Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: RogerT på fredag 02. august 2019, klokken 14:05
Lurte på om noen har prøvd å registrere Fortum eller Grønn Kontakt sin ladebrikke i Bilkraft app'en?
Og eventuelt om det virker å starte/stoppe lading med en av disse?
Ja, det skal være mulig å legge inn ett hvilken som hlest RFID kor/brikke hos dem, forutsatt at du har nummeret på brikken/kortet
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Amatøren

#91
Jeg fikk lagt inn begge, men det var bare Grønn Kontakt som virket til fysisk bruk for starting av lading. Forum sin brikke har mye lenger ID (serienummer) så det kan være at Bilkraft ikke håndterer det selv om registrering av brikken gikk.

Brikke ID leses ut med app på mobilen med NFC.

Selv bruker jeg NFC Tools (lastet ned fra Google Play). Finnes som gratis versjon og kjøpe app.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Torair

Tusen hjertelig takk for kjapt og saklig svar fra dere! :)

Elmo

BKK/Bilkraft har vel også en funksjon hvor du kan registrere "ny" brikke ved å scanne den inn  når du står ved en lader.  Sjekk websidene deres
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

geear

Hadde ikke fått med meg at det gikk å registrere ladebrikker hos Bilkraft, så der har jeg styrt med app. Kjekk info, takk! For vår del siste "brikka" i puslespillet! Det betyr at vi nå kan lade med samme brikke(r) hos Lyse/BKK, Fortum, Grønn kontakt, Circle K og Ionity!

Eneste andre jeg bruker er Easypark/e-on i Danmark omtrent en gang i året.

Amatøren

Sitat fra: gr på fredag 02. august 2019, klokken 19:50Eneste andre jeg bruker er Easypark/e-on i Danmark omtrent en gang i året.

Har du registrert deg hos Circle K Norge så har du med Virta samt EON i Europa på kjøpet.  ;)

Da slipper du å fikle med app når du lader på EON.

Lading i Danmark - Samletråd.

Lading i Sverige - Samletråd.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

geear

Har elbilforeningens brikke reg hos circle K ja, og fikk dermed ionity med (madammen prøvde og fikk det til, jeg trodde hun tulla), og for fire-fem uker siden brukte jeg easypark på e-on i danmark fordi jeg ikke kom på å teste der heller.  :o

Går definitivt fremover dette her, selv om det fortsatt er et stykke til Tesla sin løsning.

hanche

Usj, jeg har iphone 6s, men bare modell 7 og høyere har skikkelig NFC-støtte. Det blir litt ekstremt å oppgradere telefonen bare for å kunne legge inn brikken i BKK sitt system. Er det noen enkel sammenheng mellom brikkenummeret som er skrevet på brikken og det som den rapporterer over NFC? (For brikker fra enten elbilforeningen eller GK.)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

pudderjagar

Du kan bruke hurtigladeren sin kortleser også til å lese brikkeid. I Bilkraft går du inn på "Brukerprofil" "Ladebrikker" og "Autoskann Ladebrikke"  Husk også å koble bilen til laderen og trykk på start slek at du aktiverer kortleseren før du fysisk skanner brikka. Følg så instruksjonene på skjermen, du skal blant annet scanne brikka 2 ganger
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

TorT

Sitat fra: hanche på fredag 02. august 2019, klokken 23:06
Usj, jeg har iphone 6s, men bare modell 7 og høyere har skikkelig NFC-støtte. Det blir litt ekstremt å oppgradere telefonen bare for å kunne legge inn brikken i BKK sitt system. Er det noen enkel sammenheng mellom brikkenummeret som er skrevet på brikken og det som den rapporterer over NFC? (For brikker fra enten elbilforeningen eller GK.)

Men i allverden da. Brukte gammel iphone 6 når jeg la inn BKK og Circle K i elbilforeningens brikke. Null problem.

Man leser av brikkenummer, og skriver det inn manuelt på dertil egnet sted i appen.  :o

TorT

Sitat fra: Amatøren på fredag 02. august 2019, klokken 14:54
Jeg fikk lagt inn begge, men det var bare Grønn Kontakt som virket til fysisk bruk for starting av lading. Forum sin brikke har mye lenger ID (serienummer) så det kan være at Bilkraft ikke håndterer det selv om registrering av brikken gikk.

Brikke ID leses ut med app på mobilen med NFC.

Selv bruker jeg NFC Tools (lastet ned fra Google Play). Finnes som gratis versjon og kjøpe app.

Hvis en går inn i appen til Fortum, ligger det vel 2 rfid brikker registrert der. Den ene er visst en slags "dummy", har jeg lest en plass. Mulig NFC blir lurt av dette?

Enkleste er ofte det beste, les av nummer på brikke, eventuelt fra app. Den ene av kodene skal jo virke.

hanche

Sitat fra: TorT på lørdag 03. august 2019, klokken 08:13
Men i allverden da. Brukte gammel iphone 6 når jeg la inn BKK og Circle K i elbilforeningens brikke. Null problem.

Man leser av brikkenummer, og skriver det inn manuelt på dertil egnet sted i appen.  :o
Ja, ikke noe problem når ladeoperatøren har innebygd støtte for elbilforeningens brikke. Men fra diskusjonen ovenfor, der folk bruker en app på android-telefonen sin for å lese av rfid-data, fikk jeg jo et annet inntrykk. De eneste BKK-laderne jeg støter på der jeg ferdes, er for øvrig laderne de tok over fra Arctic Roads – primært på Hjerkinn. Hvis jeg begynner å se flere av dem, vil jeg nok prioritere litt høyere å få registrert en brikke eller to hos dem.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Torair

Sitat fra: pudderjagar på lørdag 03. august 2019, klokken 08:02
Du kan bruke hurtigladeren sin kortleser også til å lese brikkeid. I Bilkraft går du inn på "Brukerprofil" "Ladebrikker" og "Autoskann Ladebrikke"  Husk også å koble bilen til laderen og trykk på start slek at du aktiverer kortleseren før du fysisk skanner brikka. Følg så instruksjonene på skjermen, du skal blant annet scanne brikka 2 ganger

Dette fungerte 100% da vi var nede og koblet opp begge våre brikker fra GK mot Bilkraft appen  :)
Viktig å følge oppskriften som beskrevet over her  :)

geear

Bilkraft har eget felt for elbilforeningens brikke, så det var helt uproblematisk å bruke bare øynene som leser.  :+1:

Lars_F

Det brukes ikke NFC på telefonen for å registrere RFID brikke i Bilkraft. Vi bruker kortleseren på laderen + at vi har lagt inn Geofencing i appen. Det betyr at du må være på en av våre ladestasjoner og ved en lader for å bruke "Autoskann funksjonen". NAF og Elbilforeningen sine brikker kan du legge inn hjemme i sofaen.

I neste release av appen som er rett rundt hjørnet, lanserer vi nå batteri-%, kW og kWh på aktiv ladesesjon. Funksjonen krever OCPP 1.6 og vil bli tilgjengelig etterhvert som laderne oppgraderes til å støtte det. Alle nye 150 kW ladere har dette aktivert allerede.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Jobber med hurtiglading i Eviny

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA