Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

Rollep

Sitat fra: siddis86 på søndag 13. oktober 2019, klokken 22:33
BKK har nå fått samme prisstruktur som GK.
Jepp, der ble kWh prisen plutselig nesten 50% dyrere >:(

xyzzy

Sitat fra: Rollep på mandag 14. oktober 2019, klokken 12:38
Sitat fra: siddis86 på søndag 13. oktober 2019, klokken 22:33
BKK har nå fått samme prisstruktur som GK.
Jepp, der ble kWh prisen plutselig nesten 50% dyrere >:(

Prisstrukturen blir bedre, men både GK og BKK kombinerer det med en saftig prisøkning.

Roy Aasen

Skal vi opp på ågerpriser? Sjekket min siste lading...Kona klarte 45 kW/t i snitt. 15% på batteri, skikkelig varmkjørt. Utregningen viser  4,70/kWh. Hvit du må lade høyt opp så blir det fort meget dyrt.   Jeg lader selvsagt minimalt andre steder enn hjemme, og det blir nå enda mindre. Synes synd på de som ikke har meget høy ladehastighet på vogna.

Rollep

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 14. oktober 2019, klokken 14:42
Skal vi opp på ågerpriser?
Det kan se slik ut ja. Vi er snart oppe i samme ågerpriser som nede i Europa, og dette i et land som i utgangspunktet har Europas laveste strømpriser.

Jeg har til min store skuffelse allerede funnet ut at mine fremtidige langturer på kontinentet kommer å koste mer enn når jeg kjørte med fossil Porschen :(

Amatøren

Sitat fra: Rollep på mandag 14. oktober 2019, klokken 17:33Jeg har til min store skuffelse allerede funnet ut at mine fremtidige langturer på kontinentet kommer å koste mer enn når jeg kjørte med fossil Porschen :(

Det koster å drive hurtigladere samt å utvide. Vi må regne med at vi må være med på å betale det. Derimot så kan kanskje prisene gå ned igjen når det blir nok kunder.

Selv er jeg forberedt på at enkelte langturer kan koste med enn et 'dieseldyr', men velger å se på totalen gjennom gjennom hele året. Den vil uansett bli lavere enn å fortsatt kjøre dieselbil.

Å ha en ekstra fossilbil for langturer for så å kjøre elbil lokal vil i hvert fall ikke være lønnsomt.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

turfsurf

Sitat fra: Amatøren på mandag 14. oktober 2019, klokken 17:49
Å ha en ekstra fossilbil for langturer for så å kjøre elbil lokal vil i hvert fall ikke være lønnsomt.
Plug in hybrid vil i så fall være det mest lønnsomme.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Roy Aasen

Glemte en liten ting...var på lengre tur i Tyskland med Kona. Pris var 3,55/kWh. Foreløpig regnes der kun kWh pris og ikke tid. Så da kan det jo gjerne ta 1,5 time.
Men obs; det er også feller hvor du kan lande på både 20 og 30kr/kWh.


Vi må ha to biler, så dieselvogna blir heretter brukt på lange turer (>40 mil). Det blir noe dyrere men også meget enklere. 

Rollep

#142
Sitat fra: Roy Aasen på mandag 14. oktober 2019, klokken 18:20
Glemte en liten ting...var på lengre tur i Tyskland med Kona. Pris var 3,55/kWh. Foreløpig regnes der kun kWh pris og ikke tid. Så da kan det jo gjerne ta 1,5 time.
Men obs; det er også feller hvor du kan lande på både 20 og 30kr/kWh.
Har vært inne på forskjellige apper og ladekart. Det meste jeg finner i Tyskland koster minst 0.65 Euro/kWh, ser da bort fra Ionity som fremdeles driver med introduksjons-opplegget, de vil garantert sette opp prisen kraftig innen kort tid.

Uansett så må man kaste bort masse tid på dette. Ikke bare må man finne en lader, man må også sjekke meget nøye slik at man ikke blir robbet inn på bare skinnet.

Rollep

Sitat fra: Amatøren på mandag 14. oktober 2019, klokken 17:49
Derimot så kan kanskje prisene gå ned igjen når det blir nok kunder.
He he  :D

Lars_F

#144
Bjorli og Hjerkinn er nå oppgradert med nye 150 kW lynladere og 50 kW hurtigladere.
Dombås har fått 3 nye 50 kW ladere og 3 stk. 150 kW lynladere blir montert neste uke. Da har vi totalt 6 ladere der.
Fagerhaug har vi også gjort en etterlengtet oppgradering og byttet ut de gamle Delta laderne med nye trippel ladere (50 kW) fra ABB.

Aktiveres ladebonusen i BILKRAFT-appen så får du 10% rabatt på alle ladinger.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Joltus

#145
Hvor mye øker prisen da hvis man får ladebonusen?

bare 40 prosent prisøkning da? Det er den vanskelige delen av prosentregning, men det positive er jo at bonusen blir mye høyere i kroner nå som prisen har økt så mye!

xyzzy

Sitat fra: Joltus på onsdag 16. oktober 2019, klokken 18:22
Hvor mye øker prisen da hvis man får ladebonusen?

bare 40 prosent prisøkning da? Det er den vanskelige delen av prosentregning, men det positive er jo at bonusen blir mye høyere i kroner nå som prisen har økt så mye!

Om det ikke er en ny bonus er svaret ganske enkelt: 50% økning - bonuspåvirkningen i % er den samme før og etter de store prisøkningene fra BKK.

Rollep

En annen svært negativ ting med den nye modellen er at prisene er de samme både på 50, 75 og 150 kW laderne.

Dermed er der ingen prismessige grunner for langsomladende biler å velge 50 kW alternativene. Da er det bare å forberede seg til å komme frem til ladestasjonen og finne den eneste 150 kW laderen okkupert av en E-golf med stein-kaldt batteri :D

Løsningen på dette blir vel dessverre at de setter opp prisene enda mer på 75 og 150 kW laderne :(

Amatøren

Sitat fra: Rollep på torsdag 17. oktober 2019, klokken 13:18Løsningen på dette blir vel dessverre at de setter opp prisene enda mer på 75 og 150 kW laderne :(

Eller litt ned på minuttprisen på 50 kW ladere så de får et konkurransefortrinn i forhold til Grønn Kontakt.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

eivhelle

Jeg mener at man ikke burde ha minuttpris i starten på ladingen. Om en skal motivere til å ikke lade unødvendig lenge kan man legge til minuttpris når man passerer 20 minutter. Man får heller kompensere med litt høyere pris pr. kWh for å få regnskapet til å gå opp.

Når først minuttprisen slår inn, bør man også differensiere mellom 50kW og lynladere slik at det blir betydelig dyrere å beslaglegge lynladeren unødvendig lenge.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA