Klargjør for levering - Steg 2 av 4

Startet av Karma, fredag 25. januar 2019, klokken 10:56

« forrige - neste »

Virelli

Sitat fra: Lynkjapp på mandag 28. januar 2019, klokken 23:14
Jeg ser ingenting om forsikring lengre og alt ser ut til å være ferdig utfylt, alle fire tingene fra leveringssted til registrering er krysset av som klart. Men likevel får jeg ikke kryss på steg 2, Klargjør for levering. Er det slik at forsikring forsvinner hvis man velger kontantkjøp, fordi da er ikke forsikringen interessant for Tesla?

Pussig nok har jeg knappen "Lagre og fortsett" under Innbytte, men Innbytte er fylt ut og krysset av siden flere dager, så hvorfor den knappen vises der fortsatt, det skjønner jeg ikke.

Jeg har for øvrig ikke blitt ringt opp ennå, om det har noe med saken å gjøre.
Jeg har kontantkjøp, oppga forsikring også. Så tror ikke det har noe med saken å gjøre

GOS

Sitat fra: Lynkjapp på mandag 28. januar 2019, klokken 23:14
Jeg ser ingenting om forsikring lengre og alt ser ut til å være ferdig utfylt, alle fire tingene fra leveringssted til registrering er krysset av som klart. Men likevel får jeg ikke kryss på steg 2, Klargjør for levering. Er det slik at forsikring forsvinner hvis man velger kontantkjøp, fordi da er ikke forsikringen interessant for Tesla?

Pussig nok har jeg knappen "Lagre og fortsett" under Innbytte, men Innbytte er fylt ut og krysset av siden flere dager, så hvorfor den knappen vises der fortsatt, det skjønner jeg ikke.

Jeg har for øvrig ikke blitt ringt opp ennå, om det har noe med saken å gjøre.

Slik har det vært hos meg også i nesten 1 uke. Alt er allikevel som det skal være sier Tesla. (Ringte dem i går for å endre forsikringsselskap og da bekreftet de at alt var i orden selv om skjermen på MyTesla ikke viste neste trinn)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

bno

Reserverte 31.3.2016. Kontant kjøp. ingen innbytte. forsikring ok. Ikke blitt oppringt (les: det er for å selge inn ting) og mener at det betyr nada for levering. Det er nok andre kriterier som styrer det ikke et telefonsalg.

PaalT

Sitat fra: Virelli på mandag 28. januar 2019, klokken 23:08

Når reserverte og bestilte du?
Virelli, Vi reserverte M3 31/04/16 og fikk konfigurert 05-06/12/18
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

geirci2

Sitat fra: PaalT på mandag 28. januar 2019, klokken 22:49
Fikk en hyggelig telefon fra Tesla i dag. Fikk beskjed at vår m3 skal leveres ut uke 7 eller 8 (tesla tidsangivelse  :D). Fikk tom. vin nummeret 207xxx (må 2x sjekke om det stemmer.

Har du fått tilgang til sluttfaktura på din Tesla-konto?
I såfall: skjermdump?
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.26.7
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Elmo

Sitat fra: Elmo på mandag 28. januar 2019, klokken 16:43
Forsikrings-"knappen" er fremdeles grået ut hos meg.
Sitat fra: Elmo på mandag 28. januar 2019, klokken 22:45
:+1: Jeg hadde tydeligvis ikke fått trykket "LAGRE OG FORTSETT" under Betalingsmetode  :( :o

Straks jeg la inn forsikringsselskap og trykket Lagre så fikk jeg denne:
Neste steg:
Vi utferdiger fakturaen og kontakter deg for å arrangere den endelige betalingen din.

Så da går det fremover for meg også :-)   
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.26.7
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

olavxxx

najtrox

Fikk også telefon på mandag med beskjeden om at "du er av de som får bil først". Måtte bekrefte dekk igjen, og sende finansieringsinformasjon. Ikke fått noe VIN enda, tipper det kommer når finansieringen er sjekket og ok.

GOS

Sitat fra: geircit2 på tirsdag 29. januar 2019, klokken 19:50
Fikk en hyggelig telefon fra Tesla i dag. Fikk beskjed at vår m3 skal leveres ut uke 7 eller 8 (tesla tidsangivelse  :D). Fikk tom. vin nummeret 207xxx (må 2x sjekke om det stemmer.

Jeg vil påstå at per idag har ingen fått VIN nummer, men bevis om det motsatt tas i mot med gkede. De sentrale personene hadde ett møte idag for å avklare VIN tildeling som enda ikke er gjort. (Ingen i Europa har fått enda)

Det ble (også idag) påstått at min er på første båt med mulig levering sent uke 6, men mest sannsynlig uken etter. Om så skjer er jeg veldig happy, men avventer nå og ser når hva som står når Final Invoice kommer og tilhørende telefon. Blir ikke overrasket om den først kommer med andre båt heller.   
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

geirci2

Har hatt en hyggelig e-post utveksling med Tesla i Toronto nå i kveld.
Stilte noen spørsmål vedr. min bestilling.
Intet tildelt VIN-nr enda.
Antatt leveringsdato: uke 10-11 (de 2 første ukene i mars).
Og... ingen reservasjon... og bestilte min Tesla Model 3 den 11.01.2019  :laugh:

najtrox

Sitat fra: GOS på tirsdag 29. januar 2019, klokken 21:11
Sitat fra: geircit2 på tirsdag 29. januar 2019, klokken 19:50

Jeg vil påstå at per idag har ingen fått VIN nummer, men bevis om det motsatt tas i mot med gkede. De sentrale personene hadde ett møte idag for å avklare VIN tildeling som enda ikke er gjort. (Ingen i Europa har fått enda)

Det ble (også idag) påstått at min er på første båt med mulig levering sent uke 6, men mest sannsynlig uken etter. Om så skjer er jeg veldig happy, men avventer nå og ser når hva som står når Final Invoice kommer og tilhørende telefon. Blir ikke overrasket om den først kommer med andre båt heller.

Stiller meg bak disse tankene selv. Selv om det blir påstått at bilen er på første båt, blir jeg ikke overrasket om det drøyer ut i mars. Men det er uansett ikke lenge igjen :)

bno

Da fikk jeg en mail fra Tesla. De ville kontakte meg en av de første dagen og ba meg fylle ut skjema på Tesla.com. Det er de skjema jeg har fylt ut antar jeg.

zaltoz

Beklager om spørsmålet er stilt før, men er heller ikke deres "Bestillingsavtale" oppdatert med eventuelle endringer dere har foretatt etter første bestilling?
Tesla Model 3 LR m/AP

Virelli

Sitat fra: zaltoz på onsdag 30. januar 2019, klokken 20:55
Beklager om spørsmålet er stilt før, men er heller ikke deres "Bestillingsavtale" oppdatert med eventuelle endringer dere har foretatt etter første bestilling?
Tror det gjelder alle. Jeg har endret 2 ganger, fortsatt samme som første valget mitt på bestillingsavtalen.

geirci2

Neppe alle: bestilte 11.01; endret til sort/hvitt interiør 13.01; én time senere var bestillingsavtale/kjøpsavtale oppdatert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA