Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Sitat fra: andrjor på søndag 27. januar 2019, klokken 16:18
Forresten,
Avklares ikke problemstillingen her?
https://elbil.no/forste-tesla-model-3-fra-464-020-kroner/

«– Tesla verken bekrefter eller avkrefter tilhengerfeste på nåværende tidspunkt, noe som må bety at kunder som er opptatt av dette bør avvente nærmere informasjon. Tesla opplyser samtidig at Model 3 er typegodkjent for takstativ, sier Frydenlund»

Misvisende. Frydenlund jobber for elbilforeningen, ikke tesla som man får inntrykk av. Har ikke sett noe direkte sitat fra tesla som sier det samme

hgs

Sitat fra: Magnus Hansen på søndag 27. januar 2019, klokken 17:30
Forresten,

«– Tesla verken bekrefter eller avkrefter tilhengerfeste på nåværende tidspunkt, noe som må bety at kunder som er opptatt av dette bør avvente nærmere informasjon. Tesla opplyser samtidig at Model 3 er typegodkjent for takstativ, sier Frydenlund»

Misvisende. Frydenlund jobber for elbilforeningen, ikke tesla som man får inntrykk av. Har ikke sett noe direkte sitat fra tesla som sier det samme
Her ser du det:
https://www.dn.no/motor/tesla/even-sandvold-roland/elbil/her-er-prisen-pa-tesla-model-3/2-1-492865
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

My2cents

Kommunikasjonssjef Sandvold i Tesla Norge burde gå ut på ny med en dato for når det kommer.

Magnus Hansen

Sitat fra: hgs på søndag 27. januar 2019, klokken 17:38
Sitat fra: Magnus Hansen på søndag 27. januar 2019, klokken 17:30
Forresten,

Her ser du det:
https://www.dn.no/motor/tesla/even-sandvold-roland/elbil/her-er-prisen-pa-tesla-model-3/2-1-492865

Det står vel ikke noe om typegodkjennelse for taklast der?

DeepFu

Så da venter vi bare på at Thule hoster opp et fotsett, så blir alt bra.  :+1:
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

daktari

Sitat fra: Jon65 på søndag 27. januar 2019, klokken 17:18
Sitat fra: daktari på søndag 27. januar 2019, klokken 15:46
Send heller skiene med Posten eller Bring i påskeferien i år. Eller kjør dem opp i bilen dagen før.
Ulempen med å lese på et forum er at det er ikke alltid like lett å skjønne om det er seriøst ment eller en spøk....
sånn passe seriøst. Jeg betalte tross alt 19000 for hengerfestet på I-pace, så kunne spart noen kroner med budfrakt av sykler til fjells en 3 ganger i året.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

hgs

Sitat fra: daktari på søndag 27. januar 2019, klokken 23:46
Sitat fra: Jon65 på søndag 27. januar 2019, klokken 17:18
Sitat fra: daktari på søndag 27. januar 2019, klokken 15:46
Send heller skiene med Posten eller Bring i påskeferien i år. Eller kjør dem opp i bilen dagen før.
Ulempen med å lese på et forum er at det er ikke alltid like lett å skjønne om det er seriøst ment eller en spøk....
sånn passe seriøst. Jeg betalte tross alt 19000 for hengerfestet på I-pace, så kunne spart noen kroner med budfrakt av sykler til fjells en 3 ganger i året.

Ikke mange kroner å spare når vi snakker om minst 3-4 ganger i uka.
TMY reservasjon

daktari

Regnskapet blir litt anderledes hvis man skal ha noe på taket til fjellet og full bil 4 ganger i uka ja, klart det.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

My2cents

Er det ikke rart at et stort selskap som Thule ikke har dialog med en stor bilprodusent som Tesla mht. dette med takstativ og hengerfeste? Det ville jo være i alles interesse at det ble tilbudt både takstativ og hengerfeste når bilene kommer i butikkene for utlevering.

hgs

Sitat fra: My2cents på mandag 28. januar 2019, klokken 07:32
Er det ikke rart at et stort selskap som Thule ikke har dialog med en stor bilprodusent som Tesla mht. dette med takstativ og hengerfeste? Det ville jo være i alles interesse at det ble tilbudt både takstativ og hengerfeste når bilene kommer i butikkene for utlevering.

Det trodde jeg og, men har hørt fra flere hold at det ikke er slik det funker. En teslaselger (med lang fartstid om jeg ikke husker feil) på Skøyen forfalte at da Model S kom kom Thule bare inn i butikken, så på festepunktene og målte opp bilen. Det stemmer også med infoen jeg fikk da jeg spurte Thule om Model 3: De venta på den europeiske versjonen så de kunne få sett på løsningen før de lagde stativ. Så min bekymring er ikke knytta til typegodkjenning eller om bilen kommer med fester, de tingene vet vi er OK. Det jeg er redd for er at Tesla har opplevd problemer med løsningen i USA, velger å slutte å produsere stativer og overlater til 3.part å finne på noe som er godt nok. Thule på sin side kan si at de ikke vurderer festene som robuste nok og derfor ikke vil lage et stativ. Jada, jeg er sikkert litt paranoid, men er iallfall ikke alene om det.
TMY reservasjon

My2cents

Sitat fra: hgs på mandag 28. januar 2019, klokken 08:29
Så min bekymring er ikke knytta til typegodkjenning eller om bilen kommer med fester, de tingene vet vi er OK. Det jeg er redd for er at Tesla har opplevd problemer med løsningen i USA, velger å slutte å produsere stativer og overlater til 3.part å finne på noe som er godt nok. Thule på sin side kan si at de ikke vurderer festene som robuste nok og derfor ikke vil lage et stativ. Jada, jeg er sikkert litt paranoid, men er iallfall ikke alene om det.

My thoughts exactly! Siden de ikke gir noe offisiell info om noe som er såpass viktig for det norske markedet (og Norge er jo et uttalt prioritert land for Tesla) så tror jeg også at de har droppa takstativet. Har sendt epost til Tesla shop kundeservice + kommunikasjonsavdelingen men ingen svarer. Om så er tilfelle selger de altså ingen biler lenger med mulighet for takstativ.

HermanGatevold

Kan dere som er så ekstremt opptatt av takstativ heller gå og kjøpe takstativ, og spørre om det følger med bil isteden? Herregud for en prioritering. IKKE KJØP MODEL 3 HVIS DERE TRENGER TAKSTATIV. Enkelt.

My2cents

Sitat fra: HermanGatevold på mandag 28. januar 2019, klokken 09:18
Kan dere som er så ekstremt opptatt av takstativ heller gå og kjøpe takstativ, og spørre om det følger med bil isteden? Herregud for en prioritering. IKKE KJØP MODEL 3 HVIS DERE TRENGER TAKSTATIV. Enkelt.

Enig!

Lynkjapp

Helt enig! Hvem trenger takstativ når man kan ha ting på hengeren isteden. Oh crap...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA