Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

daktari

Nå varsles det Tesla-nyheter torsdag 2 p.m. vestkysten, og twitter-kontoen heter Elon Tusk?!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Amoss

Sitat fra: daktari på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:19
Nå varsles det Tesla-nyheter torsdag 2 p.m. vestkysten, og twitter-kontoen heter Elon Tusk?!

Så lenge det er en verifisert konto som tilhører @elonmusk så behøver man ikke bry seg om hverken Tusken eller spøkelset ;)

Forrøverlig kalte han seg for Elon Musk (uten spøkelse bak) da han la ut tweetene, som "bevist" av teksten jeg kopierte inn en tråd på Model Y forumet like etter at det ble postet:
https://elbilforum.no/index.php?topic=39681.msg771820#msg771820
Model S 85D

snd

Det var en alien (romvesen på norsk). De er vel ikke spøkelser  :P
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Amoss

Sitat fra: snd på torsdag 28. februar 2019, klokken 14:17
Det var en alien (romvesen på norsk). De er vel ikke spøkelser  :P

Han byttet ut elefanten med ett romvesen etterhvert ja.
Model S 85D

Løve

Den ene nyheten var massive oppsigelser. Det kan da umulig være bra? Det er jo desperate tiltak si opp alle selgerne sine for å spare penger for å nesten klare å gjøre billig-bilen lønnsom. Det kan heller ikke være heldig å måtte selge billig-bilen flere måneder før tidligere utsagn har tydet på. Er ikke mange ukene siden Elon sa at den billige varianten først ville være tilgjengelig om et halvt år (etter sommeren 2019). Det kan jo ikke bety annet enn at etterspørselen for biler med margin mer eller mindre er borte. Skal bli spennende å se op aksen fortsetter sitt bratte fall i morgen.

arthur

– Gitt at det skjer mye i første kvartal, hvor vi ser store engangskostnader og utfordringer med å få biler til Kina og Europa, forventer vi ikke å ha fortjeneste i første kvartal. Vi tror vi kan tjene penger i andre kvartal, sa Musk, ifølge CNBC.

Tesla-aksjen reagerte negativt på utsagnet og falt rundt 3 prosent i etterhandelen sent torsdag kveld.


Vi får vel nesten tro ham på hans ord.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

creal

Mye styr med Model 3-bestillinger i dag. Det store bildet for disse endringene som ble varslet i går, er imidlertid at Tesla rykker flere hakk i fra konkurrentene, både for Model 3, Model S og Model X. Utsiktene bør nå være gode for økt salg av alle modellene. Du skal virkelig slite med å argumentere for å velge E-Tron eller I-Pace foran enten 3, S eller X.

Det viktige er at Tesla leverer bra i serviceleddet fremover. På specs (pris, størrelse, rekkevidde, akselerasjon osv) knuser jo Tesla konkurrentene fra Jaguar, Audi, Kia osv.

Løve

Sitat fra: creal på fredag 01. mars 2019, klokken 11:05
Mye styr med Model 3-bestillinger i dag. Det store bildet for disse endringene som ble varslet i går, er imidlertid at Tesla rykker flere hakk i fra konkurrentene, både for Model 3, Model S og Model X. Utsiktene bør nå være gode for økt salg av alle modellene. Du skal virkelig slite med å argumentere for å velge E-Tron eller I-Pace foran enten 3, S eller X.

Det viktige er at Tesla leverer bra i serviceleddet fremover. På specs (pris, størrelse, rekkevidde, akselerasjon osv) knuser jo Tesla konkurrentene fra Jaguar, Audi, Kia osv.

818k for en bil som er dårligere enn E-Tron i alt unntatt rekkevidde (si vidt)? En skal ha mye penger til overs for å ikke gå for E-Tron.

creal

Nå er det ikke slik at X100D "så vidt" slår E-Tron på rekkevidde. X100D gruser E-Tron på rekkevidde - og rekkevidden er den viktigste enkeltfaktoren for elbiler. Ikke minst store familiebiler, som typisk skal brukes til en del langturer. Noe mer svar enn det tror jeg ikke jeg orker å gi - når man må dikte opp sin egen virkelighet for å kritisere Tesla, så taler det tydelig nok for seg selv.

OlaM

Sitat fra: Løve på fredag 01. mars 2019, klokken 11:16
Sitat fra: creal på fredag 01. mars 2019, klokken 11:05
Mye styr med Model 3-bestillinger i dag. Det store bildet for disse endringene som ble varslet i går, er imidlertid at Tesla rykker flere hakk i fra konkurrentene, både for Model 3, Model S og Model X. Utsiktene bør nå være gode for økt salg av alle modellene. Du skal virkelig slite med å argumentere for å velge E-Tron eller I-Pace foran enten 3, S eller X.

Det viktige er at Tesla leverer bra i serviceleddet fremover. På specs (pris, størrelse, rekkevidde, akselerasjon osv) knuser jo Tesla konkurrentene fra Jaguar, Audi, Kia osv.

818k for en bil som er dårligere enn E-Tron i alt unntatt rekkevidde (si vidt)? En skal ha mye penger til overs for å ikke gå for E-Tron.

For å legge til de creal sier, den blir saftig gruset på rekkevidde selv av X90D.

https://insideevs.com/autobahn-range-tesla-model-x-audi-e-tron-jaguar-i-pace/

X90D går 23% lengre på autobahn, X100D går 40% lengre.

Men mye bra i e-tron. F.eks. HUD, setene, støynivå. Men hva koster den da, med det utstyret?
'21 3LR

Øyvind.h

Sitat fra: creal på fredag 01. mars 2019, klokken 11:05
Du skal virkelig slite med å argumentere for å velge E-Tron eller I-Pace foran enten 3, S eller X.

Etter endringen ble faktisk en ny X et alternativ igjen. Sliter ikke med å vurdere E-tron foran X, men det er ikke noe klart valg. Skal prøvekjøre E-tron etterpå, så får vi se hvor den lander prismessig og testmessig. Men jeg kjenner jeg sliter litt med byttet.
Det er mye Model X er bedre på som jeg setter pris på hver kjøretur. Utseendemessig foretrekker jeg E-tron, og den leverer nok bedre på støydemping, opplevd kvalitet og lys. Men man skal være rimelig blind for ikke å se plusser og minuser ved begge.
Pga prisreduksjon nå ser jeg at  det bare er noen titusener fra min nåværende E-tron konfig opp til en X100D 5-seter med autopilot. Jeg vet nye X er bedre på støydemping enn min fra 2016. Den har også noen justeringer til det bedre her og der. Innbytte på nåværende X blir også sikkert bedre hos Tesla og jeg har stort sett god erfaring med service nå. Holder nok fortsatt en knapp på E-tron om det blir bilbytte, men ikke stort forsprang. 3-4% rabatt må i hvert fall på plass.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

emurof

Sitat fra: Løve på fredag 01. mars 2019, klokken 00:15
Den ene nyheten var massive oppsigelser. Det kan da umulig være bra? Det er jo desperate tiltak si opp alle selgerne sine for å spare penger for å nesten klare å gjøre billig-bilen lønnsom. Det kan heller ikke være heldig å måtte selge billig-bilen flere måneder før tidligere utsagn har tydet på. Er ikke mange ukene siden Elon sa at den billige varianten først ville være tilgjengelig om et halvt år (etter sommeren 2019). Det kan jo ikke bety annet enn at etterspørselen for biler med margin mer eller mindre er borte. Skal bli spennende å se op aksen fortsetter sitt bratte fall i morgen.

Hvorfor er det desperat å kutte unødige kostnader? Omtrent alle som bestiller en Tesla gjør det på nettet og ikke i butikk.

emurof

Sitat fra: arthur på fredag 01. mars 2019, klokken 08:56
– Gitt at det skjer mye i første kvartal, hvor vi ser store engangskostnader og utfordringer med å få biler til Kina og Europa, forventer vi ikke å ha fortjeneste i første kvartal. Vi tror vi kan tjene penger i andre kvartal, sa Musk, ifølge CNBC.

Tesla-aksjen reagerte negativt på utsagnet og falt rundt 3 prosent i etterhandelen sent torsdag kveld.


Vi får vel nesten tro ham på hans ord.

Tro på hva?

emurof

Sitat fra: Løve på fredag 01. mars 2019, klokken 11:16818k for en bil som er dårligere enn E-Tron i alt unntatt rekkevidde (si vidt)? En skal ha mye penger til overs for å ikke gå for E-Tron.

E-Tron har ikke OTA, skjerm, superladere, osv. Tesla er definitivt bedre enn E-Tron. Tesla knuser E-Tron.

Espen Hugaas Andersen

Kan godt skjønne at noen vil velge e-tron over Model X. e-tron ser ut til å ha bedre støydemping, lys, vindusviskere og mulighet for takboks. Man har mange flere verksteder å velge blant, som gjør at det er lettere å gå for e-tron utenfor sentrale strøk. e-tron er også billigere.

Men e-tron produseres ikke i stor nok skala til å særlig innvirkning på Tesla. I all hovedsak kan man forvente at e-tron øker markedet for elbiler, og reduseres fossilbilsalget.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA