Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

geear

Skulle hatt en like-knapp her inne. Godt jobba!

Det bør være obligatorisk å vise ladefart, siden mange biler ikke har det innebygget (som de burde).

Siden det virker som du sitter på innsiden i dette, er kW-verdien noe som mottas fra bil (inn på batteri) eller er det før tap?

Mener det var en video av en ny Model S med CCS-adapter på Ionity, der laderen viste 146kW, mens bilen viste 134kW, eller noe slikt.

Lars_F

Sitat fra: gr på torsdag 08. august 2019, klokken 10:57
Siden det virker som du sitter på innsiden i dette, er kW-verdien noe som mottas fra bil (inn på batteri) eller er det før tap?

Alt hentes fra lader. Batteri-% hentes også fra lader som igjen får den fra bilen.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Rollep

Sitat fra: Lars_F på torsdag 08. august 2019, klokken 10:17I neste release av appen som er rett rundt hjørnet, lanserer vi nå batteri-%, kW og kWh på aktiv ladesesjon. Funksjonen krever OCPP 1.6 og vil bli tilgjengelig etterhvert som laderne oppgraderes til å støtte det. Alle nye 150 kW ladere har dette aktivert allerede.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Veldig bra :+1:

Enda en god grunn til å bruke Lyse / BKK :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Ellemelle

Sitat fra: Lars_F på torsdag 08. august 2019, klokken 10:17
I neste release av appen som er rett rundt hjørnet, lanserer vi nå batteri-%, kW og kWh på aktiv ladesesjon.
I et kort og entusiastisk øyeblikk trodde jeg dere faktisk skulle vise dette til alle (slik at man kan droppe å stoppe hvis noen med 0% nettopp har startet en ladesesjon), men forstår nå at du kun ser din egen sesjon.

Da har dere herved et tips fra meg :-)

Wibla

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 08. august 2019, klokken 16:47
Sitat fra: Lars_F på torsdag 08. august 2019, klokken 10:17
I neste release av appen som er rett rundt hjørnet, lanserer vi nå batteri-%, kW og kWh på aktiv ladesesjon.
I et kort og entusiastisk øyeblikk trodde jeg dere faktisk skulle vise dette til alle (slik at man kan droppe å stoppe hvis noen med 0% nettopp har startet en ladesesjon), men forstår nå at du kun ser din egen sesjon.

Da har dere herved et tips fra meg :-)

Det hadde vært skikkelig kult.
2018 Tesla Model S 75D

Lars_F

Ny ladestasjon ved Rema 1000 Juvikflaten på Askøy er satt i drift. 2 stk 150 kW ladere og 2 stk. 50 kW.
Jobber med hurtiglading i Eviny

GOLF-raider

#111
Hurtigladestasjoner skal bygges ut over hele landet og mitt
forslag er at BKK blinker seg ut noen aktuelle destinasjoner
på Fosen i Trøndelag og nordover til Helgelandskysten.
Alle mine steder er aktuelle; men Leksvik, Malm,
Asphaugen, Brekkvasselv og Nesna er pri-1.
https://goo.gl/maps/HTn5rzWRqbDk7bXv8
De andre bør få i det minste en flexilader:  8)
https://goo.gl/maps/XgjKkSBzPeGJRyNs6
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

elgee

Såg 2 nye 150kW på gateplan Bygarasjen, er de reservert for Taxi?
Har BKK planer for Geilo eller andre steder på RV7 mellom Eidfjord og Geilo?

Lars_F

Laderne på Bystasjonen er kun for taxi ja.

Vi har på gang en ny stasjon på Maurset ved det nye servicesenteret som skal etableres der. På Geilo er vi på leiting etter en god lokasjon og vurderer flere alternativer.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Sitat fra: GOLF-raider på tirsdag 20. august 2019, klokken 22:07
Hurtigladestasjoner skal bygges ut over hele landet
og mitt forslag er at BKK blinker seg ut noen aktuelle
destinasjoner på Fosen i Trøndelag og nordover til
Helgelandskysten. Alle mine steder er aktuelle; men
Leksvik, Malm, Asphaugen, Brekkvasselv og Nesna
er pri-1. De andre bør få i det minste en flexilader:  8)
https://goo.gl/maps/XgjKkSBzPeGJRyNs6
Takk for innspill. Det er notert  :+1:
Jobber med hurtiglading i Eviny

ok67

Fosen er dessverre eit hurtigladarødeland samtidig som det er mange hytte/utfartsområder frå f.eks. Trondheim. Så i utgangspunktet burde dei fleste tettstadane hatt ladestasjonar. F.eks. Råkvåg er eit svært populært område. Hurtigladar tilknytta dei fleste nærbutikkane er eit ønske.

Sjølv har eg gått over til Tesla med nok rekkevidde til at eg ikkje treng å lade på tur til hytta. Med iMieven var det aldri aktuelt å bruke den, då eg ikkje har lademuligheit på hytta.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

AL76

Var å testet den nye 150kw laderen på Rema 1000 Juvikflaten på Askøy :-) Fikk 97-94kw på min TM3 mellom 28-52%. Sikkert for kaldt batteri eller for høyt nivå på batteriet til å få noe mer effekt ut av den i dag. Er det planlagt noe 150kw ladestasjoner i Bergen Vest? (drotningvik, loddefjord området etc.) ?

GOLF-raider

#117
I Trøndelag trengs det flere hurtigladere på ruta nordover
til Vikna.
Jeg foreslår noen populære stoppesteder langs E6 og FV-17.
Fra bensinstasjonen på Ler i Gauldal og nordover (god mat)
https://goo.gl/maps/aRYbg6e7t7fMyGr47
Åsen, Vinne i Verdal, Hylla, Sparbu, Asp,
Sjøåsen på Namdalseid, Bangsund,
Høylandet, Foldereid og Rørvik.
https://goo.gl/maps/xQhjMrZiLinV4MTo6
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Lars_F

Sitat fra: AL76 på onsdag 21. august 2019, klokken 18:46
Var å testet den nye 150kw laderen på Rema 1000 Juvikflaten på Askøy :-) Fikk 97-94kw på min TM3 mellom 28-52%. Sikkert for kaldt batteri eller for høyt nivå på batteriet til å få noe mer effekt ut av den i dag. Er det planlagt noe 150kw ladestasjoner i Bergen Vest? (drotningvik, loddefjord området etc.) ?
Vi vurderer fortløpende oppgradering av laderne våre til 150 kW, men det er ikke alltid vi kan bytte 1:1. Det er ofte trafo som må oppgraderes, kabler som må byttes, tavler og vern som må oppgraderes osv. osv. Vi jobber med ny ladestasjon i Loddefjord.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Sitat fra: GOLF-raider på onsdag 21. august 2019, klokken 21:02
I Trøndelag trengs det flere hurtigladere på ruta nordover til Vikna.
Jeg foreslår noen populære stoppesteder langs E6 og FV-17.
Fra bensinstasjonen på Ler i Gauldal og nordover (god mat)
https://find.shell.com/no/fuel/NO_9519-shell-automat-ler
Åsen, Vinne i Verdal, Hylla, Sparbu, Asp, Sjøåsen på Namdalseid,
Bangsund, Høylandet, Foldereid og Rørvik.
https://goo.gl/maps/xQhjMrZiLinV4MTo6
Takk for det :+1: Trøndelag står definitivt på utbyggings-listen vår så vi tar med oss innspillet ditt. Vi jobber med flere konkrete lokasjoner i Trøndelag som jeg tror kommer til å bli godt mottatt når de åpner.
Jobber med hurtiglading i Eviny

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA