Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Klykken

Hvorfor selge? Hvis du vil spille på opp- og nedganger så benytt heller opsjoner.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Marzo

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 08:25Hvem vil vel kjøre rundt i en bil som kan assosieres med støtte til Russland?

I forhold til folk som kjører biler assosiert med nazismen tenker du?  :P

daktari

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 06:29
Sitat fra: daktari på mandag 03. oktober 2022, klokken 22:58
Regner med at alle er kjent med hvordan Hitler holdt "folkeavstemning" i Østerrike om de skulle bli med i Tyskland, etter invasjon (Anschluss)?
Og hvordan Stalin holdt "folkeavstemning "etter invasjon i Estland, Litauen etc og Polen om disse skulle bli en del av Sovjet?

Ja, i utgangspunktet er det jo riktig at folket i Krim og Donbas får bestemme. Problemet er akkurat som du skriver, å få gjennomført en representativ folkeavstemning.

Jeg tror EM er naiv og mener at det er praktisk gjennomførbart med folkeavstemning.
Ukraina holdt folkeavstemning i 1991 om de ville fortsette som en del av den Russiske føderasjon eller bli en egen nasjon. Alle fylker hadde ca mer enn 90% for, unntatt Krim med 58%, altså klar overvekt.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Hallgrim86

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 03. oktober 2022, klokken 23:31
Sitat fra: daktari på mandag 03. oktober 2022, klokken 22:28
Elons stunt.

Hva i alle dager. Det er det verste jeg har sett.
Forferdelig at han skriver noe sånt  :(

Elon har lekt med ytre-høyre lenge nå, og for de som følger han og hans utsagn er det alt annet enn overraskende at han støtter Russland i denne situasjonen.

daktari

Sitat fra: Marzo på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 10:01
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 08:25Hvem vil vel kjøre rundt i en bil som kan assosieres med støtte til Russland?

Det er en ganske stor forskjell på å sitte trygt i USA vs å være fabrikkeier i nazi-Tyskland på 30-tallet når nazistene tar kontakt og vil du skal jobbe for dem eller?
Musk hadde ikke trengt å dra seg og Tesla inn i dette.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

hELgenen

Sitat fra: Marzo på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 10:01

Jeg tror nok det er en viss forskjell mhp hvor aktuell problemstillingen er.
Om Elon sin støtte til Russland blir stående så mener jeg at dette vil så negativt ut for Tesla.

Motorwatt

Han har blitt offer for sin egen suksess, og det skjer med mange gründere etterhvert. Han har faktisk kunnet holde på (for) lenge. Mange makter å forstå når de skal gi seg, men når penger blir den største drivkraften blir det vanskeligere. Håper styret er voksne nok til å fortelle han at nå er det nok, men utfordringen deres er sikkert at han overhodet ikke bryr seg.  Ref. hans kommentar i denne saken: "Du antar at jeg ønsker å være populær. Jeg bryr meg ikke."
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hELgenen

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 10:46
Og nå:

Samme hva han sier - han lar seg presse av Putin sine atom trusler.

Sitat"I believe that a scientist looking at nonscientific problems is just as dumb as the next guy.

Richard P. Feynman"

Counterpointer

Sitat fra: geear på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 09:24
Off.. det var som faen at jeg ikke fikk rotet meg til å selge TSLA-aksjene i forrige uke.
Hvis jeg husker riktig så solgte du på nær ATH sist (rundt 1200). Så du kan vel ikke treffe hver gang.

Salg på 310 nå sist uke virker som en grei avgjørelse......

Vi får se hva Musk får til av bølger denne gangen i tillegg til begynnende resesjon og dårlig marked.

Vi får en indikasjon i dag på om det flater ut eller går videre ned. At det ble kraftig dropp i går var ikke overraskende imho.

Ellemelle

Sitat fra: Hallgrim86 på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 10:14
Elon har lekt med ytre-høyre lenge nå, og for de som følger han og hans utsagn er det alt annet enn overraskende at han støtter Russland i denne situasjonen.
Russland er vel så langt til venstre som du kommer.

Hallgrim86

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 12:29
Sitat fra: Hallgrim86 på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 10:14
Russland er vel så langt til venstre som du kommer.

Russland har vel egentlig ikke en klar side, men jeg snakket om Elon Musk. Høyresiden i USA, Maga-bevegelsen er Musks nye hjem. De har en klar Russland-vennlig side som musk forsøkte å ytre på nett. Du finner de samme argumentene og støtten hos MTG og resten av den mest ytterliggående politiske bevegelsen.

Ellemelle

Nå er det enten/eller i USA, så hvis du er uenig med ytterste venstre har du ikke så mange valg.

Musk har nylig sagt dette veldig bra:
"To be clear, I support the left half of the Republican Party and the right half of the Democratic Party!"

hELgenen

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 12:53
Nå er det enten/eller i USA, så hvis du er uenig med ytterste venstre har du ikke så mange valg.

Musk har nylig sagt dette veldig bra:
"To be clear, I support the left half of the Republican Party and the right half of the Democratic Party!"

Jepp - og så mener han at Ukraina og resten av verden skal akseptere Russland sine annektering av deler av Ukraina. Så han er for tvang og underkastelse også...uten å gå inn på  andre omstendigheter når det er ok eller ikke ok - så er det ok her tydeligvis.

Hva han mener personlig om ditt eller datt i politikk er vel egentlig ikke så nøye, men at han går offentlig ut og tar et (her: upopulært ) standpunkt som lett kan kobles til hans selskaper er jo uheldig.

Ellemelle

Musk er pragmatisk, og han har et poeng når det gjelder Krim-halvøya.

Hvis Ukraina prøver å gjenerobre Krim, så blir det garantert havoc og enorme tap av menneskeliv. For å unngå vestlig innblanding, vil det ikke bli brukt atomvåpen, men Kiev vil bli bombet sønder og sammen av konvensjonelle kryssermissiler, hvorpå det vil bli veldig mye enklere å innta hovedstaden og innsette en marionettregjering, som har vært målet til Putin hele tiden.

Når det gjelder de nylige annekterte områdene er det ingen grunn til å gi etter. Ukraina er Russland overlegen med all den vestlige våpen- og etterretningshjelpen de får.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA