Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Klargjør for levering - Steg 2 av 4

Startet av Karma, fredag 25. januar 2019, klokken 10:56

« forrige - neste »

bno

Reserverte 31.3.2016. Bestilt 6.12.18 LR AWD med alt utst. Ikke hørt en damn skit fra Tesla. La inn referral kode 19.12 ikke noe hørt. Litt irriterende  da å ha ytt et rentefritt lån på 3 år. Ikke bra det.

18650

#31
Sitat fra: bno på lørdag 26. januar 2019, klokken 06:21
Reserverte 31.3.2016. Bestilt 6.12.18 LR AWD med alt utst. Ikke hørt en damn skit fra Tesla. La inn referral kode 19.12 ikke noe hørt. Litt irriterende  da å ha ytt et rentefritt lån på 3 år. Ikke bra det.

Har du logget inn på sidene dine på tesla.com? Hva har du krysset av på som foretrukket kontaktmåte? Jeg ble oppringt ETTER det var mulig å selv legge inn data på nettsiden. Som om det var nødvendig om å spørre om det samme igjen.

bno

#32
Ja og har fylt ut skjema på nettsiden. Itillegg har jeg sendt en mail om hvorfor man ikke har ringt meg og det har de svart på at vil skje, men virker urydding synes jeg selv om jeg ikke tror at telefonsamtalen endre på noe. Repr. vel kun internsalg av dekk, forsikring og lån tenker jeg.

S4e

Husk på at Tesla skal ringe ekstremt mange kunder på kort tid...

Dette blir vel den største utlevering av biler i Norge noen gang?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Espensat

Jeg har problemer med å velge utleveringssted. Får en feil melding: "delivery place not successfully saved"
Har 2 valg Trondheim (som er den nærmeste) eller Ålesund. Får samme melding uansett hva jeg velger.
Noen flere som har problemer med dette?

Nickelilltroll

#35
Sitat fra: Espensat på lørdag 26. januar 2019, klokken 12:36
Jeg har problemer med å velge utleveringssted. Får en feil melding: "delivery place not successfully saved"
Har 2 valg Trondheim (som er den nærmeste) eller Ålesund. Får samme melding uansett hva jeg velger.
Noen flere som har problemer med dette?
Ja, fikk den feilmeldingen selv. Prøvde 2 ganger til og siste gang funka det. Kommer opp forslag når det funker, de som er nærmest deg, velg en, leveringsstedboksen blir "bokka av" og du er ferdig :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

bno

Da fikk jeg lagt inn forsikringsselskap på MinTesla. Med det forsvant muligheten til å gjøre endringer link og status på progresjonsskjema flyttet seg til klargjøring for levering.

Tesla har ikke ringt meg. 

Frosty

Sitat fra: bno på mandag 28. januar 2019, klokken 09:37
Da fikk jeg lagt inn forsikringsselskap på MinTesla. Med det forsvant muligheten til å gjøre endringer link og status på progresjonsskjema flyttet seg til klargjøring for levering.

Tesla har ikke ringt meg.

Hvordan fikk du lagt til forsikring i etterkant?
Jeg lot feltet stå blankt når jeg registrerte min informasjon og når ser jeg ikke noe felt for å angi det.
Status på progresjonskjema hos meg er fortsatt 1/4.

trykkertor

Sitat fra: bno på mandag 28. januar 2019, klokken 09:37
Da fikk jeg lagt inn forsikringsselskap på MinTesla. Med det forsvant muligheten til å gjøre endringer link og status på progresjonsskjema flyttet seg til klargjøring for levering.

Tesla har ikke ringt meg.
Samme skjedde hos meg. Straks bekreftet navn, adresse og forsikringsselskap, så ble konfigurasjon låst, og jeg kan ikke lenger "endre mitt design".
2 av 4 haker merket av, og det står neste er mottak av endelig faktura og klargjøring for betaling.

Elmo

Sitat fra: bno på mandag 28. januar 2019, klokken 09:37
Da fikk jeg lagt inn forsikringsselskap på MinTesla.

Er det under "Registrering" at du la inn det ??  Den knappen er fremdeles grået ut hos meg.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

bno

Sitat fra: Elmo på mandag 28. januar 2019, klokken 16:43
Sitat fra: bno på mandag 28. januar 2019, klokken 09:37
Da fikk jeg lagt inn forsikringsselskap på MinTesla.

Er det under "Registrering" at du la inn det ??  Den knappen er fremdeles grået ut hos meg.

@ Elmo
Slik (grået ut) var det også for meg inntil jeg oppdaget at man må fylle inn alle overliggende sekvenser før neste åpner seg for editering.

@ Frosty
Ref ovenfor. Jeg gjorde ikke noe spesielt. Litt usikker på om du mener at dette ikke lengre er "på liste" hos deg. Å legge inn forsikringsselskap er litt til høyre for hoved redigerins feltet om jeg kan si det slik. Når jeg la inn selskap forsvant (så vidt jeg husker) grå tone og jeg fikk da lukket med editert felt (forsikrinsfelte) og avslutte med send. Da først forsvant skjema hos meg sammen med nevnte..


Elmo

Sitat fra: bno på mandag 28. januar 2019, klokken 20:00
Sitat fra: Elmo på mandag 28. januar 2019, klokken 16:43
Sitat fra: bno på mandag 28. januar 2019, klokken 09:37
Da fikk jeg lagt inn forsikringsselskap på MinTesla.
Er det under "Registrering" at du la inn det ??  Den knappen er fremdeles grået ut hos meg.
@ Elmo
Slik (grået ut) var det også for meg inntil jeg oppdaget at man må fylle inn alle overliggende sekvenser før neste åpner seg for editering.
:+1: Jeg hadde tydeligvis ikke fått trykket "LAGRE OG FORTSETT" under Betalingsmetode  :( :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

PaalT

Fikk en hyggelig telefon fra Tesla i dag. Fikk beskjed at vår m3 skal leveres ut uke 7 eller 8 (tesla tidsangivelse  :D). Fikk tom. vin nummeret 207xxx (må 2x sjekke om det stemmer. Glemte det igjen på kontoret). Han sa at de matcher reservasjonsholdere opp mot hva som er ombord båten (han nevnte kun en båt). Sa at vi var noen av de første som skulle få en m3 i Norge.

NB: fikk telefon for 1-2 uker siden. Bestilte 18 tommers piggfrie vinterhjul. Det viser seg at bremsene i performance utgaven er for store for 18 tommer felger. Det måtte bli 20 tommer. Den hyggelige Tesla fyren hadde visstnok fått mye kjeft fra andre kunder.
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

Virelli

Sitat fra: PaalT på mandag 28. januar 2019, klokken 22:49
Fikk en hyggelig telefon fra Tesla i dag. Fikk beskjed at vår m3 skal leveres ut uke 7 eller 8 (tesla tidsangivelse  :D). Fikk tom. vin nummeret 207xxx (må 2x sjekke om det stemmer. Glemte det igjen på kontoret). Han sa at de matcher reservasjonsholdere opp mot hva som er ombord båten (han nevnte kun en båt). Sa at vi var noen av de første som skulle få en m3 i Norge.

NB: fikk telefon for 1-2 uker siden. Bestilte 18 tommers piggfrie vinterhjul. Det viser seg at bremsene i performance utgaven er for store for 18 tommer felger. Det måtte bli 20 tommer. Den hyggelige Tesla fyren hadde visstnok fått mye kjeft fra andre kunder.
Når reserverte og bestilte du?

Lynkjapp

Jeg ser ingenting om forsikring lengre og alt ser ut til å være ferdig utfylt, alle fire tingene fra leveringssted til registrering er krysset av som klart. Men likevel får jeg ikke kryss på steg 2, Klargjør for levering. Er det slik at forsikring forsvinner hvis man velger kontantkjøp, fordi da er ikke forsikringen interessant for Tesla?

Pussig nok har jeg knappen "Lagre og fortsett" under Innbytte, men Innbytte er fylt ut og krysset av siden flere dager, så hvorfor den knappen vises der fortsatt, det skjønner jeg ikke.

Jeg har for øvrig ikke blitt ringt opp ennå, om det har noe med saken å gjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA