Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

forzaman

Sitat fra: trd-73 på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:22
Når fikk du vite at hengerfeste ikke gav forsinkelse? Jeg mener vi andre ble jo anbefalt å gå for norskmontert hengerfeste for å unngå forsinkelse. Jeg lurer bare på hvorfor du likevel bestilte fabrikkmontert?

Bestilte også i utgangspunktet norskmontert hengerfeste, men selger prøvde å legge inn fabrikkmontert i begynnelsen av februar (det kom noen indikasjoner på at det kanskje ikke gav forsinkelse allikevel, spesielt for de med lavt reservasjonsnummer), uten at det påvirket produksjonsuke. Så da var det jo ingen tvil at man gikk for det.

Imagine

Den første posten på Facebook om en med nr 260 har fått levering tirsdag 19. Mars på sin limited. Så nå skjer det nok fortløpende leveringer fra uke 12 for oss alle.

Gitzern

Har prøvekjørt i dag, se egen tråd, og spurte selger om nytt ang levering. Har uke 22, senest 24 i kontrakt på adv+ Fikk vite antatt levering uke 25-26. Er nr. 25xx i køen.

olemartin

Har bestillingen blitt sendt til fabrikken?

hemi

du er nok ganske langt frem i køen da mange har avbestilt

trd-73

Jeg prøvde å få selger til å endre til fabrikkmontert nå, men han ville ikke anbefale det siden så vidt de visste så var det fremdeles restriksjoner. Fikk uansett bekreftet produksjon uke 14 samme dag, så da var det uansett for sent. Exclusive kønummer 9xx.


Gitzern

Bestilling er gått til fabrikk ja, står i kø etter res nr på produksjon.

Pneg

Står vel ferdig produserte biler over allt og venter på oppgradering.. er spent på logistikken når de begynner og levere ut biler. Så det ble vurdert gruppe utleveringer. Jeg liker den tanken da jeg ikke ser hensikten med og bruke for mye tid på pjatt i forbindelse med henting av bil.
Min Fast Track ble ferdig i forrige uke og står fortsatt i Belgia sier selger. Hos Møller på Bekkelagskaia i Oslo står det rekke på rekke med e-tron i flere farger og venter på ett eller annet.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

hemi

Neste uke skal utlevering begynne (etter å ha blitt flytta ørten ganger) , har folk fått datoer?

PF

Sitat fra: hemi på mandag 11. mars 2019, klokken 09:45
Neste uke skal utlevering begynne (etter å ha blitt flytta ørten ganger) , har folk fått datoer?

Ja begynnelsen av uke, det er lenge siden de lovet uke 12, så det er ikke vært flytta noe de siste 6 ukene.

Imagine

#130
Sitat fra: hemi på mandag 11. mars 2019, klokken 09:45
Neste uke skal utlevering begynne (etter å ha blitt flytta ørten ganger) , har folk fått datoer?


Da jeg bestilte sa de uke 9 eller senest uke 12. Så det har bare blitt flyttet en gang, til uke 12. Pga softwareoppdatering hos Ionity som igjen førte til softwareoppdatering hos e-tron. Blir fint å få den nye bilen nå merker jeg og håper den er feilfri og ripefri  ;)

Pneg

De antydet 12-13 på min Fast Track. Men tviler da jeg ikke hører noe.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Imagine

Penger er nå overført og levering oppgitt tidlig i neste uke.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Imagine på mandag 11. mars 2019, klokken 12:09
Sitat fra: hemi på mandag 11. mars 2019, klokken 09:45
Neste uke skal utlevering begynne (etter å ha blitt flytta ørten ganger) , har folk fått datoer?


Da jeg bestilte sa de uke 9 eller senest uke 12. Så det har bare blitt flyttet en gang, til uke 12. Pga softwareoppdatering hos Ionity som igjen førte til softwareoppdatering hos e-tron. Blir fint å få den nye bilen nå merker jeg og håper den er feilfri og ripefri  ;)

Er det sånn at du må levere bilen inn i 3 uker hver gang en 3. part gjør en softwareoppdatering? ;-) Det høres nesten litt rart ut at de holder igjen bilene kun på grunn av Ionity. Med såpass god rekkevidde, sånn at en ikke trenger superladere til hverdagskjøring, og mange 50kW-alternativer, så er det litt overraskende. Men er på en måte flott at de gjør det, sånn at alt skal virke når du får bilen. Men tipper mange ville valgt å få bilen før, og heller svippe innom Audi når software er klart for innlasting. Men med sensasjonsjagende media så ville de vel fort plukket opp og laget et misvisende oppslag, sånn at folk hadde satt igjen med inntrykket at bilen ikke kunne lades.
Tesla Model Y                         2021-

olemartin

Handler nok om å prøve å levere kvalitet fra dag en. Hvis de laderene ikke hadde fungert, ville opplevelsen av bilen vært en del dårligere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA