Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klargjør for levering - Steg 2 av 4

Startet av Karma, fredag 25. januar 2019, klokken 10:56

« forrige - neste »

hawK

Sitat fra: emurof på fredag 25. januar 2019, klokken 13:04
Sitat fra: Salvelinus på fredag 25. januar 2019, klokken 11:21
Jeg kunne også legge inn denne infoen nå, men dette er jo info jeg stort sett har gitt på telefon to ganger før. Ingenting av denne informasjonen lå inne selv om den er gitt på telefon tidligere.
Undrer meg litt på om de har kontroll så bilene leveres ut i forhold til reservasjonstidspunkt. For min del som ikke gjorde noe før januar i år er jo det helt greit, men ville vært lett skeptisk/irritert om jeg hadde stått på liste siden '16 og ikke fikk bil først.

De har antakelig null kontroll. Vet ikke om det er sjarmerende eller skremmende :laugh:


Det er jo mulig de har implementert nytt system (eller har det vært slik webskjema for tidligere S/X eiere?), og ikke fått slått sammen info de har samlet inn på telefon.. Slik virker det hvert fall.
Personlig er jeg ikke så bekymret, de vil nok følge opp inviduelt på telefon frem til de får elektronisk flyt 100%.

GOS

Sitat fra: stranger1891 på fredag 25. januar 2019, klokken 13:19
Ringte Tesla nå og de sier at alle bilene som skal leveres i Februar blir til Drammen, men de bilene som leveres i Mars så er det ok å få den levert i Lillestrøm.

Det gjelder nok bare Østlandet. Jeg får min levert i Februar i Stavanger
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Strøm Tycoon

Sitat fra: stranger1891 på fredag 25. januar 2019, klokken 13:19
Ringte Tesla nå og de sier at alle bilene som skal leveres i Februar blir til Drammen, men de bilene som leveres i Mars så er det ok å få den levert i Lillestrøm.

Hmm, kanskje derfor det sto Drammen på min, selv om jeg hadde avtalt Oslo. Får bil i Februar! (Kanskje)

ganton

Kan velge mellom Drammen og Brumunddal. Bor i Østfold. Ingen telefonhenvendelse.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

anrefsah

Håper det er også samme årsak til at jeg ikke kunne velge noe annet enn grået ut informasjon om Drammen

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


ganton

Hva f.. er "residual loan", hvorfor skal de evt vite noe mer enn at jeg ordner finansiering selv?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

geirci2

#21
Og der forsvant linken til Bestillingsavtale og Depositumfaktura på min Tesla-konto.

Og så... der var linkene synlige igjen (med engelsk "View" som link).
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

RuneW

Sitat fra: ganton på fredag 25. januar 2019, klokken 16:18
Kan velge mellom Drammen og Brumunddal. Bor i Østfold. Ingen telefonhenvendelse.

Samme her. Nå står det i alle fall ikke Tromsø lenger. Det er jo en forbedring.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

bno

#23
Sitat fra: Bore på fredag 25. januar 2019, klokken 11:29
Men får man velge noe annet enn firma? På Registranttype får jeg ikke endre.

De data om leveringssted er redigerebare og man gjør dette selv (ja) Erfarte da jeg fylte ut at jeg måtte ta steg for steg slavisk for å kunne åpne og redigere legge inn data i underliggende steg. Registrerer på person kom opp som privat eller 2 personer...

NB! Leveringssted var lagt inn opp i Nordnorge et sted. Her la jeg inn i første felt adresse til Tesla i Stavanger og da kom det opp som et valg og ved å angi det fylte felten seg ut selv. Her må man altså inn å endre leveringsted om man ser at det ikke stemmer med eget valg...

bno

Sitat fra: ganton på fredag 25. januar 2019, klokken 16:24
Hva f.. er "residual loan", hvorfor skal de evt vite noe mer enn at jeg ordner finansiering selv?

Cash er valget på engelsk eller kontant da

ganton

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

olavxxx

Sitat fra: ganton på fredag 25. januar 2019, klokken 20:03
Har ikke så store lommer
Har fire lommer på min bukse og 4 på jakken, så jeg kan hjelpe deg

Toalmar

Der er min også kommet til steg 2.
Jeg er litt forundret når man tenker å alle de som har reservert og ventet i flere år, så får vi som ikke har reservert bilen like tidlig som dem
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Sitat fra: Toalmar på fredag 25. januar 2019, klokken 21:40
Der er min også kommet til steg 2.
Jeg er litt forundret når man tenker å alle de som har reservert og ventet i flere år, så får vi som ikke har reservert bilen like tidlig som dem
Denne registreringen har antakelig ingenting å si for leveringstidspunktet.
Dette står fortsatt på siden ang utlevering: We will reach out to you to schedule your delivery date. Delivery time frame will be based on reservation date, order date, delivery location and vehicle configuration.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

S4e

Sitat fra: Toalmar på fredag 25. januar 2019, klokken 21:40
Der er min også kommet til steg 2.
Jeg er litt forundret når man tenker å alle de som har reservert og ventet i flere år, så får vi som ikke har reservert bilen like tidlig som dem
Enig hvis de som reserverte sent får før en som har reservert tidlig.  Men hvis de klarer å levere til alle som har bestilt før jul nå innen noen veldig få uker så kan jeg forstå de må fokusere mest på effektivitet. Og hvis det kommer så mange biler innen veldig kort tid så bør jo alle være fornøyd?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA