Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

Zuexi

Tror e-Niro vil holde seg godt i pris av flere grunner. Som kompakt familiebil er det lite sammenlignbare modeller i klassen, og det kommer heller ingen direkte konkurrenter med det aller første.

Model 3 spys ut om dagen, og vil nok lette litt på trykket til kjøpekåte nordmenn, men dyrere modell og sedan er kanskje ikke superegnet som familiebil. Kona, Ampera-e, Bolt, nye e-Soul har samme størrelse på batteripakke, men mindre bagasjerom. Leaf 40 har den innvendige plassen, men kortere rekkevidde, det gjelder forøvrig 62 kWh modellen også. Er selvsagt flere forskjeller mellom variantene, så det spørs hva en kan klare seg med, kontra hva en ikke kan klare seg uten...

Er vel også skrevet tidligere at det vil bli lenger leveringstid på bestilte e-Niro pga batterimangel - og ettersom e-Soul også kommer med mulighet for samme batteripakke nå, så må de dele på de som er tilgjengelig.

daktari

Det er hvertfall bra turnover på finn.no nå for e-Niro, de billigste bilene blir solgt - eller borte hvertfall.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: Zuexi på onsdag 20. mars 2019, klokken 19:28
Leaf 40 har den innvendige plassen, men kortere rekkevidde...
Nærmere halvert rekkevidde skal det vel være!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

EV-FTW

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. mars 2019, klokken 09:59
Sitat fra: Cral på fredag 01. mars 2019, klokken 09:50
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. mars 2019, klokken 09:37
Rart utseende pleier ikke være noe som drar kunder i Norge. Heller motsatt.

Soul har vel et litt rart utseende, men det er mange som gleder seg til ny modell her.
Soul er da ikke så veldig rar. Kona er vel mer i Nissan Juke kategorien.

Og så har ikke alle samme smak. Personlig synes jeg Kona er en finere bil enn E-Niro. Den er en del mindre inni da, og litt kjipere interiør.
Men utvendig design synes jeg den er langt bedre på. E-Niro er i mine øyne fryktelig kjedelig, og ser ikke bra ut. Mer gubbebil skal man lete lenge etter.

Og når vi snakker om design og salg, Leaf har solgt enormt, men kan ikke si den er vakker. Den nye er bedre, men min 30 kWt har solgt enormt, og ser mindre bra ut.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

tuono

Når vi skal være subjektive: Helt uenig. Den nye Leaf er et vanspark. Den gamle var en lang og styggkul finger i været til det som da var det konvensjonelle og et "Hei! Jeg er en elbil".

Norx


Det har tørket inn på nye tilgjengelige på finn.no også i samme takt som nyregistreringer.
Fikk hoppet over køen med å kjøpe en "ny-brukt".
- Så langt fornøyd med byttet. Veldig imponert over rekkevidde. Mindre fornøyd med støy, men merker ikke så mye det av det på pendlerruten hvor farten sjelden overtstiger 70km/t

lirekassa

Kommer nok til å holde seg godt i pris en god stund til denne.

Vedkaris

Sitat fra: Norx på tirsdag 02. april 2019, klokken 20:37

Fikk hoppet over køen med å kjøpe en "ny-brukt".

Hvor mye måtte du ut med?

Norx

Sitat fra: Vedkaris på onsdag 03. april 2019, klokken 12:46
Hvor mye måtte du ut med?

Det ble ett slik pakkeforløp mot en SUV av en dieselbil som jeg hadde skrevet av nokså hardt som en del av handelen, så vanskelig å si eksakt beløp, men er fornøyd totalt sett innbytte vs kjøp.
Det var mulig å få handlet en ca 405k bil for 425 ved ren handel. (vinter,lakk,matter,klargjøring). For mitt vedkommende er differansen elbil/dieselbilen spart inn på 3-4 mnd. Så det å vente i kø ble aldri ett tema.

Limodriver

Det er ganske grei etterspørsel etter eNiro på Finn. Min ble solgt til prisantydning i løpet av minutter.

Det virker som mørke farger i de store byene er det som går raskest unna.

arthur

Kan du si konkret hva du fikk og utstyr på bilen? Vurderer å ta ut bilen i april/mai, men kun hvis den har en merverdi uten at det nødvendigvis betyr at den skal videreselges.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Limodriver

Metallic, vinterhjul (Kia), gummimatter, enkel understellsbehandling. Prøvde og fikk 435.

trykkertor

Det er bra.
Jeg hadde Metallic sort, vinterhjulsett, gummimatter, utvidet antirust og ekstra støybehandling.
Tok "mye" tid, og den gikk til slutt for 425.
Var flere som ville på 420, og 425 virket å være der hvor det stoppet.
Så du fikk 10.000,- mer og brukte nesten 5.000,- mindre på bilen. Totalt 15.000,- mer enn meg.

Limodriver

Jeg inbiller meg at mørk farge og Oslolokasjon selger bedre enn sølv/hvit i utkantstrøk. Var din lys/mørk og bor du "sentralt"?

trykkertor

Sort Metallic i Bergen.
Solgt for 1 mnd siden.
Var få biler på finn da. Min lå ute til 435 og var billigste på finn og eneste med utvidet antitrust og støydemping.

Måtte prise ned til 429 for å få noe aktivitet.
Likevel stoppet de fleste budene på 420.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA