Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Det er ikke positive nyheter at wall street har klart å presse frem cap raise. Det eneste alle analytikerne har snakket om i ca et år er "liquidity crisis", noe som har forårsaket en tillitskrise. Men nå har wall street fått sin cap raise, så forhåpentligvis kan de begynne å fokusere på mer meningsfulle ting.

Men det er så klart ikke katastrofalt å ha $4 mrd på konto. Tesla får se om de har noe mer de kan bruke de ekstra pengene på. Om de ikke allerede har bestilt alt utstyret til Model Y/Semi/Roadster så kan det være greit å få gjort.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Sitat fra: Imagine på torsdag 02. mai 2019, klokken 21:32
Sitat fra: arthur på torsdag 02. mai 2019, klokken 15:28
Trenger ikke penger har blitt til trenger mye penger. Ikke uventet det for enkelte av oss her.

https://www.dn.no/motor/tesla-vil-hente-20-milliarder-kroner/2-1-596794

Dette er et meget alvorlig signal.

2,3 milliarder dollar er ikke akkurat mye penger i den store sammenhengen, og markedet ser uansett ikke ut til å være helt enig med deg.

Imagine

Sitat fra: emurof på fredag 03. mai 2019, klokken 10:39
Sitat fra: Imagine på torsdag 02. mai 2019, klokken 21:32
Sitat fra: arthur på torsdag 02. mai 2019, klokken 15:28
Trenger ikke penger har blitt til trenger mye penger. Ikke uventet det for enkelte av oss her.

https://www.dn.no/motor/tesla-vil-hente-20-milliarder-kroner/2-1-596794

Dette er et meget alvorlig signal.

2,3 milliarder dollar er ikke akkurat mye penger i den store sammenhengen, og markedet ser uansett ikke ut til å være helt enig med deg.

Kursen øker jo heldigvis bra igjen nå. Men aksjer er styrt av tilbud og etterspørsel ut fra troen på selskapet ut fra forventninger og om de blir innfridd, og ikke nødvendigvis selskapets økonomi i seg selv. Og denne aksjen er kjent for å svinge en del.

arthur

Sitat fra: emurof på fredag 03. mai 2019, klokken 10:39
Sitat fra: Imagine på torsdag 02. mai 2019, klokken 21:32
Sitat fra: arthur på torsdag 02. mai 2019, klokken 15:28
Trenger ikke penger har blitt til trenger mye penger. Ikke uventet det for enkelte av oss her.

https://www.dn.no/motor/tesla-vil-hente-20-milliarder-kroner/2-1-596794

Dette er et meget alvorlig signal.

2,3 milliarder dollar er ikke akkurat mye penger i den store sammenhengen, og markedet ser uansett ikke ut til å være helt enig med deg.

Nå er det vel ikke første gang de har trengt påfyll av penger og muliogens heller ikke siste gang, time will tell. I tillegg er det jo ikke helt i henhold til hva hverken Elon selv eller menigheten her har hevdet var nødvendig for ikke veldig lenge siden?

Fint om kursen går opp igjen og håper han/de får det til.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

automat

Sitat fra: arthur på lørdag 04. mai 2019, klokken 08:50

Nå er det vel ikke første gang de har trengt påfyll av penger og muliogens heller ikke siste gang, time will tell. I tillegg er det jo ikke helt i henhold til hva hverken Elon selv eller menigheten her har hevdet var nødvendig for ikke veldig lenge siden?


Hva trenger de penger til?

Det er forskjell på «Vi trenger penger fordi kassa er snart tom og vi må unngå konkurs», og «Vi trenger penger fordi vi ønsker å utvikle et nytt forretningsområde/produkt».
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: arthur på lørdag 04. mai 2019, klokken 08:50
I tillegg er det jo ikke helt i henhold til hva hverken Elon selv eller menigheten her har hevdet var nødvendig for ikke veldig lenge siden?
Du har rett i at Elon, og dermed de som støtter seg 100% på det han sier, sa de ikke trengte det. Men hva betyr egentlig det? Personlig synes jeg det er helt naturlig at forutsetninger kan endre seg.

Men, «menigheten» har en «antimenighet» som nå i årevis har spådd undergang av firmaet og at modellene de akkurat da kritiserer ikke kommer til å komme, eller vil mislykkes. Dette har gang på gang ikke slått til.

Hvis vi summerer opp tror jeg antimenigheten har tatt mye mer grunnleggende feil. Selv om du noen ganger føyer på at du ønsker at Tesla skal lykkes (i og for seg prisverdig) så kan jeg ikke huske at du kommenterer når negative spådommer ikke slår til.

Det er greit nok at folk har bias begge veier, så dette er en observasjon og kommentar.

Kursen på TSLA er volatil, men den lange trenden er opp. Dermed vil både de som spår/ønsker oppgang ha rett litt mer enn de som spår/ønsker nedgang. Selv om det er lett å finne punkter som kan dokumentere begge.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

arthur

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 04. mai 2019, klokken 11:02
Sitat fra: arthur på lørdag 04. mai 2019, klokken 08:50
I tillegg er det jo ikke helt i henhold til hva hverken Elon selv eller menigheten her har hevdet var nødvendig for ikke veldig lenge siden?
..... så kan jeg ikke huske at du kommenterer når negative spådommer ikke slår til.

Nå forventer ikke jeg at alle skal huske hva alle har sagt til enhver tid på et forum så her er du unnskyldt! :D
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Sveinung1954

Sitat fra: JorEl på lørdag 04. mai 2019, klokken 12:00
Her er en som har en viss oversikt 8)

Superentusiast der. Men 3:02 ut i videon anbefaler han vitterlig å kjøpe obligasjoner, ikke aksjer....?
Høres ut som et godt råd. Obligasjonene skal det vel godt gjøres å tape på pr idag.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Magnus Hansen

Da er det offentliggjort hva Fiat betaler tesla i forbindelse med innføring av strengere utslippsregler fra neste år: 1.8 milliarder euro. Er vel greie penger for egentlig ikke å gjøre noe i det hele tatt..


https://www.ft.com/content/fd8d205e-6d6b-11e9-80c7-60ee53e6681d

Motorwatt

Betalingsmur. Står det noe om betalingsbetingelsene?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 04. mai 2019, klokken 18:36
Betalingsmur. Står det noe om betalingsbetingelsene?

Teslaklubben i USA diskuterer også dette. Med forbehold om at deres info stemmer så er det over en treårs-periode:

SitatWhere is the EUR 2 Billion coming from ?

ps : Found it. In 2019, they are paying over EUR 600 Million or about $175M per quarter.

    And as mentioned by Mike, we're talking about or compliance strategy. We did enter into various agreements in the quarter to ensure that we have access to regulatory credits to complement our vehicle launch strategy towards meeting emissions compliance in EMEA and NAFTA going forward. So the total commitment under those contracts is about EUR 1.8 billion, which will be spent over the next 3 years. Last year, we had cash outlays between credits and compliance payments of about EUR 600 million included in our cash flow. We expect 2019 number to be moderately up from that. And we think it's important that we have managed to secure these credits, which we believe to be a very economic way of complementing our compliance strategy through the launch of the electric vehicles that Mike mentioned.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-tsla-the-investment-world-the-2019-investors-roundtable.139047/page-2563

Magnus Hansen

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 04. mai 2019, klokken 18:36
Betalingsmur. Står det noe om betalingsbetingelsene?

Snodig. Nå traff jeg også muren. Det står i alle fall at Fiat planlegger å greie seg helt uten tesla fra 2022. Allerede fra 2021 mener de å greie seg med begrenset støtte fra tesla. Så mesteparten av dette blir i 2020. Fra Twitter:

Sitat

About 80 per cent of FCA's CO2 compliance would come from purchasing credits from Tesla in 2020, falling to around 15 per cent in 2021

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA