Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Klargjør for levering - Steg 2 av 4

Startet av Karma, fredag 25. januar 2019, klokken 10:56

« forrige - neste »

Virelli

Sitat fra: geircit2 på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:00
Neppe alle: bestilte 11.01; endret til sort/hvitt interiør 13.01; én time senere var bestillingsavtale/kjøpsavtale oppdatert.
Ok da. Så og si alle...

Elmaster

Sitat fra: zaltoz på onsdag 30. januar 2019, klokken 20:55
Beklager om spørsmålet er stilt før, men er heller ikke deres "Bestillingsavtale" oppdatert med eventuelle endringer dere har foretatt etter første bestilling?
jeg ringte Tesla idag og lurte på akkurat samme. Hun så at det er den bilen som står på min side som gjelder. Altså den du ser bildet av. Og at fakturaene vil bli oppdatert snart.

geirci2

Tja, min bestillingsavtale/kjøpsavtale ble oppdatert straks etter at jeg endret fra svart til svart/hvit interiør - men bildet av bilen på min konto viser svart interiør ;)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Elmaster

Sitat fra: geircit2 på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:22
Tja, min bestillingsavtale/kjøpsavtale ble oppdatert straks etter at jeg endret fra svart til svart/hvit interiør - men bildet av bilen på min konto viser svart interiør ;)
hva står det når du trykker på vis designdetaljer? Fordi det skal stemme med bildet og så lenge det står riktig i design detaljer så er det ok. Om ikke så anbefaler jeg at du tar kontakt med Tesla.

olavxxx

Sitat fra: Elmaster på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:26
Sitat fra: geircit2 på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:22
Tja, min bestillingsavtale/kjøpsavtale ble oppdatert straks etter at jeg endret fra svart til svart/hvit interiør - men bildet av bilen på min konto viser svart interiør ;)
hva står det når du trykker på vis designdetaljer? Fordi det skal stemme med bildet og så lenge det står riktig i design detaljer så er det ok. Om ikke så anbefaler jeg at du tar kontakt med Tesla.
Min viser også sorte stoler på bildet på teslakontoen, men under designdetaljer står det "sort og hvitt interiør".
Så jeg tror de bare ikke viser de hvite stolene på den siden, når jeg hadde en X med hvitt interiør, viste den også sort i appen og på skjermene i bilen.

geirci2

Under designdetaljer står det som bestilt (sist endret og korrekt) "Svart og hvitt Premium-interiør".
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Toalmar

Min ble bestilt med svart/hvit int. Bilde på Tesla side og i app viser svart int.
Bestillingsdetaljene sier også svart/hvit
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Elmaster

Sitat fra: geircit2 på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:58
Under designdetaljer står det som bestilt (sist endret og korrekt) "Svart og hvitt Premium-interiør".
da er det riktig.

PaalT

Sitat fra: najtrox på tirsdag 29. januar 2019, klokken 21:47
Sitat fra: GOS på tirsdag 29. januar 2019, klokken 21:11
Sitat fra: geircit2 på tirsdag 29. januar 2019, klokken 19:50
Sitat fra: PaalT på mandag 28. januar 2019, klokken 22:49
Fikk en hyggelig telefon fra Tesla i dag. Fikk beskjed at vår m3 skal leveres ut uke 7 eller 8 (tesla tidsangivelse  :D). Fikk tom. vin nummeret 207xxx (må 2x sjekke om det stemmer.

Har du fått tilgang til sluttfaktura på din Tesla-konto?
I såfall: skjermdump?

Jeg vil påstå at per idag har ingen fått VIN nummer, men bevis om det motsatt tas i mot med gkede. De sentrale personene hadde ett møte idag for å avklare VIN tildeling som enda ikke er gjort. (Ingen i Europa har fått enda)

Det ble (også idag) påstått at min er på første båt med mulig levering sent uke 6, men mest sannsynlig uken etter. Om så skjer er jeg veldig happy, men avventer nå og ser når hva som står når Final Invoice kommer og tilhørende telefon. Blir ikke overrasket om den først kommer med andre båt heller.

Stiller meg bak disse tankene selv. Selv om det blir påstått at bilen er på første båt, blir jeg ikke overrasket om det drøyer ut i mars. Men det er uansett ikke lenge igjen :)

Jeg har kun bestillings avtale per i dag. Ser at VIN ikke er oppdatert på Tesla sidene. Tesla ringte meg igjen på fredag. De bekreftet samme VIN nr igjen. Første båt ankommer Europa til uken.  De regner med at utlevering i Norge starter siste uke i februar. Utleveringsstedet var opprinnelig Lillestrøm men det er flyttet til Drammen. Hadde ikke regnet med at Tesla ringer omtrent ukentlig :D
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

PaalT

Sitat fra: PaalT på tirsdag 29. januar 2019, klokken 08:35
Sitat fra: Virelli på mandag 28. januar 2019, klokken 23:08

Når reserverte og bestilte du?
Virelli, Vi reserverte M3 31/04/16 og fikk konfigurert 05-06/12/18

Huff, så en feil
Vi reserverte 31.03.16
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

Autowinder

På mandag fylte jeg ut leveringssted, ingen innbytte, betaling osv. Så kom det epost i går om alt det samme, bare «ingen innbytte» var kommet med som registrert. Greit nok, men jeg forstår ikke gnålet om «last opp papirer om forsikring» når ingen forsikringsselskaper gir slikt uten reg.nr. eller VIN. Dessuten slipper ingen biler ut på veien uten at ansvarlig selskap er registrert i autosys som er vegvesenets system mot forsikringsselskapene for å håndtere dette. Om de først tar bryderiet med å oversette fra engelsk, må det være lov å få til tilpassing til lokalt marked så det henger litt på greip.  Vel, dagens lille utblåsing :-)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

bno

Rart det der med ringing. Reserverte 31.3.16 og bestilte 6.12.18 Måtte ringe de i går da jeg lurte på hva som skjer og om de hadde "glemt" meg.... :) Dette kontrasterer de som er oppringt for 2 og flere gnager. I dont know...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA