Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

HCO

Sitat fra: HermanGatevold på mandag 28. januar 2019, klokken 09:18
Kan dere som er så ekstremt opptatt av takstativ heller gå og kjøpe takstativ, og spørre om det følger med bil isteden? Herregud for en prioritering. IKKE KJØP MODEL 3 HVIS DERE TRENGER TAKSTATIV. Enkelt.

En annen løsning kan være at de som blir oppjaget av å lese diskusjoner og spekulasjoner om takstativ, lar være å gå inn på diskusjonstråder med "takstativ" i tittelen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Magnus Hansen

Sitat fra: HCO på mandag 28. januar 2019, klokken 09:35
Kan dere som er så ekstremt opptatt av takstativ heller gå og kjøpe takstativ, og spørre om det følger med bil isteden? Herregud for en prioritering. IKKE KJØP MODEL 3 HVIS DERE TRENGER TAKSTATIV. Enkelt.

En annen løsning kan være at de som blir oppjaget av å lese diskusjoner og spekulasjoner om takstativ, lar være å gå inn på diskusjonstråder med "takstativ" i tittelen.

:+1:

DeepFu

Sitat fra: My2cents på mandag 28. januar 2019, klokken 09:20

Enig!

Eller....
Hvorfor kommentere på et tema som man åpenbart har null interesse for? Eller mener dere at dette er en tråd som burde stenges siden det er en problemstilling dere prioriterer lavt?
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Handyman

Sitat fra: HCO på mandag 28. januar 2019, klokken 09:35

To the point! :+1:
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

andrjor

Hva er poenget med en slik kommentar? Flere liker bilen og vi ønsker å finne ut av dette. Har du null interesse for temaet kan du heller la være å kommentere.

Counterpointer

Magnus Hansen

Her er også en diskusjon om seasucker med takboks og diverse annen last. Fungerer åpenbart helt fint i normal bruk. Vet jo selvfølgelig ikke hva som ville skjedd i en ulykke.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/sea-sucker-roof-rack-and-cargo-box-in-the-cold.135579

Ellers er det bare å søke på «seasucker rally» i YouTube hvis man ikke tror dette holder..

My2cents

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 28. januar 2019, klokken 10:44
Her er også en diskusjon om seasucker med takboks og diverse annen last. Fungerer åpenbart helt fint i normal bruk. Vet jo selvfølgelig ikke hva som ville skjedd i en ulykke.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/sea-sucker-roof-rack-and-cargo-box-in-the-cold.135579

Ellers er det bare å søke på «seasucker rally» i YouTube hvis man ikke tror dette holder..

Disse kan ikke tyverisikres på en skikkelig måte som med fast innfesting dessverre.....

andrjor

Dette begynner å bli en evig diskusjon, men jeg legger til følgende respons fra Tesla  :D

"Hej,

Här kommer en återkoppling på vårt samtal.

Takstativ för Model 3 är bekräftat att det kommer till Norge för eftermontering.

När det kommer har vi ingen estimerad prognos på.

Ha en fin dag.

Med vänlig hälsning,"

ganton

Regner med at dette stemmer, noe annet ville vært "skandale" . Synd de ikke kan si noe om om prosessen og hva som gjenstår. Uten takstativ hadde vi måtte revurdere hele bilen.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19, solgt 2024)
Tesla model Y performance juli 2024

Pepsipepsi

andrjor, hvilken dato fikk du dette svaret?

Jeg fikk helt motsatt svar på Rud på lørdag. Skikkelig proffe folk hos Tesla tydeligvis!

andrjor

Sitat fra: Pepsipepsi på mandag 28. januar 2019, klokken 13:37

Jeg fikk helt motsatt svar på Rud på lørdag. Skikkelig proffe folk hos Tesla tydeligvis!

Jeg ringte dem i dag og ba dem sende meg en bekreftelse på epost også. (så mailen er fra i dag).
Denne personen satt i Amsterdam forresten. Men hun skriver spesifikt Norge i eposten.

Magnus Hansen

Det virker gjennomført at man ofte fra Norgekontoret får «nei» eller «vet ikke» til takstativ, mens man får «ja» fra andre kontorer. Vet ikke om det er fordi man sitter med mindre info i Norge.

Handyman

Sitat fra: andrjor på mandag 28. januar 2019, klokken 13:51
Sitat fra: Pepsipepsi på mandag 28. januar 2019, klokken 13:37

Jeg ringte dem i dag og ba dem sende meg en bekreftelse på epost også. (så mailen er fra i dag).
Denne personen satt i Amsterdam forresten. Men hun skriver spesifikt Norge i eposten.
Informasjon fra ansatte i Nederland, er antakelig mer troverdig en uttalelser (synsing) fra selgere rundt om i Norge.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Sitat fra: Handyman på søndag 27. januar 2019, klokken 13:18
Nettopp!
@My2cents: jeg siktet til at det er et paradaks at Musk skal ha anbefalt sugekopper på X, når det faktisk ikke er lovlig med taklast på denne.
Min X har "Ikke oppgitt" på taklast, altså akkurat det samme som Model 3.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA