Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

mbh

Jeg mener dette er en sak som Forbrukerrådet burde ta en titt på. Den er prinsipielt interessant.

Her har folk stått i kø i årevis med et relativt stort beløp låst. Så viser det seg at man må velge spesialutgaver for å få bil iht køplassering. I tillegg finner Møller ut at de selv skal stille seg foran i køen ved å produsere en haug med Fast Track utgaver som stort sett bare folk langt bak i køen er interessert i. Eller folk som ikke engang stod i kø.

Jeg mener også at kontraktene stort sett bare forplikter kunden. Møller/Audi står fritt til å komme med ullene forsinkelser som folk liksom bare må godta. Jeg sendte inn bestilling rett etter at konfiguratoren åpnet og ble "innkalt" til kontraktsmøte dagen etter. Selgeren mente det ville lønne seg å være rask. Kontrakten ble signert og jeg fikk beskjed om at jeg ville få leveringsuke så snart Møller hadde sendt bestillingen videre til fabrikken. Det er en måned siden, og jeg har ikke hørt mer siden det. Hvorfor hastet det så mye å komme inn og få bestilt bilen?

Men. Direktøren for Møller har fortalt til pressen at de på et tidspunkt hadde 7500 på venteliste og at alle disse ville få biler i løpet av året. Det forholder jeg meg til, og beregner selv når min levering senest burde skje med tanke på min plassering og 7500 biler i løpet av året.

Jeg har kjørt Mercedes i mange år, og lover at dette skal bli min første og siste Audi. Jeg trodde Bertel O Steen var dårlig på service...

Eodman

Sitat fra: trd-73 på onsdag 27. februar 2019, klokken 20:09
Det er vel felgene da og ikke nummeret som er problemet. Har foreløpig uke 14, Exclusive, og litt høyere nummer.

Jeg skjønner ikke disse tildelingene, er de bekreftet? Jeg har nummer 17x og bestillte exclusive 1 februar. Endret config i etterkant pga leveringstid på felger. Bilen ligger foreløpig på uke 17 produksjon. Har noen fått bekreftet produksjonsdato på egenspec?

Pedd84

Sitat fra: Eodman på onsdag 27. februar 2019, klokken 21:01
Sitat fra: trd-73 på onsdag 27. februar 2019, klokken 20:09
Det er vel felgene da og ikke nummeret som er problemet. Har foreløpig uke 14, Exclusive, og litt høyere nummer.

Jeg skjønner ikke disse tildelingene, er de bekreftet? Jeg har nummer 17x og bestillte exclusive 1 februar. Endret config i etterkant pga leveringstid på felger. Bilen ligger foreløpig på uke 17 produksjon. Har noen fått bekreftet produksjonsdato på egenspec?

Beklager at jeg var noe upresis. Jeg har foreløpig produksjonsuke 14 på egenspek. Ikke bekreftet derfor foreløpig. Poenget var (nå som dette er tatt litt ut av sammenheng) at det ikke var forskjell på produksjonsuke i forhold til felgvalget som tidligere var diskutert i denne tråden.

Lappsokk

Sitat fra: Pedd84 på onsdag 27. februar 2019, klokken 20:25
Det er ikke tidspunktet for bestillingen da? Vil tro man rykker nedover i køen ettersom man holder igjen bestillingen.

Felgene kommer inn i uke 16 sies det, så ser ikke grunn til foreløpig pris uke i uke 24. Men som sagt kun forespeilet Og ikke bekreftet. Og da kommer jo spørsmålet også. Blir det en 2020 modell, de starter vel ofte produksjon i uke 22??

Ae

Noen som har hørt noe mer konkret om levering av Editon One og Limeted fra sin forhandler ? Eller er det fortsatt bare uke 12 som gjelder?
Think 2008 - 65000 km  - solgt
Nissan Leaf 2014 - 82000 km - solgt
Opel Ampera-e 2017 - 48000 km
Audi etron - Bestilt

Imagine

Snakket med min selger i dag. De skal begynne registreringene neste uke. Uke 12 og uke 13 er leveringer, prioritert sånn røflig ut fra reservasjonsnummer og så fremt bilene er ferdig oppdaterte.

el-sprell

#111
Fått bekreftet produksjonsuke 14 fra selger i dag.
Ny bil på mai-veier blir stas :D

(Kønummer 15xx, bestilte et par dager etter salget åpnet).

Edit: Til info så er dette en Exclusive med soft close og hengerfeste montert på fabrikk. Ser ut til at dette ikke fører til forsinkelser lengre.
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

Imagine

Sitat fra: el-sprell på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:42
Fått bekreftet produksjonsuke 14 fra selger i dag.
Ny bil på mai-veier blir stas :D

(Kønummer 15xx, bestilte et par dager etter salget åpnet).

Edit: Til info så er dette en Exclusive med soft close og hengerfeste montert på fabrikk. Ser ut til at dette ikke fører til forsinkelser lengre.

Se det du - de brukte vel et triks med hengerfestet for å få unna lanseringsmodellene - som blant annet jeg gikk fem på ;-)
Men er strålende fornøyd med limited. Gleder meg stort nå.

Crown

Sitat fra: el-sprell på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:42
Fått bekreftet produksjonsuke 14 fra selger i dag.
Ny bil på mai-veier blir stas :D

(Kønummer 15xx, bestilte et par dager etter salget åpnet).

Edit: Til info så er dette en Exclusive med soft close og hengerfeste montert på fabrikk. Ser ut til at dette ikke fører til forsinkelser lengre.

Veldig spesielt egentlig... det er jo veldig mange, meg inkludert, som skydde det som pesten for å få bilen før. Blir spennende hva for en produksjonsuke jeg får, Exclusive uten forlengende alterativer, kønummer 12xx og bestillling ca en uke etter åpning.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

forzaman

Bestilte Exclusive+++ i slutten av januar, med fabrikkmontert hengerfeste. Kønummer 8x. Går i produksjon til uka (uke 11). Så forhåpentligvis bil i hende før påske  :+1:

trd-73

Når fikk du vite at hengerfeste ikke gav forsinkelse? Jeg mener vi andre ble jo anbefalt å gå for norskmontert hengerfeste for å unngå forsinkelse. Jeg lurer bare på hvorfor du likevel bestilte fabrikkmontert?

el-sprell

Sitat fra: Imagine på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:05
Sitat fra: el-sprell på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:42
Fått bekreftet produksjonsuke 14 fra selger i dag.
Ny bil på mai-veier blir stas :D

(Kønummer 15xx, bestilte et par dager etter salget åpnet).

Edit: Til info så er dette en Exclusive med soft close og hengerfeste montert på fabrikk. Ser ut til at dette ikke fører til forsinkelser lengre.

Se det du - de brukte vel et triks med hengerfestet for å få unna lanseringsmodellene - som blant annet jeg gikk fem på ;-)
Men er strålende fornøyd med limited. Gleder meg stort nå.

Det kan være, men ble også frarådet fra å bestille med fabrikkmontert hengerfeste selv (i slutten av feb.).
Men har bedt selger om å følge med hvis det ble forandringer, og han har vært veldig flink til å følge opp.
Skjønner godt at du gleder deg! Limited er veldig fin 8)
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

el-sprell

Sitat fra: trd-73 på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:22
Når fikk du vite at hengerfeste ikke gav forsinkelse? Jeg mener vi andre ble jo anbefalt å gå for norskmontert hengerfeste for å unngå forsinkelse. Jeg lurer bare på hvorfor du likevel bestilte fabrikkmontert?

Bestilte opprinnelig norskmontert. Var vel i forrige uke hvor jeg gjorde noen små forandringer at montering av hengerfeste hadde blitt flyttet til fabrikk. Selger har vært flink til å følge opp hvis det har kommet oppdateringer fra fabrikken (kan legge til at jeg selv også har vært veldig 'på').
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

el-sprell

Sitat fra: forzaman på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:15
Bestilte Exclusive+++ i slutten av januar, med fabrikkmontert hengerfeste. Kønummer 8x. Går i produksjon til uka (uke 11). Så forhåpentligvis bil i hende før påske  :+1:

Herlig! Ser ut til å bli en bra påsketur;)
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

el-sprell

#119
Sitat fra: Crown på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:06
Sitat fra: el-sprell på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:42
Fått bekreftet produksjonsuke 14 fra selger i dag.
Ny bil på mai-veier blir stas :D

(Kønummer 15xx, bestilte et par dager etter salget åpnet).

Edit: Til info så er dette en Exclusive med soft close og hengerfeste montert på fabrikk. Ser ut til at dette ikke fører til forsinkelser lengre.

Veldig spesielt egentlig... det er jo veldig mange, meg inkludert, som skydde det som pesten for å få bilen før. Blir spennende hva for en produksjonsuke jeg får, Exclusive uten forlengende alterativer, kønummer 12xx og bestillling ca en uke etter åpning.

Gjorde det samme som deg, men som nevnt ovenfor her så har jeg bedt selger om å følge med hvis det ble forandringer, og åpning for å legge til soft close. Ville være rart hvis du ikke får produksjonsuke 14/15 :)
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA