Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Model 3 => Emne startet av: Karma på fredag 25. januar 2019, klokken 10:56
Da ble det åpnet for mulighet for klargjøring for levering på mine sider.
Andre som har fått dette? Spennende :)
Min ser ikke slik ut i dag, men har endret seg nå til å se slik ut:
Litt snodig, siden jeg avtalte levering i Lillestrøm, men egentlig samme for meg..
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Sitat fra: hawK på fredag 25. januar 2019, klokken 11:09
Min ser ikke slik ut i dag, men har endret seg nå til å se slik ut:
Litt snodig, siden jeg avtalte levering i Lillestrøm, men egentlig samme for meg..
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Samme hos meg. Tror de forandrer det etterhvert.
Jeg fylte ut informasjonen nå..
Nå ser det slik ut
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Gikk gjennom og fikk gitt all info bortsett fra utstyr/vinterdekk og slikt. Nå kan jo alt gå via nettsiden, eller kommer man likevel til å få epost/tlf?
Dette virker jo ufattelig mye mer effektivt. :)
Jeg kunne også legge inn denne infoen nå, men dette er jo info jeg stort sett har gitt på telefon to ganger før. Ingenting av denne informasjonen lå inne selv om den er gitt på telefon tidligere.
Undrer meg litt på om de har kontroll så bilene leveres ut i forhold til reservasjonstidspunkt. For min del som ikke gjorde noe før januar i år er jo det helt greit, men ville vært lett skeptisk/irritert om jeg hadde stått på liste siden '16 og ikke fikk bil først.
Men får man velge noe annet enn firma? På Registranttype får jeg ikke endre.
Sitat fra: Karma på fredag 25. januar 2019, klokken 10:56
Da ble det åpnet for mulighet for klargjøring for levering på mine sider.
Andre som har fått dette? Spennende :)
Ble det hos meg også i formiddag, men den delen som gjaldt "Forsiking" hvor jeg kunne oppgi forsikringsselskap er nå forsvunnet selv om jeg ikke oppga noe selskapsnavn der.
Selv om jeg har oppgitt mitt og konas navn på hvem bilen skal registreres på så forblir det en "pluss" istedenfor en "hake" på det punktet.
Samme hos andre?
EDIT: Logget ut og så inn igjen og da var "Forsikring" tilbake igjen samt at det å legge inn data for å registrere bilen på 2 personer fungerte og er nå "Haket" av som ferdigstilt.
Jeg har også fått opp dette, men nesten ingenting er fylt ut selv om jeg har vært i kontakt via tlf.
Ser jeg får opp Drammen eller Brumundal(?) på utleveringssted, er det noen som har fått opp skøyen?
Er det slik at de må manuelt legge inn dette etter at det er "enablet" ? Jeg blir jo litt skeptisk til å begynne å redigere på dette selv. Leveringssted f.eks kan jeg ikke velge noe, bare fylle ut manuelle felter.
Har fylt inn alle stegene her nå. Står at Final invoice er på vei....
Antar at endelig leveringstidspunkt mellom 15-28.02 også snart er klart. OHHH JOY!
LAB
Sitat fra: GOS på fredag 25. januar 2019, klokken 11:45Selv om jeg har oppgitt mitt og konas navn på hvem bilen skal registreres på så forblir det en "pluss" istedenfor en "hake" på det punktet.
Jeg har en hake på det punktet selv med to registranter. Derimot har jeg ikke en hake på punkt to på oversikten altså "Klargjør for levering", selv om jeg har haker på alle fire punktene Leveringssted, Innbytte, Betalingsmetode, Registrering.
Litt morsomt at først står det at registreringsinformasjonen ikke kan endres, så man må være nøye når man skriver den inn. Så jeg la til kona i tillegg til meg selv og sjekket at all info var ok. Og først etter det leste jeg en tekst noen la ut om at "alle registranter må være tilstede ved utleveringen". Hmm... Jaja, får håpe at kona vil bli med da.
Hva er forskjellen på Loan og Residual Loan om noen vet?
Måtte forøvrig logge ut og inn igjen for å få "Forsikrings"boksen vekk og neste steg huket av - til de som måtte lure.
Sitat fra: najtrox på fredag 25. januar 2019, klokken 12:01
Jeg har også fått opp dette, men nesten ingenting er fylt ut selv om jeg har vært i kontakt via tlf.
Ser jeg får opp Drammen eller Brumundal(?) på utleveringssted, er det noen som har fått opp skøyen?
Er det slik at de må manuelt legge inn dette etter at det er "enablet" ? Jeg blir jo litt skeptisk til å begynne å redigere på dette selv. Leveringssted f.eks kan jeg ikke velge noe, bare fylle ut manuelle felter.
Jeg var i kontakt med dem, og de sa at alle som velger Oslo må til Lillestrøm og varemessa
Sitat fra: Salvelinus på fredag 25. januar 2019, klokken 11:21
Jeg kunne også legge inn denne infoen nå, men dette er jo info jeg stort sett har gitt på telefon to ganger før. Ingenting av denne informasjonen lå inne selv om den er gitt på telefon tidligere.
Undrer meg litt på om de har kontroll så bilene leveres ut i forhold til reservasjonstidspunkt. For min del som ikke gjorde noe før januar i år er jo det helt greit, men ville vært lett skeptisk/irritert om jeg hadde stått på liste siden '16 og ikke fikk bil først.
De har antakelig null kontroll. Vet ikke om det er sjarmerende eller skremmende :laugh:
Ringte Tesla nå og de sier at alle bilene som skal leveres i Februar blir til Drammen, men de bilene som leveres i Mars så er det ok å få den levert i Lillestrøm.
Sitat fra: emurof på fredag 25. januar 2019, klokken 13:04
Sitat fra: Salvelinus på fredag 25. januar 2019, klokken 11:21
Jeg kunne også legge inn denne infoen nå, men dette er jo info jeg stort sett har gitt på telefon to ganger før. Ingenting av denne informasjonen lå inne selv om den er gitt på telefon tidligere.
Undrer meg litt på om de har kontroll så bilene leveres ut i forhold til reservasjonstidspunkt. For min del som ikke gjorde noe før januar i år er jo det helt greit, men ville vært lett skeptisk/irritert om jeg hadde stått på liste siden '16 og ikke fikk bil først.
De har antakelig null kontroll. Vet ikke om det er sjarmerende eller skremmende :laugh:
Det er jo mulig de har implementert nytt system (eller har det vært slik webskjema for tidligere S/X eiere?), og ikke fått slått sammen info de har samlet inn på telefon.. Slik virker det hvert fall.
Personlig er jeg ikke så bekymret, de vil nok følge opp inviduelt på telefon frem til de får elektronisk flyt 100%.
Sitat fra: stranger1891 på fredag 25. januar 2019, klokken 13:19
Ringte Tesla nå og de sier at alle bilene som skal leveres i Februar blir til Drammen, men de bilene som leveres i Mars så er det ok å få den levert i Lillestrøm.
Det gjelder nok bare Østlandet. Jeg får min levert i Februar i Stavanger
Sitat fra: stranger1891 på fredag 25. januar 2019, klokken 13:19
Ringte Tesla nå og de sier at alle bilene som skal leveres i Februar blir til Drammen, men de bilene som leveres i Mars så er det ok å få den levert i Lillestrøm.
Hmm, kanskje derfor det sto Drammen på min, selv om jeg hadde avtalt Oslo. Får bil i Februar! (Kanskje)
Kan velge mellom Drammen og Brumunddal. Bor i Østfold. Ingen telefonhenvendelse.
Håper det er også samme årsak til at jeg ikke kunne velge noe annet enn grået ut informasjon om Drammen
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Hva f.. er "residual loan", hvorfor skal de evt vite noe mer enn at jeg ordner finansiering selv?
Og der forsvant linken til Bestillingsavtale og Depositumfaktura på min Tesla-konto.
Og så... der var linkene synlige igjen (med engelsk "View" som link).
Sitat fra: ganton på fredag 25. januar 2019, klokken 16:18
Kan velge mellom Drammen og Brumunddal. Bor i Østfold. Ingen telefonhenvendelse.
Samme her. Nå står det i alle fall ikke Tromsø lenger. Det er jo en forbedring.
Sitat fra: Bore på fredag 25. januar 2019, klokken 11:29
Men får man velge noe annet enn firma? På Registranttype får jeg ikke endre.
De data om leveringssted er redigerebare og man gjør dette selv (ja) Erfarte da jeg fylte ut at jeg måtte ta steg for steg slavisk for å kunne åpne og redigere legge inn data i underliggende steg. Registrerer på person kom opp som privat eller 2 personer...
NB! Leveringssted var lagt inn opp i Nordnorge et sted. Her la jeg inn i første felt adresse til Tesla i Stavanger og da kom det opp som et valg og ved å angi det fylte felten seg ut selv. Her må man altså inn å endre leveringsted om man ser at det ikke stemmer med eget valg...
Sitat fra: ganton på fredag 25. januar 2019, klokken 16:24
Hva f.. er "residual loan", hvorfor skal de evt vite noe mer enn at jeg ordner finansiering selv?
Cash er valget på engelsk eller kontant da
Har ikke så store lommer
Sitat fra: ganton på fredag 25. januar 2019, klokken 20:03
Har ikke så store lommer
Har fire lommer på min bukse og 4 på jakken, så jeg kan hjelpe deg
Der er min også kommet til steg 2.
Jeg er litt forundret når man tenker å alle de som har reservert og ventet i flere år, så får vi som ikke har reservert bilen like tidlig som dem
Sitat fra: Toalmar på fredag 25. januar 2019, klokken 21:40
Der er min også kommet til steg 2.
Jeg er litt forundret når man tenker å alle de som har reservert og ventet i flere år, så får vi som ikke har reservert bilen like tidlig som dem
Denne registreringen har antakelig ingenting å si for leveringstidspunktet.
Dette står fortsatt på siden ang utlevering: We will reach out to you to schedule your delivery date. Delivery time frame will be based on reservation date, order date, delivery location and vehicle configuration.
Sitat fra: Toalmar på fredag 25. januar 2019, klokken 21:40
Der er min også kommet til steg 2.
Jeg er litt forundret når man tenker å alle de som har reservert og ventet i flere år, så får vi som ikke har reservert bilen like tidlig som dem
Enig hvis de som reserverte sent får før en som har reservert tidlig. Men hvis de klarer å levere til alle som har bestilt før jul nå innen noen veldig få uker så kan jeg forstå de må fokusere mest på effektivitet. Og hvis det kommer så mange biler innen veldig kort tid så bør jo alle være fornøyd?
Reserverte 31.3.2016. Bestilt 6.12.18 LR AWD med alt utst. Ikke hørt en damn skit fra Tesla. La inn referral kode 19.12 ikke noe hørt. Litt irriterende da å ha ytt et rentefritt lån på 3 år. Ikke bra det.
Sitat fra: bno på lørdag 26. januar 2019, klokken 06:21
Reserverte 31.3.2016. Bestilt 6.12.18 LR AWD med alt utst. Ikke hørt en damn skit fra Tesla. La inn referral kode 19.12 ikke noe hørt. Litt irriterende da å ha ytt et rentefritt lån på 3 år. Ikke bra det.
Har du logget inn på sidene dine på tesla.com? Hva har du krysset av på som foretrukket kontaktmåte? Jeg ble oppringt ETTER det var mulig å selv legge inn data på nettsiden. Som om det var nødvendig om å spørre om det samme igjen.
Ja og har fylt ut skjema på nettsiden. Itillegg har jeg sendt en mail om hvorfor man ikke har ringt meg og det har de svart på at vil skje, men virker urydding synes jeg selv om jeg ikke tror at telefonsamtalen endre på noe. Repr. vel kun internsalg av dekk, forsikring og lån tenker jeg.
Husk på at Tesla skal ringe ekstremt mange kunder på kort tid...
Dette blir vel den største utlevering av biler i Norge noen gang?
Jeg har problemer med å velge utleveringssted. Får en feil melding: "delivery place not successfully saved"
Har 2 valg Trondheim (som er den nærmeste) eller Ålesund. Får samme melding uansett hva jeg velger.
Noen flere som har problemer med dette?
Sitat fra: Espensat på lørdag 26. januar 2019, klokken 12:36
Jeg har problemer med å velge utleveringssted. Får en feil melding: "delivery place not successfully saved"
Har 2 valg Trondheim (som er den nærmeste) eller Ålesund. Får samme melding uansett hva jeg velger.
Noen flere som har problemer med dette?
Ja, fikk den feilmeldingen selv. Prøvde 2 ganger til og siste gang funka det. Kommer opp forslag når det funker, de som er nærmest deg, velg en, leveringsstedboksen blir "bokka av" og du er ferdig :)
Da fikk jeg lagt inn forsikringsselskap på MinTesla. Med det forsvant muligheten til å gjøre endringer link og status på progresjonsskjema flyttet seg til klargjøring for levering.
Tesla har ikke ringt meg.
Sitat fra: bno på mandag 28. januar 2019, klokken 09:37
Da fikk jeg lagt inn forsikringsselskap på MinTesla. Med det forsvant muligheten til å gjøre endringer link og status på progresjonsskjema flyttet seg til klargjøring for levering.
Tesla har ikke ringt meg.
Hvordan fikk du lagt til forsikring i etterkant?
Jeg lot feltet stå blankt når jeg registrerte min informasjon og når ser jeg ikke noe felt for å angi det.
Status på progresjonskjema hos meg er fortsatt 1/4.
Sitat fra: bno på mandag 28. januar 2019, klokken 09:37
Da fikk jeg lagt inn forsikringsselskap på MinTesla. Med det forsvant muligheten til å gjøre endringer link og status på progresjonsskjema flyttet seg til klargjøring for levering.
Tesla har ikke ringt meg.
Samme skjedde hos meg. Straks bekreftet navn, adresse og forsikringsselskap, så ble konfigurasjon låst, og jeg kan ikke lenger "endre mitt design".
2 av 4 haker merket av, og det står neste er mottak av endelig faktura og klargjøring for betaling.
Sitat fra: bno på mandag 28. januar 2019, klokken 09:37
Da fikk jeg lagt inn forsikringsselskap på MinTesla.
Er det under "Registrering" at du la inn det ?? Den knappen er fremdeles grået ut hos meg.
Sitat fra: Elmo på mandag 28. januar 2019, klokken 16:43
Sitat fra: bno på mandag 28. januar 2019, klokken 09:37
Da fikk jeg lagt inn forsikringsselskap på MinTesla.
Er det under "Registrering" at du la inn det ?? Den knappen er fremdeles grået ut hos meg.
@ Elmo
Slik (grået ut) var det også for meg inntil jeg oppdaget at man må fylle inn alle overliggende sekvenser før neste åpner seg for editering.
@ Frosty
Ref ovenfor. Jeg gjorde ikke noe spesielt. Litt usikker på om du mener at dette ikke lengre er "på liste" hos deg. Å legge inn forsikringsselskap er litt til høyre for hoved redigerins feltet om jeg kan si det slik. Når jeg la inn selskap forsvant (så vidt jeg husker) grå tone og jeg fikk da lukket med editert felt (forsikrinsfelte) og avslutte med send. Da først forsvant skjema hos meg sammen med nevnte..
Sitat fra: bno på mandag 28. januar 2019, klokken 20:00
Sitat fra: Elmo på mandag 28. januar 2019, klokken 16:43
Sitat fra: bno på mandag 28. januar 2019, klokken 09:37
Da fikk jeg lagt inn forsikringsselskap på MinTesla.
Er det under "Registrering" at du la inn det ?? Den knappen er fremdeles grået ut hos meg.
@ Elmo
Slik (grået ut) var det også for meg inntil jeg oppdaget at man må fylle inn alle overliggende sekvenser før neste åpner seg for editering.
:+1: Jeg hadde tydeligvis ikke fått trykket "LAGRE OG FORTSETT" under Betalingsmetode :( :o
Fikk en hyggelig telefon fra Tesla i dag. Fikk beskjed at vår m3 skal leveres ut uke 7 eller 8 (tesla tidsangivelse :D). Fikk tom. vin nummeret 207xxx (må 2x sjekke om det stemmer. Glemte det igjen på kontoret). Han sa at de matcher reservasjonsholdere opp mot hva som er ombord båten (han nevnte kun en båt). Sa at vi var noen av de første som skulle få en m3 i Norge.
NB: fikk telefon for 1-2 uker siden. Bestilte 18 tommers piggfrie vinterhjul. Det viser seg at bremsene i performance utgaven er for store for 18 tommer felger. Det måtte bli 20 tommer. Den hyggelige Tesla fyren hadde visstnok fått mye kjeft fra andre kunder.
Sitat fra: PaalT på mandag 28. januar 2019, klokken 22:49
Fikk en hyggelig telefon fra Tesla i dag. Fikk beskjed at vår m3 skal leveres ut uke 7 eller 8 (tesla tidsangivelse :D). Fikk tom. vin nummeret 207xxx (må 2x sjekke om det stemmer. Glemte det igjen på kontoret). Han sa at de matcher reservasjonsholdere opp mot hva som er ombord båten (han nevnte kun en båt). Sa at vi var noen av de første som skulle få en m3 i Norge.
NB: fikk telefon for 1-2 uker siden. Bestilte 18 tommers piggfrie vinterhjul. Det viser seg at bremsene i performance utgaven er for store for 18 tommer felger. Det måtte bli 20 tommer. Den hyggelige Tesla fyren hadde visstnok fått mye kjeft fra andre kunder.
Når reserverte og bestilte du?
Jeg ser ingenting om forsikring lengre og alt ser ut til å være ferdig utfylt, alle fire tingene fra leveringssted til registrering er krysset av som klart. Men likevel får jeg ikke kryss på steg 2, Klargjør for levering. Er det slik at forsikring forsvinner hvis man velger kontantkjøp, fordi da er ikke forsikringen interessant for Tesla?
Pussig nok har jeg knappen "Lagre og fortsett" under Innbytte, men Innbytte er fylt ut og krysset av siden flere dager, så hvorfor den knappen vises der fortsatt, det skjønner jeg ikke.
Jeg har for øvrig ikke blitt ringt opp ennå, om det har noe med saken å gjøre.
Sitat fra: Lynkjapp på mandag 28. januar 2019, klokken 23:14
Jeg ser ingenting om forsikring lengre og alt ser ut til å være ferdig utfylt, alle fire tingene fra leveringssted til registrering er krysset av som klart. Men likevel får jeg ikke kryss på steg 2, Klargjør for levering. Er det slik at forsikring forsvinner hvis man velger kontantkjøp, fordi da er ikke forsikringen interessant for Tesla?
Pussig nok har jeg knappen "Lagre og fortsett" under Innbytte, men Innbytte er fylt ut og krysset av siden flere dager, så hvorfor den knappen vises der fortsatt, det skjønner jeg ikke.
Jeg har for øvrig ikke blitt ringt opp ennå, om det har noe med saken å gjøre.
Jeg har kontantkjøp, oppga forsikring også. Så tror ikke det har noe med saken å gjøre
Sitat fra: Lynkjapp på mandag 28. januar 2019, klokken 23:14
Jeg ser ingenting om forsikring lengre og alt ser ut til å være ferdig utfylt, alle fire tingene fra leveringssted til registrering er krysset av som klart. Men likevel får jeg ikke kryss på steg 2, Klargjør for levering. Er det slik at forsikring forsvinner hvis man velger kontantkjøp, fordi da er ikke forsikringen interessant for Tesla?
Pussig nok har jeg knappen "Lagre og fortsett" under Innbytte, men Innbytte er fylt ut og krysset av siden flere dager, så hvorfor den knappen vises der fortsatt, det skjønner jeg ikke.
Jeg har for øvrig ikke blitt ringt opp ennå, om det har noe med saken å gjøre.
Slik har det vært hos meg også i nesten 1 uke. Alt er allikevel som det skal være sier Tesla. (Ringte dem i går for å endre forsikringsselskap og da bekreftet de at alt var i orden selv om skjermen på MyTesla ikke viste neste trinn)
Reserverte 31.3.2016. Kontant kjøp. ingen innbytte. forsikring ok. Ikke blitt oppringt (les: det er for å selge inn ting) og mener at det betyr nada for levering. Det er nok andre kriterier som styrer det ikke et telefonsalg.
Sitat fra: Virelli på mandag 28. januar 2019, klokken 23:08
Når reserverte og bestilte du?
Virelli, Vi reserverte M3 31/04/16 og fikk konfigurert 05-06/12/18
Sitat fra: PaalT på mandag 28. januar 2019, klokken 22:49
Fikk en hyggelig telefon fra Tesla i dag. Fikk beskjed at vår m3 skal leveres ut uke 7 eller 8 (tesla tidsangivelse :D). Fikk tom. vin nummeret 207xxx (må 2x sjekke om det stemmer.
Har du fått tilgang til sluttfaktura på din Tesla-konto?
I såfall: skjermdump?
Sitat fra: Elmo på mandag 28. januar 2019, klokken 16:43
Forsikrings-"knappen" er fremdeles grået ut hos meg.
Sitat fra: Elmo på mandag 28. januar 2019, klokken 22:45
:+1: Jeg hadde tydeligvis ikke fått trykket "LAGRE OG FORTSETT" under Betalingsmetode :( :o
Straks jeg la inn forsikringsselskap og trykket Lagre så fikk jeg denne:
Neste steg:
Vi utferdiger fakturaen og kontakter deg for å arrangere den endelige betalingen din.
Så da går det fremover for meg også :-)
Får fylle inn forsikring jeg også da :p
Fikk også telefon på mandag med beskjeden om at "du er av de som får bil først". Måtte bekrefte dekk igjen, og sende finansieringsinformasjon. Ikke fått noe VIN enda, tipper det kommer når finansieringen er sjekket og ok.
Sitat fra: geircit2 på tirsdag 29. januar 2019, klokken 19:50
Sitat fra: PaalT på mandag 28. januar 2019, klokken 22:49
Fikk en hyggelig telefon fra Tesla i dag. Fikk beskjed at vår m3 skal leveres ut uke 7 eller 8 (tesla tidsangivelse :D). Fikk tom. vin nummeret 207xxx (må 2x sjekke om det stemmer.
Har du fått tilgang til sluttfaktura på din Tesla-konto?
I såfall: skjermdump?
Jeg vil påstå at per idag har ingen fått VIN nummer, men bevis om det motsatt tas i mot med gkede. De sentrale personene hadde ett møte idag for å avklare VIN tildeling som enda ikke er gjort. (Ingen i Europa har fått enda)
Det ble (også idag) påstått at min er på første båt med mulig levering sent uke 6, men mest sannsynlig uken etter. Om så skjer er jeg veldig happy, men avventer nå og ser når hva som står når Final Invoice kommer og tilhørende telefon. Blir ikke overrasket om den først kommer med andre båt heller.
Har hatt en hyggelig e-post utveksling med Tesla i Toronto nå i kveld.
Stilte noen spørsmål vedr. min bestilling.
Intet tildelt VIN-nr enda.
Antatt leveringsdato: uke 10-11 (de 2 første ukene i mars).
Og... ingen reservasjon... og bestilte min Tesla Model 3 den 11.01.2019 :laugh:
Sitat fra: GOS på tirsdag 29. januar 2019, klokken 21:11
Sitat fra: geircit2 på tirsdag 29. januar 2019, klokken 19:50
Sitat fra: PaalT på mandag 28. januar 2019, klokken 22:49
Fikk en hyggelig telefon fra Tesla i dag. Fikk beskjed at vår m3 skal leveres ut uke 7 eller 8 (tesla tidsangivelse :D). Fikk tom. vin nummeret 207xxx (må 2x sjekke om det stemmer.
Har du fått tilgang til sluttfaktura på din Tesla-konto?
I såfall: skjermdump?
Jeg vil påstå at per idag har ingen fått VIN nummer, men bevis om det motsatt tas i mot med gkede. De sentrale personene hadde ett møte idag for å avklare VIN tildeling som enda ikke er gjort. (Ingen i Europa har fått enda)
Det ble (også idag) påstått at min er på første båt med mulig levering sent uke 6, men mest sannsynlig uken etter. Om så skjer er jeg veldig happy, men avventer nå og ser når hva som står når Final Invoice kommer og tilhørende telefon. Blir ikke overrasket om den først kommer med andre båt heller.
Stiller meg bak disse tankene selv. Selv om det blir påstått at bilen er på første båt, blir jeg ikke overrasket om det drøyer ut i mars. Men det er uansett ikke lenge igjen :)
Da fikk jeg en mail fra Tesla. De ville kontakte meg en av de første dagen og ba meg fylle ut skjema på Tesla.com. Det er de skjema jeg har fylt ut antar jeg.
Beklager om spørsmålet er stilt før, men er heller ikke deres "Bestillingsavtale" oppdatert med eventuelle endringer dere har foretatt etter første bestilling?
Sitat fra: zaltoz på onsdag 30. januar 2019, klokken 20:55
Beklager om spørsmålet er stilt før, men er heller ikke deres "Bestillingsavtale" oppdatert med eventuelle endringer dere har foretatt etter første bestilling?
Tror det gjelder alle. Jeg har endret 2 ganger, fortsatt samme som første valget mitt på bestillingsavtalen.
Neppe alle: bestilte 11.01; endret til sort/hvitt interiør 13.01; én time senere var bestillingsavtale/kjøpsavtale oppdatert.
Sitat fra: geircit2 på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:00
Neppe alle: bestilte 11.01; endret til sort/hvitt interiør 13.01; én time senere var bestillingsavtale/kjøpsavtale oppdatert.
Ok da. Så og si alle...
Sitat fra: zaltoz på onsdag 30. januar 2019, klokken 20:55
Beklager om spørsmålet er stilt før, men er heller ikke deres "Bestillingsavtale" oppdatert med eventuelle endringer dere har foretatt etter første bestilling?
jeg ringte Tesla idag og lurte på akkurat samme. Hun så at det er den bilen som står på min side som gjelder. Altså den du ser bildet av. Og at fakturaene vil bli oppdatert snart.
Tja, min bestillingsavtale/kjøpsavtale ble oppdatert straks etter at jeg endret fra svart til svart/hvit interiør - men bildet av bilen på min konto viser svart interiør ;)
Sitat fra: geircit2 på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:22
Tja, min bestillingsavtale/kjøpsavtale ble oppdatert straks etter at jeg endret fra svart til svart/hvit interiør - men bildet av bilen på min konto viser svart interiør ;)
hva står det når du trykker på vis designdetaljer? Fordi det skal stemme med bildet og så lenge det står riktig i design detaljer så er det ok. Om ikke så anbefaler jeg at du tar kontakt med Tesla.
Sitat fra: Elmaster på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:26
Sitat fra: geircit2 på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:22
Tja, min bestillingsavtale/kjøpsavtale ble oppdatert straks etter at jeg endret fra svart til svart/hvit interiør - men bildet av bilen på min konto viser svart interiør ;)
hva står det når du trykker på vis designdetaljer? Fordi det skal stemme med bildet og så lenge det står riktig i design detaljer så er det ok. Om ikke så anbefaler jeg at du tar kontakt med Tesla.
Min viser også sorte stoler på bildet på teslakontoen, men under designdetaljer står det "sort og hvitt interiør".
Så jeg tror de bare ikke viser de hvite stolene på den siden, når jeg hadde en X med hvitt interiør, viste den også sort i appen og på skjermene i bilen.
Under designdetaljer står det som bestilt (sist endret og korrekt) "Svart og hvitt Premium-interiør".
Min ble bestilt med svart/hvit int. Bilde på Tesla side og i app viser svart int.
Bestillingsdetaljene sier også svart/hvit
Sitat fra: geircit2 på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:58
Under designdetaljer står det som bestilt (sist endret og korrekt) "Svart og hvitt Premium-interiør".
da er det riktig.
Sitat fra: najtrox på tirsdag 29. januar 2019, klokken 21:47
Sitat fra: GOS på tirsdag 29. januar 2019, klokken 21:11
Sitat fra: geircit2 på tirsdag 29. januar 2019, klokken 19:50
Sitat fra: PaalT på mandag 28. januar 2019, klokken 22:49
Fikk en hyggelig telefon fra Tesla i dag. Fikk beskjed at vår m3 skal leveres ut uke 7 eller 8 (tesla tidsangivelse :D). Fikk tom. vin nummeret 207xxx (må 2x sjekke om det stemmer.
Har du fått tilgang til sluttfaktura på din Tesla-konto?
I såfall: skjermdump?
Jeg vil påstå at per idag har ingen fått VIN nummer, men bevis om det motsatt tas i mot med gkede. De sentrale personene hadde ett møte idag for å avklare VIN tildeling som enda ikke er gjort. (Ingen i Europa har fått enda)
Det ble (også idag) påstått at min er på første båt med mulig levering sent uke 6, men mest sannsynlig uken etter. Om så skjer er jeg veldig happy, men avventer nå og ser når hva som står når Final Invoice kommer og tilhørende telefon. Blir ikke overrasket om den først kommer med andre båt heller.
Stiller meg bak disse tankene selv. Selv om det blir påstått at bilen er på første båt, blir jeg ikke overrasket om det drøyer ut i mars. Men det er uansett ikke lenge igjen :)
Jeg har kun bestillings avtale per i dag. Ser at VIN ikke er oppdatert på Tesla sidene. Tesla ringte meg igjen på fredag. De bekreftet samme VIN nr igjen. Første båt ankommer Europa til uken. De regner med at utlevering i Norge starter siste uke i februar. Utleveringsstedet var opprinnelig Lillestrøm men det er flyttet til Drammen. Hadde ikke regnet med at Tesla ringer omtrent ukentlig :D
Sitat fra: PaalT på tirsdag 29. januar 2019, klokken 08:35
Sitat fra: Virelli på mandag 28. januar 2019, klokken 23:08
Når reserverte og bestilte du?
Virelli, Vi reserverte M3 31/04/16 og fikk konfigurert 05-06/12/18
Huff, så en feil
Vi reserverte 31.03.16
På mandag fylte jeg ut leveringssted, ingen innbytte, betaling osv. Så kom det epost i går om alt det samme, bare «ingen innbytte» var kommet med som registrert. Greit nok, men jeg forstår ikke gnålet om «last opp papirer om forsikring» når ingen forsikringsselskaper gir slikt uten reg.nr. eller VIN. Dessuten slipper ingen biler ut på veien uten at ansvarlig selskap er registrert i autosys som er vegvesenets system mot forsikringsselskapene for å håndtere dette. Om de først tar bryderiet med å oversette fra engelsk, må det være lov å få til tilpassing til lokalt marked så det henger litt på greip. Vel, dagens lille utblåsing :-)
Rart det der med ringing. Reserverte 31.3.16 og bestilte 6.12.18 Måtte ringe de i går da jeg lurte på hva som skjer og om de hadde "glemt" meg.... :) Dette kontrasterer de som er oppringt for 2 og flere gnager. I dont know...