakkforsegling.

Jeg hadde bil som skulle (i følge kontrakt) komme til norge 23.02, men alt i forrige uke fikk jeg bekreftet at bilen var i Sverige. Hva båten heter aner jeg ikke.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Trond.m

#20
Regner med at min bil også blir levert neste uke. Men hva skjedde med appen «min bil» ? Ser ikke ut som den får kontakt med server etter at bilen kom til Sverige. Virker appen for noen andre ?

Fansypantsy

#21
Når kommer det flere biler?
I følge siste info fra Kia så har båtene som skulle komme i jan/feb kommet, men hva skjer fremover?
Når kommer de neste leveransene/båtene? Begynner å bli utrolig lei den totalt manglende informasjonen fra Kia om fremtidige leveranser. Det står mange tusen på ventelistene og de har siden bilen ble lovet i desember klart å levere 2-300 biler :o 
Er det noen som har noe informasjon fra Kia om hva som kan forventes av leveranser de neste månedene?

26.000 kWh

I følge elbilstatistikk.no er høyeste chassinummer 7223. Er det noen som vet om serien begynner på 0001?

Fansypantsy

Hva er høyeste originale kønummer som har fått beskjed om at de får bil nå?

ProsjektX

Sitat fra: Fansypantsy på søndag 24. februar 2019, klokken 23:20
Når kommer det flere biler?
I følge siste info fra Kia så har båtene som skulle komme i jan/feb kommet, men hva skjer fremover?
Når kommer de neste leveransene/båtene? Begynner å bli utrolig lei den totalt manglende informasjonen fra Kia om fremtidige leveranser. Det står mange tusen på ventelistene og de har siden bilen ble lovet i desember klart å levere 2-300 biler :o 
Er det noen som har noe informasjon fra Kia om hva som kan forventes av leveranser de neste månedene?
Så det stod en del eNiro på terminalen når jeg kjørte forbi i dag, kanskje 50-60stk eller så. Så noen får bil snart ihvertfall, men er vel ingen grunn til at det kommer til å gå raskt ut ifra siste nyheter...
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Zuexi

Noen som har bestilt bil som skulle ankommet Sverige den 20. Februar som har hørt noe fra forhandler? Min sier de ikke vet noe. KIA sier ingenting.

Bjoris

Sitat fra: Fansypantsy på tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:28
Hva er høyeste originale kønummer som har fått beskjed om at de får bil nå?

Mener jeg så en på Face som påstod han hadde fått med kønr tett på 700! Syns et virker rart, jeg har 812 opprinnelig og står som 350 nå... Haster ikke for min del, blir ikke tatt ut uten hengerfeste, men tenker at jeg ser det ann når de ringer før jeg legger inn det i systemet.

Jeg skjønner ikke helt dette systemet for mange har jo sagt de venter på hengerfeste, men om disse er tatt ut av køen foran meg, det er de vel ikke da jeg bare går nedover og ikke oppover (det vil jo være noen som tar bort hengerfest også)

Superelbilen

Jeg var nummer 814 og er nummer 344 nå.

TB

Var nummer 3550, og er 1955 nå idag, så det går riktig vei.  :D
Største årsaken til at en rykker fremover må være de som stopper sin reservasjon, ikke mange som faktisk har fått levert bil, langt færre enn antal plasser rykket fremover.

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Trond.m

Sitat fra: TB på tirsdag 26. februar 2019, klokken 20:10
Var nummer 3550, og er 1955 nå idag, så det går riktig vei.  :D
Største årsaken til at en rykker fremover må være de som stopper sin reservasjon, ikke mange som faktisk har fått levert bil, langt færre enn antal plasser rykket fremover.
De fleste har nok valgt å sette reservasjonen på «hold» i påvente av hengerfeste og / eller app. Siden pengene er tilbakebetalt er det jo ikke noe poeng å kansellere reservasjonen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA